in

بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف افتضاحافتضاح بامزهبامزه

بهترین شام رژیمی – لیست ۱۰تایی

برترین غذاها برای شام رژیمی

شام رژیمی خوشمزه و کم کالری کدام است؟ بهتره این مطلب رو دنبال کنی تا بهت در مورد بهترین شام رژیمی و خوشمزه ترین غذاهای کم کالری توضیح بدم. با این نوع غذاها به راحتی و در کمترین زمان به وزن ایده آلت برسی و علاوه بر اون کمک میکنی که بدنت مواد مورد نیاز رو جذب کنه. اگه مشتاق به شناختن بهترین شام رژیمی هستی پس این مطلب رو از دست نده.

معرفی بهترین و کم کالری ترین شا رژیمی

۱٫ سیب‌زمینی تنوری یکی از شام های رژیمی خوش طعم

سیب‌زمینی تنوری یکی از شام های رژیمی خوش طعم

اگه میخوای سیب زمینی تنوری رو برای شام رژیمی تهیه کنی، بهتره که یک عدد سیب‌ زمینی متوسط رو بین کاغذ آلومینیومی بپیچی و داخل فر قرار بدی. بعد از ۳۰ دقیقه سیب‌ زمینی رو از فر در میاری و سرش رو با قاشق باز میکنی و داخلش رو کمی خالی میکنی. بعد هم نصف لیوان مخلوط کلم قرمز، نخودفرنگی و هویج نگینی شده پخته رو با پوره سیب‌ زمینی خارج شده مخلوط میکنی و در نهایت با یک قاشق غذاخوری سس مایونز میتونی طعم دارش کنی.

۲٫ تکه‌های ایتالیایی بادمجان، بهترین شام رژیمی

تکه‌های ایتالیایی بادمجان، بهترین شام رژیمی

برای تهیه این غذای لذیذ و کم کالری میتونی ۳ عدد بادمجان متوسط رو انتخاب کنی و با پوست حلقه‌ حلقه کنی و داخل کمی روغن به صورت گریل شده دربیاری. البته روی هر حلقه میتونی یک حلقه گوجه‌ فرنگی بذاری و با پنیر موزارلا بپوشانی. بهتره برای طعم دار کردنش از کمی جعفری خردشده استفاده کنی. در مرحله اخر هم این حلقه‌ ها رو باید در سینی فر به مدت ۶ تا ۷ دقیقه حرارت بدی تا آماده سرو بشه. جالبه بدونی که خوردن ۴ حلقه از این غذا تقریباً ۲۰۰ کیلوکالری انرژی داره.

۳٫ تخم‌مرغ با سبزی غذایی کم کالری برای شام رژیمی

تخم‌مرغ با سبزی غذایی کم کالری برای شام رژیمی

برای تهیه این شام رژیمی و سبک، لازمه که یک عدد تخم‌مرغ رو آب‌پز کنی و با ۲ لیوان از سبزی‌ هایی مثل کدوی سبز حلقه‌ حلقه شده، فلفل دلمه‌ای ورقه شده و هویج ریزریز و پخته‌ شده با کمی آب‌ لیمو و شکر سرو کنی. به همین راحتی و خوشمزگی! البته میتونی برای طعم‌ دار کردن سبزی‌ ها اون ها رو در یک قاشق مرباخوری روغن کانولا تفت بدی. این غذا بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوکالری انرژی داره.

۴٫ سالاد مرغ غذای خوشمزه و لذیذ برای شام

سالاد مرغ غذای خوشمزه و لذیذ برای شام

خوردن سالاد به عنوان شام رژیمی از پیشنهاد های خوشمزه و پرطرفدار برای علاقمندان به کاهش وزن است. برای تهیه این سالاد میتونی از کاهو، مرغ آب‌پز شده، پیاز قرمز حلقه‌ حلقه شده، گوجه‌فرنگی، پنیر لیقوان و کمی برگ‌ های تازه شاهی و ریحان استفاده کنی. برای این سالاد تک نفره میتونی ۶۰ گرم سینه مرغ رو با ۳ لیوان از سبزی‌ هایی که اسم هاش رو اینجا آوردم مخلوط  کنی و با کمی ماست طعم‌ دار شده با پودر کنگر و سیر مزه‌ دار میل کنی. با خوردن این سالاد خوش طعم میتونی حدود ۲۰۰ کیلوکالری انرژی دریافت کنی.

۵٫ کوکوی تره و پیازچه غذایی مقوی و کم کالری برای کاهش وزن

 کوکوی تره و پیازچه غذایی مقوی و کم کالری برای کاهش وزن

برای تهیه  کوکو میتونی از سبزی هایی مثل تره و پیازچه استفاده کنی. در اینجا میتونی  ۲ تا تخم‌ مرغ رو با ۲ تا لیوان مخلوط کنی و با این سبزی‌ ها مخلوط کنی. بعد از اون هم مقداری فلفل سیاه، زرد چوبه و نمک بهش اضافه کنی و داخل ماهیتابه ای با یک تا ۲ قاشق مرباخوری روغن سرخ کنی. این کوکو خوش طعم و بو  ۳۰۰ کیلوکالری انرژی داره و اگه به ۴ قسمت برش بخوره، هر برش ۷۵ کیلوکالری انرژی داره!!

