in

بامزهبامزه بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران – لیست 10 تایی

ravesh haye sarmaye gozari por sod dar iran – list 10 tayi

روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران کم نیستند، فقط کافیه پول داشته باشی و راه های این کار رو بلد باشی. امروزه تب افزایش قیمت ارزهای خارجی و کاهش ارزش ریال در مقابل ارز تمامیه کشورها باعث شده بیشتر مردم به دنبال روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران باشند و در پی راهی که بتوانند حداقل ارزش دارایی خود را حفظ نمایند. اگر شما هم به دنبال روش_های_سرمایه_گذاری_پر_سود_در_ایران هستید و از ریال بی جان کشورمان که هر روز ارزشش کم تر از دیروز میشود به سطوح آمدید این مطلب رو حتما مطالعه کنید شاید راهگشای امور شما باشد.

روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران

روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران – لیست 10 تایی

سرمایه‌گذاری در بانک

نخستین و بدیهی‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاری بانک‌ها میباشند، اما به شما اطمینان می‌دهم که بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری بانک نیست. دلیل آن نیز روشن است: سود بسیار پایین‌تر نسبت به تورم.

هرچند که سرمایه‌گذاری در بانک با هر مبلغی از چند هزار تومان به بالا مقدور است و قدرت نقد شوندگی بالایی دارد، ولی این سناریو وقتی عاقلانه به نظر می‌رسد که بازارها در تعادل نسبی قرار دارد و خبر خاصی در کسب‌وکارها نیست.

الآن ولی در سال 97 قیمت‌ها ثانیه‌ای تغییر می‌کند. قیمت سکه طلا طی شش ماه گذشته بیش از ۵۰% رشد داشته است و نرخ دلار از زیر 8 هزار تومان به بالای 13 هزار تومان رسیده است.

روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران

سرمایه‌گذاری در بازار مسکن یکی از روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران

شاید دومین مکان بدیهی برای سرمایه‌گذاری از دیدگاه اغلب افراد، خرید ملک یا زمین باشد. این البته ریشه در فرهنگ ما داشته است چرا که به دلیل تورم فراینده، قیمت املاک نیز سیر صعودی داشته است.

حتماً بهتر از من میدانید که نمی‌توان با چند میلیون تومان پول خُرد در این بازار پرهیاهو سرمایه‌گذاری کرد، منظورم بازار املاک است؛ چرا که قیمت فعلی یک آپارتمان کوچک در تهران حداقل چند صد میلیون تومان است.

البته اگر سرمایه مناسبی هم در اختیار دارید زیاد خوش‌بین نباشید چرا که سرمایه‌گذاری در بازار مسکن بهترین روش سرمایه‌گذاری محسوب نمیشود می‌پرسید چرا؟ پاسخ در قدرت خرید مردم نهفته است.

این روش جزو روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران قرار دارد اما در شرایط فعلی باید بین سرمایه‌گذاری‌های مختلف سوئیچ کرد و عدم نقد شوندگی کافی در این بخش پاسخگوی نیاز ما ایرانیان نیست.

روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران

در نت نظر بخوان : روشهای کسب درآمد در خانه – لیست ۲۰ تایی

سرمایه‌گذاری در طلا و سکه

مطمئنم بهتر از من میدانید که قیمت طلا و سکه طی روزها و ماه های اخیر سقف‌های تاریخی جدیدی را ثبت نموده است؛ اما برای سرمایه‌گذاری در این بازار هم عجله نکنید.

نه اینکه بحث طلا یا غیر از آن باشد، صحبت در مورد اصل مقوله سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری در هر بازاری نیازمند تخصص و تجربه کافی است. بنابراین قیمت‌های فزاینده‌ی این فلز پرزرق‌ و برق نباید ما را وسوسه کند.

می‌پرسید چرا؟ کافی است نگاهی به تاریخ بیندازید. منظور سال 92 و 93 است که قیمت سکه از حوالی 800 هزار تومان به بیش از 1.5 میلیون تومان رسید و از همان نقطه مجدداً به مرز 800 هزار تومان بازگشت!

از خود سؤال کنید اگر بدون آگاهی و علم کافی روی قیمت 1.5 میلیون تومان خریده بودید چقدر باید تحمل می‌کردید تا بازار آن قیمت را ببیند. هرچند به نظر شخص بنده، طلا و سکه از جمله بهترین روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران به شمار می آید.

روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران

سرمایه‌گذاری در بازار ارز یکی از روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران

حدس می‌زنم افزایش قیمت ارز طی روزها و ماه‌های گذشته اغلب ما را به سرمایه‌گذاری در بازار ارز ترغیب کرده است اما باید خدمتتان عرض کنم تا به‌ حال افرادی را دیده‌ایم که با سرمایه‌گذاری در این بازار به خاک سیاه نشسته‌اند! از محدودیت‌های دولت در نگهداری، خرید یا فروش ارز بگیرید تا دغدغه نگهداری و البته نوسان بشدت بالای این بازار.

