in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

نژادهای محبوب سگ در ایران – لیست 20 تایی

20nezhade sag besyar mahbob dar iran

قبل از تصمیم به خرید سگ، اولین چیزی که باید دربارش فکر کنیم، نژاد سگ مورد نظرمون است. در سالهای اخیر نگهداری از سگ در کشورمون زیاد شده و این پروش دهندگان رو تشویق کرده نژادهای اصیل که جزو نژادهای محبوب سگ در ایران به شمار میروند را که قبلا در ایران کم یاب بودند رو به کشورمون وارد کنند و پرورششون بدن. در این مطلب میخوایم نگاهی به 20 تا از نژادهای محبوب سگ ایران در سال اخیر بندازیم و با ویژگی هاشون بیشتر آشنا بشیم، امیدوارم از این مطلب که به معرفی نژادهای_محبوب_سگ در ایران مپردازد نهایت لذت رو ببرید و مطالب مورد نظرتون رو یاد بگیرید.

نژادهای محبوب سگ

نژادهای محبوب سگ در ایران – لیست 20 تایی

سگ شیتزو ، این بامزه دوست داشتنی

سگ شیتزو با اختلاف زیادی از رقباش توی ایران درجه اول محبوبیت رو داره، حتی اگر نژادهایی رو که میکس شیتزو دارن حساب نکنیم.

معنی اسم نژاد شیتزو، شیر کوچکه ولی این نژاد دوست داشتنی برخلاف اسمش یه عروسکه نه یه شکارچی. سگ شیتزو برای همراهی و همدم بودن ساخته شده و نژادی مهربون، شاد و اجتماعیه که دوست داره دنبال صاحبش راه بیفته و از این  اتاق به اون اتاق همراهی اش کنه.

خصوصیت نژادی سگ شیتزو، موهای زیبا، ابریشمی و نرم و پوزه بامزه و کوتاهه که ظاهری عروسکی و بانمک بهشون داده.

سگ شیتزو در مواجه با غریبه ها، بچه ها و سگ های دیگه خیلی آروم و خوش برخورده و یه سگ خونواده به تمام معناس. برای خانواده هایی که بچه کوچیک دارن به شدت توصیه میشه.

نژاد شیتزو جثه کوچیکی داره و برای زندگی در آپارتمان هم مناسبه.

سگ شیتزو انرژی زیادی نداره و یه بار تخلیه انرژی در طول روز به مدت نیم ساعت برای خوش رفتار موندنش کفایت میکنه.

نژادهای محبوب سگ

 سگ ژرمن شپرد ، باهوش و پر انرژی

سگ ژرمن شپرد یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین نژاد سگ در ایران و جهانه و در جایگاه دوم محبوبیت قرار میگیره.

همون رکس معروف توی اون سریال پلیسی که چند سال پیش از تلوزیون پخش میشد و خیلی طرفدار داشت، یه ژرمن بود. نژاد ژرمن شپرد یکی از قدیمی ترین نژادهاییه که شناخته شده.

سگ ژرمن فوق العاده باهوش و با قابلیته. شجاعت و تعلق خاطر توی خون ژرمن هاست و باعث شده در هر کاری که براش آموزش دیده باشن، سربلند بیرون بیان. از سگ ژرمن در کارهایی مثل راهنمایی افراد ناتوان، ارتش، هلال احمر و پلیس استفاده میشه.

اگر پرمشغله هستین و وقت آزاد کمی دارین سگ ژرمن شپرد براتون انتخاب خوبی نیست. چون ژرمن ها انرژی ذهنی و بدنی بالایی دارن اگر مدت طولانی تنها بمونن حوصلشون سر میره و عصبی میشن و ممکنه رفتارهای مخرب مثل واق کردن، جویدن وسایل و کندن زمین از خودشون نشون بدن.

نژادهای محبوب سگ

در نت نظر بخوان : زندگینامه پابلو اسکوبار – سلطان کوکائین دنیا

سگ تریر، نژادی که به اشتباه شناخته شده

چرا اشتباهی؟ با اینکه سگ تریر یکی از محبوب ترین و زیاد ترین نژاد سگ در ایرانه ولی نژادی که ما به اسم تریر میشناسیم، وجود خارجی نداره!

