in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه ضعیفضعیف

عجیب ترین غار جهان – پدیده ای شگفت انگیز

ajib tarin qare jahan – padideyi shegeft angiz

عجیب ترین غار جهان در کشور اسکاتلند واقع شده است. نکته ای که این غار را از سایر غارهای موجود در دنیا متمایز میکند و باعث میشود لقب عجیب ترین غار جهان را به این مکان دیدنی بدیم، افسانه های موجود در ارتباط با این غار بین مردم کشور اسکاتلند و ایرلند است، جایی که مردم این 2 کشور فکر میکرند این غار متعلق به غول هاست. این غار شگفت انگیر که عجیب_ترین_غار_جهان محسوب میشود، حدودا 60 میلیون سال پیش شکل گرفته!!! خیلی قبل تر از این که انسان ها آن را کشف کنند. ادامه مطلب رو مطالعه کنید تا بیشتر با این نقطه بی نظیر از دنیا آشناتون کنم.

عجیب ترین غار جهان

عجیب ترین غار جهان – پدیده ای شگفت انگیز

غار فینگال اسکاتلند« عجیب ترین غار جهان »

همه ما تا به حال از غارهای گوناگونی دیدن کرده ایم و به نظرمان در دنیا این جاذبه های طبیعی بسیار جالب و خارق العاده هستند. اما غار فینگال اسکاتلند دارای 3 ویژگی یا رکن است که آنرا یکی از منحصر به فردترین غارهای دنیا می کند. مهمترین ویژگی آن ظاهر بیرونی آن است که به مراتب از چیزی که شما در ذهن دارید، متفاوت تر است؛ این دیواره ها به طرز جالبی شکل گرفته اند که باعث شده هر ساله گردشگران زیادی به سوی اسکاتلند بیایند تا چند ساعتی را به تماشای آن مشغول شوند و این ظاهر جذاب و دیدنی بسیار برای گردشگری کشور اسکاتلند حائز اهمیت است.

در نت نظر بخوان : زندگینامه پابلو اسکوبار – سلطان کوکائین دنیا

همانطور که گفتیم 3 رکن تاثیر گذار باعث معروفیت این غار شده است.اول اینکه ساختار این غار بسیار منحصر به فرد و خاص میباشد؛ هیچ کجای دیگری در دنیا چنین غار دریایی را با این ظواهر که از بازالت 6 ضعلی هستند، پیدا نخواهید کرد. غار فینگال اسکاتلند به خاطر اندازه، صداها و رنگ هایش و همچنین تقارن بی نظیرش که در ارتفاعی حدودا 21 متر از سطح دریا شکل گرفته، معروف است.

ستون های کاملا طبیعی آن که در طرفین شکل گرفته اند و در داخل آن یک راهی تشکیل داده که بازدیدکنندگان بتوانند به آن وارد شوند، بسیار جالب و دیدنی است. دوم اینکه منطقه همیشه سبز این غار، یادآوری این است که در دنیا کلی اعجابات مختلف وجود دارد و موضوع سوم تاثیر غار روی افرادی است که به آن وارد می شوند و مخصوصا آن هایی که به تنهایی وارد غار می شوند؛ این حس طوری است که انگار زندگی را به یاد آورده اند. این غار با 21 متر ارتفاع و 82 متر عمق، بسیار چشمگیر است که ستون های 6 ضلعی از بازالت دارد که دیوارهای آن را ترتیب داده اند.

عجیب ترین غار جهان

افسانه ها

غار فینگال اسکاتلند برای مردم سلتیک اسکاتلند و ایرلند نیز یک جاذبه شگفت انگیز بوده، به طوری که در افسانه های آن ها هم دیده می شود و در میان مردم محلی این جاذبه به «غار ملودی» نیز معروف بود. یک افسانه ایرلندی نیز به این غار زیبا  اشاره داشته است، زیرا شبیه به یک جاذبه مشابه در ایرلند است. از آن جایی که هر دوی این جاذبه ها از ستون های بازالتی تشکیل شده اند، افسانه ها هر دو را به غول ها ارتباط میدهند. غول ایرلندی به نام فیون مک کامیل، کازوی ایرلندی را ساخته تا بتوانید به اسکاتلند رفته و رقیب عظیم الجثه خدو را به نام بنوندونر  شکست دهد، این حتی اگر هم خیال و افسانه باشد بازم دارای جذابیت برای مخاطبانش است و این امر است که این غار رو متمایز کرده است.

