in

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی – لیست ۵ تایی

گوشی های شیائومی از گوشی های با کیفیت و خوش قیمت بازار هستند که توانسته‌اند توجه خیلی از کاربران و علاقمندان به دنیای تکنولوژی را جلب کنند. اما به نظر شما بهترین گوشی پرچمدار شیائومی چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد بهترین گوشی پرچمدار شیائومی صحبت کنیم و در این راستا ۵ اسمارتفون برای شیائومی را معرفی نماییم. با نت نظر همراه باشید.

مقدمه

شرکت شیائومی یکی از کمپانی های چینی است که طی چند سال اخیر با عرضه گوشی های با کیفیت و مقرون به صرفه در بازار های جهانی توانسته موفقیت های عظیمی کسب کند. گوشی های این شرکت عموما قیمت مناسبی دارند و برخلاف تصور خیلی از ایرانی ها از کیفیت عالی هم بهره می‌برند. بنابراین این موضوع سبب شده که روز به روز شاهد افزایش استقبال کاربران از گوشی های این برند چینی باشیم. اما به نظر شما بهترین گوشی پرچمدار شیائومی چیست؟ هم اکنون گوشی های متنوعی از سوی این برند در بازار موجودند اما برخی از این گوشی ها نسبت به سایر موارد کیفیت و قدرت بهتری دارند و به نوعی از پرچمداران شیائومی هستند.

ما در این مطلب می‌خواهیم ۵ مورد از این گوشی های برند شیائومی را به شما عزیزان معرفی کنیم، بنابراین هر یک از این گوشی ها از بهترین گوشی های فعلی شیائومی هستند. به همین جهت ما پنج گوشی مذکور را به عنوان کاندیدای کسب عنوان بهترین گوشی پرچمدار شیائومی معرفی خواهیم کرد. در نظر داشته باشید که این مقاله در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ تدوین و طبیعتا ممکن است در آینده گوشی های جدیدی از سوی شرکت شیائومی عرضه شوند که در این لیست قرار داده نشده باشند. پس گوشی های این لیست با توجه به محصولاتی معرفی شده‌اند که تا ماه فوریه ۲۰۱۹ از سوی شیائومی معرفی شده بودند.

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی : گوشی شیائومی Mi 8 Pro

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی

بدون تردید گوشی می ۸ پرو از اولین کاندیدای کسب عنوان بهترین گوشی پرچمدار شیائومی است. این گوشی ظاهر و سبک طراحی مدرن و شیکی دارد و بدنه آن از ترکیب فلز و شیشه ساخته می‌شود. صفحه نمایش گوشی ۶٫۲۱ اینچی بوده و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و رزولوشن ۲۲۴۸ در ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ خواهد رسید. ظاهر گوشی کاملا مدرن و بسیار شبیه به آیفون XR Max اپل طراحی شده و نمایشگر بدون حاشیه  بدنه براق آن کاملا به چشم می‌آیند. ضمنا جنس شیشه بکار رفته در این گوشی گوریلاگلس ۵ است که مقاومت عالی در برابر خط و خش دارد.

اندروید ۸٫۱ به طور پیش فرض روی شیائومی می ۸ پرو نصب بوده تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام هم روی آن نصب خواهد بود. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بسیار قدرتمند دارد و در حال حاضر قدرتمندترین تراشه شرکت کوالکام محسوب می‌شود. شیائومی می ۸ پرو از نظر رم شامل دو نسخه ۶ و ۸ گیگابایتی می‌شود و حافظه داخلی آن ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی دارد. متاسفانه این گوشی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند تا بدین ترتیب بیشتر شبیه به آیفون XS Max اپل شود! دوربین اصلی آن از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی آن به یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی مجهز است. دستگاه به اسکنر انگشتی مجهز خواهد بود که زیر صفحه نمایش آن نصب شده و از قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد هم پشتیبانی می‌کند. ضمنا یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هم وظیفه تامین انرژی مورد نیاز می ۸ پرو را بر عهده دارد.

