in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

زندگینامه پیر امیدیار

zendeginame pier omidyar

زندگینامه پیر امیدیار را در این مطلب بررسی می کنیم. در دنیای دیجیتالی امروز بی شک پوادارترین افراد دنیا از این راه کسب درآمد کرده اند .یکی از افراد موفق در دنیا آقای پیر امیدیار موسس سایت ebay می باشد که بسیار زندگی زیبا و پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است.با من همراه باشید تا زندگینامه پیر امیدیار موسس سایت ebay را مروری کنیم. شما چقدر در مورد زندگینامه پیر امیدیار اطلاعات دارید ؟

در نت نظر بخوان :جف بیزوس موسس سایت آمازون کیست؟

زندگینامه پیر امیدیار ( موسس ebay )

دوران کودکی و جوانی

پیر امیدیار  در سال 1967 در پاریس متولد شد. قبل از آن نامش پرویز بود که بعد از مهاجرت به آمریکا نامش را تغییر داد. والدین او برای تحصیل به فرانسه اومده بودند که در پاریس با یکدیگر آشنا می شوند و  همان جا با یکدیگر ازدواج می کنند. مادرش یک زبان شناس مشهور و  از استادان دانشگاه سوربون می باشد. پدرش نیز جراح  می باشد و به دلیل کار پدر به امریکا مهاجرت کردند. در کلاس نهم به کامپیوتر علاقمند شد . در آن دوران زیاد به سر کلاس نمی رفت و در آزمایشگاه به برنامه نویسی مشغول می شد. مدیر دبیرستان هم برای تشویق بیش از پیش او از او خواست که برای کتابخانه برنامه ای بنویسد که خودش کارت ها را پرینت کند و این مساله باعث پیشرفت او شد. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه تافتس ماساچوست گذراند و از رشته علوم رایانه فارغ التحصیل شد.

دوران کارآفرینی

آقای امید یار در دوران بعد از لیسانس در یک شرکت که زیر مجموعه شرکت اپل بود کار می کرد و برای آنها یک برنامه برای مدیریت حافظه نوشت. و همچنی با دوسانش شرکتی تاسیس کرد که بعدها به شرکت ماکروسافت فروخته شد ولی به طور کلی داستان شکل گیری ebay به صورت دیگری بود. پیر با پالمل نامزد بود و پلما که یک کلکسیونر بود و بسته های آبنبات را جمع می کرد برای کمک از پیر خواست که او را در این امر یرای کند و پیر هم برای اینکه نامزد خود را بتواند هیجان زده نماید یک وبگاه شخصی درست کرد و اسم آن را حراجی وب گذاشت تا مردم از طریق آن کلکسیون خود را عرضه نمایند. این وبگاه انقدر مورد استقابل قرار گرفت که پیر مجبور شد یک وبگاه مستقل درست کند و اسمش را به ebay تغییر دهد. با دریافت مبلغی جزئی از هر فروش توانست در آمد خوبی را کسب کند. خودش بعهدها می گوید هیچگاه فکر نمی کردم که شرکتی تاسیس کند که انقد معروف بشود و موفق باشد. او که در آن زمان در یک شرکت دیگر که زیر مجموعه اپل بود کار می کرد وقتی که دید شرکت که خودش تاسیس کرده نیاز به وقت گذاشتن بیشتر دارد از کار خود استعفا داد و به وطر تمام وقت  به  شرکت ebay پرداخت. در سال 1998 بود که خودش را به عنوان رئیس هیئت مدیره و دوستش آقای ویتمن را به عنوان مدیر عامل انتخاب کرد. شرکت ebay تحت هدایت ویتمن رشد کرد و این مساله باعث شد خدماتی را به کشور های دیگری مانند استرالیا ، کانادا ، آلمان و ژاپن گسترش دهد. درهمان سال توانست بیش از 2 میلوین عضو داشته باشد و 750 میلیون دلار در آمد کسب کند. این مبلغ انقدر زیاد بود که آمازون هم به فکر راه انداختن یک حراجی افتاد.