این افسانه که دو سازه را به هم مرتبط می کند، در مورد تاثیرات زمین شناسی درست می گوید. هم غار فینگال اسکاتلند و هم جاینت کازوی ایرلند هر دو توسط گدازه های آتشفشانی یکسانی ساخته شده اند که احتمالا در آن زمان یک پلی بین این دو را ساخته بوده است. البته این را هم در نظر بگیرید که این پدیده حدودا شصد میلیون سال پیش شکل گرفته؛ خیلی قبل تر از زمانی که انسان ها بتوانند آن را کشف کنند. با این وجود، استدلال جالب مردم باستانی به افسانه ای منجر شد که در آن، این دو جاذبه به هم ارتباط داشته اند.

این غار مجددا توسط فیلسوف طبیعت شناسی به نام سر جوزف بنکس در سال 1772 به جهانیان شناخته شد. به علت افسانه سرایی بسیار در مورد این غار، زمانی که این غار دوباره شناخته شد، تصمیم گرفتند که به خاطر افسانه هایی که در مورد آن گفته می شود، آن را به فینگال نام گذاری کردند.

در نت نظر بخوان : روشهای کسب درآمد در خانه – لیست ۲۰ تایی

عجیب ترین غار جهان

خصوصیات عجیب ترین غار جهان

این غار که شبیه یک اثر هنری معاصر میماند، از ستون های بازالتی ساخته شده که هر کدام به صورت 6 ضعلی هستند و میتوان آنها را به سربازان ایستاده تشبیه کرد. هرچقدر که خود غار بزرگ است، ورودی آن هم بسیار جالب است که هر لحظه امواج رقصان دریا به آن وارد شده و جنب و جوش می کنند.

یکی از خوصیات بسیار خاص غار فینگال اسکاتلند را میتوان قابلیت آکوستیک طبیعی آن نام برد. به لطف سقف طاق داری که کاملا طبیعی شکل گرفته، امواج دریا یک آواز بسیار جالبی سر می دهند که همه بازدید کنندگان از شنیدن آن شگفت زده می شوند. این هارومونی موسیقی به قدری جالب است که برخی از مردم تنها به خاطر شنیدن آن به اسکاتلند آمده و از غار دیدن میکنند.

عجیب ترین غار جهان

در نت نظر بخوان : کارتون های نوستالژیک کودکی – لیست ۲۵ تایی

بهترین زمان بازدید از غار

تورهایی که برای دیدن این غار برگزار می شوند، معمولا از آوریل تا اکتبر هستند. البته بهترین زمان اگر می خواهید که هوا متعادل باشد، در فصل بهار است که شانس شما برای آرام بودن دریا بسیار زیاد خواهد بود. بهتر است قبل از اینکه تورتان را رزرو کنید، آب و هوای محلی را چک نمایید. این را هم در نظر بگیرید که در ماه های تیر و مرداد، احتمال بارش باران در این منطقه بسیار زیاد خواهد بود.

اگر به پرنده نگری علاقه دارید، این مژده را به شما می دهیم که در طول بازدید از این غار، به احتمال زیاد می توانید پرندگان متفاوتی را مشاهده کنید. علاوه بر آن در زمان های خاصی دلفین، نهنگ بزرگ‌ باله‌ای کوچک و گراز دریایی ببینید و در ماه های خرداد تا مرداد امکان مشاهده کوسه آسوده نیز وجود دارد. در نهایت می توانیم بگوییم که دیدن غار فینگال اسکاتلند با تمام ویژگی ها و خصوصیات جالب آن، قطعا یکی از بهترین تجربه های شما در طول زندگیتان خواهد بود.

دوستان عزیز امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید و من خیلی دوست دارم که اگر هر نظر، پیشنهاد، انتقاد و یا هر صحبتی بود در ادامه و در قسمت ارسال دیدگاه با من در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: احسان رباط جزی

سلام احسان رباط جزی هستم دانشجوی رشته مهندسی صنایع و علاقه مند به حوزه نویسندگی سایت، اونم به خاطر اینکه بتونم تجربیات و دانش خودم رو با بقیه هم به اشتراک بگذارم و همینطور آدم پر انرژی و فعالی محسوب میشم.