in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

عجیب ترین خودروهای دنیا – لیست 15 تایی

ajib tarin khodrohaye donya

در این مطلب به معرفی عجیب ترین خودروهای دنیا میپردازیم. از فولکس واگن گرفته تا برندهایی مثل مرسدس بنز، سپس بـه محصولات کمپانی هاي بزرگ و مشهور دنیا سری میزنیم تا ببینیم کدام یک از این شرکت ها عجیب ترین طراحی هاي اتومبیل را در طول تاریخ داشته اند. لامبورگینی و فولکس واگن در فهرست بررسی مـا صدر نشینان هستند و بیشترین تعداد طراحی هاي عجیب و غریب را از آن خود کرده اند. جهت معرفی عجیب ترین خودروهای دنیا نگاهی به خیابانهای تهران که ماشین های عجیب مانند نیسان جوک و … در آن کم نیستند نیز می اندازیم. شما فکر میکنید در معرفی_عجیبترین_خودروهای_دنیا کدام را میشناسید و تا به حال دیده اید؟

ماشین عجیب

معرفی عجیب و غریب ترین خودروهای جهان

خودرو فولكس‌ واگن ایكس‌ اِل 1 

با درنظر گرفتن شكل ظاهری این ماشین فولکس واگن و زمان تولیدی آن « سال 1393/ 2014 »، انتظار بیشتری از «فولكس‌ واگن ایكس ‌ال1» می رفت. قدرت موتور این خودروی هیبریدی 47 اسب‌ بخار دیزلی و 27 اسب‌ بخار الكتریكی می باشد.

البته باید این نکته رو هم در نظر داشت که بـه‌طور كل همه ی خودرو هـای هیبریدی قدرت كمتری نسبت بـه خودرو هـای بنزینی دارند و این اتومبیل نیز از این قاعده پیروی میکند. حداكثر سرعت این اتومبیل 159 كیلومتر در ساعت می باشد. در ابتدا قرار بود فقط 250 نسخه از این اتومبیل روانه بازار گردد، اما آمار دقیقی از تعداد عرضه شده از این محصول ارائه نشده است.

در نت نظر بخوان : ماشین تسلا چیست؟

ماشین عجیب

خودرو فولكس‌ واگن سینگ

در حقیقت اسم اولیه این ماشین كوبل ‌واگن بود كه ابتدا در دهه 70 میلادی و برای مقاصد نظامی تولید و عرضه شد، اما بـه فاصله كوتاهی پس ازآن قدم به خیابان های شهر گذاشت و بـه سینگ «Thing»  بـه معنی شیء تغییر نام داد. شاید علت این نامگذاری این بود كه سازندگان آن نتوانسته بودند اسم مناسب ‌تری برای تجاری كردن این محصول پیشنهاد كنند.

ماشین های عجیب

خودرو ب‌ اِم‌ وِ جینا مدل چشم‌ انداز روشن 

شكل ظاهری این خودرو در نوع خود بی‌نظیر و چشم نواز اسـت. با این‌كه خودرویی بسیار عجیب اسـت، اما شركت BMW همین گونه ایده هایش را برای تولید برخی از خودروهای تولیدی دنبال میکند.

كارشناسان متعددی بر این باورند كه ب‌ام‌و جینا عجیب‌ترین اتومبیل دنیا اسـت، اما یقینا عجیب‌ترین طرحی نیست كه تاكنون بـه فکر خلاق طراحان ماشین خطور کرده اسـت. بنظر می رسد در آینده کمپانی های فراری و ب‌ام‌و، هم در زمینه سرعت و هم در زمینه عجیب و غریب بودن، به رقابت تنگاتنگی باهم بپردازند.

ماشین عجیب و غریب

خودرو تاترا 630 

احتمالا « تاترا  630 » معمولی‌ترین خودروی موجود دراین لیست میباشد. احتمالاً ابتدا قرار بود این ماشین مدلی كلاسیك در سبك خودرو هـای دهه 50 میلادی باشد و اولین نمونه از آن نیز سال 1335/ 1956 روانه خیابانها  شد. تولید این اتومبیل تا سال 1354/ 1975 در کشور جمهوری چك ادامه یافت.

مشكل عمده این ماشین عدم بـه‌روز رسانی و پیشرفت در طول زمان بود. البته كه در آن برهه زمانی تاریخ، هیچ‌یك از كشورهای تابع شوروی سابق رو بـه جلو حركت نمی‌كردند و پیشرفت چشم گیری نداشتند. جالب است بدانید که این ماشین در اصل برای استفاده افراد مهم و هم چنین استفاده در مسابقات طراحی و تولید شده بود.