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی : گوشی شیائومی Mi Mix 3

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی

شرکت شیائومی یکی از اولین کمپانی هایی بود که صفحه نمایش بدون حاشیه را در گوشی می میکس به کار برد و حالا با رونمایی از می میکس ۳ یک سبک طراحی خاص دیگر را در جدیدترین نسخه از سری گوشی های می میکس خودش پیاده سازی کرده که شاید این سبک طراحی هم در آینده فراگیر شود. در این سبک طراحی پنل جلوی گوشی از دو قسمت تشکیل شده و به صورت کشویی به مقدار چند سانتیمتر قابل بالا و پایین کردن است و بدین ترتیب دوربین سلفی گوشی در پشت نمایشگر پنهان شده و قابل بیرون کشیدن می‌شود. شیائومی می میکس ۳ بدنه‌ای فلزی و شیشه‌ای دارد و صفحه نمایش سوپر آمولد آن ۶٫۳۹ اینچی و بدون حاشیه است. رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل توسط آن ارائه می‌شود و اندروید ۹ نوقا هم به طور پیش فرض روی دستگاه نصب خواهد بود. تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام در قلب این گوشی بکار رفته که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد.

گوشی شیائومی می میکس ۳ از نظر رم در سه نسخه مختلف عرضه شده که به ترتیب ظرفیت های ۶، ۸ و ۱۰ گیگابایتی را ارائه می‌کنند. حافظه داخلی دستگاه هم در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی موجود خواهد بود که هیچ یک از آن ها با نصب حافظه جانبی قابلیت افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات را ندارند. دوربین اصلی شیائومی می میکس ۳ از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی دستگاه هم از دو لنز ۲۴ و ۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. هر دو لنز مذکور در پشت بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی پنهان هستند و به صورت کشویی قابل بیرون کشیدن خواهند بود. بهره‌مندی از اسکنر انگشت و یک باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی هم از دیگر ویژگی های اصلی Mi Mix 3 شیائومی هستند. پس اگر به دنبال خرید بهترین گوشی پرچمدار شیائومی هستید، مطمئن باشید می میکس ۳ هم یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود.

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی : گوشی شیائومی Mi 8

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی

به دنبال خرید بهترین گوشی پرچمدار شیائومی هستید؟ بدون تردید گوشی می ۸ هم می‌تواند یکی از گزینه های خرید خوب پیش رویتان باشد. این گوشی در واقع نسخه اصلی و پایه گوشی MI 8 Pro است که قیمت مناسب تری نسبت به آن دارد و از برخی جوانب کمی ضعیف تر از آن خواهد بود. بدنه این گوشی هم از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده و براق و زیبا به نظر می‌رسد. صفحه نمایش آن بدون حاشیه بوده و اندازه ۶٫۲۱ اینچی دارد و از نوع سوپر آمولد است. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی ۲۲۴۸ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده و با شیشه گوریلاگلس ۵ از آن محافظت می‌شود. جنس شیشه بکار رفته در بدنه و قاب این گوشی هم گوریلاگلس ۵ است. اندروید ۸٫۱ اوریو به طور پیش فرض روی می ۸ شیائومی نصب بوده و آپدیت اندروید ۹ پای هم برای آن منتشر شده است.

در قلب این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام استفاده شده که قدرتمندترین تراشه فعلی شرکت کوالکام به شمار می‌رود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای فوق قدرتمند دارد. گوشی از نظر رم شامل دو نسخه ۶ و ۸ گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی ظرفیت های مختلف ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی را ارائه می‌کند. لازم به اشاره است که این گوشی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و راهی برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات آن وجود ندارد. دوربین اصلی شیائومی Mi 8 از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی آن هم یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی دارد. بهره‌مندی از اسکنر انگشت، پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد و باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی هم از دیگر ویژگی های می میکس ۳ شیائومی هستند. بنابراین اگر به دنبال خرید بهترین گوشی پرچمدار شیائومی هستید، مطمئنا می میکس ۳ هم می‌تواند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد.