نکات جالب سایت ebay

در سال 1997 عروسک های بینی بینز در سایت ebay به مبلغ 500 میلیون دلار فروخته شد. این مبلغ 6 درصد بیشتر از کل مبادلات انجام شده در این سایت تا به آن روز بود.

در سال 2000 اولین شلوار مارک levis  به مبلغ 46 میلیون دلار فروخته شد که رکودر دنیا را شکوند.

در سال 2001 یک هواپیما جه در این سایت به فروش رفت به مبلغ 4.6 میلیون دلار که بیشترین مبلغ مبادله شده تا به آن روز بود.

اولین چیزی که در این سایت به فروش رفت یک روان نویس خراب  بود که امیدیار از این موضوع خیلی متعجب شد که چه کسی بابت یک روان نویس شکسته پول پرداخت خواهد کرد.

اقدامات دیگر پیر امیدیار

پیر امیدیار علاقه زیادی به خبرنگاری دارد به همین دلیل با یک روزنامه نگار همکاری کرد و یک نشریه راه اندازی کرد . امیدیار در سال 2013 قصد داشت که روزنامه واشنگتن پست را بخرد ولی این روزنامه 250 میلیون دلار به جف بزوس فروخته شد. او تهیه کننده فیلم spotlight نیز بود که در همان سال توانست 2 جایزه اسکار بگیرد. در سال 2004 امیدیار به همراه همسر خود بنیاد نیکوکاری omidyar network را تاسیس کردند و فعالیت های گسترده ایی برای زندگی مردم فقیر داشت. از زمان تاسیس این سازمان مبلغ 992 میلیون دلار به سازمان های خیریه اهدا شده است.مدت ها بعد امیدیار به همراه همسرش تصمیم گرفتند ظرف مدت 20 سال کل سرمایه خودشان را به غیر از 1درصد به خیریه اهدا کنند.  در سال 2017 امیدیار اعلام که که 26 هزار نفر از مردم کنیا حقوق ماهیانه ثابت تا 12 سال پرداخت خواهد شد.

ثروت و سخنان زیبای پیر امیدیار

پیر امیدیار که با پالما وزلی ازدواج کرده است دارای سه فرزند می باشد. دارایی خالص او در سال 2018 بالغ بر 9 میلیارد دلار می باشد که ثروتمندترین ایرانی می باشد. همچنین او جزو 40 فرد پولدار دنیا به حساب می آید. بارها اتفاق افتاده است که افراد پولدار دنیا پرسیده شده که چه برنامه داشتید که به این ثروت دست پیدا کرده اید و آنها گفته اند که به طور اتفاقی به این ثروت رسیده اند و پیر امیدیار نیز به همین شکل به سمت کسب و کاری که در حال حاضر دارد کشیده شده است.

چند جمله زیبا از امیدیار

1- چرا باید با کسی کار کنم که از شکست هایش درسی نمی گیرد.

2- در روز های نخست ebay گفت : باور دام  که انسنها اصالتاً خب  و نیکوکار هستند.

3- من در اصل یک تکنولوژیست آموزش دیده ام ولی هدفم بشر دوستی است.

4- تعییر پایدار زمانی اتفاق  می افتد که مردم قدرت خود را کشف کنند.

5-اگر به مردم فرصت دهید کار درست را انجام دهند هرگز ناامید نمی شوید.

 در نت نظر بخوان : زندگینامه استیو جابز

زندگینامه پیر امیدیار زیباست وسرشار  از امور و کارهای خیریه می باشد. او به طور کلی  تمام  ثروت خود را صرف امور خیریه کرده و می توان از او به عنوان سمبل بشر دوستی نام برد. پیر امیدیار می تواند به شما یادآوری کند که زندگی هنوز زیباست و هنوز افرادی هستند که برای بهتر شدن زمین و نابودی فقر تلاش می کند. شما چقدر از زندگینامه پیر امیدیار لذت بردید ؟ با من در نظرات همراه باشید.

‌‌‌‌‌‌ ‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *