in

بیمه گوشی موبایل چیست و چه کاربردی دارد؟

حتما شما هم در رابطه با بیمه گوشی موبایل چیزهایی شنیده‌اید، اما بیمه موبایل چیست و چه به چه دردی می‌خورد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم در رابطه با بیمه گوشی موبایل صحبت کنیم و اطلاعات جامعی در رابطه با این سرویس را در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین با نت نظر همراه باشید.

مقدمه

بدون تردید در مورد گارانتی گوشی های موبایل اطلاعاتی دارید و با این مقوله آشنا هستید، اما به تازگی مقوله جدیدی در مورد خدمات پس از فروش گوشی ها رایج شده که به آن بیمه موبایل گفته می‌شود. بیمه یک سرویس کاملا مجزا و متفاوت نسبت به گارانتی گوشی های موبایل است. اگر به خاطر داشته باشید ما پیش از این در مقاله “تفاوت گارانتی و بیمه موبایل چیست؟” در رابطه با تفاوت های اصلی مابین بیمه و گارانتی موبایل صحبت کردیم. اما در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم به طور کامل در رابطه با بیمه گوشی موبایل و جزئیات این سرویس صحبت کنیم. احتمالا این سوال در ذهن خیلی از شما عزیزان به وجود آمده که بیمه کردن گوشی های موبایل چه مزیتی دارد یا اصلا چه لزومی دارد که گوشی بیمه شود؟ اگر می‌خواهید پاسخ این سوالات خود را دریافت کنید و با بیمه موبایل به طور کامل آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با نت نظر همراه باشید.

بیمه گوشی موبایل چیست؟

در قدم اول بهتر است در مورد ماهیت بیمه موبایل صحبت کنیم. بیمه گوشی موبایل مثل دیگر بیمه هایی که برای سایر اقلام و وسیله ها انجام می‌شود، در واقع سرویسی است که به موجب آن شرکت خاصی مکلف می‌شود تا در قبال بروز مشکلاتی مثل خراب شدن، صدمه دیدن و غیره گوشی به صاحب آن غرامت پرداخت کند. یعنی دقیقا مثل سرویسی که در بیمه اتومبیل انجام می‌شود! زمانی که فردی با خودروی خود تصادف می‌کند و بدنه آن آسیبی می‌بیند می‌تواند به شرکت بیمه مراجعه کند و با تایید کارشناس، هزینه تعمیر بدنه خودرو را از شرکت بیمه‌گذار دریافت نماید. بیمه موبایل هم دقیقا به همین صورت است و سرویس مشابهی را ارائه خواهد کرد. یعنی اگر گوشی شما بنا به هر دلیل دچار خرابی شود، شرکت بیمه گذار هزینه تعمیر آن را پرداخت خواهد کرد.

بیمه گوشی موبایل چیست

طبیعتا در ازای بیمه کردن گوشی باید کاربر هزینه مشخصی پرداخت کند که خوشبختانه مقدار این هزینه چندان گزاف نیست. به عنوان مثال شاید شما بتوانید با پرداخت هزینه‌ای در حدود 400 هزار تومان گوشی آیفون 8 پلاس خود را برای مدت زمان یک سال بیمه کنید. اما یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در رابطه با بیمه گوشی موبایل بدانید مربوط به حوادثی می‌شود که تحت پشتیبانی بیمه قرار می‌گیرد. برخلاف گارانتی، زمانی که شما گوشی خودتان را بیمه کنید، دستگاه در قبال اتفاق هایی همچون موارد زیر هم با استفاده از بیمه قابل تعمیر یا بازیابی وجه خواهد بود:

  • به سرقت رفتن دستگاه
  • خرابی گوشی یا مفقودی آن در اثر بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره
  • خراب شدن گوشی در اثر نوسانات برق
  • خراب شدن گوشی در اثر تماس با آب و مایعات
  • افتادن گوشی از دست کاربر و شکستن ال سی دی یا هرگونه خرابی در آن

بنابراین بیمه موبایل یک سرویس جامع است که برخلاف گارانتی تقریبا هر اتفاقی که برای گوشی شما رخ دهد را تحت پوشش قرار می‌دهد. متاسفانه در گارانتی موبایل بروز هرگونه مشکلی که کاربر در وجود آمدن آن دخیل باشد تحت ضوابط گارانتی قابل تعمیر نخواهد بود. به عنوان مثال اگر گوشی شما در اثر آب خوردگی خراب شود، نمی‌توانید از گارانتی برای تعمیر رایگان آن استفاده کنید یا اگر گوشی شما در اثر یک اتفاق از دستتان سر بخورد و به زمین برخورد نماید و ال سی دی آن بشکند، قادر نخواهید بود با از گارانتی به منظور تعمیر دستگاه استفاده کنید، اما بیمه گوشی تمام این موارد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه موبایل بهتر است یا گارانتی؟