نباید فراموش کنیم آنچه امروزه در تاریخ اقتصاد ایران رقم خورده است، افزایش نرخ ارز نبوده است بلکه کاهش ارزش ریال است! درست است که افزایش یا کاهش قیمت این اسکناس سبز تعداد زیادی از معادلات اقتصادی را بر هم میزند اما نوسانات غیر قابل‌ پیش‌ بینی آن را بشدت جدی بگیرید.

با وجود آنکه فعالیت در بازار ارز با مبالغ اندک امکان‌ پذیر است اما محدودیت‌های قانونی و مالیاتی زیادی را به همراه دارد. بماند که سوددهی آن نیز در حاله ای از ابهام است.

وقتی هر صرافی یک نرخ ارز را اعلام می‌کند، یا تفاوت‌های فاحشی بین کارمزد خرید و فروش اخذ می‌شود. به نظرم روش‌های جذاب زیادی در بازار کشورمان وجود دارد که سرمایه‌گذاری در بازار ارز یکی از روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران محسوب میشود ولی بهترین آن نیست.

روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران

بازار خودرو

البته تخصص من سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی است نه بازار خودرو؛ بنابراین نمی‌توانم اظهار نظر درستی در مورد آن داشته باشم.

تنها چیزی که می‌توان با قاطعیت در مورد آن نظر داد این قضیه است که سرمایه‌گذاری سودمند، سرمایه‌گذاری است که بتوان فرایند آن را درک کرد. بنابراین چنانچه فعال بازار خودرو هستید و از کم و کیف و بالا و پایین آن اطلاع دارید، شاید تبدیل دارایی‌های نقد به خودرو بهتر از نگهداری ریال باشد.

روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران

سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار

حدس می‌زنم از شرایط سیاسی فعلی باخبر باشید؛ برجام رسماً توسط آمریکا و به‌ صورت یک‌طرفه لغو شد. بخش عمده اقتصاد ایران بر اساس فروش نفت است که به گفته‌ی مقامات آمریکایی از چند ماه دیگر فروش نفت ایران تحریم می‌شود.

این اقدام دولت را با کسری شدید بودجه مواجه می‌کند، در آن هنگام تورم فزاینده‌ای سطح اقتصاد را فرا خواهد گرفت؛ یقینا افزایش تورم، افزایش نرخ بانکی را به همراه خواهد داشت.

مشکل آنجاست که افزایش نرخ سود بانک‌ها، هزینه قرض گرفتن پول برای شرکت‌ها را افزایش می‌دهد. در این صورت کسب‌وکارها برای دوام مجبور هستند هزینه‌های خود را کاهش دهند و اولین سناریوی پیش روی آن‌ها برای کاهش هزینه‌ها، تعدیل نیروهای کاری است، بنابراین نرخ بیکاری هم افزایش می‌یابد.

طبیعتاً قدرت خرید افراد بیکار بسیار کمتر از زمانی خواهد بود که دستشان در جیب خودشان است، بنابراین بعید به نظر می‌رسد خبر خاصی در کسب‌وکارها اتفاق افتد. مضاف بر آن هیچ فرایند کارآفرینی فاقد ریسک نیست و قدرت نقد شوندگی اصل سرمایه نیز زیر سؤال میباشد.

روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران

در نت نظر بخوان : کسب درآمد از اینترنت – ۱۰ روش عملی

سرمایه‌گذاری در بورس

بخش زیادی از سرمایه شرکت‌های بورسی شامل زمین، تجهیزات، ماشین‌آلات و… است. هرگونه افزایش تورم تأثیر مستقیمی بر روی ارزش دفتری این شرکت‌ها خواهد گذاشت. بنابراین فارغ از اینکه سود ده باشند یا نباشند سهام آن‌ها در بازار بورس رشد خواهد کرد.

تعدادی از صنایع بورسی نظیر صنایع پتروشیمی یا صنایع فلزی و غذایی در شرایط فعلی رشدهای عجیب‌ و غریب را تجربه خواهد کرد. بازار بورس مکانی امن برای سرمایه‌گذاری است که تمامی چهار شرط ابتدای بحث را در خود جای‌ داده است.

مطابق آمار سرمایه‌گذاری در بازار بورس، پیشتاز میدان طی سال‌های قبل بوده است. بر اساس آمار منتشر شده بین سال‌های 79 تا 93 میانگین بازدهی بازار مسکن حدود 22 درصد بوده است، این میزان برای سپرده‌گذاری‌های بانکی به‌طور متوسط حدود 18 درصد و برای بازار سکه طلا میانگین 25 درصد است، درحالی‌که میانگین بازدهی برای سرمایه‌گذاری در بورس (طی همین بازه زمانی) بیش از 40 درصد بیان شده است.

