in

بی نظیربی نظیر

بهترین کتاب‌های جنگی جهان – لیست ۱۰تایی

Best War Novels

بهترین کتاب‌های جنگی جهان کدامند؟ بسیاری از افراد معقول احتمالاً با اظهارات جسورانه ادوین استار موافقت هستند که جنگ برای هیچ چیز و هیچ کس مطلوب نیست. نویسندگان، گرچه احساسات را نادیده نمی‌گیرند، اما ممکن است مخالف نظر دیگری باشند. جنگ‌ها، نبردها و مبارزات باعث شده تا نویسندگان اسب سواران الهام بخش برای کارهای بزرگ باشند. برخی بر روی نبرد و شرایط خیانت آمیز سربازان تمرکز می‌کنند. دیگران بررسی می‌کنند که چگونه جنگ‌ها مردم و جامعه را تغییر می‌دهند. تا کنون کتاب‌های بسیار زیادی در ژانر جنگی نوشته شده است. مانند کتاب ایلیاد هومر که همه ما قبول داریم که یک شاهکار و از بهترین کتاب‌های جنگی جهان می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین کتاب‌های جنگی جهان آشنا شوید.

بهترین کتاب‌های جنگی جهان

۱- تاریخ جنگ‌های پلوپونزی

(۴۲۳-۴۱۱ قبل از میلاد) توسط توسیدید

توسیدید می‌گوید: یکی از شگفتی‌های نوشتن تاریخ نظامی این است که بزرگ‌ترین کتاب جنگی که تاکنون نوشته شده، دومین تاریخ جهان است که تاکنون نوشته شده است – یعنی این اثر. این نویسنده مضامین بزرگ جنگ را از بالاترین سطوح ساخت استراتژی و سیاست گرفته تا ابعاد اخلاقی و پایان تند و تیز جنگ بررسی می‌کند. معدود مورخان نظامی نیز این کار را کرده‌اند ، البته بهتر است بگویم هیچکدام. 

تاریخ جنگ‌های پلوپونزی

۲- در جنگ

(۱۸۳۲) توسط کارل فون کلاوزویتس

“در جنگ” نشان دهنده جاه طلبانه‌ترین کاری است که یک نظریه پرداز با منازعه انسانی برای نظام سازی جنگ و فهم اینکه برای چه جنگ انجام می‌شود، می‌باشد. خواندن این کتاب برای درک پدیده انسانی جنگ کاملاً ضروری است. با پیروی از اظهاریه ارتش جنگ: مهم نیست که سوالت چیست، کلاوزویتس همیشه جواب آن خواهد بود. 

در جنگ

۳- نشان سرخ دلیری

(۱۸۹۵) توسط استیون کرین

بهترین داستان یک جنگ داخلی که از منظر سربازی معمولی گفته شده است. این کتاب که از بهترین کتاب‌های جنگی جهان می‌باشد، بهترین تصویر روانشناسی را از سربازی که درحال مبارزه با ترس‌های درون خود در میدان جنگ است، نشان می‌دهد. 

نشان سرخ دلیری

۴- کتاب خاطرات شخصی

(۱۸۹۵) توسط یولیسیز سایمن گرانت

بیشتر خاطرات ژنرال‌ها پر از دروغ، فریب و تنها نیمه‌ای از حقایق است. خاطرات گرانت یکی از معدود استثنائات این قانون، سرشار از صداقت  عمق بصیرت با نوشتاری درخشان است. مارک تواین اظهار داشت که خاطرات گرانت بزرگ‌ترین اثر ادبیات انگلیسی است که در قرن نوزدهم به نگارش درآمده است. توصیه می‌کنم این کتاب را که بهترین زندگی نامه‌ای است که تاکنون نوشته شده، از دست نده. 

