in

بی نظیربی نظیر

مناطق دیدنی یونان – لیست 10تایی

Greece attractions

با مناطق دیدنی یونان آشنا هستی؟ یونان که در جنوب شرقی اروپا واقع شده، به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورها برای گردشگران شناخته می‌شه. کشور یونان به عنوان مهد تمدن غرب و زادبوم دموکراسی، فلسفه غرب، بازی‌های المپیک، علوم سیاسی و نمایشنامه‌ نویسی معروف هست. این کشور جنوبی‌ترین کشور در سرزمین اروپاست. مناطق دیدنی یونان بیش از اون چیزی هست که ما تا الان دیده یا شنیده‌ایم این کشور تاریخی با قدمت چند هزار ساله دارای با ارزش‌ترین دیدنی‌های جهان محسوب می‌شه. در این مطلب با بهترین مناطق دیدنی یونان آشنا می‌شی.

مناطق دیدنی یونان

بهترین مناطق دیدنی یونان

۱- آکروپلیس

یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی در کشور یونان ، آکروپلیس واقع در پایتخت این کشور یعنی آتن هست. این مجموعه تاریخی به عنوان یک نماد ملی در میان مردم یونان هست. آکروپلیس از نظر ظاهری یک تخته سنگ شیب‌دار هست که چشم‌انداز اصلی شهر آتن رو تشکیل می‌ده. این بنا در 5 قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده. این اثر به  دوران برنز برمی‌گرده و بهترین نمونه از بناهای کلاسیک معماری یونان هست.

معبد پارتنون

۲- معبد پارتنون

معبد پارتنون یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی یونان در شهر آتن هست. پارتنون روی تپه‌ای مشرف بر آتن قرار داره. این معبد به یادبود مالک آتن، خدای آتناپارتنوس، ساخته‌ شده‌ تا شهر رو از شر تجاوزها در امان نگه‌ داره. این بنا توسط مجسمه‌ساز معروف فیدیاس طراحی‌ شده و دارای انواع گنجینه‌های ارزشمند هست. جاذبه اصلی اون مربوط به مجسمه آتنا هست که از عاج‌فیل و طلا ساخته‌ شده‌.

معبد پارتنون

۳- معبد زئوس

معبد زئوس در سال‌های ۴۵۶ تا ۴۷۰ پیش از میلاد به دست یک معمار محلی به نام فیدیاس، در المپیا برای زئوس ساخته شد. تا چند سال پس از پایان کار ساختمان معبد، تندیس مناسبی از زئوس در اون قرار نداشت. به همین دلیل تندیس‌سازی ماهر از آتن رو برای ساختن تندیس زئوس انتخاب کردند. یونانیان باستان مجسمه زئوس رو در مراسم‌های مختلف با زیورآلات خاصی آرایش می‌کردند.

معبد زئوس از مناطق دیدنی یونان

۴- ساحل الافونیسی

یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی در یونان ، ساحل بسیار زیبای الافونیسی در جزیره کرت هست. جزیره کرت زیبایی‌های منحصر به فردی داره اما هیچ‌کدوم به پای ساحل الافونیسی نمی‌رسن. این ساحل یکی از بزرگ‌ترین سواحل گرمسیری دنیا به شمار می‌ره. با طلوع خورشید، جذابیت و رنگ آبی آب‌ها چندین برابر شده و در اثر جزر و مد بخش شن و ماسه‌ای اون پدیدار خواهد شد.

ساحل الافونیسی

۵- منطقه پلاکا

یکی از قدیمی‌ترین مناطق دیدنی یونان ، محله پلاکا در شهر آتن هست که به محله خدایان معروف هست. زمانی که شروع به قدم زدن در پیاده‌روهای باریک سنگفرش شده این محله می‌کنی، حسی از سفر به گذشته بهت دست می‌ده. قطعا با زیبایی خیره‌کننده خانه‌هایی با رنگ‌های نئوکلاسیک، معماری، باغ‌های سرسبز و جو حاکم در کل ناحیه مسحور می‌شی. اگر قصد داری در این منطقه گشت بزنی حتما نقشه تهیه کن چرا که پلاکا مثل یک هزارتو هست و احتمال گم شدن تو در پیاده‌روهای اون کم نیست.

