in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

بهترین انیمه های تاریخ-لیست 20 تایی

behtarin anime haye tarikh-list 20 tayi

 بهترین انیمه های تاریخ چیست؟ این روزها انیمیشن ها در ژانرهای مختلف هواداران زیادی داره و تونسته بین مخاطبانش به محبوبیت و شهرت برسه. اما از بین اینها کدوم یکیشون جزو بهترین انیمه های تاریخ محسوب میشه؟ در این مطلب سعی کردم گلچینی از انیمه های پرطرفدار رو انتخاب و معرفی کنم. با خوندن این مطلب میتونی از بین جذاب ترین و بهترین انیمه های تاریخ هر کدوم که مطابق سلیقه ات بود برای تماشا انتخاب کنی!

معرفی جذاب ترین و بهترین انیمه های تاریخ

1. همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro-1988) از بهترین انیمه های دیدنی

همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro-1988) از بهترین انیمه های دیدنی

این انیمه فوق العاده زیبا یکی از شاهکارهای هایائو میازاکی است که در نوع خودش بی نظیره. داستان این انیمه در مورد دو دختر جوان است که به خانه ای در نزدیکی بیمارستانی که مادرشون بستریه میرن و به زودی با یک موجود غول پیکر که روحه، آشنا میشن…. این انیمه زیبا با فضای گرم و دوستانه ای که داره تونسته به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کنه و به محبوبیت برسه.

2. انیمه زیبای مدفن کرم‌ های شب‌تاب(Grave of the Fireflies-1988)

انیمه زیبای مدفن کرم‌ های شب‌تاب(Grave of the Fireflies-1988)

این انیمه یکی از مشهورترین و بهترین انیمه های تاریخ، ساخته ایسائو تاکاهاتا است که یک اثر احساسی و زیبا رو به نمایش میذاره. با تماشای این انیمه احساسی تا مدت ها میتونی از داستان تخیلی اش لذت ببری و از یادت نره!… این فیلم یکی از بهترین انیمه های ساخته شده و یکی از بهترین فیلم های جهان است.

3. آکیرا(Akira-1988) از محبوب ترین و بهترین انیمه های تاریخ

آکیرا(Akira-1988) از محبوب ترین و بهترین انیمه های تاریخ

این انیمه علمی تخیلی از کاتسوهیرو اوتومو درمورد یک رهبر گروه دوچرخه سواری است که برای کمک به دوستش، که پس از تولد نیروی ماورایی به دست آورده، باید در مقابل نیروهای مخرب جامعه مبارزه کنه. این انیمه علاقه مندان زیادی رو به سمت خودش کشوند و یکی از آثار موفق انیمیشن ژاپن است.

4. پوکمون ( Pokémon-1997) از انیمه های جذاب در تاریخ انیمیشن

پوکمون ( Pokémon-1997) از انیمه های جذاب در تاریخ انیمیشن

اگه میخوای یکی از شادترین و جذاب‌ ترین انیمه‌‌ های ژاپنی رو ببینی پس این انیمیشن رو نباید از دست بدی! در این انیمه پسری به اسم Ash Ketchum به همراه موجودات بامزه و دوست‌ داشتنی با مخاطره‌ های مختلفی روبرو میشن. انیمه پوکمون به بچه‌ ها و بزرگسالان یاد میده که چطور با اعتماد به نفس و پشتکار هر مانعی رو از سر راه خودشون بردارن.

5. شاهزاده مونونوکه (1997-Princess Mononoke) ازانیمه های شاهکار

شاهزاده مونونوکه (1997-Princess Mononoke) ازانیمه های شاهکار

شاهزاده مونونوکه درباره یک شاهزاده جوان است که در بین نبرد خدایان جنگل و انسان هایی که منابع رو نابود کرده اند، گیر افتاده. در این انیمه هم مثل بقیه آثار میازاکی روایت خیلی ساده ای داره! این فیلم به دلیل موفقیت تکنیکی و بلندپروازانه با استقبال خوبی مواجه شد و امروزه یکی از بهترین آثار میازاکی و در واقع از بهترین انیمه های تاریخ شناخته میشه.

6. گینتاما (2015-Gintama) از انیمه های پرفروش ژاپنی

گینتاما (2015-Gintama) از انیمه های پرفروش ژاپنی

این انیمه فوق العاده زیبا و خنده دار تونسته یکی از پرفروش ترین انیمه های تاریخ ژاپن انتخاب بشه و همچنین برنده جوایز مختلف داخلی و بین المللی از جمله بهترین عنوان کمدی ژاپن، پر بیننده ترین انیمه تلویزیونی است. بهتره دیدن این انیمه جذاب رو با داستان هیجان انگیزش دنبال کنی!!