ماشین عجیب

خودرو رلیانت رابین 

«رلیانت رابین» یكی از خنده‌دارترین خودرو هـای تولید شده در دنیا اسـت. اما با این‌ حال بسیار جالب اسـت كه بدانید این اتومبیل خنده دار توانسته از اوایل دهه 70 میلادی تا سال 1381/ 2002 با همین ظاهر در خط تولید باقی بماند. این اتومبیل بـه طرز خارق ‌العاده‌اي قادر اسـت تنها در 14 ثانیه، از صفر بـه سرعت 100 كیلومتر در ساعت برسد.

احتمالا قابلیت سرعت این ماشین است که باعث شده مدت زمان تولید تا این حد طولانی شود. این خودروی بامزه حتی مورد نقد یكی از برنامه‌هاي تلویزیونی پربیننده انگلیسی نیز قرار گرفته و قدرت آن در پیست مسابقه و پیچ‌هاي تند زیرذره بین رفت.

عجیب ترین ماشین

خودرو رین اِسپید اِسكوبا 

این خودروی تمام الكتریكی، درواقع نسخه‌اي از لوتوس اِلیزه میباشد كه توانایی شناور شدن داخل آب را دارد. تصور این موضوع بسیار شگفت انگیز اسـت كه چرا باید كسی برای خرید خودرویی كه در آب 2/3 كیلومتر در ساعت ودر خشكی تنها تا 120 كیلومتر در ساعت سرعت دارد، هزینه پرداخت كند.

دیگر احتیاج نیست كه بـه احتمال تمام شدن شارژ باتری‌ها هنگامی‌كه اتومبیل در حال حركت زیر آب اسـت اشاره كنیم. بنظر خرید این ماشین چیزی جز هدر دادن پول نیست و در عوض میتوانید یك الیزه معمولی خریداری کنید و هر از گاهی تنی بـه آب بزنید.

ماشین عجیب

خودرو پیل پی 50 

این خودروی عجیب فقط بـه اندازه یك نفر و یك كیسه كوچك خرید فضا دارد، جالب است بدانید که در یك حراجی درسال 1395/ 2016 بـه قیمت عجیب 176هزار دلار فروخته شد!!! این ماشین ابعاد خارق‌العاده‌اي دارد؛ طول این خودروی ریزه میزه فقط 137 سانتی‌متر و عرض آن حدود 105 سانتی‌متر می باشد.

بنظر میرسد فردی كه این ماشین را در حراجی خریداری كرده احتمالا كلكسیون اتومبیل داشته باشد، وگرنه چرا باید چنین هزینه‌اي را برای ماشینی كه یك چهارم یك ماشین واقعی اسـت پرداخت کرد؟

ماشین عجیب غریب

خودرو مرسدس – اِی‌ اِم‌ جی جی63 

هرچند این اتومبیل شگفت انگیز بـه‌نظر میرسد، اما بسیار د‌لنشین و جذاب اسـت؛ زیرا بـه ندرت اتفاق می‌افتد كه برند مرسدس‌ بنز چنین غولی را تولید و روانه بازار كند.

بـه‌ طور قطع این ماشین در فهرست خودروهایی با اندازه بسیار بزرگ قرار خواهد گرفت و با قدرت 544 اسب‌ بخار، هرگز خودرویی كند و ناكارآمد نخواهد بود. توانایی این اتومبیل در عبور از مسیرهای سخت و كوهستانی و خارج از جاده «off-road» نیز بی نظیر اسـت.

ماشین عجیب و غریب

خودرو لانچیا اِستراتوس اِچ‌ اِف زیرو 

در دهه 70 میلادی جریانی بـه‌ راه افتاد كه موجب شد همه طراحان بـه فكر تولید خودروهایی با ظاهر سفینه‌ بیفتند و آنرا نشانه ای از  حركت بـه سمت آینده تصور کنند. شاید آن ها گمان می‌كردند طراحی و ساخت ماشین پرنده قدم بزرگ بعدی خواهد بود، یا احتمالا مجذوب فیلم‌هاي علمی – تخیلی شده بودند.

هرچه که بود، هردو كارخانه ایتالیایی فِراری و لانچیا خودرو هـای متعددی با ظاهر فضایی تولید كردند. استراتوس زیرو قدرت و توان چندانی نداشت و موتور V4  آن قدرتی برابر با 115 اسب‌ بخار تولید كرد، اما هرگز خودروی با اُبهتی محسوب نشد.

ماشین عجیب و غریب

خودرو لامبورگینی اِل‌ اِم 002 

این‌كه کمپانی لامبورگینی تصمیم بگیرد خودرویی بسیار شبیه هامِر تولید كند خیلی خارق العاده اسـت؛ مخصوصا با توجه بـه این‌كه این اتفاق حدود شش سال پیش از تجاری‌سازی هامر افتاد.

درست بـه همان اندازه كه این خودروی كوهستانی با موتور قدرتمند 12 سیلندر خود فوق‌العاده بنظر می رسد، بسیار هم عجیب و غریب میباشد. طبق معمول بیشتر مردم ترجیح میدهند برای فضای بیشتر، مانورپذیری بهتر خودرو و داشتن خودروی جاده‌اي بهتر از این نمونه، هزینه كمتری پرداخت کنند. در زمان تولید این خودرو، قیمت آن از 120 هزار دلار شروع میشد، که همان موقع نیز رقم بسیار بالایی محسوب میشد.

