in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

زندگی نامه لیونل مسی افسانه ای

zendegi nameye lionel messiye afsanei

لیونل مسی را چقدر می شناسید؟ همه کسانی که عاشق دنیای فوتبال هستند بی شک با ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا آشنا هستند. خاطره سازی لحظات زیبای دنیای فوتبال با مسی است که رنگ و رو پیدا میکند و بی شک زندگینامه لیونل مسی افسانه ای، جذاب و جالب و تا حدی دور از انتظار ما است. زندگینامه لیونل مسی افسانه ای پر از فراز و نشیب است و داستان های جالبی را دربر میگیرد. در این مطلب قصد داریم تا مروری بر زندگی او داشته باشیم. شما چقدر در مورد زندگینامه_لیونل_مسی_افسانه_ای اطلاع دارید؟

لیونل مسی

زندگی نامه لیونل آندرس مسی

مسی در روزاریو، سانتا فه به‌دنیا آمد. پدرش خورخه هوراکیو مسی، کارگر کارخانه بود و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی، یک نظافتچی نیمه‌وقت بود. اصلیت والدین مسی ایتالیایی است و به شهر آنکونا بازمی‌گردد. لیونل مسی از ۵ سالگی فوتبال را در تیم گراندولی شروع نمود.

لیونل مسی بازیکن باشگاه بارسلونا و تیم ملی آرژانتین است و با قد ۱٫۷۰ در پست مهاجم در هر دو تیم به ساختن لحظات زیبا در دنیای فوتبال میپردازد. لیونل آندرس مسی کوچیتینی اسم کامل این ابر ستاره ی آرژانتینی است. مسی از کودکی با فقدان هورمون رشد روبه رو بود ولی استعداد خارق العاده وی در فوتبال، چشم های مسئولان باشگاه بارسلونا رو به خود دوخت. باشگاه بارسلونا هزینه آمپول های رشد لیونل مسی رو تقبل کرد و در ازای آن از خانواده مسی درخواست کرد که اجازه دهند مسی برای بارسلونا به بازی مشغول شود، خانواده مسی هم که چاره ای نداشتند پذیرفتن و لیونل مسی وارد جاده ی افتخار آفرینی با باشگاه بزرگ بارسا شد.

لیونل مسی

از سال ۲۰۰۳ در مقاطع مختلفی به تیم اصلی دعوت شد. اولین بازی اش را در سن ۱۶ سال ۴ ماه و ۲۳ روزگی در مقابل پورتو خوزه مورینیو انجام داد. او به همراه چند بازیکن دیگر به تیم اصلی فراخوانده شده بودند. بعد از اولین جلسه تمرینی اش با تیم اصلی رونالدینیو به بازیکنان دیگر گفت این پسر ۱۶ ساله روزی از او هم بهتر خواهد شد. رونالدینیو با مسی دوست شد و به او برادر کوچک می گفت. او به تیم جوانان باشگاه کمک کرد و این تیم را از سقوط نجات داد و بعد از اولین قرارداد حرفه ای اش را ثبت کرد. او قراردادی امضا کرد که مبلغ فسخش ۳۰ میلیون یورو بود و هفته بعد با بازی در دسته دوم اسپانیا به ۸۰ میلیون یورو نیز افزایش یافت.

لیونل مسی

او هم اکنون کاپیتان تیم ملی کشورش میباشد. مسی در ۲۱ سالگی اولین توپ طلای اروپای  خود را دریافت کرد و همچنین نامزد بهترین بازیکن جهان شد، در سال ۲۰۰۹ یعنی دقیقا سال بعد اولین توپ طلای جهان رو به خود اختصاص داد و بهترین بازیکن سال دنیا شد، لیونل مسی در سال های ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۲ ، ۲۰۱۵ نیز این عنوان را به خود اختصاص داد و به اولین بازیکنی که ۵ توپ طلا را به خود اختصاص داده تبدیل شد. شیوه ی بازی او و سبک رهبری تیمی مسی باعث شد در دنیا همه او را با دیه گو مارادونا مقایسه کنند. تکنیک و هوش سرشار این بازیکن موجب شد تا تمام فوتبال دوستان و حتی منتقدان فوتبال به ستایش این ابر ستاره آرژانتینی بپردازند.

مسی بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا محسوب میشود.  او توانست در سال ۲۰۱۲ به رکورد بیشترین گل زده در یک سال با ۹۱ گل زده دست پیدا کند.

لیونل مسی

مسی اخیرا رکورد ۶۰۰ گل با پراهن بارسلونا و آرژانتین را برای خودش ثبت کرده است، رکوردی که فکر نمیکنم سال های سال و حتی با حضور بازیکننانی مثل رونالدو، نیمار، مودریچ، امباپه و سوارز شکسته شود. مسی هم اکنون با در اختیار داشتن ۵ توپ طلا با رکورد کریستین رونالدوی پرتغالی برابری میکند و این ۲ بازیکن افسانه ای از این حیث رکورد دار هستند. لوکا مودریچ در سال ۲۰۱۸ میلادی بلاخره به سلطه ی این ۲ بازیکن پایان داد و با دریافت توپ طلای سال، بهترین بازیکن ۲۰۱۸ در جهان شد، در سالی که با وجود تلاش مسی این بازیکن حتی در لیست ۳ نامزد اصلی این عنوان حضور نداشت و به عنوان پنجمین بازیکن برتر دنیا در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد، البته عدم نتیجه گیری تیم ملی آرژانتین در جام جهانی روسیه نیز بی تاثیر نبود.

در نت نظر بخوان : ۱۰ بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: احسان رباط جزی

سلام احسان رباط جزی هستم دانشجوی رشته مهندسی صنایع و علاقه مند به حوزه نویسندگی سایت، اونم به خاطر اینکه بتونم تجربیات و دانش خودم رو با بقیه هم به اشتراک بگذارم و همینطور آدم پر انرژی و فعالی محسوب میشم.