کتاب خاطرات شخصی

۵- چهره جنگ

(۱۹۷۶) توسط جان کیگان

یکی از مهم‌ترین آثار نویسنده انگلیسی، جان کیگان، از نظر خوانندگان و کارشناسان کتاب چهره جنگ می‌باشد. با زبانی کاملاً ساده، یک کتاب برجسته! کیگان الهام بخش مکتب فکری اجتماعی و نظامی، نظامی گرا است که به مطالعه ژانر جنگی در چند دهه گذشته دوباره جان بخشیده است. این کتاب شاید تأثیرگذارترین اثر تاریخ نظامی منتشر شده در نیم قرن گذشته باشد. آنچه این کتاب را کلاسیک می‌کند تجزیه و تحلیل تکان دهنده آن از کاستی‌های نبرد است.

چهره جنگ

در نت نظر بخوان: پرفروش‌ترین کتاب‌های نوجوانان

۶- با نژاد قدیمی

(۱۹۸۱) توسط یوجین اسلج

داستان قابل توجه یوجین اسلج از تجارب ناخوشایند او به عنوان یک تفنگدار دریایی در Peleliu و اوکیناوا است. این نویسنده ناظر، شرکت کننده و بخشی از محققان بود. کتاب با نژاد قدیمی داستانی ادراکی ، بی رحمانه و صادقانه از جنگ است. مردم به راحتی از وحشت‌های جنگ صحبت می‌کنند. این خاطرات خنده دار جنگ در اقیانوس آرام باعث می‌شود خواننده حقیقت زیر کلیشه را تجربه کند.

با نژاد قدیمی

۷- فریاد جنگ آزادی

(۱۹۸۸) توسط جیمز مک فرسون

اثر کلاسیک مک فرسون به عنوان یک گزارش روشن و زیبا و متعادل از جنگ داخلی، مشهور است. این کتاب که از بهترین کتاب‌های جنگی جهان می‌باشد، از اقتصاد گرفته تا سیاست و پیامدهای اجتماعی و تاریخ نبرد را به تصویر کشیده است. فریاد جنگ آزادی ایده آل برای هر کسی است که می‌خواهد تنها با مطالعه یک کتاب، یک مرور کلی از درگیری و جنگ داشته باشد. 

بهترین کتاب‌های جنگی جهان

۸- ما سرباز بودیم — و جوان!

(۱۹۹۲) از سپهبد هارولد مور و گالووی

مور و گالووی بهترین بخش تاریخ نظامی را در دورانی از جنگ‌های اولیه ویتنام نوشتند. این داستان رهبری نظامی مؤثر و البته ناکارآمد است. این کتاب ادعاهای برخی از مفسران را مبنی بر اینکه ارتش آمریکا هیچ یک از نبردها را در جنگ نباخت، تایید می‌کند. این کتاب را از دست ندهید! 

 ما سرباز بودیم — و جوان!

۹- جنگ و صلح 

(۱۸۶۸) توسط لئو تولستوی

دیگر نیاز به توضیح دارد؟ تقریبا همه ما می‌دانیم که یکی از شاهکارهای ادبیات در ژانر جنگی، جنگ و صلح است.  تصویر تولستوی از نبرد ۱۸۱۲ بورودینو و وقایع منتهی به آن نبرد وحشتناک بهترین قطعه داستان‌های جنگی است که تا کنون نوشته شده. نبرد بورودینو احتمالاً بهترین گزارش از جنگ ناگوار در این دوره است.

جنگ و صلح

۱۰- تبصره ۲۲

(۱۹۵۳) توسط جوزف هلر

آخرین کتاب از لیست بهترین کتاب‌های جنگی جهان ، شاهکاری از جوزف هلر، نویسنده و طنز پرداز آمریکایی است. تبصره ۲۲ همان‌طور که انتظار می‌رود کتابی است در سبک کمدی سیاه که مربوط به دوران جنگ جهانی دوم می‌شود. داستان به گونه‌ای نوشته شده است که زمان گذرا و از دیدگاه افراد مختلف بیان شده است. این کتاب را از دست ندهید. 

بهترین کتاب‌های جنگی جهان

امیدوارم از خوندن این مطلب لذت برده باشی. اگر نظری داری خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسی. 

مطلب مرتبط:

بهترین فیلم های جنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...