in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح بامزهبامزه ضعیفضعیف

بهترین دسر مهمانی-لیست 10 تایی

behtarin deser mehmani-list 10 tayi

بهترین دسر مهمانی چیست؟ اگه میخوای که یه سفره رنگین و خوشگل برای مهمونات تدارک ببینی و دنبال یه دسر خوشمزه و شیک میگردی، بهتره همراه این مطلب باشی تا بهترین دسر مهمانی رو در اینجا یاد بگیری و از طعم بی نظیرش لذت ببری. در این مطلب سعی کردم به طور مختصری به معرفی بهترین دسر مهمانی بپردازم تا انتخاب های خوشمزه و لذیذی داشته باشی!

معرفی خوشمزه ترین و بهترین دسر مهمانی

1.  دسر کیک بستنی شکلاتی بهترین دسر مهمانی

دسر کیک بستنی شکلاتی بهترین دسر مهمانی

برای تهیه دسر کیک بستنی شکلاتی کافیه که دیواره ها و کف قالب لوف رو با ورق آلومینیم بپوشانی. البته میتونی از سه طعم بستنی وانیلی، توت فرنگی، پسته ای یا نعنایی استفاده کنی. برای بین لایه های بستنی میتونی از بیسکویت شکلاتی خورد شده استفاده کنی. کف قالب رو یک لایه بیسکویت میریزی و با دست کاملا فشرده میکنی. حالا بستنی پسته ای رو کنار میذاری تا کمی باز بشه و بتونی هم بزنی و روی لایه بیسکویت رو با بستنی پوشانده صاف کنی و در فریزر بذاری تا کاملا خودش رو بگیره. برای بقیه لایه ها هم همین کار رو تکرار کنی. بعد روی بستنی رو می تونی کمی پودر بیسکویت ریخته و سپس با شکلات پر کنی. کیک بستنی رو یک شب در یخچال بذاری تا کاملا خودش رو بگیره و برای مهمانی آماده بشه.

2. موس شکلاتی و وانیلی از دسرهای محبوب

موس شکلاتی و وانیلی از دسرهای محبوب

موس‌ ها به ویژه موس شکلاتی و وانیلی طرفدارای خیلی زیادی داره. میتونی با ترکیب موس شکلاتی و وانیلی با بیسکوییت یک دسر خیلی خوشمزه و خوش طعم  رو برای مهمونات ترتیب بدی. باید بگم که موس یک دسر سرد عالی با منشأ فرانسوی است! و میشه گفت بهترین دسر مهمانی است که برای تهیه موس از تخم مرغ و ژلاتین استفاده میشه. البته میتونی موس رو مثل گاناش شکلاتی در تزیین کیک استفاده کنی.

3. دسر پاناکوتا زعفرانی خوشمزه با خامه و زعفران

 دسر پاناکوتا زعفرانی خوشمزه با خامه و زعفران

پاناکوتا زعفرانی یکی از دسرهای لاکچری است که می تونی در مهمانی ها و مجالس خودت از طعم بی نظیرش لذت ببری. این دسر خوشمزه در ظاهر کمی شبیه به پودینگ است. برای تهیه پاناکوتا زعفرانی لازمه که اول شیر رو داخل یک ظرف مناسب بریزی، بعد هم خامه، شکر و ژلاتین رو هم در داخل شیر میریزی و شیر رو روی حرارت ملایم گاز قرار میدی. در مرحله بعد هم زعفران رو به مواد پاناکوتای زعفرانی اضافه میکنی و زمانی که مواد داخل ظرف غلیظ شد حرارت رو خاموش کنی و در نهایت ظرف رو به مدت حداقل 12 ساعت داخل یخچال میذاری تا پاناکوتا آماده بشه و بتونی برای مهمونات تزیینش کنی.

4. دسر شارلوت ساده و سلطنتی از دسرهای خوش طعم

دسر شارلوت ساده و سلطنتی از دسرهای خوش طعم

دسر شارلوت یکی از دسرهای خوشمزه و بهترین دسر مهمانی است. برای تهیه این دسر به تعدادی تخم مرغ، شکر، وانیل، شیر، آرد و ورقه ژلاتین نیاز داری. برای تهیه این دسر ابتدا کرم پاتی رو آماده میکنی و بعد هم مواد دیگه رو طبق دستور تهیه اضافه میکنی! در نهایت یه دسر شیک و خوشمزه آماده سرو داری.

