اگر می‌خواهید بازی ها و اپلیکیشن های اندرویدی را روی کامپیوتر ویندوزی خود اجرا کنید به نرم افزاری همچون بلو استکس (Bluestacks) نیاز خواهید داشت. اما چطور این نرم افزار را نصب و مورد استفاده قرار دهیم؟ در این مطلب می‌خواهیم به آموزش نصب Bluestacks 4 (بلو استکس 4) بپردازیم. بنابراین با نت نظر همراه باشید.

مقدمه

تصور کنید بتوانید بازی ها و اپلیکیشن های اندروید را روی کامپیوتر ویندوزی خود اجرا کنید! خوشبختانه انجام این کار با استفاده از نرم افزارهای خاصی امکانپذیر است که یکی از بهترین آن ها نرم افزار Bluestacks نام دارد. بلو استکس در واقع یک شبیه ساز اندروید در محیط ویندوز است که به شما این اجازه را می‌دهد که از طریق کامپیوترتان به گوگل پلی استور دسترسی یابید و اپلیکیشن ها و بازی های پلی استور را در محیط ویندوز نصب و اجرا کنید. جدیدترین نسخه برنامه بلو استکس نسخه 4 آن خواهد بود که هم اکنون به طور رسمی در سایت بلواستکس منتشر شده است.

طبق ادعای تیم سازنده این نرم افزار، عملکرد آن نسبت به گوشی های اندرویدی تا 6 برابر سریع تر خواهد بود! اما چطور قادر به نصب Bluestacks 4 (بلو استکس 4) هستیم؟ پیش از اینکه مراحل نصب بلو استکس 4 را برایتان شرح دهیم باید بگوییم که برای نصب این برنامه نیازمند کامپیوتری خواهید بود که حداقل سیستم عامل ویندوز 7 روی آن نصب باشد. نصب Bluestacks 4 بر روی سیستم عامل ویندوز 7؛ 8، 8.1 و 10 امکانپذیر است. در ادامه این مطلب به آموزش نحوه نصب بلو استکس 4 در ویندوز می‌پردازیم. با نت نظر همراه باشید.

آموزش نصب Bluestacks 4 (بلو استکس 4)

نصب بلو استکس از قبل آسان تر شده و در نسخه 4 این نرم افزار خیلی از باگ ها و مشکلات پیشین رفع شده‌اند. برای نصب این برنامه ابتدا با کلیک بر روی این قسمت فایل نصبی آن را از طریق مرورگر کامپیوتر خود دانلود کنید. سرعت دانلود این فایل با توجه به سرعت اینترنت شما متغیر خواهد بود اما عموما در کمتر از 2 دقیقه انجام می‌شود.

آموزش نصب Bluestacks 4 (بلو استکس 4)

پس از اینکه نرم افزاری بلو استکس را دانلود کردید باید آن را نصب کنید. بدین منظور فایل دانلود شده را اجرا نمایید تا اینستالر Bluestacks 4 اجرا شود.

آموزش نصب Bluestacks 4 (بلو استکس 4)

روی گزینه Install Now کلیک کنید و چند دقیقه‌ای منتظر بمانید تا نرم افزار مورد نر به طور خودکار روی کامپیوترتان نصب شود. اگر می‌خواهیم مسیر نصب و سایر ویژگی ها و تنظیمات مربوط به نصب را تغییر دهید باید قبل از کلیک بر روی گزینه Install Now روی گزینه Customize Installation کلیک کنید و تنظیمات مورد نظرتان را وارد نمایید و سپس آن ها را ذخیره کرده و روی گزینه Install Now کلیک کنید.

آموزش نصب Bluestacks 4 (بلو استکس 4)

بعد از اینکه نصب برنامه Bluestacks 4 با موفقیت انجام شد، پیغامی مشابه با پیغام فوق نمایان می‌شود. کافیست روی گزینه Complete کلیک کنید تا پنجره اینستالر بلواستکس بسته شود.

آموزش نصب Bluestacks 4 (بلو استکس 4)

حالا روی آیکون اجرای برنامه Bluestacks 4 کلیک کنید که بر روی دسکتاپ شما ایجاد شده است. در اولین اجری نرم افزار از شما خواسته می‌شود تا در اکانت گوگل خود ساین این (Sign in) شوید. ایمیل و رمز عبور اکانت خود را وارد کرده و در برنامه بلو استکس لاگین نمایید.

آموزش نصب Bluestacks 4 (بلو استکس 4)

مشاهده خواهید کرد که صفحه‌ای شبیه به عکس فوق پیش رویتان قرار می‌گیرد. در این مرحله نصب Bluestacks 4 (بلو استکس 4) با موفقیت انجام شده است. شما می‌توانید هر بازی یا اپلیکیشنی که مد نظرتان است را از طریق بخش جستجو یا سرچ برنامه پیدا کنید و با کلیک بر روی گزینه Install دستور دانلود و نصب آن را صادر نمایید. بعد از اینکه برنامه دانلود و در شبیه سازی بلو استکس نصب شد، می‌توانید آن را اجرا کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نصب Bluestacks 4 (بلو استکس 4) پرداختیم. بلو استکس 4 جدیدترین نسخه برنامه مذکور است که یک شبیه ساز اندروید قدرتمند برای ویندوز محسوب می‌شود. امیدوار هستیم از این مطلب اختصاصی لذت برده باشید.

3 دیدگاه

نظر بده
  1. سلام
    من نصب میکنم اخرش گزینه LAUNCH میاد میزنم و تموم میشه ولی میخوام نرم افزار رو باز کنم ارور میده نرم افزاری دیگه ای نیازه که نصب کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: امین رضائیان

امین هستم. در مورد تکنولوژی (به ویژه موبایل و تبلت) می‌نویسم. خوشحال می‌شم نظرتون رو در مورد نوشته‌هام بدونم.