in

بهترین گوشی پرچمدار سونی – لیست 5 تایی

شرکت سونی از آن دسته کمپانی هایی است که در زمینه موبایل خیلی فعال عمل نمی‌کند و هر سال تقریبا تعداد محدودی گوشی را روانه بازار خواهد کرد. اما به نظر شما بهترین گوشی پرچمدار سونی کدام است؟ در این مطلب می‌خواهیم در مورد بهترین گوشی پرچمدار سونی صحبت کرده و در این راستا 5 گوشی را خدمتتان معرفی کنیم. با نت نظر همراه باشید.

مقدمه

یکی از شرکت هایی که در زمینه موبایل فعال است اما تقریبا نتوانسته طی چند سال اخیر موفقیت های عظیمی در این حوزه کسب کند، شرکت سونی خواهد بود. سونی هر سال گوشی های اندرویدی جدیدی را معرفی می‌کند اما تمایلی به عرضه گوشی های متنوع ندارد و ظاهرا سیاست ها و استراتژی های خود را به گونه‌ای در نظر گرفته که روی کنسول های بازی و سایر گجت های مرتبط با این حوزه تمرکز داشته باشد. اما این موضوع بدان معنا نیست که گوشی های سوتی بی‌کیفیت هستند! بلکه موضوع کاملا برعکس صادق بوده و طبق نظر خیلی از کاربران گوشی های سونی بسیار عالی و با کیفیت هستند.

بنابراین این برند ژاپنی هم طرفداران خاص خودش را دارد و هر سال افراد زیادی گوشی های اختصاصی این شرکت را خریداری می‌کنند. اما به نظر شما بهترین گوشی پرچمدار سونی کدام است؟ ما در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم و در همین راستا 5 مورد از گوشی های برتر فعلی و پرچمدار سونی را به شما عزیزان معرفی نماییم. دقت داشته باشید که این مطلب در ماه فوریه سال 2019 تدوین شده و گوشی های موجود در لیست مطلب هم منطبق با همین دوره زمانی هستند. با نت نظر همراه باشید.

بهترین گوشی پرچمدار سونی : گوشی Xperia XZ3

بهترین گوشی پرچمدار سونی

بدون تردید گوشی اکسپریا ایکس زد 3 می‌تواند به عنوان بهترین گوشی پرچمدار سونی انتخاب شود. این گوشی از فریم آلومینیومی و بدنه‌ای شیشه‌ای بهره می‌برد و از استاندارد ضد آب IP68 و IIP65 پشتیبانی می‌کند. ظاهر گوشی خاص طراحی شده و خیلی شبیه به سایر گوشی های اندرویدی بازار نیست. صفحه نمایش آن 6 اینچی و بدون حاشیه بوده و رزولوشن 2880 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. اندروید 9 پای به طور پیش فرض روی اکسپریا XZ3 سونی نصب است و تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای هم در این گوشی بکار می‌رود.

دستگاه از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی می‌شود که نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن فقط در بازار کشور تایوان عرضه شده و سایر نسخه های جهانی گوشی از همان رم 4 گیگابایتی بهره‌مند هستند. حافظه داخلی گوشی 64 گیگابایتی بوده و دستگاه از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی، اسکنر انگشت، و باتری 3300 میلی آمپر ساعتی هم دیگر ویژگی های سونی اکسپریا ایکس زد 3 را شامل می‌شوند. بنابراین این گوشی می‌تواند به عنوان بهترین گوشی پرچمدار سونی انتخاب شود.

بهترین گوشی پرچمدار سونی : گوشی Xperia XA2 Plus

بهترین گوشی پرچمدار سونی

یکی دیگر از گوشی هایی که پتانسیل لازم برای کسب عنوان بهترین گوشی پرچمدار سونی را دارد، گوشی اکسپریا ایکس ای 2 پلاس است. این گوشی از یک صفحه نمایش IPS و 6 اینچی بهره می‌برد که رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل را به همراه داشته و بدن ترتیب تراکم پیکسلی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ را به همراه خواهد داشت. صفحه نمایش گوشی حاشیه های باریکی دارد و ظاهر دستگاه نسبت به گوشی های اندرویدی سایر برندهای فعال در حوزه موبایل متفاوت است. اندروید 8 اوریو به طور پیش فرض روی Xperia XA2 Plus نصب بوده و تراشه اسنپدراگون 630 با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای در قلب آن بکار می‌رود.

گوشی سونی اکسپریا ایکس ای 2 پلاس از نظر رم در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی عرضه شده که هر یک از حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی بهره می‌برند. ضمن اینکه گوشی از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی می‌تواند فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 400 گیگابایت افزایش داد. از دیگر ویژگی های اصلی این گوشی باید به بهره‌مندی از دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، اسکنر انگشت و باتری 3580 میلی آمپر ساعتی اشاره داشت.

بهترین گوشی پرچمدار سونی : گوشی Xperia XZ2 Premium

بهترین گوشی پرچمدار سونی

گوشی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم هم می‌تواند به عنوان بهترین گوشی پرچمدار سونی انتخاب شود چون از ویژگی های سخت افزاری مطلوبی بهره‌مند است. سبک طراحی این گوشی در مقایسه با گوشی های دیگر برندهای فعال در صنعت موبایل نسبتا متفاوت است و این تفاوت به ویژه در قاب پشت آن به وضوح رویت می‌شود. گوشی مذکور از استانداردهای ضد آب IP68 و IP65 پشتیبانی می‌کند و یک صفحه نمایش 5.8 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2160 در 3840 پیکسلی دارد. بدین سبب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 765 پیکسل در هر اینچ می‌رسد!