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبل در رابطه با ماهیت بیمه موبایل ارائه کردیم کاملا مشخص است که بیمه کردن گوشی به مراتب رویکرد بهتری در مقایسه با استفاده از گارانتی محسوب می‌شود. خدمات و مشکلاتی که بیمه آن ها را تحت پوشش قرار خواهد داد به مراتب بهتر و کاربردی تر از مسائلی هستند که در گارانتی گوشی تحت پوش قرار داده می‌شوند. تبصره هایی که در گارانتی برای ارائه خدمات ارائه شده واقعا به گونه‌ای هستند که منجر به از دست رفتن کارایی گارانتی می‌شوند. حتی در خیلی از مواقع دیده شده که شرکت های گارانتی کننده موبایل سعی می‌کنند به بهانه های مختلف از ارائه ضرر و زیان وارد بر گوشی مشتری خودداری کنند.

بیمه گوشی موبایل چیست

به عنوان مثال در برخی موارد و بنا به ادعای تعدادی از کاربران، مراکز ارائه دهنده خدمات گارانتی سعی داشته‌اند با نسبت دادن دلیل خراب شدن دستگاه به کاربر و دخیل بودن کاربر در به وجود آمدن خرابی بستری را فراهم کنند که از ارائه گارانتی و تعمیر گوشی تحت ضوابط آن دوری جویند. کاربری ادعا می‌کرد که گوشی وی خود به خود خاموش شده و او هیچ دخالتی در این مسئله نداشته است، اما وقتی به شرکت گارانتی کننده دستگاه مراجعه کرد، کارشناس شرکت مدعی شده که گوشی وی با آب در تماس بوده و طبیعتا طبق ضوابط گارانتی خرابی ناشی از آب خوردگی به طور رایگان قابل تعمیر نیست! بنابراین به نظر می‌رسد که گارانتی موبایل اصلا جالب نیست و خرید گوشی با گارانتی هیچ مزیتی ندارد و بهتر است که از همان ابتدا گوشی های موبایل را بدون گارانتی خریداری کرد و به جای آن دستگاه را بیمه نمایید.

چرا موبایل فروشی ها گوشی را فقط با گارانتی می‌فروشند؟

با توجه به اینکه تقریبا اغلب کاربران متوجه شده‌اند که گارانتی موبایل اصلا سرویس خوبی نیست و کاربردی هم ندارد، سعی می‌کنند در حین خرید گوشی را بدون گارانتی تهیه کنند. اما سمت مقابل خیلی از فروشندگان موبایل مدعی می‌شوند که گوشی فقط با گارانتی قابل عرضه خواهد بود و در ازای گارانتی دستگاه هزینه اضافه‌ای هم دریافت می‌کنند. به عنوان ممکن است نسخه با گارانتی آیفون 8 پلاس اپل حدود 400 هزار تومان از نسخه بدون گارانتی آن گران قیمت‌تر باشد. اما چرا فروشندگان موبایل این رویکرد را در پیش می‌گیرند و گوشی های خود را با گارانتی اجباری به مشتریان می‌فروشند؟

دلیل این امر کاملا مشخص است. فروشنده موبایل از شرکت گارانتی کننده دستگاه در قبال هر فروشی که انجام می‌دهد پورسانت دریافت خواهد کرد، بنابراین طبیعتا برای دریافت پورسانت بیشتر ترجیح می‌دهد که دستگاه را با گارانتی به مشتری بفروشد و سود بیشتری هم دریافت کند. البته برخی فروشندگان موبایل هم فقط به فکر سود خودشان نیستند و نسخه های بدون گارانتی گوشی های موبایل را عرضه می‌کنند. بنابراین دلیل اینکه خیلی از فروشندگان موبایل اصرار دارند گوشی های خودشان را با گارانتی در اختیار مشتریان قرار دهند چیزی به غیر از افزایش سود شخصی آن ها نیست. سعی کنید در حین خرید گوشی نسخه بدون گارانتی آن را تهیه نمایید و در عوض از سرویس بیمه گوشی استفاده کنید تا بدین ترتیب دستگاه را در قبال هر مشکلی که برایش پیش می‌آید بیمه کرده باشید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب در رابطه با ماهیت بیمه گوشی موبایل و کاربردهای آن صحبت کردیم. بیمه موبایل در واقع سرویسی است که به موجب آن شما می‌توانید با خیال راحت از گوشی استفاده کنید و مطمئن باشید که بروز هرگونه خرابی در دستگاه توسط شرکت بیمه‌گذار به صورت رایگان تعمیر می‌شود یا هزینه معادل آن از سوی بیمه‌گذار پرداخت خواهد شد. فراموش نکنید بیمه گوشی موبایل به مراتب سرویس بهتری نسبت به گارانتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: امین رضائیان

امین هستم. در مورد تکنولوژی (به ویژه موبایل و تبلت) می‌نویسم. خوشحال می‌شم نظرتون رو در مورد نوشته‌هام بدونم.