۶٫ نان و پنیر موزارلا از بهترین شام های خوشمزه رژیمی

نان و پنیر موزارلا از بهترین شام های خوشمزه رژیمی

بهترین شام رژیمی رو میتونی با برش‌ هایی به اندازه یک کف دست از نان سنگک تهیه کنی که شامل حلقه‌های نازک پنیر موزارلا و گوجه‌ فرنگی تازه و کمی جعفری خردشده و کنجد طعم‌ دار باشه.  در این شام سبک و کم کالری اگه ۲ تا ۳ حلقه گوجه‌ فرنگی با نصف قوطی کبریت پنیر و کمی جعفری و کنجد همراه بشه، هر لقمه دارای ۱۲۰ کیلوکالری انرژی داره که میتونی ۲ تا ۳ عدد از این لقمه‌ ها رو در وعده شام نوش جان کنی.

۷٫ نان، ماست و سبزی خوردن یکی از ساده ترین شام های رژیمی

نان، ماست و سبزی خوردن یکی از ساده ترین شام های رژیمی

این شام از قدیم یکی از بهترین غذاهای مورد علاقه ما ایرانی ها بوده و هست! فقط کافیه ۲ کف دست نان سنگک رو با یک لیوان ماست و یک لیوان سبزی خوردن تازه به عنوان شام رژیمی سبک میل کنی. در واقع میتونی به ازای هر برش نان، ۸۰ کیلوکالری انرژی دریافت  کنی که در کل انرژی دریافتی ۱۵۵ کیلوکالری میشه. این غذای کم کالری و سبک هم میتونه برات انتخاب مناسبی باشه.

۸٫ فلفل دلمه‌ای پر شده از شام های ساده و کم کالری

 فلفل دلمه‌ای پر شده از شام های ساده و کم کالری

برای تهیه این شام سبک کافیه که دو تا فلفل دلمه‌ای نارنجی رنگ رو به دو نیم تقسیم کنی و داخلش رو با مخلوط رشته ورمیشل آبکش شده، یک تخم‌ مرغ، یک گوجه‌ فرنگی ریز و تفت داده شده، کمی شیر، پودر خردل و پنیر چدار پر کنی. در مرحله نهایی هم فلفل‌ های پرشده رو داخل فر میذاری تا مواد داخلش پخته بشه و بعدش میتونی سرو کنی. یادت باشه که هر نیمه از این فلفل‌ ها ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوکالری انرژی داره.

۹٫ گوشت با سیب پخته و کلم پیچ مناسب برای کاهش وزن سریع

گوشت با سیب پخته و کلم پیچ مناسب برای کاهش وزن سریع

برای کاهش وزن میتونی این غذا رو هم امتحان کنی. کافیه ۱۱۳ گرم فیله گوشت رو در ۱/۴ فنجان سرکه سیب برای ۵ دقیقه بخیسانی. بعد برای ۱ تا ۲ دقیقه این گوشت ها رو سرخ کنی. حالا  ۱/۴ فنجان سیب قطعه قطعه شده و ۱ قاشق غذاخوری سس ماریناد رو به گوشت اضافه کنی و برای ۱۰ دقیقه بپزی. در همین حال، ۱ حبه سیر خرد شده رو در ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون در یک تابه متوسط برای ۱ دقیقه تفت بدی. ۲ فنجان کلم خرد شده، ۱/۴ فنجان هویج رنده شده و ۱/۲ فنجان لوبیا سویا اضافه کنی و ۲ دقیقه بپزی. در آخر هم ۲ قاشق غذاخوری سرکه اضافه کنی.

۱۰٫ لازانیای کدو سبز، بهترین شام رژیمی و کم کالری

لازانیای کدو سبز، بهترین شام رژیمی و کم کالری

برای تهیه یه شام رژیمی شیک و خوش طعم میتونی این گزینه آخر رو هم امتحان کنی. یک قوطی ۳۹۶ گرم گوجه فرنگی کامل، ۱ حبه سیر بو داده، ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون، ۱/۴ قاشق چایخوری نمک و ۱/۴ قاشق چایخوری تکه های فلفل قرمز رو با هم مخلوط میکنی و به شکل پوره در میاری. حالا این سس رو کنار میذاری. نصف قاشق چایخوری روغن زیتون رو در یک تابه متوسط گرم میکنی. ۲ برش از درازا با ضخامت ۳ سانت از کدو سبز میبری. برش ها رو با یک حبه سیر له شده تفت میدی (هر طرف را ۲ دقیقه) تا نرم بشه. همچنین یک فنجان قارچ رو با کمی نمک برای ۳ دقیقه تفت میدی و کنار میذاری. در یک ظرف فر کوچک، نصف فنجان سس، ۱ برش کدو سبز پخته شده، ۱/۳ فنجان پنیر ریکاتوی کم چرب، ۱ قاشق غذاخوری موزارلای خرد شده کم چرب و قارچ رو به صورت لایه لایه میچینی. با برش کدوی باقی مانده و ۱/۳ فنجان ریکوتای کم چرب این کار رو تکرار میکنی تا آماده سرو بشه.

امیدوارم از خوندن این مطلب لذت بردع باشی و بتونی بهترین غذا رو برای شام رژیمی خودت از این لیست انتخاب کنی.

در نت نظر بخون:

بهترین ۱۰ غذای ساده برای شام

لیست غذا برای شام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.