in

بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف افتضاحافتضاح بامزهبامزه

بهترین شغل‌های جهان – لیست 10تایی

The 10 best jobs of 2018

بهترین شغل‌های جهان کدام شغل‌ها هستند؟ اکثر ما زمانی که سخن از بهترین شغل‌های جهان به میان می‌آید، ذهن‌مان به سرعت به سمت شغل‌های پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی می‌رود. درست است که شغل‌های مربوط به پزشکی درآمد و تقاضای بالایی دارند، اما همیشه جز بهترین شغل‌ها محسوب نمی‌شوند. در ادامه این مطلب با ۱۰تا بهترین شغل‌های جهان آشنا میشی.

بهترین شغل‌های جهان

معرفی بهترین شغل‌های جهان

۱- توسعه دهنده نرم‌افزار

تولیدکننده یا توسعه‌دهنده نرم‌افزار به هرشخصی گفته میشه که در فرآیند تولید یک نرم‌افزار نقش داشته باشد مثل مدیر پروژه نرم‌افزار، طراح نرم‌افزار، برنامه‌نویس و … . توسعه دهنده نرم‌افزار یکی از محبوب‌ترین و بهترین شغل‌های جهان محسوب میشه. چرا که امروزه همه افراد نیازمند استفاده از نرم‌افزارها هستند. از سیستم خودپرداز گرفته تا هشدار ساعت و صدها فعالیت دیگر از نرم‌افزارها کمک می‌‌گیرند.

توسعه دهنده نرم‌افزار

۲- مشاور مالی

مشاوران مالی وظایف مختلفی دارند و با توجه به شرایط مالی تو و اهدافی که برای آینده درنظر داری، توصیه‌های خود را برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌کنند. مشاور مالی در حقیقت، شریک برنامه‌ریزی توست. برای مثال یکی از اهداف تو خرید خانه در بهترین منطقه شهر هست. مشاور مالی در رسیدن به این هدف و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن، به تو کمک می‌کند و بهترین عملکرد را برایت انتخاب می‌کند. این شغل یکی از بهترین شغل‌های جهان در سال ۲۰۱۸ شناخته شده.

مشاور مالی

۳- تدریس و معلمی

خب این شغل دیگر نیازی به معرفی ندارد. چرا که همه ما سال‌های زیادی را با معلمان، دبیران و استادان گذرانده‌ایم. تدریس سخت‌ترین و درعین حال از بهترین شغل‌های جهان هست. معلم باید علاوه‌بر برخورداری از علم و سواد کافی و ارائه‌ اطلاعات مفید به دانش‌آموزان، الهام‌بخش هم باشد. هم‌چنین باید هم‌زمان رهبر خوبی باشد و بتواند فضایی سرگرم‌کننده در کلاس ایجاد کند. اگر قصد داری معلم شوی، باید هر آنچه در چنته داری به کار بگیری تا از دانش رشته خودت عقب نمانی.

معلم

۴- تحلیل‌گر بازار

تحلیل‌گر بازار یا کارشناس بازار، داده‌های لازم را برای کمک به سازمان یافتن بازار محصولات و خدمات تهیه می‌کند. از وظایف و مسئولیت‌های این شغل می‌توان به: ارزش‌گذاری شرکت‌ها، تحلیل صنایع و شرکت‌های بورسی، تحلیل و بررسی وضعیت فعلی بازار سرمایه و پیش‌بینی روند آتی و پیگیری و تحلیل رویدادهای سیاسی و اقتصادی تاثیر‌گذار بر بازار سرمایه، اشاره کرد. این شغل یکی از بهترین شغل‌های جهان محسوب میشه.