7. شهر اشباح (2001-Spirited Away) از انیمه های سینمایی پرطرفدار

شهر اشباح (2001-Spirited Away) از انیمه های سینمایی پرطرفدار

شهر اشباح داستان دختری ۱۰ ساله به اسم چیهیرو اوگینو است که به همراه پدر و مادرش به تازگی به شهر جدیدی مهاجرت کرده‌اند. چیهیرو از اینکه خانه قبلی خودش رو ترک کرده حسابی ناراحته و دست بر قضا خانواده‌اش در حین انتقال به منزل جدید مسیر خودشون رو گم میکنن و از یک تونل سر در میارن، بعد به مکانی میرسن که غذاهای خوشمزه‌ای در اونجا پهن شده و پدر و مادرش مشغول به خوردن میشن. در پی یک سری اتفاق‌ ها چیهیرو غذا نمیخوره و مدتی بعد متوجه میشه پدر و مادرش که حسابی غذا خورده‌اند به خوک تبدیل شده‌اند!! در نتیجه چیهیرو به دنبال راهی برای تبدیل دوباره پدر و مادرش از خوک به انسان میشه…

8. متروپلیس (Metropolis-2001) از انیمه های منحصر بفرد در تاریخ

متروپلیس (Metropolis-2001) از انیمه های منحصر بفرد در تاریخ

متروپولیس نتیجه کار یک تجربه بصری زیبا است که بر جنبه های هوشمندانه داستان تکیه کرده و بر مسائل احساسی تاکید کمی داره، این انیمه داستان چالش برانگیز و جذابی داره و تماشای اون رو بهت توصیه میکنم. متروپولیس از لحاظ تکنیکی یک اثر موفق بوده و از لحاظ زیبایی شناسی هم بسیار خاص است.

9. انیمیشن زیبای قصر متحرک هاول (2004-Howl’s Moving Castle)

انیمیشن زیبای قصر متحرک هاول (2004-Howl’s Moving Castle)

هایائو میازاکی، کارگردان این انیمیشن کـه یکی از بهترین انیمه های تاریخ است، تونسته حساسیت‌ های شرق و غرب رو دراین داستان ضد جنگ، درهم ادغام کنه. قصر متحرک هاول، یکی از انیمیشن‌ های مبتکرانه استودیو جیبلی اسـت. دراین فیلم، قصری متحرک وجود داره کـه نیروی خودش رو از شیطانکی آتش‌ افکن می گیره….

10. انیمه بلیج (2004-Bleach) از بهترین انیمه های تاریخ

انیمه بلیج (2004-Bleach) از بهترین انیمه های تاریخ

شخصیت این انیمه معروف فردی است به اسم ایچیگو کوروساکی، این شخصیت هم مثل بقیه شخصیت‌ های انیمه‌ های فانتزی دارای قدرت خاصی است. به لطف این قدرت ایچیگو ارواح رو میبینه. در یکی از روزها ایچیگو مبارزه‌ای نفس‌ گیر رو بین شینیگامی و یک هیولا در بیرون خانه‌اش مشاهده میکنه. در این مبارزه شینیگامی صدمه میبینه و قدرتش رو به ایچیگو میبخشه تا خانواده‌اش رو حفظ کنه…

در نت نظر بخون: بهترین انیمیشن‌ های کوتاه جهان

11. انیمه موشی شی (2005-Mushishi) از زیباترین انیمه های تاریخ

انیمه موشی شی (2005-Mushishi) از زیباترین انیمه های تاریخ

این انیمه یکی از زیباترین و بهترین انیمه‌ های ژاپنی است. داستان انیمه Mushishi حول محور مردی به اسم Ginko میگذره. این فرد یک Mushishi است و این افراد قابلیت‌ های خاصی برای تحقیق در خصوص پدیده‌ های غیرطبیعی دارن!! این انیمه دارای ژانر کارآگاهی و جنایی است و معماهای زیادی یکی بعد از دیگری با قدرت‌ های مافوق‌ طبیعی حل میشه….

12. پاپریکا (Paprika-2006) انیمه جذاب و خیره کننده

پاپریکا (Paprika-2006) انیمه جذاب و خیره کننده

“پاپریکا” یک انیمه سینمایی جذاب و خیره کننده است که محدودیت های انیمه رو کنار میزنه. این فیلم یک تجربه بصری و هوشمندانه جذاب است که بیننده رو به چالش می کشه. این انیمه رو میشه یکی از بهترین انیمه های تاریخ معرفی کرد که با داستان جذابش تونسته به شهرت و محبوبیت برسه.