سگ تریر وست هایلند چه ویژگی هایی داره؟ یه سگ شاد و سرگرم کننده با اعتماد به نفسه که خودشو خیلی بزرگ میبینه. غریزه شکار بالایی که داره باعث شده برای نگهداری با جوندگان، خرگوش و پرندگان کوچیک مناسب نباشه.

پوشش بدنش سفیده و دو لایه است و نیاز به برس کشیدن روزانه داره.

سگ تریر وست هایلند اگر غریبه ببینه یا حس کنه خطر در کمینه شروع به پارس کردن میکنه و میتونه خیلی پر سر و صدا باشه. البته شما میتونین این جور مواقع آموزشش بدین که فقط یک واق بزنه و ساکت بشه.

نژادهای محبوب سگ

سگ هاسکی ، زیبای مهار نشدنی

هاسکی یه سگ بسیار زیباست که با ظاهر منحصر به فرد گرگ مانند و چشم های آبی اش شناخته میشه. از روی پوشش بدن ضخیم و 2 لایه اش میشه فهمید که نژاد هاسکی از جاهای سرد منشاء گرفته.

اگه بخوایم سگ هاسکی رو توی 2 تا کلمه خلاصه کنیم باید بگیم پر انرژی و مستقل. هاسکی ها به شدت نژاد بیش فعالی هستن و برای اینکه بدرفتار نشن باید تخلیه انرژی انجام دادن رو در موردشون جدی بگیرین.

برای نگهبانی مناسب نیستن چون رغبتی ندارن با دیدن آدم های غریبه پارس کنن! کلا هاسکی ها کم واق واق میکنن ولی عاشق زوزه کشیدنن.

وای که چقد این نژاد زیبا، خرابکاره. یه سگ هاسکی میتونه وقتی تنهاس، به راحتی یه خونه رو بهم بریزه و خراب کنه! ریزش موی هاسکی ها هم بسیار زیاده.

این نژاد برای هر کسی مناسب نیست.در صورتی هاسکی بگیرین که سابقه سگ نگه داشتن رو داشته باشین! این نژاد نیاز به صاحبی داره که باهاش خیلی قاطع برخورد کنه، وقت آزاد زیادی داشته باشه و آموزشش رو جدی بگیره.

نژادهای محبوب سگ

سگ پامرانین، این کوچولوهای بامزه و بدقلق

سگ پامرانین یه سگ کوچولو، زیبا و لوکسه که اجدادش سگ های قطبی بزرگ بودن. تاریخچه این نژاد طولانی و فوق العاده جذابه.

پامرانین کوچک ترین عضو خانواده اشپیتزهاست. یه ویژگی خنده دار در مورد پامرها اینه که اونا توی ذهنشون جثه خیلی بزرگی دارن! برای همین ممکنه به سگ های بزرگتر واق واق کنن یا حتی اون ها رو تهدید کنن و بهشون دندون نشون بدن. سگ پامرانین به غریبه ها حساسه و ممکنه واق واق کردنش اذیت کننده باشه. دادن آموزش های خونگی مثل جای دستشویی بهشون ممکنه سخت و زمان بر باشه.

پامرانین انرژی زیادی داره و باید حتما حتما روزانه تخلیه انرژی بشه.

پوشش بدن پامرانین ها 2 لایه است. لایه زیرین نرم و پف کرده است و بهشون ظاهر منحصر به فردی میده.

یکی دیگه از ویژگی های ظاهریشون دم برگشته رو به پشت اوناس.

نژادهای محبوب سگ

سگ اشپیتز ژاپنی ، با خصوصیات ظاهری منحصر به فرد

سگ اشپیتز ژاپنی، در ظاهر یه سگ کوچیک و مامانی و پشمالو و در باطن یه سگ نگهبان و پر ابهته. اونا وقتی غریبه ها رو ببین واق واق میکنن و به خونواده هشدار میدن و عاشق محافظت کردن از اعضای خونه هستن.

این سگ ها به اشتباه اشپیتز نامیده میشن و باید بدونین که مثل تریر یه خانواده از سگ ها داریم که اشپیتز نامیده میشه.

