in

آموزش نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام

چگونه اکانت اینستاگرام را حذف کنیم؟

حذف یا دیلیت اکانت اینستاگرام به دو روش مختلف امکانپذیر است. در روش نخست اکانت به طور موقت غیر فعال می‌شود و بعدا مجددا قابل فعالسازی خواهد بود، اما در روش دوم اکانت برای همیشه غیر فعال خواهد شد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش هر دو روش دیلیت اکانت اینستاگرام (دائمی و موقت) بپردازیم. بنابراین نت نظر همراه باشید.

مقدمه

اینستاگرام هم اکنون یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی است که حداقل در ایران محبوبیت ویژه‌ای دارد و روز به روز هم بر تعداد کاربران آن افزوده می‌شود. اگر شما هم از کاربران این شبکه اجتماعی هستید، ممکن است بنا به دلایل مختلف نیازمند حذف با دیلیت اکانت خود شده باشید و برای انجام این کار با مشکل رو به رو شوید. متاسفانه دیلیت اکانت اینستاگرام به طور مستقیم از طریق اپلیکیشن اینستاگرام امکانپذیر نیست و برای انجام آن باید از مرورگر استفاده شود. غیر فعالسازی یا حذف اکانت اینستاگرام به دو روش انجام می‌شود که به ترتیب حذف موقت و حذف دائمی نام دارند. در ادامه این مطلب بیشتر در رابطه با دیلیت اکانت اینستاگرام و نحوه انجام این کار صحبت می‌کنیم. بنابراین با نت نظر همراه باشید.

تفاوت غیر فعالسازی دائمی اکانت اینستاگرام با غیر فعالسازی موقت چیست؟

همانطور که گفتیم حذف، دیلیت یا غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام به دو شیوه مختلف قابل انجام است. در روش اول اکانت شما به صورت موقت غیر فعال می‌شود و هیچ یک از اطلاعات آن برای کاربرانی که نام شما را جستجو کنید نمایش داده نخواهد شد. در این روش این امکان وجود دارد که کاربر بعدا  و در آینده مجددا اکانت خود را فعال نماید که در این حالت پست های قبلی او از بین نمی‌روند. به این روش غیرفعالسازی یا دیلیت موقت اکانت اینستاگرام گفته می‌شود.

اما در سمت مقابل غیر فعالسازی یا دیلیت دائمی اکانت اینستاگرام وجود دارد که در این حالت اکانت اینستاگرام به طور کامل حذف می‌شود. زمانی که دیلیت اکانت اینستاگرام به این صورت (دائمی) انجام شود، تمام اطلاعات اکانت پاک خواهند شد و به هیچ شکل امکان بازیابی اکانت وجود نخواهد داشت. بنابراین به دو شیوه مختلف می‌تواند غیر فعالسازی یا حد اکانت اینستاگرام را انجام داد. شما با توجه به شرایط خود می‌توانید هر یک از دو روش مورد نظر را انجام دهید. در ادامه به آموزش هر دو روش دیلیت اکانت اینستاگرام می‌پردازیم، بنابراین با نت نظر همراه باشید.

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقت

در این بخش نحوه غیر فعالسازی یا حذف موقت اکانت اینستاگرام را برایتان شرح می‌دهیم. بدین منظور کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

آموزش نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه درخواست حرف موقت اکانت اینستاگرام مراجعه کنید.
  • از منوی کشویی که ارائه شده یکی از موارد را انتخاب کنید. توصیه ما این است که گزینه Just Need a Break را انتخاب نمایید.
  • روی گزینه Temporarily Disable Account کلیک کنید.

به همین سادگی حذف موقت اکانت اینستاگرام شما انجام می‌شود. باز هم اشاره می‌کنیم که در این روش امکان فعالسازی مجدد اکانت در آینده و بازیابی اطلاعات آن وجود دارد. پس اکانت اینستاگرام شما در این حالت کاملا دیلیت نشده و موقتا غیر فعال خواهد شد.

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت دائمی

اما چطور می‌توانیم اکانت اینستاگرام خود را به صورت کامل و همیشگی حذف کنیم تا حتی در آینده هم امکان بازیابی آن وجود نداشته باشد؟ بدین منظور کافیست مراحل زیر را طی نمایید:

آموزش نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه ارسال درخواست حذف دائمی اکانت اینستاگرام مراجعه کنید.
  • یکی از گزینه هایی که در منوی کشویی ارائه شده را انتخاب نمایید. توصیه ما این است که گزینه Something Else را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Permanently delete my account کلیک کنید تا درخواست غیر فعالسازی اکانت شما ثبت و دیلیت اکانت اینستاگرام‌تان انجام شود.

به همین سادگی اکانت اینستاگرام شما برای همیشه دیلیت یا حذف می‌شود. دقت داشته باشید که در این روش هیچ راهی برای بازیابی اطلاعات اکانت شما وجود ندارد و حتی مکاتبه با تیم پشتیبانی اینستاگرام هم نمی‌تواند منجر به بازیابی اکانت شما شود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام پرداختیم. انجام این کار به دو روش مختلف موقت و دائمی امکانپذیر است. در حالت موقت شما می‌توانید بعدا اکانت خود را دوباره فعال کنید اما در حالت دائمی امکان فعالسازی اکانت در آینده وجود ندارد. امیدوار هستیم که از این مطلب آموزشی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: امین رضائیان

امین هستم. در مورد تکنولوژی (به ویژه موبایل و تبلت) می‌نویسم. خوشحال می‌شم نظرتون رو در مورد نوشته‌هام بدونم.