13. دفترچه مرگ (2007-Death Note) از پرطرفدارترین و بهترین انیمه های تاریخ

دفترچه مرگ (2007-Death Note) از پرطرفدارترین و بهترین انیمه های تاریخ

انیمه دفترچه مرگ برنده جوایز متعددی در ژاپن و اروپا شد. برنده محبوب ترین شخصیت انیمه ای سال (یاگامی لایت)، بهترین کارگردانی هنری، بهترین موزیک، بهترین روایت داستان، برنده بهترین انیمه سال 2007 در جوایز انیمه توکیو و بهترین شخصیت مرد (یاگامی لایت) و نامزد چندین جایزه مختلف دیگر شد.

14. انیمیشن پرطرفدار کیمیاگر تمام فلزی (2011-Fullmetal Alchemist Brotherhood)

انیمیشن پرطرفدار کیمیاگر تمام فلزی (2011-Fullmetal Alchemist Brotherhood)

«کیمیاگر تمام‌فلزی» «fullmetal alchemist» بـه‌خاطر داستان فوق‌العاده جذابش، بـه یکی از پرطرفدارترین انیمه ها در ایالات امریکا و ژاپن تبدیل شده اسـت. داستان این انیمه حول‌ محور دو برادر بـه‌ اسم های «ادوارد» و «آلفونس الریک» «Edward and Alphonse Elric» اسـت کـه هر کاری میکنن تا مادرشون رو دوباره زنده کنن. این انیمه زیبا به راحتی میتونه اشک هاتو سرازیر کنه! این انیمه جوایز مختلفی رو برنده شده و پر افتخارترین انیمه جهان شناخته میشه!!!

15. انیمیشن حمله به تایتان (2013-Attack on Titan) پر افتخارترین انیمه نیمه اکشن

انیمیشن حمله به تایتان (2013-Attack on Titan) پر افتخارترین انیمه نیمه اکشن

 «حمله بـه تایتان» «Attack on Titan» بهترین انیمهٔ اکشن اسـت. دراین انیمه، «ارن یائگر» «Eren Jaegar» جوان پس از نابودی شهر و کشته‌ شدن مادرش، سوگند میخوره زمین رو از وجود تایتان‌ های غول پیکر شبه‌انسان کـه بشریت رو به انحطاط کشانده‌اند، پاک کنه. این انیمه موفق هم جوایز متعددی رو نصیب خودش کرده!

16. باد برمی خیزد (The Wind Rises-2013) از انیمه های پرافتخار در جهان

 باد برمی خیزد (The Wind Rises-2013) از انیمه های پرافتخار در جهان

 داستان فیلم این انیمه درباره سال های حوالی جنگ جهانی دوم است و به زندگی مردی به نام جیرو هوریکوشی میپردازه که پرواز هواپیماهای جنگی ژاپن رو برعهده داره. این اثر رو میشه به عنوان کامل ترین اثر میازاکی شناخت. یک داستان ساده درباره رویاها و لزوم رسیدن به آنهاست و به همین دلیل در قلب مخاطب میشینه. این انیمه در مقایسه با آثار دیگر میازاکی مینیمال تر است.

17. انیمیشن توکیو غول (Tokyo Ghoul-2014) یکی از بهترین انیمه های تاریخ

انیمیشن توکیو غول (Tokyo Ghoul-2014) یکی از بهترین انیمه های جذاب

غول‌ ها موجودات وحشتناکی هستن کـه از گوشت انسان تغذیه میکنن. انیمه «توکیو غول» «Tokyo Ghoul» انیمه‌اي دربارهٔ «کانکی» «Kaneki» اسـت کـه مورد هجوم یک غول قرار گرفته و تا پای مرگ میره…دراین حادثه بـه موجودی نیمه‌ غول نیمه‌ انسان تبدیل میشه و واداره که برای زنده‌ ماندن، با سبک‌ زندگی غول‌ ها سازگاری پیدا کنخ. این انیمه بدون‌ شک یکی از جذاب ترین و بهترین انیمه های تاریخ اسـت.

18. انیمیشن هیجان انگیز دراگون بال (Dragon Ball-2015)

انیمیشن هیجان انگیز دراگون بال (Dragon Ball-2015)

«دراگون بال» «Dragon Ball» انیمه ای شگفت انگیزیه که بـه پدیده‌ ای جهانی تبدیل بشه و میلیون ها طرفدار برای خودش جمع کنه!! داستان این انیمه بـه ماجراهای پسربچه ای فوق‌العاده قدرتمندی بـه اسم «گوکو» «Goku» میپردازده کـه در جست‌وجوی هفت تخم اژدهاست. این تخم‌ ها وقتی در کنار هم قرار بگیرن، میتونن صاحبشون رو به هر آرزویی برسونن…

19. نام تو (Your Name-2016) از شگفت انگیزترین انیمه های تاریخ

نام تو (Your Name-2016) از شگفت انگیزترین انیمه های تاریخ

داستان این انیمه جذاب و خیره کننده در مورد دو دانش آموز دبیرستانی توکیو است که بدنشون رو با هم عوض میکنن…. در این انیمه عناصر فانتزی، درام و رئالیسم جادویی وجود داره و نه تنها چالش برانگیز بوده بلکه از نظر احساسی هم لذتبخشه. این انیمه با استقبال اغلب منتقدین جهان مواجه شده و یکی از بهترین فیلم های سال معرفی شد.