ممکنه وقتی یه سگ اشپیتز دیدین یاد نژاد پامرانین یا ساموید بیفتین. با اینکه ظاهر این 3 تا نژاد به هم شبیهه ولی اندازشون خیلی متفاوته.

اشپیتز بسیار باهوشه، آموزش بهش راحته و با بچه ها رابطه فوق العاده خوبی داره. اگر تخلیه انرژی روزانه رو براش انجام بدین و ازش به خوبی حفاظت کنین، شاد و سرحاله و صاحبش رو هم سرحال میاره.

ویژگی منحصر به فرد اشپیتز ها موهای پف کرده و سفید و زیبا و  چهره خندانشونه.

نژادهای محبوب سگ

در نت نظر بخوان : بهترین دیدنی های دبی – لیست ۲۰ تایی

سگ روتوایلر ، نگهبانی پر ابهت ولی مهربان

روتوایلر  جزو نژادهای محبوب برای نگهبانیه و شاید این یکی از مهم ترین دلایل محبوبیتش باشه. رتوایلرها سگ هایی، بزرگ قوی، پرقدرت و در عین حال رام و مهربان هستن که به عنوان سگ کار در ارتش و پلیس هم خوب عمل کرده اند.

خیلی مهمه که رتوایلرها رو از بچگی آموزش بدین و اجتماعی شون کنین. اونطوری همیشه یه سگ مهربان و خوش اخلاق رو کنارتون در اختیار خواهید داشت.

نژاد سگ روتوایلر به اشتباه و ناعادلانه به خطرناک بودن مشهور شده. شاید منطقی باشه که از روتوایلر های نگهبان و آموزش ندیده بترسیم ولی اگر از نزدیک با یه روتوایلر درست تربیت شده برخورد کنین، تا آخر عمرتون به این نژاد دل میبندین.

نژادهای محبوب سگ

سگ پکینیز ، صورت تخت و بانمک

سگ پکینیز رو قرن ها قبل در کشور چین به وجود آوردن و پرورش دادن تا بتونه همدم خانواده سلطنتی چین باشه. بینی کوتاه، پوزه بسیار تخت و چشمان قلمبه پکینیز ها ظاهرشون رو منحصر به فرد کرده. پکینیز جزو سگ های براکیوسفال یا پوزه تخته و مشکلات سلامتی اون ها رو به همراه داره.

پکینیز ها بسیار باهوشن ولی با هوش زیاد مستقل و کله شق بودن هم همراهه، پس از این نژاد انتظار خوب حرف گوش کردن نداشته باشین.

سگ پکینیز به دلیل بینی کوتاهش موقع خواب خر و پف میکنه که میتونه برای برخی افراد آزار دهنده باشه.

چشمان بیرون زده هم نژاد پکینیز رو مستعد مشکلات چشمی کرده و باید چهارچشمی مراقب چشم هاشون باشین. اونا بخاطر پوزه تختشون نمیتونن به خوبی سگ های پوزه دار نفس بکشن و این ویژگی به دمای زیاد و رطوبت بالا حساسشون کرده.

نژادهای محبوب سگ

سگ گلدن رتریور، خوش اخلاق و همیشه خندان

سگ گلدن رتریور یکی از محبوب ترین نژادها در کل دنیاس. بخاطر خوش اخلاق و مهربون بودن و تحمل بالایی که داره، سگ خانواده ای فوق العاده ای هست.

گلدن رتریور نژادی زیبا، اجتماعی، وفادار، مهربون و خیلی باهوشن. اونا سگ خونواده هستن یعنی دوست دارن در همه فعالیت ها با صاحبشون همراه باشن.

اگه یه گلدن رتریور گرفتین، آماده باشین همه جای خونه تو دست و پا ولو باشه!

نژادهای محبوب سگ

سگ سرابی، ایرانی الاصل و کمی ترسناک

با اینکه سگ سرابی نژادی ایرانیه ولی تاریخچه ای اصیل داره. این سگ ها جثه ای فوق العاده بزرگ و ظاهری خشن دارن که شاید در نگاه اول بترسونتتون. محبوبیتشون بخاطر نگهبان بودن اون هاست. متاسفانه برخی از سودجویان از این نژاد در جنگ انداختن سگ ها استفاده میکنن.