تحلیل‌گر بازار

۵- روان درمانگر

روان درمانگر اصطلاحی کلی هست که به افراد مختلفی، با مدارج علمی متفاوت، گفته میشه. روان‌پزشکان، روان‌شناسان، مددکاران اجتماعی، مشاوران و سرپرستاران روان‌پزشکی همه روان درمانگر محسوب می‌شوند. این شغل یکی از بهترین شغل‌های جهان هست. اما متاسفانه به دلیل اینکه شناخت مردم نسبت به این‌که روان درمانگر باید چه صلاحیت‌های علمی داشته باشد، در سطح مناسبی نیست، برخی از افراد فقط با گذراندن یک یا دو دوره چند ماهه این کار حساس را آغاز می‌کنند و سلامت روانی جامعه را با خطرات جدی مواجه می‌سازند. 

روان درمانگر

در نت نظر بخوان: پردرآمدترین شغل‌های جهان

۶- کارشناس امنیت اطلاعات

کارشناس امنیت اطلاعات، روش‌ها، تکنیک‌ها و ابزارهای امنیتی لازم را برای حفاظت از اطلاعات مهم یک شرکت یا دولت در برابر دسترسی‌های غیرمجاز و دزدی را ایجاد می‌کند. امنیت اطلاعات به محرمانگی، یکپارچگی و در دسترس بودن داده‌ها بدون در نظر گرفتن نوع اطلاعات مربوط است. کارشناسی امنیت اطلاعات یکی از بهترین شغل‌های جهان محسوب میشه.

کارشناس امنیت اطلاعات

۷- آمارگر

آمارگران با جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل تجربه‌های گذشته به دنبال حل مشكلات در بخش‌های مختلف مثل امنیت عمومی، بهداشت و درمان، محیط‌زیست و … هستند. با پیشرفت آمارگران، آن‌ها احتمالا علاوه بر مشاركت با افراد حرفه‌ای در زمینه‌های پزشكی، كامپیوتر، ژنتیك و علوم اجتماعی، به ارائه راه‌حل‌های مرتبط با حقوق بشر و مبارزه با تروریسم هم می‌پردازند. این شغل جز بهترین شغل‌های جهان قرار دارد.

آمارگر

۸- تولیدمحتوا

کسب و کارهای اینترنتی بدون تولید محتوا به هیچ کجا نمی‌رسند، به همین دلیل همیشه به‌دنبال افرادی هستند که بتوانند محتوای خوبی تهیه کنند. بدون شک محتوانویسی جز بهترین شغل‌های جهان هست. چرا که کسب‌وکارها روزبه‌روز به شکل جدی‌تری در اینترنت فعال می‌شوند. پس اگر به نوشتن علاقه داری و کمی با اصول سئو آشنا هستی، می‌توانی از همین حالا شروع کنی. اگر هنوز با سئو آشنا نیستی، مشکلی نیست! آموزش سئو سایت به زبان ساده را مطالعه کن.

تولید محتوا

۹- داروساز

داروساز شخصی هست که اطلاعات زیادی درباره داروهای موثر، کم ضرر و پر‌اثر دارد. داروساز‌ها در دانشگاه تحت آموزش قرار می‌گیرند تا مکانیسم بیوشیمیایی تاثیر دارو‌های مختلف، عوارض جانبی، نقش درمانی و تداخلات آن‌ها را درک کنند. یکی از زمینه‌های شغلی داروساز فعالیت در داروخانه‌های شخصی و بیمارستانی هست. این شغل جز بهترین شغل‌های جهان می‌باشد.

داروساز

۱۰- معماری

حرفه معماری به معنای ارائه خدمات در ارتباط با طراحی و ساخت و ساز ساختمان و فضای داخل و اطراف آن هست که به عنوان هدف اصلی انسان برای مالکیت یا استفاده از آن می‌باشد. می‌توان گفت به تعداد معماران جهان تعریف از معماری وجود دارد. برخی معماری را هنر می‌دانند و برخی دیگر آن را یک مسئولیت اجتماعی تعریف می‌کنند. معماری یکی دیگر از بهترین شغل‌های جهان هست.

معمار

با بهترین شغل‌های جهان در سال ۲۰۱۸ آشنا شدی. امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشی. راستی فکر می‌کنی بهترین شغل جهان چیست؟ اگر نظری داری خوشحال میشم در بخش دیدگاه‌ها برام بنویسی.

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...