in

بی نظیربی نظیر

بهترین مهارت‌ها برای فرزندان – لیست 10تایی

Best Skills for Children

بهترین مهارت‌ها برای فرزندان چه مهارت‌هایی هستند؟ با توجه به پیشرفت تکنولوژی، کودکان راه‌های بسیار زیادی برای یادگیری دارند. اما بسیاری از ابزارها مانند تلفن همراه که برای کودکان ابزار سرگرمی محسوب می‌شن، موجب می‌شه که فرزند تو فرصت یادگیری بسیاری از مهارت‌های عملی رو از دست بده. توجه داشته باش که به عنوان پدر یا مادر نباید همه کارهای کودک رو انجام بدی. اگر بدنبال بهترین مهارت‌ها برای فرزندان خود هستی، در ادامه این مطلب ۱۰تا از بهترین مهارت‌ها برای فرزندان رو بهت معرفی می‌کنم.

بهترین مهارت‌ها برای فرزندان

بهترین مهارت‌ها برای فرزندان

۱- مدیریت پول

مدیریت پول یکی از ضروری‌ترین و بهترین مهارت‌ها برای فرزندان هست. کودکانی که یاد می‌گیرن برای مخارج و هزینه‌های‌شان برنامه‌ای داشته باشن و اون رو اجرا کنند، در آینده اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت. به‌علاوه اون‌ها بیشتر از سایر کودکان به توانایی‌های‌شان در تصمیم گیری اعتماد دارن و متکی به خود هستند. اون‌ها زودتر می‌تونن با مفاهیم مهم اقتصادی مثل اعتبار، مالیات و بیمه آشنا بشن و شروع به سرمایه‌گذاری برای زندگی آیند‌ه‌شان بکنند.

مدیریت پول

۲- آشپزی از بهترین مهارت‌ها برای فرزندان

تحقیقات نشون داده که افرادی که اغلب خودشون آشپزی می‌کنند، سالم‌تر غذا می‌خورند و کالری کمتری مصرف می‌کنند. بنابراین آموزش آشپزی به بچه‌ها، اغلب به این معنی هست که اون‌ها رو برای یک رژیم سالم در آینده آماده می‌کنی. پیش از اینکه از فرزندت بخوای که با هم آشپزی کنید، از مناسب و امن بودن ابزار اطمینان حاصل کن.

آشپزی کودکان

۳- وظیفه انجام کارها رو به خودش بسپار!

یکی از مهم‌ترین و بهترین مهارت‌ها برای فرزندان ، توانایی انجام کارهای شخصی بدون نیاز به دیگران هست. کودک با انجام کارهای ساده منزل یاد می‌گیره که مسئولیت بپذیره و به کارهایی که انجام میده افتخار‌ می‌کنه. ضمن اینکه به مرور زمان این مسئله برای او یک امر عادی و معمول میشه و بدون این که نیازی به تذکر داشته باشه یا وحشتی از انجام کارها داشته باشه، کارهایی رو که از عهده انجام اون‌ها برمیاد انجام میده.

بهترین مهارت‌ها برای فرزندان

۴- صحبت کردن با غریبه‌ها از بهترین مهارت‌ها برای فرزندان

بچه‌ها باید یاد بگیرند که چگونه به غریبه‌ها نگاه کنند، با اون‌ها ارتباط برقرار بکنند و حتی در صورت نیاز از خودشون حمایت و دفاع بکنند. بچه‌ها معمولا گمان می‌کنند غریبه‌‌های بد شبیه آدم‌ بدهای انیمیشن‌ها، چهره‌هایی ترسناکی دارند. این گمان اشتباه برای کودک خطرناک هست. البته توجه داشته باش که یاد دادن این باور که همه غریبه‌ها بد هستند هم می‌تونه آثار بسیار بدی واسه کودک داشته باشه. صحبت کردن با غریبه‌ها از ضروری‌ترین و بهترین مهارت‌ها برای فرزندان هست.