شواهدی وجود داره که نشون میده اجداد سگ سرابی از سالیان بسیار دور در ایران وجود داشتن و در جنگ ها برای غلبه بر دشمنان به هخامنشیان کمک میکردن.

نژادهای محبوب سگ

سگ پاگ، سگی ساکت با قیافه چروک و دوست داشتنی

با اینکه  صورت چروک خورده نژاد پاگ و چشم های قلمبه اونا نیاز به رسیدگی و مراقبت داره ولی این نژاد انرژی زیادی ندارن و برای اینکه بهشون خوش بگذره نباید حتما بیرون از خونه شیطونی کنن.

راستی پاگ ها موقع خواب خر و پف میکنن و موهاشونم زیاد میریزه.

نژادهای محبوب سگ

شیواوا یا شی هوا هوا سگ خانگی نقلی برای آپارتمان

این نژاد به فعالیت زیادی نیاز نداره و  با بدو بدو کردن توی فضای آپارتمان شما و چند بار پیاده روی در هفته نیازش به فعالیت برطرف میشه.

راستی باید از بچگی روی تربیت سگ شیتزو حسابی وقت بگذارین و اجتماعیشون کنین تا بعدا باهاشون به مشکلات رفتاری بر نخورین.

نژادهای محبوب سگ

سگ پودل ، سگ آپارتمانی بدون ریزش مو

پودل ها انرژی نسبتا زیادی دارن و باید هر روز برای پیاده روی به پارک یا خیابون ببریدشون.

پودل ها برای افرادی که به موی سگ آلرژی دارن اتخاب بسیار مناسبی هستن. اگر شما هم از دیدن موی سگ روی لباس و لوازم منزلتون بیزارید، سگ پودل انتخاب مناسبی براتونه.

نژادهای محبوب سگ

در نت نظر بخوان :روشهای کسب درآمد در خانه – لیست ۲۰ تایی 

لابرادور رتریور جزو نژادهای محبوب سگ

لاب‌ها وفادار، پر انرژی، و همیشه آماده‌ي بازی هستند. اگر میخواهید برای ماجراجویی یک همراه خوب داشته باشید، بیشتر از این جستجو نکنید. این نژاد عاشق شنا کردن، پیاده رویی، و انجام هرگونه فعالیت در فضای باز بیرون از خانه است.

اکثر لابرادورها ماهیت توله‌ گونه‌ خود را حتی پس از طی کردن سن بلوغ حفظ می کنند.

لاب‌ها همچنین بسیار مهربان و با محبت هستند و با شلوغی و همهمه آشفته نمیشوند، بهمین خاطر سگ‌هاي خانوادگی بی‌نظیری به شمار می آید.

نژادهای محبوب سگ

باکسر یکی از نژادهای محبوب سگ

باکسرها یک نژاد پرتکاپو و غیر قابل نظارت هستند. آن ها عزیز دل بچه‌ها و گاهی حیوانات کوچک تر مثل گربه‌ها هستند، اما اگر در ابتدا خوب اهلی و اجتماعی نشده باشند ممکن است به سگ‌هایي پرخاشگر تبدیل شوند.

این نژاد با پا به سن گذاشتن تمایل به آرام شدن از خود نشان میدهد، و به خوبی با شخصیتی که در رابطه با فعالیت فیزیکی و آرمیدن هم نظرش باشد کنار می آید. باکسرها به خاطر شخصیت احمقانه‌اي که دارند مشهور هستند. آن ها بطور قطع بهترین نژاد سگ برای زنان هستند و اغلب دیده شده که از صاحب مونث خود دفاع میکنند.

نژادهای محبوب سگ

شیبا اینو جزو نژادهای محبوب سگ

این سگ‌ها مستقل و باهوش هستند که اغلب گفته می شود تا حدودی شبیه گربه‌ها هستند. این حیوان بسیار سریع است و اشتیاق شکار بالایی دارد و تا زمانی که بند قلاده‌ي انها را در دست بگیرید که در نروند می توانید روی همراهی‌شان با خودتان در هنگام قدم زدن حساب کنید.

