in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

بهترین دسر ایتالیایی-لیست 10 تایی

behtarin deser Italiayi-list 10 tayi

بهترین دسر ایتالیایی چیست؟ دسرهای ایتالیایی جزو خوشمزه ترین و محبوب ترین  دسرها بین ایرانی ها هستن. اما به نظرت بهترین دسر ایتالیایی کدومه؟ در این مطلب بهت لیستی از این دسرهای خوش طعم رو معرفی میکنم که میتونه برای مهمانی مجلسی هم مناسب باشه. بهتره این مطلب خوشمزه رو دنبال کنی و از لیست 10 تایی بهترین دسر ایتالیایی هر کدوم رو که هوس کردی، تهیه کنی و لذت ببری.

معرفی خوشمزه ترین و بهترین دسر ایتالیایی

1. تیرامیسو بهترین دسر ایتالیایی برای مهمانی (Tiramisu)

تیرامیسو بهترین دسر ایتالیایی برای مهمانی (Tiramisu)

تیرامیسو رو میشه محبوب ترین و بهترین دسر ایتالیایی انتخاب کرد که با طعم بی نظیرش در بین ایرانی ها هم محبوبیت خاصی داره! تیرامیسو در زبان ایتالیایی به معنای «مرا انتخاب کن» یا «مرا بردار» است. این دسر خوشمزه با لایه های شکلات و پنیر تونسته ترکیبی لذیذ و ترد رو بوجود بیاره و از خوردنش میتونی لذت ببری.

2. پانا کوتا (Panna Cotta) یکی از دسرهای خوشمزه پر طرفدار ایتالیایی

 پانا کوتا (Panna Cotta) یکی از دسرهای خوشمزه پر طرفدار ایتالیایی

پانا کوتا در زبان ایتالیایی به معنای خامه پخته شده است و از ترکیب خامه، شکر و ژلاتین تهیه میشه. پاناکوتا هم یکی از لذیذترین و هوس برانگیزترین دسرهای ایتالیایی است که با یک بار خوردن عاشقش میشی. پس حتما لازمه که تستش کنی!

3. کیک کاپری (Torta Caprese) یکی از کیک های سنتی ایتالیایی

 کیک کاپری (Torta Caprese) بهترین دسر ایتالیایی

 Torta caprese یک کیک شکلاتی سنتی ایتالیایی با بادام و یا گردو است.این کیک ساده و دسر خوش طعم، شکل و شمایل شیک و دلچسبی داره و همچنین پخت این کیک به صورت مرطوب است که معمولا مرکزش هم نرمه.

4. تارتوفو (Tartufo) از دسرهای خوش طعم و محبوب ایتالیایی

تارتوفو (Tartufo) از دسرهای خوش طعم و محبوب ایتالیایی

در مورد تارتوفو باید بگم که یک بستنی واقعی نیست! و میشه گفت که بیشتر یک دسر یخ زده و منجمد است. البته این دسر در ایران به اسم بستنی تارتوفو شهرت پیدا کرده و طعم بی نظیری هم داره.

5. بستنی ایتالیایی ژلاتو (Gelato) مشهورترین و بهترین دسر ایتالیایی

 بستنی ایتالیایی ژلاتو (Gelato) مشهورترین و بهترین دسر ایتالیایی

ژلاتو یک نوع دسر منجمد است که چربی بسیار کمتری نسبت به بستنی داره و غلیظ تر و کشدارتر از بستنی است. ژلاتو هم یکی از مشهورترین دسرهای ایتالیایی است که این روزها در ایران هم همه جا پیدا میشه و میشه گفت به عنوان بهترین دسر ایتالیایی شناخته میشه.

6. کانولی (Cannoli) از لذیذترین دسرهای شیک ایتالیایی

کانولی (Cannoli) از لذیذترین دسرهای شیک ایتالیایی

کانولی هم از دسرهای بسیار لذیذ و خوشمزه ایتالیایی است. در واقع این دسر متعلق به شهر سیسیل است اگرچه امروزه در تمام شهرهای ایتالیا هم میشه این دسر رو پیدا کرد و سرو کرد!

7. کاستای سیسیلی یا Sicilian Cassata

کاستای سیسیلی یا Sicilian Cassata

کاستا یه کیک اسفنجی خوشرنگه که با ریکوتا شیرین و چیپس مرکبات تزیین میشه. کل کیک با مارسیپان، یک ورق خمیر بادام شیرین و با شکلات میوه ای یا مارسیپان تزیین میشه. این کیک که متعلق به شهر زیبای سیسیل است، کاستای سیسیلی بهش گفته میشه. 

8. نیمه فردو (Semi-Freddo) جزو دسرهای مجلسی ایتالیایی

نیمه فردو (Semi-Freddo) جزو دسرهای مجلسی ایتالیایی

این دسر که اسمش “نیمه خنک”  است با لایه های کوکی یا کیک هایی با ژلاتو، موس یا کیک خرد شده و میوه تهیه میشه. این دسر جزو دسرهای یخ زده است که اگه بیش از حد سفت و سخت بشه نمیتونی سرو کنی!

9. زابایون (Zabaione) از اصیل ترین و خوشمزه ترین دسرهای ایتالیایی

زابایون (Zabaione) از اصیل ترین و خوشمزه ترین دسرهای ایتالیایی

زابایون هم اصیل ترین و بهترین دسر ایتالیایی است که به دو صورت گرم یا سرد سرو میشه. این دسر لذیذ از زرده تخم مرغ، شکر و مواد دیگه تهیه میشه و به دلیل حالت شل و روانی که داره میشه اون رو به صورت نوشیدنی سر کشید!!

10. استروفولی (Struffoli) دسری خوشرنگ با طعم بی نظیر

استروفولی (Struffoli) بهترین دسر ایتالیایی

دسر استروفولی تونسته با توپ های خمیری خوشرنگ و تزیین رنگارنگی که داره به عنوان بهترین دسر ایتالیایی انتخاب بشه. این دسر از بیرون ترد و کرانچ و از دورن توخالی است! همچنین عسل، دارچین و مواد دیگه روی اون ریخته میشه و شکل جذابی رو به خودش میگیره.

امیدوارم از خوندن مطللب بهترین دسر ایتالیایی نهایت لذت رو برده باشی و برات مفید بوده باشه. اگه نظرات ارزشمندی داری میتونی با ما در میون بذاری.

در نت نظر بخون: بهترین دسر مهمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.