5. کرپ موز با سس کارامل از دسرهای خوشمزه و شیک

کرپ موز با سس کارامل از دسرهای خوشمزه و شیک

کرپ موز بسیار نرم و خوشمزه است که با سس کارامل تزیین میشه و میتونی در اطرافش از بادام و کیک خورد شده و یا شکلات رنده شده استفاده کنی و ازش لذت ببری. یه نکته جالب در حین درست کردن این دسر خوشمزه این است که خمیر، آب داغ رو بهش اضافه کنی. البته باید کم کم این کار رو انجام بدی! همچنین برای سرخ کردن کریپس برای اینکه نرم و خوشمزه تر بشه بهتره با کره سرخ بشه. همچنین در موقع سرخ کردن بهتره دقت کنی که رنگش کمی قهوه ای بشه در غیر اینصورت نپخته محسوب میشه.

6. دسر مجلسی و شیک کرم کارامل

دسر مجلسی و شیک کرم کارامل

کرم کارامل یکی از دسرهای معروف فرانسوی است. برای تهیه دسر کرم کارامل از تخم مرغ، شکر، شیر و وانیل نیاز داری.  در ابتدا برای تهیه این دسر خوشمزه لازمه که شربتش رو تهیه کنی. در ابتدا هم با مخلوط کردن مواد طبق دستور تهیه میتونی این دسر لذیذ رو سرو کنی. کرم کارامل یکی از مرسوم ترین و بهترین دسر های ما ایرانیان در مجالس و مهمانی ها است.

7. دسر مجلسی تارت لیمو فرانسوی ساده، خوشمزه و شیک

دسر مجلسی تارت لیمو فرانسوی ساده، خوشمزه و شیک

در تهیه این دسر خوشمزه و شیک در ابتدا تهیه نان تارت با میکس کردن آرد، نمک و شکر و اضافه کردن کره و آب تهیه میکنی. بعد هم برای تهیه تارت لیموی فرانسوی از ظرف پیرکس استفاده میکنی و تخم مرغ، تخم مرغ کامل، شکر، آب لیمو ترش و پوست لیموی رنده شده رو اضافه میکنی و اونقدر هم بزنی تا کرم زرد و لطیفی تهیه بشه. در نهایت داخل فر قرار میدی و بعد از سرد شدن تارت می تونی با پودر قند، خامه و برش های لیمو تزیین کنی و برای پذیرایی از مهمان سرو کنی.

8. دسر کاسترد و ژله مجلسی لیوانی خوشمزه

دسر کاسترد و ژله مجلسی لیوانی خوشمزه

دسر کاسترد یکی از پرطرفدارترین دسرهاست و دسر کاسترد و ژله، نوع ترکیبی اون با ژله است که طعمی عالی داره و طرز تهیه اش هم خیلی آسان است. شیر،‌ شکر و ‌پودر کاسترد رو باهم مخلوط میکنی و روی شعله میزاری و همش میزنی تا به غلظت فرنی برسه، اگه دوست داشتی یک قاشق غذاخوری گلاب یا کمی وانیل بهش اضافه کنی عالی میشه. بعد هم داخل ظرف مورد نظر میریزی و‌ داخل یخچال میزاری تا خنک بشه و  میتونی با میوه،‌ بیسکوییت یا شکلات تزیین کنی.

9. دسر کیک بستنی از بهترین دسرهای پرطرفدار

دسر کیک بستنی از بهترین دسرهای پرطرفدار

برای تهیه این دسر لازمه که یک لایه بستنی وانیلی که کمی شل و قابل هم زدن باشه رو روی یک لایه پاند کیک زعفرانی که از قبل در فریزر کاملا یخ زده میکشی و نیم ساعت در فریزر میذاری تا خودش رو بگیره. روی بستنی رو با یک لایه دیگه پاند کیک میپوشانی. بعد از یک شب کیک بستنی رو برش میزی و روی اون رو با شکلات ذوب شده میپوشانی و و دوباره در فریزر قرار میدی تا شکلات خودش رو بگیره! به همین سادگی و خوشمزگی!

10. دسر ژله ای لایه ای بهترین دسر مهمانی

دسر ژله ای لایه ای بهترین دسر مهمانی

در ابتدا بگم که این ژله خیلی راحت تهیه میشه فقط مدت درست کردنش حدود ۱۰ ساعت طول میکشه!! پس حوصله میخواد تا از طعم بی نظیرش لذت ببری. برای تهیه لایه های این ژله میتونی طبق دستور تهیه اش انجام بدی. این دسر رو میشه بهترین دسر مهمانی انتخاب کرد! و از عطر و طعم خوشی که داره لذت برد.

امیدوارم از خوندن این مطلب خوش طعم و خوشمزه لذت برده باشی. اگه دسر شیک و مجلسی دیگه ای میشناسی که برات جذابه حتما برامون معرفی کن تا به این لیست اضافه بشه.

در نت نظر بخون: ۵۰ تا از بهترین دسرهای خوشمزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.