شیباها عموما سگ‌هاي تمیزی هستند ودر آپارتمان‌ها مادامی که صاحبانشان با انها به اندازه‌ي کافی بازی کنند خوب رفتار می کنند و عمل بدی از انها سر نخواهد زد.

نژادهای محبوب سگ

آکیتا در میان نژادهای محبوب سگ

آکیتاها سگ‌هایي بزرگ با ظاهری جذاب و منحصر به فرد هستند. آن ها به شدت باوفا هستند و خودشان را فدای صاحبشان می کنند، و به صاحبی نیاز دارند که بتواند به آن ها بعنوان رهبر گروه احترام بگذارد. هر شخصی که یک سگ آکیتا را انتخاب میکند باید زمان زیادی برای تعلیم، تمرین و بازی با او صرف کند.

باهوش و خودسر هستند، و اگر با مقررات سخت تعلیم داده نشوند، به صاحب خود می‌پرند و احتمالا در نهایت اگر با آن ها سفت و سخت و جدی نباشید دچار مشکلات رفتاری خواهند شد. این‌ سگ‌ها به خانواده اعتماد می کنند، با غریبه‌ها سرد می گیرند و سگ‌هاي نگهبان بی‌نظیری برای خانم‌ها محسوب می شوند.

نژادهای محبوب سگ

پیچون فرایز در بین نژادهای محبوب سگ

پیچون فرایزها برای کسانی که به آلرژی مبتلا هستند واقعا خوب‌اند. این سگ‌ها 2 لایه‌ي پوششی دارند، بنابر این وقتی موهای شان دچار ریزش میشود بجای آن که در اطراف پراکنده شود در لایه‌ي زیرین گیر میکند. برای آنکه این مو هاي گیر کرده در لایه‌ي زیرین پوشش انها را خارج کنیم باید مرتبا بدن آن ها را برس بکشیم.

اگر در رابطه با این نوع سگ بی‌تجربه هستید، توصیه می شود از یک مهتر حرفه‌اي کمک بگیرید. پیجون فرایز برای کسانی که سگی مهربان می خواهند و نگران مسئولیت رسیدگی به مو هاي و برس کشیدن این نژاد نیستند بهترین گزینه است.

نژادهای محبوب سگ

پاگ جزو نژادهای محبوب سگ

پاگ‌ها تا حدی مهربان و خونگرم هستند که به آدم می‌چسبند و با افراد ناآشنا هم حسابی گرم میگیرند. در کل، هر شخصی را می توانند تحمل کنند، اما اگر سگ دیگری را کنار شما ببینند حسادت خواهند کرد.

آن‌ها اگر درباره‌ي رژیم غذایی‌شان آموزش داده نشده باشند مستعد دچار شدن به پر خوری هستند، غذای مخصوص پاگ‌ها را نیاز دارند، و به گداها مشهورند. این سگ‌ها دوست دارند چرت بزنند، و هر زمانی که بنشینید، حتی برای یک دقیقه، سریعا به بغل شما می‌پرند.

نژادهای محبوب سگ

پیت بول جزو نژادهای محبوب سگ

پیت بول‌ها عاشق آدم‌ها هستند، و انگار واقعا هیچ تصوری از جثه‌ي بزرگ خود ندارند! آن ها دوست دارند خودشان را مثل سگ‌هاي کوچولو و بغلی به حساب بیاورند.

نژادهای محبوب سگ

در نت نظر بخوان : زیبا ترین روستاهای دنیا – لیست ۱۰ تایی

دوستان عزیز هر نظر یا پیشنهاد و یا انتقادی داشتین در مورد این مطلب از طریق پایین همین صفحه در فیلد نظرات منتظر پیشنهادات و نظراتتون هستم و امیدوارم از این مطلب بنده ( احسان رباط جزی ) نهایت استفاده رو برده باشید.

2 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: احسان رباط جزی

سلام احسان رباط جزی هستم دانشجوی رشته مهندسی صنایع و علاقه مند به حوزه نویسندگی سایت، اونم به خاطر اینکه بتونم تجربیات و دانش خودم رو با بقیه هم به اشتراک بگذارم و همینطور آدم پر انرژی و فعالی محسوب میشم.