in

بی نظیربی نظیر

خواص نمک دریایی برای پوست و مو

Khavas namak daryayi baraye poust va mou

نمکی که بطور مستقیم از آب دریا تولید میشه بعنوان نمک دریایی شناخته میشه. این نوع نمک برخلاف نمک معمولی کاملاً طبیعی و سرشار از املاح معدنی نظیر سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و… ست که در سلامت بدن ما بویژه سلامت پوست و مو نقش مهمی دارند. در این مطلب قصد داریم خواص نمک دریایی و ارتباط اون با سلامت پوست و مو رو مورد بررسی قرار بدیم. اگه دوست داری با خواص نمک دریایی آشنا بشی این مطلب رو مطالعه کن.

خواص نمک دریایی برای پوست و مو

انواع نمک دریایی

1 – از بین برنده منافذ باز پوست صورت

یکی از مهمترین خواص نمک دریایی اینه که چربی پوست رو کنترل کرده و منافذ باز صورت رو جمع میکنه. پس اگه منافذ باز صورتت اذیتت می کنه، یک قاشق چایخوری نمک دریایی رو با یک لیوان آب گرم مخلوط کن، بعد محلول بدست اومده داخل یک بطری خالی بریز و روزی دو مرتبه روی پوست صورتت اسپری کن. حتماً موقع این کار چشمات رو ببند تا چشمات اذیت نشن.

2 – درمان شوره سر با نمک دریایی

نمک دریایی گردش خون پوست سر رو تحریک کرده، در نتیجه موهای پرپشت تر و زیباتری خواهی داشت. علاوه بر این استفاده از نمک دریایی باعث میشه چربی اضافی پوست سر گرفته بشه و پوست سر رطوبت کافی داشته باشه و تولید شوره و قارچ نکنه.

برای درمان شوره سر کافیه مقدار کافی از نمک دریایی رو روی پوست سرت بریزی و با انگشتان مرطوب پوست سر رو حدود 10 تا 15 دقیقه ماساژ بدی. بعد از انجام این کار سر رو شستشو بده و خوب آبکشی کن.

3 – لایه بردار طبیعی پوست

از دیگرخواص نمک دریایی خاصیت لایه برداری فوق العاده بالای اون هست. برای لایه برداری پوست با نمک دریایی می تونی اول از بخور آب و نمک استفاده کنی. به این شکل که 3 قاشق غذاخوری نمک دریا رو داخل یک قابلمه آب جوش بریزی و باهاش صورتت رو بخور بدی.

این کار باعث میشه منافذ پوست باز بشن و پوست برای یک لایه برداری عمیق آماده بشه. برای لایه برداری 3 قاشق غذاخوری نمک دریایی رو با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کن تا ترکیبی خمیری بدست بیاد. این ماده یک اسکراب طبیعی و عالیه که می تونی روزانه برای پاکسازی پوست ازش استفاده کنی.

فواید نمک دریایی

4 – براق شدن مو

استفاده از مخلوط نمک دریایی و روغن زیتون یا نارگیل باعث میشه موهایی شفاف و براق و زیبا داشته باشی. کافیه با این ترکیب پوست سر رو ماساژ بدی و بعد موهات رو بشوری. می بینی چقدر موهات نسبت به قبل زیباتر میشه.

5 – درمان آکنه و جوش صورت

از اونجایی که نمک دریایی سرشار از گوگرد و منیزیم هست میتونه هم جوش صورت و هم اسکارهایی که بخاطر جوش های قبلی روی صورتت بجا مونده رو از بین ببره پس می تونی با نمک دریایی یک ماسک صورت خانگی درست کنی که معجزه میکنه.

برای از بین بردن آکنه و اسکار باید 1 قاشق غذاخوری نمک دریایی رو با نصف قاشق چایخوری آب لیموی تازهو 1 قاشق چایخوری آب ترکیب کرده و این مواد رو چند دقیقه روی پوست صورت ماساژ بدی و بعد با آب گرم بشوری.

6 – درمان ریزش مو

می تونی با استفاده از محلول آب و نمک دریایی از مشکل ریزش مو خلاص بشی و موهایی پرپشت داشته باشی. برای این کار یک قاشق غذاخوری نمک دریایی رو با نصف استکان آب گرم مخلوط کن و باهاش پوست سر رو ماساژ بده. با اینکار فولیکول های مو تقویت شده و موهات پرپشت میشن. فقط دقت کن که آب نمک داخل چشمات نره.

7 – از بین برنده پف و تیرگی چشم

یکی دیگه از خواص نمک دریایی برای زیبایی اینه که به از بین رفتن تیرگی و پف دور چشم ها کمک میکنه. فقط کافیه 1 قاشق چایخوری نمک دریا رو در 1 لیتر آب ولرم حل کنی و هر شب قبل از خواب این محلول رو با پنبه دور چشم مالیده و صبح شستشو بدی. اگه میخوای زودتر نتیجه بگیری یک بار که محلول رو به دور چشم زدی 10 دقیقه صبر کن تا خشک بشه و بعد دوباره از این محلول استفاده کن.

فواید نمک دریایی برای پوست و مو

8 – رشد سریع مو

استفاده از نمک دریایی تاثیر زیادی روی رشد مو داره. برای اینکه رشد موهات رو سریعتر کنی باید هر بار که حمام میری بعد از شستشوی مو، یک قاشق غذاخوری نمک دریا رو روی پوست سر ریخته و 10 دقیقه ماساژ بدی و بعد دوباره موها رو بشوری.

9 – کنترل چربی مو

داشتن موهای چرب برای خیلی ها دردسر شده. کسانی که موهای چرب دارند مجبورند هر روز موها رو شستشو بدن تا چربی اونها گرفته بشه. اگه تو هم موهای چربی داری نگران نباش، می تونی با اضافه کردن 2 قاشق غذاخوری نمک داخل بطری شامپو چربی موهات رو کنترل کنی. وقتی نمک رو به شامپو اضافه کردی حسابی شامپو رو تکون بده تا خوب با نمک ترکیب بشه.

10 – درمان پسوریازیس

استفاده از نمک دریایی برای درمان بیماری پسوریازیس هم توصیه میشه. برای مبارزه با این بیماری نصف استکان نمک دریا رو در یک وان آب گرم بریز و حداقل 15 دقیقه در وان استراحت کن. بعد از بیرون اومدن از وان از لوسیون مرطوب کننده استفاده کن.

دوست خوبم اینم از 10 خواص نمک دریایی برای پوست و مو. نظرت رو درباره این مطلب برام بنویس. تو هم از نمک دریا استفاده میکنی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.