in

بی نظیربی نظیر

راه های جلوگیری از ریزش مو – لیست 10 تایی

rahhaye jelogiri az rizesh mou-list 10 tayi

جلوگیری از ریزش مو چه روش های مفیدی داره؟ اگه از ریزش موهات کلافه شدی و دنبال راه چاره میگردی تا بتونی روشی برای جلوگیری از ریزش مو پیدا کنی، پیشنهاد میکنم که این مطلب رو از دست ندی. در این مطلب سعی کردم نکات اصولی و موثر رو برای جلوگیری از ریزش مو برات بگم. این مسئله هم برای خانم ها و هم آقایان میتونه آزار دهنده باشه! پس برای حل این مشکل بهتره با من همراه باشی.

معرفی بهترین راهکارها برای جلوگیری از ریزش مو

1. کنترل استرس بهترین درمان برای جلوگیری از ریزش مو

کنترل استرس بهترین درمان برای جلوگیری از ریزش مو

باید بدونی که استرس و اضطراب از بدترین دشمنان مو هستن!! چون اضطراب بیش از حد موجب ریزش مو  میشه تا جایی که ممکنه در مدت زمان کمی، بیشتر موهات رو از دست بدی! پس سعی کن از شرایط استرس زا، چه فیزیکی و چه ذهنی دوری کنی و تا حد امکان با روش های مختلف مثل: یوگا، دوچرخه سواری، مدیتیشن و دیگر ورزش ها کنترلش کنی.

2. ماساژ پوست سر از روش های مو در جلوگیری از ریزش مو

ماساژ پوست سر از روش های مو در جلوگیری از ریزش مو

یه روش راحت و موثر برای جلوگیری از ریزش مو میتونه ماساژ پوست سر باشه که باعث میشه فولیکول‌ های مو تحریک بشن و حتی این تحریک باعث رشد بهتر مو هم میشه! برای ماساژ هم میتونی از هر نوع روغن طبیعی مثل: روغن زیتون، نارگیل، بادام  به همراه چند قطره اسانس اسطوخدوس یا رزماری استفاده کنی.

3. خودداری از شستشوی زیاد موها

خودداری از شستشوی زیاد موها

شاید فکر کنی که شستشوی زیاد مو باعث میشه که موهات تمیز باشه، این حرف درسته اما اینم در نظر بگیر که این روزا استفاده از انواع شامپو و نرم‌ کننده که حاوی مواد شیمیایی هستن، میتونه به زودی تأثیرات منفی خودش رو نشون بده و موهات رو خشک کنه. پس بهتره شامپو کردن روزانه ات رو به دو تا سه بار در هفته کاهش بدی.

4. نوشیدن آب بیشتر یکی از ضروریات مهم برای جلوگیری از ریزش مو

نوشیدن آب بیشتر یکی از ضروریات مهم برای جلوگیری از ریزش مو

نوشیدن آب کافی یکی از ضروریات برای سلامت بدن است که میتونه در همه جنبه ها مفید باشه و از اونجایی که بافت مو به طور عمده از آب تشکیل شده پس نوشیدن آب رو نباید از یاد ببری. همچنین نوشیدن نوشابه‌ های کربناتی گازدار میتونه باعث نابودی مو‌ها در دراز مدت بشه! پس احتیاط کن.

5. جلوگیری از کشیده شدن زیاد از حد موها

جلوگیری از کشیده شدن زیاد از حد موها

شاید شنیدی که میگن نباید موها رو خیلی محکم بکشی و ببندی. این کار باعث میشه که به موهات آسیب بزنه و باعث ریزش مو بشی. مثلا بعضی از مدل‌ های مو مثل دم اسبی محکم، بافت‌ های سفت و محکم، بافت آفریقایی و گیس بافت  که موها رو با کش و گیره به شدت میکشن! میتونه در طول زمان باعث ریزش مو بشه.

6. انجام مدیتیشن بهترین راه حل برای سلامت جسمانی و ذهنی

انجام مدیتیشن بهترین راه حل برای سلامت جسمانی و ذهنی

یکی از روش های مفید برای جلوگیری از ریزش مو استفاده از مدیتیشن است که به شدت برای سلامت جسمانی و ذهنی مفید است. جالب تر اینکه مدیتیشن تمرینی بسیار ساده و بدون هزینه است. میتونی هر لحظه و هرجا این تمرین رو انجام بدی. مدیتیشن به متمرکز شدن و ایجاد آرامش کمک میکنه. در کل مدیتیشن میتونه برای سلامت  بدن و به ویژه برای سلامت موهات مفید باشه.

7. استفاده از روغن‌ های طبیعی برای درمان ریزش موی سر

استفاده از روغن‌ های طبیعی برای درمان ریزش موی سر

حتما در مورد خواص روغن‌ های طبیعی گیاهی برای رشد مو شنیدی. استفاده از این روغن ها به عنوان یکی از راه‌ های درمان ریزش مو در زنان و مردان توصیه میشه. روغن سیاه دانه، روغن بادام شیرین، روغن نارگیل و … از جمله روغن های طبیعی برای درمان خانگی ریزش مو هستن که برای تقویت موی سر هم مفید هستن. البته باید دقت کنی که از روغن خالص و طبیعی  استفاده میکنی تا بتونی اثرش رو ببینی.

8. خشک شدن موها به طور طبیعی

خشک شدن موها به طور طبیعی

شاید جالب باشه که بدونی مو پروتئین خالصه و حرارت بالا به پروتئین مو آسیب میرسونه!! پس وقتی که از سشوار و دستگاه‌ های خشک‌ کن استفاده میکنی، در واقع داری به موهات آسیب میزنی و با این کار ریزش مو رو بیشتر میکنی. بهتره بعد از دوش گرفتن و شستشوی مو اجازه بدی که موهات به طور طبیعی خشک بشن تا پروتئین و همچنین تارهای مو استحکام بیشتری پیدا کنن و با محیط بیرون در تبادل قرار بگیرن.

9. مصرف مواد غذایی مناسب و مورد نیاز برای مو

مصرف مواد غذایی مناسب و مورد نیاز برای مو

یکی از روش های موثر برای جلوگیری از ریزش مو، استفاده از مواد غذایی مناسب و مقوی است که هر فردی بهش نیاز داره. بهتره برای جلوگیری از ریزش مو به سراغ مواد خوراکی بروی که از نظر پروتئین، اسید چرب امگا ۳، عنصر روی، آهن، ویتامین ب ۱۲، ویتامین آ و سی، منیزیم و سلنیوم غنی باشه. همچنین بهتره سبزیجات برگی، مغزهای خشکبار، لوبیا و ماهی رو در سبد غذاییت قرار بدی.

10. دریافت خواب کافی از عوامل موثر در کاهش ریزش مو

دریافت خواب کافی از عوامل موثر در کاهش ریزش مو

داشتن خواب شبانه کافی یکی از عوامل مهم و انکار ناپذیر برای داشتن موهای سالم است. البته ساعت خواب هم بسیار مهمه و بهترین زمان خواب ساعت 11 شب تا 7 صبح است. مشکل کمبود خواب برای افرادی که مدت زیادی با کامپیوتر کار میکنن یا شب کار هستن، میتونه باعث ریزش مو بشه که با اصلاح زمان خواب این مشکل برطرف میشه.
امیدوارم با خوندن این مطلب بتونی راه حلی برای جلوگیری از ریزش مو پیدا کنی. راستی روش موثری بوده که استفاده کرده باشی و نتیجه مثبت گرفته باشی؟ برامون در قسمت دیدگاه بنویس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.