in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل – لیست 10تایی

10 of the Cheapest Countries in the World To Study Abroad

ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل کدامند؟ تحصیل در خارج از کشور یک فرصت عالی برای دانشجویان محسوب می‌شه. چرا که مزایای بسیار زیادی مانند رشد شخصیتی و پیشرفت تحصیلی به همراه داره. با این وجود، هزینه‌های پیش رو حتی با در نظر گرفتن بورس‌های تحصیلی و دیگر کمک‌های مالی دانشجویی، ممکنه بیش از توان دانشجو باشه. اگر به دنبال ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل هستی، باید در نظر داشته باشی که برای انتخاب یک کشور به جز بحث مالی، ملاک‌های دیگه‌ای از جمله امنیت، کیفیت آموزشی و شرایط آب و هوایی وجود داره. در ادامه ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل رو بهت معرفی می‌کنم.

ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل

ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل

1- فرانسه

فرانسه هر سال بیش از ۲۳ درصد از بودجه ملی رو به آموزش اختصاص می‌ده و به دقت کیفیت آموزش‌های ارائه شده و مدارک اعطا شده توجه بسیار زیادی داره. تحصیل در فرانسه رایگان هست و آموزش به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی صورت می‌گیره. دریافت کمک هزینه‌های زندگی و مسکن، بیمه درمانی رایگان برای دانشجویان، امکان اخذ پذیرش در دانشگاه‌های انگلیسی زبان، بدون نیاز به آشنایی با زبان فرانسه از مزایای تحصیلی در فرانسه هستند.

تحصیل در فرانسه

۲- آلمان بهترین انتخاب برای تحصیل

دانشگاه‌های آلمان به دو شکل دولتی و خصوصی فعالیت می‌کنند که دانشگاه‌های دولتی عملا شهریه‌ای از دانشجو دریافت نمی‌کنند. دولت آلمان با فراهم کردن این شرایط یعنی تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی، به یکی از بهترین مقاصد دانشجویان از سراسر جهان تبدیل شده. بازار کار آلمان از بهترین بسترهای کار در دنیاست به طوری که در سال گذشته نرخ بیکاری در این کشور، کم‌ترین نرخ بیکاری در دنیا اعلام شده. یکی از بهترین دانشگاه‌های آلمان، دانشگاه فنی مونیخ هست.

تحصیل در آلمان

۳- چین

کشور چین یکی از کشورهایی هست که امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان سراسر جهان رو فراهم کرده. در این کشور برای تحصیل رایگان، برنامه‌های فراوانی وجود داره. یکی از این برنامه‌ها ارائه بورسیه‌های تحصیلی هست. این بورسیه‌ها عناوین مختلفی از جمله هزینه‌های شهریه، هزینه‌های مربوط به اقامت دانشجو، هزینه‌های زندگی فردی و بیمه‌های مربوط به پزشکی رو شامل می‌شه. هم‌چنین دانشجو می‌تونه کتاب‌هایی رو که در طول ترم به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنه رو به صورت رایگان تهیه کنه.

تحصیل در چین

۴- تحصیل در جمهوری چک

کشور چک یکی از کشورهایی هست که شرایط تحصیلی بسیار عالی و در مواقعی رایگان رو در اختیار دانشجویان قرار داده. دانشگاه‌های این کشور بالاترین رتبه‌ها رو در قاره اروپا و آسیا به دست آورده‌اند.  امنیت بالای اجتماعی کشور چک، هزینه پایین زندگی در این کشور، امکان بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دکتری و داشتن دانشگاه‌های معتبر در سطح جهان از جمله مزایای تحصیل در این کشور هستند. دانشگاه کارلف بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه در جمهوری چک هست.

ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل

۵- انگلستان بهترین کشور برای تحصیل

تنها نظام آموزشی در جهان که کوتاه‌ترین مسیر ممکن رو برای دانشجویان فراهم می‌کنه تا بتونن وارد دنیای کار و فعالیت بشن، نظام آموزشی انگلستان هست. تحصیل در انگلستان در زمینه‌های مهندسی، علوم، هنر، پزشکی، مدیریت و فاینانس به کلیه متقاضیان تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان پیشنهاد می‌شه. انگلستان با کسب رضایت بیش از ۹۰ درصد از دانشجویان خود، موفق به کسب بیش‌ترین امتیاز در رضایت‌مندی دانشجویان خارجی شده‌. از بهترین دانشگاه‌های انگلستان می‌توان به دانشگاه آکسفورد اشاره کرد.