ماشین عجیب و غریب

خودرو فیات مالتیپلا 

این اتومبیل كه ظاهر بسیار عجیبی دارد مانند تركیب غیر اصولی و غیر ماهرانه دو مدل مختلف دیگر اتومبیل اسـت. بنظر میرسد شاید نقطه قوت این خودروی غیرمتعارف باید میزان فضای ارائه شده در صندوق عقبش باشد.

اگر این ویژگی را در نظر نگیریم با خودرویی كوچك و مضحك روبرو هستیم. بـه‌طور حتم این اتومبیل هیچ جذابیت خاصی حداقل در ظاهر خود ندارد و در بین خودرو هـای عجیب، قطعا جایگاه خوبی را خواهد داشت.

ماشین عجیب و غریب

خودرو فِراری پینین‌ فارینا 512 اِس مدولو 

بین همه مدل‌هاي منحصر به فرد و زیبایی كه کمپانی «فراری» تا به امروز طراحی و تولید كرده، این خودرو که متعلق به دهه 70 میلادی است بـه‌طور حتم چیز دیگری اسـت. این خودرو با شمایل سفینه‌اي خود بیش از 20 جایزه برای طراحی متفاوت و خاصش برنده شده اسـت.

هم چنین قدرت موتور 12 سیلندری  این اتومبیل 550 اسب‌ بخار است و حداكثر سرعت آن 354 كیلومتر در ساعت می باشد. اما باوجود این توان و قدرت شگفت‌انگیز و طراحی ظاهری منحصربه‌فرد، تصور این‌كه فردی بخواهد بـه‌طور روزمره با این سفینه رانندگی كند خیلی عجیب و تا حدودی غیر ممکن به نظر می رسد.

ماشین عجیب و غریب

خودرو مرسدس‌ بنز اِف 015 لوكس

وقتی صحبت از عجیب‌ترین خودرو هـای مدرن و پیشرفته میشود، حداقل در برخی زمینه‌ها مرسدس بنز قطعا جایگاه نخست را به خود اختصاص میدهد. در نگاه اول بـه این خودروی لوكس و لاکچری  این سوال در ذهن مخاطب پیش می آید كه راننده اتوموبیل چطور می تواند مسیر پیش رویش را با این طراحی ببیند!!!

مرسدس بنز اف «015» بـه‌دنبال ایجاد تصور ذهنی از آینده وسایل نقلیه بدون سرنشین اسـت. شركت مرسدس‌ بنز قصد دارد در آینده این اتومبیل را تحت عنوان اقامتگاهی سیار و قابل حمل كه دارای چهار مبل قابل حركت در فضای داخلی ماشین اسـت، توسعه دهد.

 ماشین عجیب و غریب

خودرو سیتروئن سی 4 كاكتوس 

در مورد این خودرو، ظاهر فدای اضافه‌كردن ویژگی تازه و جدید بـه اتومبیل شده اسـت. بنظر میرسد این ماشین بـه نوعی سیستم ایمنی بسیار پیشرفته مجهز شده كه دراین سیستم، كارخانه سیتروئن با چسباندن مشتی پلاستیك روی درهای ماشین، آنرا در برابر ضربه مقاوم كرده اسـت. به طور حتم دراین كارخانه، اشخاصی عجیب با ایده‌هایي عجیب‌تر مشغول كار بوده و هنوزم هستند.

ماشین عجیب و غریب

خودرو سیتروئن 2سی‌ وی 

اولین چیزی كه با دیدن «سیتروئن 2سی‌وی» بـه فکر مخاطب خطور می‌كند، این اسـت كه این ماشین برای استفاده در سیرك طراحی و تولید شده اسـت!!؟

این اتومبیل در زمان ورودش بـه بازار، ركورد دار پایینترین قیمت جهت خرید بود و همین‌ كه با قدرت 9 اسب‌ بخار توانایی و قدرت حركت کردن را دارد (كمی سریع‌تر از سرعت پیاده‌روی انسان)، خودش خبر خوبی محسوب میشود. نام مستعار این اتومبیل «چتری روی چرخ‌ها» اسـت.

متاسفانه این خودروی رنگارنگ هیچ ویژگی خاص و تحسین برانگیزی ندارد که قابل گفتن باشد.

ماشین عجیب و غریب

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: احسان رباط جزی

سلام احسان رباط جزی هستم دانشجوی رشته مهندسی صنایع و علاقه مند به حوزه نویسندگی سایت، اونم به خاطر اینکه بتونم تجربیات و دانش خودم رو با بقیه هم به اشتراک بگذارم و همینطور آدم پر انرژی و فعالی محسوب میشم.