in

آموزش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که تمایل به اتصال آیفون به تلویزیون و پخش محتوای خاصی از طریق آن باشید. اما چطور انجام این کار امکانپذیر خواهد بود؟ در ادامه این مطلب به معرفی و آموزش بهترین روش های اتصال گوشی آیفون به تلویزیون می‌پردازیم. بنابراین با نت نظر همراه باشید.

مقدمه‌

وصل کردن گوشی به تلویزیون یکی از کارهای جالبی است که احتمالا به فکر شما هم رسیده اما شاید با نحوه انجام این کار آشنایی لازم را نداشته باشید. اتصال و آینه کردن صفحه نمایش گوشی های اندرویدی بر روی تلویزیون های اندرویدی کار خیلی سختی نیست و با شیوه های مختلفی امکانپذیر خواهد بود که اگر تمایل داشته باشید در مقاله جداگانه‌ای در رابطه با این روش ها صحبت خواهیم کرد. اما اتصال گوشی آیفون به تلویزیون می‌تواند دشوار باشد! به نظر شما چطور می‌توانیم آیفون یا آیپد خود را به تلویزیون وصل کنیم؟

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با استفاده از چند روش مختلف امکانپذیر است. این اتصال می‌تواند به صورت بیسیم یا باسیم انجام شود. مطمئنا در این بین برخی از روش های اتصال آیفون به تلویزیون نسبت به روش های دیگر کم دردسرتر هستند. به نظر ما بی‌دردسرترین روش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون مربوط به بکارگیری اپل تی وی (Apple TV) می‌شود که در ادامه صحبت های دقیق تری در مورد آن خواهیم کرد. بنابراین با نت نظر همراه باشید.

روش اول: اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با کابل HDMI

یکی از ساده ترین روش هایی که با استفاده از آن می‌توانید محتوای صفحه نمایش آیفون را روی صفحه تلویزیون به تصویر بکشید مربوط به بکارگیری کابل HDMI می‌شود. عموما تلویزیون ها به طور پیش فرض کابل HDMI دارند اما اگر تلویزیون شما از این کابل بهره‌مند نیست، باید یک نمونه از آن را خریداری کنید. دقت کنید که کابل HDMI خریداری شده باید مناسب با تلویزیون شما باشد. قطعه دومی که باید در این روش خریداری شود، مبدل یا آداپتور HDMI به لایتنینگ پورت (سوکت آیفون) است. بدین ترتیب می‌تواند سر دیگر کابل HDMI را به آیفون متصل کرد. بنابراین به منظور اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI به موارد زیر نیازمند هستید:

  • کابل HMDI که یک سر آن به تلویزیون نصب می‌شود
  • مبدل کابل HDMI به Lightening Port برای اتصال سر دیگر کابل به سوکت آیفون

آموزش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

بدین ترتیب می‌توانید ارتباط مابین آیفون یا آیپدتان و تلویزیون را برقرار ساخته و محتوای صفحه نمایش آیفون را روی تلویزیون به تصویر بکشید. استفاده از کابل HDMI یکی از ساده ترین روش های اتصال گوشی آیفون به تلویزیون است. دقت داشته باشید که در این روش حتما باید مبدل HDMI به Lightening Port را به همراه داشته باشید چون در غیر این صورت قادر به اتصال سر دوم کابل HDMI به آیفون نخواهید بود.

روش دوم: اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با استفاده از اپل تی وی (Apple TV)

بهترین روشی که با آن می‌توانید آیفون یا آیپدتان را به تلویزیون متصل کنید مربوط به بکارگیری اپل تی وی می‌شود. اپل تی وی یا Apple TV برخلاف تصور خیلی ها یک تلویزیون مستقل نیست! بلکه فقط یک گجت ارتباطی محسوب می‌شود که با اتصال به تلویزیون قابلیت های مختلف و دسترسی به خیلی از سرویس های اپل را امکانپذیر می‌کند. همچنین اپل تی وی امکان اتصال گوشی آیفون به تلویزیون را به ساده ترین شکل ممکن و با استفاده از قابلیت AirPlay امکانپذیر خواهد کرد. مراحلی که باید برای استفاده از این روش طی شوند به شرح زیر خواهند بود:

آموزش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

  • تلویزیون و اپل تی وی را روشن کرده و از متصل بودن آن ها به یک شبکه وای فای مشترک اطمینان حاصل کنید.
  • در آیفون یا آیپدتان به بخش کنترل سنتر (Control Center) مراجعه کنید و گزینه AirPlay Mirroring را انتخاب نمایید.
  • از لیست گجت های در دسترس گزینه Apple TV را انتخاب کنید.