همین امر باعث شده تا بورس و اوراق بهادار جزو لیست بهترین روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران قرار بگیرد و در این لیست از جایگاهی ویژه برخوردار باشد.
روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران

سرمایه گذاری در اوراق مشارکت دولتی

اوراق بهادار از طرف دولت در اختیار عموم قرار می‌گیرید. تصور کنید یکی از شرکت‌های پتروشیمی کشور برای توسعه خود نیاز به راه‌ اندازی خط تولید جدید داشته باشد، طبق برآورد به‌ عنوان‌ مثال به 500 میلیارد تومان سرمایه احتیاج دارند، اگر شرکت طرح توسعه خود را در قالب طرح توجیهی مشخص و دقیق ارائه دهد و برآوردی از سود حاصله داشته باشد، می‌تواند سرمایه موردنیاز را در قالب اوراق بهادار در معرض عموم قرار دهد.

مهم‌ترین جذابیت و اساسی‌ترین ویژگی سرمایه گذاری در این اوراق سود تضمینی و بدون ریسک آن میباشد. معمولاً نرخ سود این اوراق علی‌الحساب است و از سود بانکی اندکی بالاتر است و یکی از روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران است.

اصل سرمایه شما به همراه سود این تضمین می‌شود. نکته قابل‌ تأمل اینکه سود این اوراق توسط بانک یا نهاد مالی تضمین می‌شود، نکته دیگر در مورد اوراق مشارکت اینکه معاف از مالیات است، نکته سوم اینکه معمولاً این اوراق به‌ صورت دو تا پنج‌ ساله ارائه می‌شود اما با توجه به اینکه قابل‌ انتقال به غیر است می‌توانید در هر زمان آن‌ها به شخص دیگری واگذار کنید.

روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران

صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک

اگر اهل ریسک هستید و می‌پرسید کجا سرمایه گذاری کنیم ، صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک بورسی پاسخ سرمایه گذاران و افراد ریسک‌پذیر است.

صندوق‌های سرمایه گذاری تحت عنوان سرمایه گذاری مشترک تحت نظر دقیق سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت می‌شوند. این صندوق‌ها با شرایط و ضوابط بسیار دشواری مجاز به فعالیت هستند و به همین دلیل در لیست بهترین روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران قرار گرفته است.

چند تن از افراد باتجربه بازار (کسانی که معامله‌گری در بازار بورس را همانند جراحی مغز و اعصاب تسلط دارند) روی سرمایه من و شما مدیریت می‌کنند و برای ما معاملات خریدوفروش را انجام می‌دهند.

روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران

سرمایه گذاری بیمه عمرو بازنشستگی

صنعت بیمه عمر یا به انگلیسی Life insurance  شکلی از سرمایه گذاری بلندمدت است که اصل سود آن بر پایه بهره مرکب تشکیل میشود.

نرخ  بازخریدی و استفاده از سرمایه در بیمه‌های عمر و بازنشستگی برای زیر 5 سال معمولاً توام با ضرر است! بنابراین اگر به دنبال سرمایه گذاری بلندمدت هستید بیمه‌های عمر می‌تواند یکی از گزینه‌های سرمایه گذاری باشد.

این مدل از سرمایه گذاری می‌تواند پوشش‌های مفید دیگر همچون تکمیل درمان یا وام‌گیری از سرمایه را نیز برایتان به همراه داشته باشد.

روش های سرمایه گذاری پر سود در ایران

در نت نظر بخوان : اتریوم چیست؟ تفاوت اتریوم با بیت کوین

 

6 دیدگاه

نظر بده
  1. سلام

    هرکدوم از شما دوستان مایل هستید سرمایه گذاری با سود مناسب و خرید سهام انجام بدید پیشنهاد میکنم یه سر به سایت کلیکی نهال وب بزنید یه تیم پرقدرت شروع به کار کردن و سهامشون بسیار سودده و عالیه

  2. به نظرم سرمایه گذاری روی سکه در حال حاضر می تونه جوابگو باشه، ولی خب می دونیم که مثل خیلی از سرمایه گذاری های دیگه طولانی مدته… ممنون از متنی مه نوشتید

    • بله دوست عزیز
      فقط نکته ای که وجود داره حباب بازار سکه است که امکان شکستنش وجود داره اما تا به حال ندیدیم که چیزی ارزون بشه یا به قیمت قبلش حتی برگرده پس در طولانی مدت حرف شما درسته و امکان افزایش قیمت سکه و حتی طلا و رسیدن به گرمی 600 هزار تومان هم دور از انتظار نیست.
      روز خوش

    • بله مهدی جان تا حدودی درسته ولی یک مطلبی که هست قیمت سکه حبابی رو تجربه کرده که من بعید میدونم این حباب به صورت فاحش باز بزرگ تر بشه.
      ولی همیشه تو ایران قیمت سکه، ارز، مسکن، ماشین، طلا و … رو به افزایش بوده و بازهم همین طور میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: احسان رباط جزی

سلام احسان رباط جزی هستم دانشجوی رشته مهندسی صنایع و علاقه مند به حوزه نویسندگی سایت، اونم به خاطر اینکه بتونم تجربیات و دانش خودم رو با بقیه هم به اشتراک بگذارم و همینطور آدم پر انرژی و فعالی محسوب میشم.