اندروید 8 اوریو به طور پیش فرض روی گوشی نصب است و تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای در قلب دستگاه بکار می‌رود. سونی اکسپریا XZ2 Premium از رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد و حافظه داخلی 64 گیگابایتی دارد. ضمن اینکه دستگاه از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی این گوشی از دو لنز 19 و 12 مگاپیکسلی تشکیل شده و یک لنز دوربین 13 مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین سلفی آن ایفای نقش می‌نماید. بهره‌مندی از اسکنر انگشت و یک باتری 3540 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر ویژگی های این گوشی هستند. به نظر شما آیا اکسپریا XA2 پریمیوم می‌تواند به عنوان بهترین گوشی پرچمدار سونی انتخاب شود؟

بهترین گوشی پرچمدار سونی : گوشی Xperia XZ2

بهترین گوشی پرچمدار سونی

گوشی بعدی که به عنوان یکی دیگر از کاندیدای کسب عنوان بهترین گوشی پرچمدار سونی معرفی می‌کنیم، اکسپریا XZ2 نام دارد. این گوشی فریمی آلومینیومی دارد و قاب پشت و جلوی آن با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود. ضمنا دستگاه از استاندارد ضد آب IP68 و IP65 پشتیبانی می‌کند. صفحه نمای آن 5.7 اینچی و از نوع IPS است و رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل را ارائه خواهد کرد. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 424 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. اندروید 8 اوریو به طور پیش فرض روی این گوشی نصب بوده و تراشه اسنپدراگون 845 با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای هم در قلب دستگاه بکار رفته است.

اکسپریا ایکس زد 2 سونی از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی می‌شود که هر دوی آن ها حافظه داخلی 64 گیگابایتی دارند و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کنند. پس با نصب رم میکرو اس دی می‌توانید حافظه گوشی را تا سقف 512 گیگابایت ارتقاء دهید. دوربین اصلی این گوشی از لنزی 19 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی آن هم لنزی 5 مگاپیکسلی دارد. دستگاه از اسکنر انگشت بهره می‌برد و یک باتری 3180 میلی آمپر ساعتی هم وظیفه تامین انرژی مورد نیازش را بر عهده خواهد داشت. این گوشی که در واقع برادر گوشی اکسپریا ایکس زد 2 اولترا محسوب می‌شود نسبت به گوشی مذکور قیمت مقرون به صرفه‌تری خواهد داشت و بدون تردید پتانسیل انتخاب به عنوان بهترین گوشی پرچمدار سونی را هم دارد.

بهترین گوشی پرچمدار سونی : گوشی Xperia XZ Premium

بهترین گوشی پرچمدار سونی

آخرین گوشی که به عنوان یکی دیگر از کاندیدای کسب عنوان بهترین گوشی پرچمدار سونی معرفی می‌کنیم، گوشی سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Xperia Xz Premium) است. این گوشی از ترکیب شبیه، فلز و پلاستیک ساخته شده، اما بخش اصلی بدنه آن از شیشه و فلز تشکیل می‌شود. دستگاه از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کند و یک صفحه نمایش 5.46 اینچی نوع IPS با رزولوشن 2160 در 3840 پیکسلی دارد. بدین سبب تراکم پیکسلی در حدود 807 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده شده که تراکمی بسیار بالا و بی‌نظیر خواهد بود.اندروید 7.1 نوقا به طور پیش فرض روی این گوشی نصب است و تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای هم در قلب Xperia XZ Premium بکار رفته است.

رم گوشی مورد نظر ظرفیت 4 گیگابایتی دارد و حافظه داخلی آن 64 گیگابایتی خواهد بود. دستگاه از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 512 گیگابایت افزایش داد. دوربین اصلی اکسپریا ایکس زد پریمیوم از یک لنز 19 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی آن هم از لنزی 13 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. دستگاه از اسکنر انگشت بهره می‌برد و یک باتری 3230 میلی آمپر ساعتی هم وظیفه تامین انرژی مورد نیازش را بر عهده خواهد داشت. ضمنا گوشی اکسپریا XZ پریمیوم در مقایسه با سایر گوشی هایی که به منظور کاندید کسب عنوان بهترین گوشی پرچمدار سونی معرفی شدند قیمت مقرون به صرفه‌تری هم دارد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در ین مطلب در رابطه با بهترین گوشی پرچمدار سونی صحبت کردیم و در این راستا 5 گوشی را نام بردیم که به واقع پتانسیل لازم برای کسب این عنوان را دارند. به نظر شما از میان گوشی های نام برده شده کدامیک می‌توانند به عنوان بهترین گوشی پرچمدار سونی انتخاب شوند؟ توجه داشته باشید که این مقاله در ماه ژانویه سال 2019 تدوین شده و گوشی هایی که در آن نام برده شدند هم محصولاتی هستند که تا به این روز توسط سونی معرفی شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: امین رضائیان

امین هستم. در مورد تکنولوژی (به ویژه موبایل و تبلت) می‌نویسم. خوشحال می‌شم نظرتون رو در مورد نوشته‌هام بدونم.