تحصیل در انگلستان

در نت نظر بخوان: بهترین دانشگاه‌های جهان

۶- کشور تایلند برای تحصیل

یکی از بهترین و ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل کشور تایلند هست که از جمله کشورهای پرطرفدار جهت مهاجرت برای تحصیل محسوب می‌شه. این کشور با داشتن رتبه‌های بالای دانشگاهی جز موفق‌ترین دانشگاه‌های آسیاست. هزینه‌های پایین تحصیل، اجباری نبودن مدرک  زبان (دایر نمودن کلاس‌های زبان در خود دانشگاه‌ها)، مورد تایید قرار گرفتن وزارت علوم  از بعضی از دانشگاه‌های تایلند، رفت و آمد آسان به تایلند از مزایای تحصیل در این کشور هستند.

تحصیل در تایلند

۷- کشور هلند 

کمک هزینه تحصیلی در هلند به مبلغ 5000 یورو هست و در اولین سال تحصیلی برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان اهدا خواهد شد. یکی از نکاتی که دانشجویان متقاضی تحصیل در هلند باید بدونن این هست پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور به مدت یک سال وقت دارند که به دنبال شغل مناسب بگردند و در این مدت اجازه دارند که بدون ویزا در کشور هلند بمونند. درصد زیادی از هزینه‌های دانشجو در این کشور به مسکن مربوط می‌شه.

تحصیل در هلند

۸- سوئیس امن‌ترین کشور برای تحصیل

سوئیس به عنوان برترین کشور سال ۲۰۱۷ انتخاب شد. ارتقای کیفیت آموزش، دموکراسی و اشتغال از مهم‌ترین علل انتخاب این کشور به عنوان بهترین کشور جهان هست. به همین علت مهاجرت به این کشور چه برای زندگی و چه برای تحصیل بسیار دشوار هست. امکان کار دانشجویی در سوئیس به صورت ۲۰ ساعت در هفته برای دانشجویانی که در پرداخت هزینه‌های دانشگاه مشکل دارند، فراهم خواهد شد.

ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل

۹- کشور ایتالیا جهت ادامه تحصیلات

ایتالیا از جهت تحصیل با کیفیت بالا و پرداخت شهریه بسیار کم در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی رو به خودش جلب کرده. لازم به ذکر هست که اکثر رشته‌ها در مقطع کارشناسی در این کشور، به زبان ایتالیایی ارائه می‌شن و نیازمند ارائه مدارکی مبنی بر دانش زبان ایتالیایی هستند. البته تعدادی از رشته‌ها مثل علوم مهندسی، مدیریت، کسب و کار بین‌المللی پزشکی، داروسازی و بیوتکنولوژی به زبان انگلیسی هم ارائه می‌شن.

تحصیل در ایتالیا

۱۰- نروژ ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل

با توجه به این‌که امکان تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی دراکثر رشته‌ها و در تمام مقاطع وجود داره، اعزام دانشجو به نروژ یک مزیت برای این کشور به حساب می‌آد. یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل در نروژ این هست که با وجود اینکه هزینه تحصیل در نروژ در هر ترم بین 300 تا 600 کرون می‌باشد، هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی رایگان هست. یعنی همه افراد خارجی می‌تونن از تحصیل رایگان در نروژ بهره‌مند بشن.

تحصیل در نروژ

با برخی از بهترین مقاصد جهت تحصیل در خارج از کشور آشنا شدی. امیدوارم خوندن این مطلب برات مفید بوده باشه. راستی فکر می‌کنی بهترین کشور برای ادامه تحصیل کدام هست؟ اگر نظری داری خوشحال می‌شم در بخش دیدگاه‌ها برام بنویسی.

2 دیدگاه

نظر بده
  1. سلام.در این کشورهایی که فرمودید.آیا کشوری مثل تایلند هستش که دوره زبان رو هم آموزش بدند؟یا دانستن زبان انگلیسی یا آلمانی یا قبل از ورود به دانشگاه اجباریست؟واقعا در نروژ وهلند و تایلند همه چیز بصورت رایگان یا بورسیه هستش؟سپاسگزارم

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...