in

پروین فرشچی کیست؟

Parvin Farshchi kist

پروین فرشچی کیست؟ اگه میخوای بدونی که در دنیای سیاست، زن ها هم نقشی ایفا میکنن یا نه؟ باید بگم که دکتر پروین فرشچی تونسته نقش پررنگ و موفقی در این زمینه داشته باشه. اما ممکنه با خودت بگی پروین فرشچی کیست؟ یا شایدم از اخبار و رسانه ها در موردش چیزی شنیده باشی. به هر حال اگه میخوای با این خانم دکتر آشنا بشی پس لازمه که ادامه مطلب رو بخونی و به جواب این سوال برسی که واقعا پروین فرشچی کیست؟….

پروین فرشچی کیست؟

دومین سفیر زن ایران در فنلاند، پروین فرشچی کیست؟

خانم دکتر پروین فرشچی در بهمن ماه سال ۱۳۳۹ در شهر تهران بدنیا اومد و تحصیلاتش رو در رشته علوم طبیعی در مشهد تونست تموم کنه و بعد از اون هم در سال ۱۹۸۵ میلادی به هندوستان رفت و در دانشگاه Marine Science, Meerut University این کشور مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی تا دکترا شد. باید بهت بگم که پروین فرشچی تونسته در عالی ترین مقاطع تحصیلی در رشته های جانورشناسی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد موفق عمل کنه و مدرکش رو بگیره.  البته بعد از گرفتن مدرک دکترااز هندوستان، دوباره به ادامه تحصیل مشفول میشه و مقطع پست دکترای محیط زیست رو از اون کشور اخذ میکنه! که قابل تحسینه.

خانم دکتر بعد از تموم شدن تحصیلاتش در مقطع دکترا و پسا دکترا در ایران و هندوستان، موفق میشه که به عضویت انجمن های تخصصی محیط زیست دریایی از جمله جامعه اکولوژی هندوستان و انجمن شیلات هندوستان دربیاد!!  البته قضیه فقط به اینجا ختم نمیشه و خانم دکتر کارنامه درخشان تری داره. مثلا عضویت و فعالیت در جامعه متخصصین فنی Fishery هند، عضویت در جامعه علوم محیط زیست ایران و عضویت در مرکز تحقیقات محیط زیست و انرژی از جمله فعالیت های موفقش است.

پروین فرشچی سفیر زن ایران

در مورد تجربیات شغلی پروین فرشچی باید بگم که ایشون مشاور ارشد محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، رییس مرکز منطقه‌ای مدیریت نواحی ساحلی یکپارچه، مشاور برنامه عمل استراتژیک و مدیر پروژه و همکاری های منطقه‌ای محیط زیست دریای خزر است و همچنین مشاور عالی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در مسائل محیط زیست دریای خزر از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ بود.

پروین فرشچی کیست؟ چه منصبی در ایران دارد؟

قابل ذکره که پروین فرشچی دارای نشان افتخار بین‌ المللی بانوان موفق دنیا (ABI) در سال ۱۹۹۹ و دارای دیپلم افتخار «راه‌های گفت‌گو و ثبات اقتصادی منطقه خزر» در نشست اقتصاد بین‌المللی مسکو در سال ۲۰۰۱ است!!

در نهایت مهم تر از همه پروین فرشچی با پیشنهاد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و تایید هیات دولت، تونست که به عنوان سفیر زن ایران در فنلاند منصوب بشه. در واقع باید گفت که پروین فرشچی، معاون زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در دولت حسن روحانی بود که الان تونسته به عنوان دومین سفیر زن ایران، رهسپار هلسینکی، پایتخت آرام فنلاند بشه.

امیدوارم به جواب سوالت رسیده باشی و فهمیده باشی که پروین فرشچی کیست؟ در ادامه هم میتونی با کلیک روی لینک زیر با اولین دبیر کل سازمان ملل آشنا بشی.

در نت نظر بخون: اولین دبیرکل سازمان ملل کیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.