in

بامزهبامزه

راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال

خرید هارد اکسترنال شاید مثل خرید یک  لپ‌تاپ، گوشی و غیره حساسیت بالایی نداشته باشد اما با این حال باید در خرید این محصول هم به نکاتی توجه کرد. در این مطلب راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال را خدمتتان ارائه کنیم و مشخص می‌کنیم برای خرید یک هارد مناسب باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. با نت نظر همراه شوید.

مقدمه

قبل از اینکه در رابطه با خرید هارد اکسترنال (External Hard Drive) صحبت کنیم بهتر است بگوییم که اصلا هارد اکسترنال چیست و به چه دردی می‌خورد! هارد اکسترنال در واقع یک فضای ذخیره سازی اطلاعات قابل حمل است. یعنی کارایی این محصول مشابه با فلش مموری ها خواهد بود اما با این تفاوت که هارد اکسترنال ابعاد و ظرفیت های بزرگ تری دارد و اگر از نوع HDD باشد در داخل آن از اجزای مکانیکی خاصی استفاده می‌شود. یک هارد اکسترنال 1 ترابایتی به کاربر این امکان را می‌دهد تا 1000 گیگابایت اطلاعات را در آن ذخیره کند و هر وقت که به این اطلاعات نیاز داشت با اتصال هارد به کامپیوتر، آن اطلاعات را در دسترس داشته باشد.

بنابراین هار اکسترنال یک فضای فیزیکی برای ذخیره سازی اطلاعات با حجم بالاست. هارد های اکسترنال در مدل ها و نوع های مختلفی عرضه شده‌اند و می‌توانند تفاوت هایی با هم داشته باشند. این امر ممکن است سبب شود که انتخاب و خرید هارد اکسترنال برای کاربر کمی دشوار و سردرگم کننده به نظر آید. ما در این مقاله می‌خواهیم راهنمایی برای خرید بهترین هارد اکسترنال خدمتتان ارائه کنیم و بدین ترتیب انتخاب یک هارد مناسب را برایتان ساده‌تر کنیم. فراموش نکنید همیشه بهترین خرید با توجه به نیازهای شما انجام می‌شود. بنابراین سعی کنید ابتدا نیازها و انتظاراتتان را مشخص کرده و سپس با توجه به آن ها، بهترین محصول را خریداری کنید.

راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال

راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال

مواردی که باید در خرید هارد اکسترنال به آن ها توجه کنید شامل موارد خیلی پیچیده‌  و متعددی نیستند. ما فرض را بر این قرار می‌دهیم که شما به دنبال خرید هارد اکسترنال HDD باشید و قصد خرید هارد های نوع SSD را ندارید. در این شرایط باید به مسائلی که در بخش زیر اشاره شده‌اند دقت کنید تا قادر به خرید بهترین هارد اکسترنال برای خودتان باشید:

  • ظرفیت: اولین و مهمترین مسئله‌ای که باید برای خرید بهترین هارد اکسترنال در نظر گرفته شود مسئله ظرفیت است. هارد های اکسترنال عموما ظرفیت های چند ترابایتی را ارائه می‌کنند و از حداقل ظرفیت 1 ترابایتی تولید می‌شوند. محبوب ترین نسخه هارد های اکسترنال همان ظرفیت 1 ترابایتی را دارد اما اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با صرف هزینه بیشتر نسخه های مجهز به حافظه 2 ترابایتی و غیره محصولات نام برده شده را هم خریداری کنید. سعی کنید در انتخاب هارد اکسترنال همیشه نسخه‌ای از آن ها را بخرید که ظرفیتی بیشتر از نیازتان را ارائه کرده‌اند. به عنوان مثال اگر احساس می‌کنید نیاز شما در حدود 500 600 گیگابایتی است، خرید نسخه 1 ترابایتی برایتان مناسب خواهد بود اما اگر تصور دارید حجم اطلاعات شما بیشتر از 1 ترابایت خواهد بود، حتما به دنبال خرید نسخه های 2 ترابایتی هارد اکسترنال باشید.
  • کیفیت ساخت: برند های مختلفی هارد اکسترنال تولید و عرضه می‌کنند و طبیعتا کیفیت ساخت محصولات این برندها هم متفاوت خواهد بود. در این میان برخی از برندهای سازنده هارد اکسترنال مثل برند وسترن، ترنسند و غیره واقعا کیفیت عملکرد خود را ثابت کرده‌اند و بالغ بر 95 درصد کاربران از خرید محصولات این برندها راضی هستند. بنابراین در حین خرید یک هارد اکسترنال سعی کنید به برند سازنده آن توجه نمایید و کیفیت ساخت محصول را در نظر بگیرید. هیچوقت برای چند هزار تومان تفاوت قیمت، محصول برند ناشناخته‌ای را به یک برند معروف ترجیح ندهید.

راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال

  • دوام و مقاومت: هارد های اکسترنال این روزها از نظر دوام و مقاومت هم شامل مدل های مختلفی شده‌اند. به عنوان مثال برخی از این محصولات ضد آب هستند یا برخی دیگر ضد ضربه، شوک و غیره طراحی می‌شوند. طبیعتا اگر هاردی از این ویژگی های جانبی که منجر به افزایش مقاومت و دوام دستگاه می‌شوند بهره‌مند باشد، گزینه خرید مناسب تری خواهد بود و در واقع این ویژگی ها و مقاومت بیشتر برای هارد اکسترنال یک مزیت است. اگر از افرادی هستید که خیلی به خوب نگه داشتن گجت ها و دستگاه های خودتان اهمیت نمی‌دهید، توصیه می‌کنیم حتما هارد های با دوام و مقاوم را تهیه کنید.
  • سرعت رد و بدل اطلاعات: یکی دیگر از نکاتی مهمی که باید برای خرید بهترین هارد اکسترنال در نظر گرفته شود مربوط به سرعت رد و بدل اطلاعات خواهد بود که متاسفانه از جانب خیلی کاربران نادیده گرفته می‌شود. سرعت رد و بدل اطلاعات در یک هارد بستگی به دو عامل دارد. اولین عامل تکنولوژی است که در حافظه هارد بکار رفته و دومین عامل مربوط به کانکتور خروجی می‌شود. از آنجایی که ما فرض را بر خرید هاردهای HDD قرار دادی، بنابراین عامل اول قابل چشم پوشی می‌شود چون تکنولوژی حافظه هارد های HDD تقریبا یکسان و مشابه است. اما هارد هایی که از خروجی USB 3.0 پشتیبانی کنند در حین اتصال به کامپیوتر و دیگر گجت ها می‌توانند سرعت رد و بدل اطلاعات بیشتری داشته باشند. پس در حین خرید یک هارد اکسترنال توجه کنید که آن هارد از USB 3.0 پشتیبانی کند تا سرعت رد و بدل اطلاعات بهتری داشته باشد.
  • اندازه و وزن: طبیعتا اندازه و وزن هارد اکسترنال هم می‌تواند موضوع مهمی باشد که باید در خرید این محصولات در نظر گرفته شود. هرچقدر یک هارد اکسترنال کوچک تر و سبک تر باشد، حمل و نقل آن آسان تر امکانپذیر خواهد بود. بنابراین در انتخاب و خرید بهترین هارد اکسترنال به ابعاد هارد و وزن آن هم توجه داشته باشید.
  • امنیت: مسئله امنیت اطلاعات هارد شاید از دید اغلب افراد خیلی حائز اهمیت نباشد اما از سمت دیگر برخی افراد به شدت روی این موضوع حساس هستند. خیلی از هارد های موجود در بازار از قابلیت های نرم افزاری برای رمزگذاری اطلاعات کاربر پشتیبانی می‌کنند اما اگر این مقدار از امنیت برایتان کافی نیست، می‌توانید هارد های اکسترنالی را بخرید که از قابلیت های رمزگذاری سخت افزاری مثل پین و حتی اسکن انگشت کاربر پشتیبانی به عمل می‌آورند. البته عموما قیمت این دسته از هارد های اکسترنال به مراتب نسبت به هارد های عادی بیشتر خواهد بود.

راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال

  • قیمت و بودجه: موضوع بعدی که باید به آن توجه کنید مسئله قیمت است. طبیعتا اگر بودجه محدودی داشته باشید نمی‌توانید هارد اکسترنال گران قیمتی بخرید. توصیه ما این است که اگر بودجه شما خیلی محدود بوده و حتی با آن از پس خرید هارد اکسترنال های 1 ترابایتی برندهای وسترن یا ترنسند و سایر برندهای معروف این چنینی بر نمی‌آیید، کمی صبور باشید و بودجه خود را افزایش دهید تا بتوانید یک هارد اکسترنال با کیفیت و محصولی از یک برند معروف را تهیه کنید.

موارد فوق اصلی ترین موضوعاتی هستند که باید برای خرید بهترین هارد اکسترنال در نظر گرفته شوند. نکته آخر اینکه همیشه سعی کنید از منابع و مراجع قابل اعتماد برای خرید محصولاتتان استفاده نمایید و به هیچ عنوان از مراجع غیر قابل اعتماد گجت هایی همچون هارد اکسترنال خریداری نکنید. متاسفانه دیده شده که نمونه های غیر اورجینال هارد های اکسترنال با طراحی مشابه برندهای معروف در بازار عرضه شده‌اند و اگر شما این نمونه ها را خریداری کنید، مطمئنا خیلی زود از خرید خود پشیمان خواهید شد. پس برای خرید بهترین هارد اکسترنال به فروشگاه قابل اعتمادی مراجعه کنید یا از فروشگاه های اینترنتی معتبر خرید نمایید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله راهنمایی خریدی برای انتخاب بهترین هارد اکسترنال را خدمتتان ارائه کردیم. امیدوار هستیم با در نظر گرفتن این موضوعات بتوانید بهترین خرید را داشته باشید و بری سالیان طولانی بدون مشکل از هارد اکسترنال خود استفاده نمایید. به نظر شما هارد اکسترنال کدام برند ها نسبت به سایرین بهتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: امین رضائیان

امین هستم. در مورد تکنولوژی (به ویژه موبایل و تبلت) می‌نویسم. خوشحال می‌شم نظرتون رو در مورد نوشته‌هام بدونم.