کمی منتظر باشید تا ارتباط مابین اپل تی وی و آیفون یا آیپدتان برقرار شود. مشاهده خواهید کرد که محتوای آیفون یا آیپد روی صفحه نمایش تلویزیون به تصویر کشیده می‌شود. استفاده از اپل تی وی یکی از بهترین و ساده ترین روش های اتصال گوشی آیفون به تلویزیون محسوب می‌شود اما فراموش نکنید که برای خرید اپل تی وی باید هزینه نسبتا زیادی صرف شود که اغلب افراد ترجیح می‌دهند از پرداخت این هزینه دوری کنند.

روش سوم: اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با استفاده از دانگل کروم کست

یکی دیگر از روش هایی که با استفاده از آن می‌توانید آیفون خود را به تلویزیون ها متصل کنید مربوط به بکارگیری دانگلی تحت عنوان کروم کست (Chromecast) یا کروم کست اولترا (Chromecast Ultra) می‌شود. کروم کست ها دانگل های خیلی گرانی نیستند اما ارزان قیمت هم نخواهند بود. زمانی که این دانگل به تلویزیون متصل شود، می‌توان ارتباط بیسیم مابین تلویزیون و آیفون یا آیپد را برقرار ساخت و محتوای صفحه آیفون یا آیپد را روی تلویزیون منعکس کرد. بدین منظور باید مراحل زیر طی شوند:

وصل کردن

  • کروم کست را به خروجی HDMI روی تلویزیون متصل کنید و آن را روشن نمایید.
  • اپلیکیشن کروم کست را روی آیفون یا آیپدتان اجرا کنید.
  • آیکون یا گزینه Cast را لمس نمایید.
  • از لیست آیتم های ارائه شده گزینه Chromecast را انتخاب کنید.

مشاهده خواهید کرد که اتصال گوشی آیفون به تلویزیون برقرار می‌شود و محتوای صفحه آیفون به طور کامل روی تلویزیون منعکس خواهد شد. استفاده از دانگل کروم کست یا کروم کست اولترا هم یکی دیگر از بهترین روش هایی است که می‌توانید برای برقراری ارتباط مابین تلویزیون و آیفون خود از آن استفاده کنید.

روش چهارم: اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با بکارگیری سایر روش ها

ابزارها و گجت های خاص دیگری هم وجود دارند که می‌توانند تا حدی شبیه به کروم کست یا اپل تی وی عمل کنند. برای مثال یکی از این ابزارها Roku Player نام دارد که تقریبا شبیه به یک کنسول کوچک است و می‌تواند کارایی شبیه به اپل تی وی را داشته باشد. با استفاده از این گجت هم قادر به ارتباط برقرار کردن مابین آیفون و تلویزیون خود خواهید بود. البته باید اشاره کنیم که تهیه کردن گجت هایی مثل Roku Player در بازار کشورمان کار آسانی نیست و این گجت ها به سادگی قابل تهیه نیستند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به آموزش 4 روش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون پرداختیم. به نظر شما کدامیک از روش های نام برده شده ساده ترین و بهترین روش موجود برای اتصال آیفون به تلویزیون محسوب می‌شود؟ اگر شما هم با روش خاص و کاربردی دیگری آشنا هستید، لطفا آن را در بخش نظرات همین مطلب با ما و دیگر همراهان سایت نت نظر اشتراک گذاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: امین رضائیان

امین هستم. در مورد تکنولوژی (به ویژه موبایل و تبلت) می‌نویسم. خوشحال می‌شم نظرتون رو در مورد نوشته‌هام بدونم.