in

بی نظیربی نظیر

مخترع هلیکوپتر کیست؟

چه کسی هلیکوپتر را اختراع کرد؟

مخترع هلیکوپتر کیست؟ در طول تاریخ افراد زیادی بودند که در پی اختراع بالگرد یا ماشینی بودند که بتونه پرواز کنه. طرح اولیه ساخت هلیکوپتر در قرن ۵ میلادی توسط چینی‌ها برای ساخت اسباب بازی برای کودکان ارائه شد. پس از اون افراد دیگری مانند لئوناردو داوینچی و میخائیل لومونوسوف در تلاش برای ارائه طرحی از بالگرد بودند اما نتونستند از گردش بدنه به دور خودش جلوگیری کنند. در سال ۱۷۸۳ مدل کوچکی به نام “چاینیز تاپ” ساخته شد. در طی یک قرن پس از ساخت چاینیز تاپ همه نمونه‌ها مشکل موتور داشتند. مخترع هلیکوپتر اولین هلیکوپتر رو در سال ۱۹۳۹ مورد آزمایش قرار داد که موفقیت آمیز بود. در ادامه با مخترع هلیکوپتر بیشتر آشنا خواهی شد.

مخترع هلیکوپتر

مخترع هلیکوپتر کیست؟

ایگور سیکورسکی

مخترع هلیکوپتر فردی به نام ایگور ایوانوویچ سیکورسکی بود که ماه می سال ۱۸۸۹، در مرکز اوکراین متولد شد. سیکورسکی در کودکی با خواندن کتاب “سفر به فضا” از ژول ورن به ماشین پرنده علاقه‌مند شد به طوری که در ۱۲ سالگی چیزی شبیه به هلیکوپتر ساخت که با باطری کار می‌کرد اما به درستی نمی‌تونست پرواز کنه.

ایگور، مخترع هلیکوپتر در سال ۱۹۰۳ به آموزشگاه نیروی دریایی سن‌پترزبورگ رفت. در همان سال شنید که برادران رایت، ماشین پروازی ساختند که تونستند با اون به مدت ۱۲ ثانیه پرواز کنند. همین موضوع سبب شد که ایگور در ۱۷ سالگی، آموزشگاه نیروی دریایی رو رها کنه و به آموزشگاه هوانوردی پاریس بره. پس از ۴ ماه اقامت در پاریس، به اوکراین بازگشت و اولین هلیکوپتر خودش رو ساخت ولی این هلیکوپتر پرواز نکرد.

ایگور سیکورسکی در ۲۴ می ۱۹۳۹ نخستین هلی‌کوپتر قابل استفاده رو با نام ووت سیکورسکی وی‌ اس۳۰۰ طراحی کرد و با اصلاح طرح خود بالگرد سیکورسکی ار ۴ رو ساخت که در سال ۱۹۴۲ اولین هلیکوپتری شد که به تولید انبوه می‌رسید. چرا که در یک نمایش هوایی برای ارتش رکورد جدیدی رو ثبت کرد و ارتش آمریکا رو شدیدا تحت تاثیر قرار داد. شاید برات جالب باشه که بدونی سیکورسکی تمامی اختراعاتش رو برای اولین بار خودش امتحان می‌کرد.

ایگور سیکورسکی

با مخترع هلیکوپتر آشنا شدی. امیدوارم خوندن این مطلب برات مفید بوده باشه. اگر نظری داری خوشحال می‌شم در بخش دیدگاه‌ها برام بنویسی.

در نت نظر بخوان: زندگینامه پیر امیدیار

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...