in

بی نظیربی نظیر

مساحت استانبول چقدر است؟

masahat Istanbul cheghadr ast

مساحت استانبول چقدر است؟ استانبول یکی از مهمترین شهرهای ترکیه و بزرگترین شهر این کشور از لحاظ وسعت و اقتصاد و فرهنگ است. شهر زیبای استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمر قرار داره و جالبه بدونی که تنها شهر بزرگ دنیاست که در دو قاره واقع شده!! استانبول پل مابین آسیا و اروپا چه از نظر فرهنگی و چه از نظر جغرافیایی به حساب میاد. اما به نظرت مساحت استانبول چقدره؟ برای اینکه به جواب سوالت برسی بهتره ادامه مطلب رو دنبال کنی تا متوجه بشی مساحت استانبول چقدر است!

مساحت استانبول چقدر است؟

موقعیت استانبول در کشور ترکیه

برای اینکه موقعیت و مساحت استانبول رو بدونی باید بگم که شهر استانبول رو میشه در چند بخش بررسی کرد! یکی استانبول اصيل يا کهن که در محدوده خليج شاخ زرين در شمال، مرمره در جنوب و دهانه جنوبی بسفر و خليج از شرق و ديوارهای شهر قديم استانبول و محله ايوب در غرب است و دیگری منطقه دوم شامل بی اوغلو، پراوگالاتا در شمال خليج شاخ زرين است، منطقه سوم اسکودار و محلات تابع اون در سمت آسيايی بسفر است و منطقه چهارم معروف به بغازيچی و محلات واقع در ساحل اروپايی و آسيايی بسفر است.

آشنایی با موقعیت جغرافیایی و مساحت استانبول

آشنایی با موقعیت جغرافیایی و مساحت استانبول

 مساحت استانبول ۱۵۳۹ کیلومتر مربع معادل 707 مایل است. استان استانبول 32 منطقه داره که 27 منطقه از این مناطق در محدوده شهری قرار دارن. اين استان در 28 درجه و 1 دقيقه تا 29 درجه و 55 دقيقه طول شرقی و 40 درجه و 28 دقيقه تا 41 درجه و 33 دقيقه عرض شمالی قرار داره و ارتفاع متوسط اون از سطح دريا 120 متر است .

تخمینی از جمعیت استانبول

در مورد مساحت استانبول به جواب رسیدی اما در مورد جمعیت استانبول باید بگم که طبق آمارهای رسمی مرکز ملی آمار ترکیه، جمعیت استانبول به 15 میلیون و 68 هزار نفر رسیده و این کلانشهر به تنهایی از 131 کشور کم‌ جمعیت جهان، جمعیت بیشتری داره!! همچنین در 5 سال اخیر 907 هزار نفر به جمعیت استانبول اضافه شده و این شهر به تنهایی از کشورهایی مثل: یونان، بلژیک، سوئد، اتریش و بلغارستان هم پرجمعیت‌ تر است. البته جالبه این هم بدونی که جامعه کردی بزرگترین اقلیت قومی در شهر استانبول است که از جنوب شرقی و شرقی ترکیه تشکیل شده و جمعیتش در استانبول تا 3 میلیون نفر است و این بزرگترین جمعیت کرد در جهان است!!

در نت نظر بخون: مساحت استان اصفهان چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.