پلاکا

در نت نظر بخوان: مناطق دیدنی ارمنستان

۶- موزه آکروپلیس 

موزه آکروپلیس یکی از مناطق دیدنی یونان در آتن هست که نباید از دستش بدی. موزه آکروپولیس که در منطقه تاریخی ماکریانی ساخته شده، در نزدیکی  معبد پارتنون قرار داره و طبقه بالای اون دارای نمایی ۳۶۰ درجه از آتن مدرن و آکروپلیس هست. این موزه یکی از برجسته‌ترین موزه‌های ساخته شده در قرن 21 میلادی در اروپا هست. گنجینه‌های تاریخی باستان شناسی مجموعه آکروپولیس شهر آتن در این موزه نگهداری می‌شه.

موزه آکروپلیس از مناطق دیدنی یونان 

۷- کوه لیکابتوس

کوه لیکابتوس یکی از زیباترین مناطق دیدنی یونان هست که بلندترین نقطه شهر آتن محسوب می‌شه. طبق داستان‌های قدیمی این کوه پناهگاه گرگ‌ها بوده  و گفته می‌شود که احتمالا نامش هم مرتبط با همین داستان‌ها باشه. علاوه بر اینکه کلیسای کوچکی در بالای کوه قرار داره، سالن تئاتری هم در قله کوه دیده می‌شه که کنسرت‌های موسیقی بزرگ کشور و حتی کنسرت‌های بین المللی برگزار می‌کنه.

کوه لیکابتوس

۸- ورزشگاه پاناتینایکو

یکی از مناطق دیدنی یونان ورزشگاه پاناتینایکو هست که به عنوان قدیمی‌ترین استادیوم جهان شناخته می‌شه و از از بقایای یک استادیوم یونان باستان هست. ورزشگاه پاناتینایکو یک استادیوم چندمنظوره در شهر آتن هست که برای رویدادهای ورزشی مختلف از جمله دو میدانی مورد استفاده قرار می‌گیره. این استادیوم در قدیم برای بازی‌های المپیک ساخته شده. این بازی‌ها به افتخار الهه آتنا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

استادیوم پاناتینایکو

۹- باغ ملی آتن

باغ ملی آتن یکی از زیباترین مناطق دیدنی یونان هست که در طراحی تک تک اجزای اون فرهنگ غنی یونان دیده می‌شه. این باغ یکی از پارک‌های دوست داشتنی آتن هست که علاوه بر قدم زدن و لذت بردن از طبیعت زیبایش می‌تونی از مجسمه‌‌ها، حوض بزرگ، دریاچه‌ها، ساعت آفتابی، کتابخانه و دیگر جاذبه‌های آن دیدن کنی و لذت ببری. مساحت باغ در کل ۲۴ هکتار هست و پرندگان و گونه‌های گیاهی کمیاب و گوناگونی رو در برمی‌‌گیره.

باغ ملی آتن

۱۰- میدان سینتاگما

آخرین مکان دیدنی از لیست بهترین مناطق دیدنی یونان ، میدان سینتاگما در شهر آتن هست. میدان سینتاگما یکی از مهم‌ترین میادین آتن هست که در بیشتر اوقات مملو از مردمان یونانی و گردشگران هست و در قسمت شرقی ساختمان مجلس یونان قرار گرفته. این میدان محل برگزاری بسیاری از رویدادهای سیاسی هست و بیشتر سایت‌های تاریخی آتن در چند قدمی اون قرار گرفته.

میدان سینتاگما

با برخی از مناطق دیدنی یونان آشنا شدی. امیدوارم خوندن این مطلب برات مفید بوده باشه. راستی تا به حال به یونان سفر کردی؟ فکر می‌کنی چه مکان‌های دیگه‌ای باید به این لیست اضافه بشن؟ اگر نظری داری خوشحال می‌شم در بخش دیدگاه‌ها برام بنویسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...