20. انیمیشن جدید و زیبای هنر شمشیر زنی آنلاین (Sword Art Online-2017)

انیمیشن جدید و زیبای هنر شمشیر زنی آنلاین (Sword Art Online-2017)

درسال ۲۰۲۲ میلادی، قراره بازی ویدئویی جدید بـه‌ اسم «هنر شمشیرزنی آنلاین» «Sword Art Online» ارائه بشه. طرفداران این بازی در سرتاسر دنیا برای شروع بـه صف میشن. بازیکنان دراین بازی با استفاده از کلاه‌ هایی بـه‌ اسم «نرو گیر» «Nerve Gear» بـه دنیای واقعیت مجازی سه‌ بُعدی متصل میشن. «کیریتو» «Kirito» یکی از اون بازیکنان عاشق ماجراجویی اسـت کـه زمانی طولانی رو به‌ عنوان بازیکن آزمایشی دراین دنیای واقعیت مجازی سپری کرده و با جنگجوی تازه‌ واردی بـه‌ اسم «کلین» «Klein» هم دوست میشه…. برای ادامه ماجرا بهتره دیدن این انیمه جذاب رو از دست ندی! این انیمه از پرطرفدارترین و بهترین انیمه های تاریخ اسـت.

امیدوارم با لیست محبوب ترین و بهترین انیمه های تاریخ آشنا شده باشی و از خوندن این مطلب لذت برده باشی. اگه انیمیشن معروف دیگه ای هم مد نظرته که از این لیست جا مونده برامون بنویس تا به این لیست اضافه بشه…

در نت نظر بخون: لیست ۵۰ انیمیشن برتر دنیا

11 دیدگاه

نظر بده
  1. انیمه سینمایی شاهزاده مونونوکه عالیییه انمیشه هنر شمشیر زنی انلان هم قشنگه و اتک تایتان

  2. به نظر من تیغه شیطان و مدرسه قهرمانانه من خیلی قشنگه و یکی از جدید ترین انبمه ها هستن

  3. باید مدرسه ی قهرمانانه ی من ، ناروتو که خیلی دوستش دارم ، بروتواینم دوس دارم ، سول ایتر رو ازافه کنید اینایی که این انیمه هارو ندیدن برن بمیرن ولی اینم بگم قسمتای اولشون زیاد خوب نی از دوم به بد خوب میشه

  4. سلام فکر میکنم انیمیشن باغکلمات و مدرسه قهرمانانه من هم بایستی به این لیست اضافه کنید از حس وهیجان شما برای پرداختن به موضوع انیمه خوشحالم فکر میکنم اگه مطالعه در مورد فرهنگ ژاپن داشته باشید به شما کمک بیشتری بکند موفق باشید.

  5. اتفاقا سایت لیستاچ برداشته یه لیست ساخته بهترین انیمه های سینمائی، انیمه A Silent Voice که خیلی دوستش دارمم تو لیستش هست. دوستان اگر خواستن میتونین برین تو لینک زیر به انیمه مورد نظرتون رای بدید یا اگر انیمهه نبود تو لیست اضافش کنید.

  6. سلام من خودم طرفدار واقعی انیمه ها هستم و خیلی از دوستام میگن که انقدر انیمه دیدی یه اوتاکو شدی البته حس میکنم هنوز به اون درجه نرسیدم …
    خیلی ممنون که انیمه مورد علاقه من یعنی توکیو غول رو گذاشتید یعنی من کشته مرده این انیمه هستم به همه توصیه میکنم این انیمه رو ببینن عالیه فیلم سینماییش هم بیرون اومده و تا فصل 4 ساختن اگه به این انیمه علاقه پیدا کردید حتما مانگاش روهم بخونید چون تو مانگا ادامه داستان رو گذاشتن و به نظرم جای انیمه هایی مثل بوسه ایزدی ، سفید برفی با موهای قرمز ، شهربازی اعدامی ها و سرومپ واقعا خالی بود .
    ولی در هر حال ممنون .

  7. اسم اون انیمه بلیچه! و اینکه جای انیمه های ژانر مدرسه ای مثل سوار بر بهار جوانی خیلی خالیه. انیمه های دیگه ای که می شد اینجا باشن کیمیاگر تمام فلزی و سری fate بودن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.