in

افتضاحافتضاح بی نظیربی نظیر بامزهبامزه ضعیفضعیف

بهترین مودم اینترنت خانگی – لیست 5 تایی

Best internet modem

بهترین مودم اینترنت خانگی چیست؟ امروزه نیاز به اینترنت تبدیل به یکی از حیاتی‌ترین نیاز انسان‌ها شده. مهم‌ترین مزیت استفاده از اینترنت، قابلیت دسترسی به منبع جهانی اطلاعات هست. اگر تا به حال سرعت پایین اینترنت رو تجربه کرده باشی، خوب می‌دونی که سرعت پایین اینترنت و پیرشدن رابطه مستقیمی با هم دارند. یکی از دلایل سرعت پایین می‌تونه مربوط به مودم باشه. اگر با بهترین مودم اینترنت آشنا باشی، می‌تونی این مشکل رو حل کنی. در ادامه این مطلب با بهترین مودم اینترنت خانگی آشنا میشی.

بهترین مودم اینترنت

معرفی بهترین مودم اینترنت خانگی

۱- مودم روتر 4G دسکتاپ آنتن‌دار: TP-Link MR200

اگر به دنبال مودمی برای استفاده از اینترنت موبایل هستی ولی لزومی نداره که حتما مودمی قابل حمل داشته باشی و از طرف دیگه داشتن آنتن خارجی برای آنتن‌دهی بیشتر برات ضروری هست، در خرید MR200 شک نکن. این مودم از نوع Cat4 با سرعت دانلود 150 مگابیت و آپلود 50 مگابیت برثانیه، از دو آنتن خارجی جداشدنی برای شبکه موبایل و سه آنتن داخلی برای وای‌فای استفاده می‌کنه.

کافیه روی این مودم روتر یک سیم‌ کارت بندازی تا اینترنت پرسرعت LTE برای دیگر دستگاه‌ها به اشتراک گذاشته بشه. البته این مودم از کدهای دستوری پشتیبانی نمی‌کنه، ولی می‌تونی از پنل دریافت و ارسال SMS استفاده کنی. این مودم روتر در ایران بسیار خوب جواب داده و عموم خریداران از سرعت و کاراییش راضی هستند. این مودم بهترین مودم اینترنت خانگی در کشور ماست.

TPlink mr200

۲- TP-Link TD-W8901N: بهترین مودم اینترنت خانگی

این مودم دارای یک عدد پورت RJ11 برای اتصال کابل تلفن، ۴ عدد پورت LAN یا همان RJ45 برای اتصال با سیم هست. این مودم ترکیبی از عملکردهای یک مودم ADSL و روتر با سرعت بالا هست. از ویژگی‌های این مودم میشه به قابلیت پشتیبانی از خطوط زمینی سنتی و شبکه VoIP، کالر ID، انتظار مکالمه، قابلیت پشت خطی، انتقال تماس و ۳ روش برای تماس‌های کنفرانس و پست صوتی اشاره کرد.

این محصول از نسل سوم بهره می‌بره و حداکثر سرعتی که می‌تونه برای برقراری ارتباط بی‌سیم ارائه بده، ۱۵۰ مگابیت برثانیه هست که سرعت نسبتا خوبی هست. البته عدد 150 مگابیت برثانیه نشان‌دهنده حداکثر سرعت انتقال اطلاعات توسط این مودم می‌باشد و به سرعت اینترنت تو هیچ ارتباطی نداره. این مودم بهترین مودم اینترنت خانگی هست.

TP-Link TD-W8901N

در نت نظر بخوان: بهترین پاوربانک ۲۰۱۸ کدام است؟

۳- بهترین مودم اینترنت: D-Link DSL-2740U

مودم DSL-2740U با به‌کارگیری درگاه یکپارچه پرسرعت +ADSL2 به اینترنت متصل می‌شه و سرعت دانلود 24مگابیت برثانیه و آپلود 1 مگابیت برثانیه رو برای تو فراهم می‌کنه. با این دستگاه می‌تونی اینترنتت رو با کامپیوترها و دیگر دستگاه‌های تحت شبکه به اشتراک بذاری.

هم‌چنین این مودم روتر قادر هست بستری امن و مطمئن رو با به‌کارگیری فایروال و کیفیت سرویس که شامل حفاظت فایروال، کنترل دسترسی کاربر، استاندارد امنیت بی‌سیم WPA/WPA2 و سیستم الویت‌بندی انتقال‌داده‌هاست، برای ارتباطات صوتی، دانلود فایل و انجام بازی‌های کامپیوتری روی اینترنت رو برای تو فراهم کنه. D-Link DSL-2740U بهترین مودم اینترنت خانگی هست.

D-Link DSL-2740U

۴- بهترین مودم اینترنت: TP-Link TD-W8951ND

TD-W8951ND یک مودم روتر بی‌سیم +ADSL2 هست که توسط کمپانی TP-Link طراحی و تولید شده و قادر هست به تو پهنای باند 150 مگابیت برثانیه رو ارائه بده. این مودم دارای 4 پورت شبکه یا LAN صدمگابیتی برای اتصال باسیم و یک آنتن با قدرت 5dBi برای اتصال به‌صورت بی‌سیم هست، که قابلیت جدا شدن از مودم روتر رو هم داره.

مودم روتر TD-W8951ND دارای استاندارد سری N هست و برای تشکیل یک شبکه بی‌سیم کوچک اداری یا خانگی مناسب هست. لازم به ذکر هست که مودم‌های سری N محدوده عملکرد و پهنای باندی حدود 3 برابر بیشتر از مدل‌های سری G دارند. این مودم بهترین مودم اینترنت خانگی محسوب میشه.

TD-W8951ND

۵- بهترین مودم اینترنت خانگی: tenda D301v2

این مودم می‌تونه در نقش چند دستگاه کاربردی شبکه انجام وظیفه کنه و نقش یک مودم و روتر باسیم و بی‌سیم رو بر عهده داشته باشه. با این دستگاه می‌تونی یک مودم +ADSL2، یک روتر بی‌سیم و یک سوییچ چهار پورت رو در قالب یک دستگاه در اختیار داشته باشی.

مودم روتر D301v2 از استاندارد بی‌سیم IEEE 802.11n پشتیبانی می‌کنه و سرعت انتقال بی‌سیم تا 300 مگابیت برثانیه رو به همراه میاره. این پهنای باند برای دسترسی بسیار سریع به اینترنت، تماشای ویدئوی آنلاین، استفاده از سرویس‌های استریمینگ، بازی‌های آنلاین و اشتراک‌گذاری فایل کاملا جواب‌گو هست. این مودم بهترین مودم اینترنت خانگی هست.

tenda d301v2

با بهترین مودم اینترنت خانگی آشنا شدی. باید بدونی که هر روتری یک عمر مفیدی داره و پس از چند سال به مرور دچار مشکل می‌شه و کیفیت سابق رو ارائه نمی‌ده. واقعیت این هست که مودم‌ها و روترها هم مثل نوت‌بوک‌ها و اسمارت‌فون‌ها باید چند سال یک بار عوض بشن و دور انداخته شده و مدل جدیدی خریداری بشه. امیدوارم خوندن این مطلب برات مفید واقع شده باشه. اگر نظری داری خوشحال میشم در بخش دیدگاه‌ها برام بنویسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...