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی : گوشی شیائومی Mi Mix 2S

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی

گوشی چهارمی که به عنوان یکی دیگر از کاندیدای کسب عنوان بهترین گوشی پرچمدار شیائومی معرفی می‌کنیم، گوشی شیائومی می میکس ۲ اس نام دارد که محصول سال ۲۰۱۸ و ماه مارس (March) است. این گوشی بدنه‌ای دارد که از ترکیب آلومینیوم، شیشه و سرامیک به وجود آمده است. قاب پشت آن سرامیکی، فریم اصلی دستگاه آلومینیومی و پنل جلوی آن شیشه‌ای است. صفحه نمایش بدون حاشیه این گوشی بسیار زیبا و چشم نواز بوده و ۵٫۹۹ اینچی خواهد بود و از نوع IPS LCD است. رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و اندروید ۸ اوریو به طور پیش فرض روی آن نصب خواهد بود. تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای هم در قلب تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ بکار می‌رود.

گوشی Mi Mix 2S شیائومی از نظر رم شامل دو نسخه ۶ و ۸ گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی در مدل های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی موجود خواهد بود که هیچ یک از آن ها قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را ندارند. دوربین اصلی این گوشی از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده و یک لنز ۵ مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین سلفی آن در نظر گرفته شده است. گوشی شیائومی می میکس ۲ اس از اسکنر انگشت بهره می‌برد و یک باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی هم وظیفه تامین انرژی مورد نیاز آن را بر عهده دارد. بنابراین این گوشی را هم به عنوان یکی دیگر از کاندیدهای کسب عنوان بهترین گوشی پرچمدار شیائومی به خاطر داشته باشید.

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی : گوشی شیائومی Pocophone F1

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی

آخرین گوشی که در لیست ما جای گرفته گوشی شیائومی پوکوفون اف ۱ است که در ماه آگوست (August) سال ۲۰۱۸ شاهد رونمایی از آن بودیم. برخلاف دیگر گوشی های موجود در این لیست، بدنه اصلی این گوشی از پلاستیک تشکیل می‌شود. صفحه نمایش دستگاه ۶٫۱۸ اینچی و از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن ۲۲۴۶ در ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌کند. سیستم عامل اندروید ۸٫۱ اوریو به طور پیش فرض روی دستگاه نصب است و تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای هم در قلب دستگاه بکار رفته و وظیفه تجزیه و تحلیل داده ها را بر عهده دارد. این گوشی از نظر رم در دو نسخه ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی شامل نسخه های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی می‌شود.

دوربین اصلی شیائومی Pocophone F1 از دو لنز ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده و یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی هم دوربین سلفی دستگاه را تشکیل می‌دهد. گوشی از اسکنر انگشت و قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد بهره‌مند است و یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هم وظیفه تامین انرژی مورد نیاز آن را بر عهده دارد. بنابراین گوشی Xiaomi Pocophone F1 را هم به عنوان یکی دیگر از کاندیدهای کسب عنوان بهترین گوشی پرچمدار شیائومی به خاطر داشته باشید. شاید این گوشی در مقایسه با چهار گوشی قبلی که معرفی کردیم خیلی عالی نباشد اما به هر حال از بهترین های شیائومی هست و قیمت مناسب تری هم در مقایسه با گوشی های دیگر دارد و به نوعی یک پکیج کامل و مقرون به صرفه تر را ارائه می‌کند.

نتیجه‌ گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به معرفی ۵ مورد از کاندیدهای کسب عنوان بهترین گوشی پرچمدار شیائومی پرداختیم. هر ۵ گوشی که در این مطلب معرفی کردیم از بهترین های شیائومی هستند و مطمئن باشید از خرید آن ها پشیمان نمی‌شوید. اگر احساس می‌کنید جای خالی گوشی خاصی از برند شیائومی در این لیست حس می‌شود، لطفا نام آن را با ما و دیگر همراهان نت نظر به اشتراک بگذارید.

مطلب مرتبط: 

ارزان ترین گوشی های ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: امین رضائیان

امین هستم. در مورد تکنولوژی (به ویژه موبایل و تبلت) می‌نویسم. خوشحال می‌شم نظرتون رو در مورد نوشته‌هام بدونم.