مهارت صحبت با دیگران

۵- مدیریت زمان

یکی از بهترین مهارت‌ها برای فرزندان ، مهارت مدیریت زمان هست. وقتی تکلیفی به بچه داده میشه، کنار او بشین و مراحل اصلی یک پروژه رو فهرست کن. سپس، محدوده زمانی‌ای برای هرمرحله و تاریخی برای تکمیل پروژه تعیین کن. والدین به منظور آموزش وقت شناسی به فرزندان باید از تذکر و یادآوری کارها جدا خودداری و اجتناب کنند.

مهارت مدیریت زمان

در نت نظر بخوان: جدیدترین انیمیشن‌های ۲۰۱۸

۶- توانایی دفاع از خود از بهترین مهارت‌ها برای فرزندان

یکی از روش‌ها برای تقویت مهارت دفاع و حمایت کودک از خود بالا بردن اعتماد به نفس هست. زمانی‌که کودک اعتماد به نفس لازم رو داشته باشه خودش می‌تونه تصمیم بگیره در موقعیت کدوم نوع رفتار رو انجام بده. ترک محیط، برخورد قاطعانه یا بی‌توجهی. زمانی‌که کودک از روش‌های پرخاشگرانه برای ارتباط استفاده می‌کنه مهارت‌های اجتماعی لازم رو کسب نمی‌کنه.

دفاع از خود

۷- مهارت مواجه شدن با شکست

یکی از بهترین مهارت‌ها برای فرزندان توانایی مواجه شدن با شکست هست. شکست سخت هست! و دیدن شکست خوردن فرزندان سخت‌تر! اما همیشه در نظر داشته باش که شکست درس‌های بسیار زیادی در پی داره و باعث پیشرفت میشه. هنگامی که والدین اشتباهات فرزندشون رو تصحیح می‌کنند، به ظاهر درحال کمک به کودک هستند اما درنهایت موجب آسیب به کودک میشن.

مهارت مواجه شدن با شکست

۸- مراقبت از وسایل

یکی دیگر از بهترین مهارت‌ها برای فرزندان توانایی مراقبت از وسایل شخصی هست. برای این‌که کودکان به انضباط شخصی دست پیدا کنند به یک برنامه منظم و ساختاری روتین نیاز دارند. برای این کار قوانین شفاف و مشخصی برای خانه و وسایل باید وجود داشته باشه و اعضای خانواده به اون پایبند باشند. ارزش وسایل و زحمتی که برای ساخت و خرید اون‌ها انجام شده رو برای فرزندت توضیح بده تا بتونه اهمیت آنچه رو که در اختیارش قرار داده شده، درک کنه.

مراقبت از وسایل

۹- نحوه تمیز کردن و مراقبت از خونه

یکی از بهترین مهارت‌ها برای فرزندان ، توانایی مراقبت از خونه هست. اینکه روند تمیز کردن رو به سرگرمی مفرح برای کودک تبدیل کنی بسیار مهم هست. این مساله باعث تحریک کودک به مشارکت در این کار میشه. اگر بیش از یک کودک داری می‌تونی با مسابقه‌ “کی زودتر وسایلش رو جمع می‌کنه؟” تمیز کردن اتاق رو تبدیل به تفریحی سرگرم‌کننده کنی.

نحوه تمیز کردن و مراقبت از خونه

۱۰- حفظ آرامش از بهترین مهارت‌ها برای فرزندان

به کودکان مهارت‌هایی رو که برای حفظ آرامش در هر موقعیتی نیاز دارند، یاد بده! مثلا این‌که قبل از، از دست دادن کنترل‌شان تا ۱۰ بشمارند، یاد بگیرند که چگونه خودشون رو از درگیری کنار بکشند، احساسات خود رو تشخیص بدن و بتونن طی درگیری‌ها با این احساسات مقابله کنند.

حفظ آرامش

با بهترین مهارت‌ها برای فرزندان آشنا شدی. فکر می‌کنی یادگیری چه مهارت‌های دیگه‌ای برای کودکان ضروری هست؟ اگر نظری داری خوشحال میشم برام بنویسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...