in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح ضعیفضعیف بامزهبامزه

بهترین مینی سریال های خارجی – لیست ۵۰تایی

بهترین مینی سریال های خارجی

سال‌ها پیش، همه ما برای خواندن کتاب‌های چند جلدی یا دیدن فیلم‌های سه ساعته و سریال‌هایی که حتی دو یا سه سال طول می‌کشیدند، زمان کافی داشتیم. اما امروزه با وجود مشغله کاری زیاد و کمبود وقت آزاد، مخاطب‌های فیلم و کتاب‌ هم کم شده است. رمان‌ها تبدیل به داستان کوتاه شده اند و سانس‌های سینما کوتاه‌تر، و در دنیای سریال هم مینی سریال‌ها متولد شدند؛ تا اوقات فراغت کوتاه مخاطبان خود را همچنان پربار نگه دارند. اگرچه مینی سریال‌ها در این میان عمر کمتری دارند، اما جذاب و پر بیننده هستند. گرچه انتخاب بهترین مینی سریال خارجی کمی سخت است، اما در ادامه تلاش می‌کنم که  با معرفی تعدادی از آنها، به شما در انتخاب بهترین مینی سریال خارجی کمک کنم. آنچه در ادامه می‌خوانید تعدادی از این سریال‌های کوتاه شده هستند که همه به نوعی تلاش کردند تا جایگاه بهترین مینی سریال خارجی را به دست آورند.

بهترین مینی سریال خارجی

۱ – آن شب (The Night Of)

مینی سریال «آن شب»، محصول ۲۰۱۶ شبکه اچ‌بی‌او (HBO) است. این سریال کوتاه هشت قسمتی در ژانر جنایی ساخته شده است. داستان این سریال کوتاه درباره مشکلی است که برای پسری نوجوان از یک خانواده پاکستانی مقیم آمریکا رخ می‌دهد.

سریال-پیمان-معادی

در این سریال که «شب حادثه» هم ترجمه شده، پیمان معادی، بازیگر مطرح این روزهای سینمای ایران نیز، ایفای نقش می‌کند. در واقع او نقش پدری مسلمان و مهاجر را دارد که برای امرار معاش، راننده تاکسی شده است. شبی که پسر آرام و سربه‌راه او تصمیم می‌گیرد ماشین پدر را بردارد و به مهمانی برود، اتفاق ناگواری رخ می‌دهد که پای آنها را به اداره پلیس و دادگاه باز می‌کند. جریان سریال بیننده را با روند پرونده همراه می‌‎کند. نوع فیلم‌برداری و نورپردازی هم به گونه‌ای است که یأس و ناامیدی این خانواده به خوبی به بیننده انتقال پیدامی‌کند.

۲ – چرنوبیل (Chernobyl)، بهترین مینی سریال خارجی از نگاه سینما دوستان

مینی سریال «چرنوبیل» یا «چرنوویل»، ژانری درام و تاریخی دارد و تلاش کرده بزرگترین فاجعه انسانی یا همان انفجار نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را با جزئیات در پنج قسمت به زیبایی به تصویر بکشد.

سریال چرنوبیل

کارگردان این سریال «یوهان رنک» است که آن را برای پخش از شبکه اچ بی او (‌HBO) در ماه می  ۲۰۱۹ ساخت و در آن تلاش شهروندان عادی، افراد نظامی و کادر پزشکی سراسر روسیه را برای مهار این فاجعه به تصویر کشید. علاوه بر آن تلاش کرد تا تبعات خطای انسانی را به خوبی در قاب دوربین نشان دهد؛ خطایی که منجر به بزرگترین فاجعه در تاریخ بشر شد و منطقه چرنوبیل٬ واقع در اوکراین امروزی را در طول چند روز تبدیل به شهری متروک کرد. جایی که امروزه با گذشت بیش از سی سال همچنان به دلیل تشعشعات رادیواکتیو، قابل سکونت نیست.

البته ناگفته نماند که بعد از پخش این سریال توریست‌های زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این منطقه، عازم چرنوبیل شدند.

۳ – مدیر شب (The Night Manager)

مینی سریال «مدیر شب» یا «مدیر شیفت شب» به کارگردانی «سوزان بیر»، در شش قسمت و برای پخش از شبکه بی بی سی (BBC) در سال ۲۰۱۶ ساخته شد. این سریال ژانر درام و جاسوسی و در عین حال عاشقانه دارد که شما را به یاد ماموریت‌های پر افت و خیز جیمز باند می‌اندازد.

سریال مدیر شب

قهرمان داستان جوانی است که در ابتدا به مدیریت هتل مشغول است؛ اما نمی‌تواند بی‌تفاوت از کنار اتفاق‌هایی که در هتل محل کارش می‌افتد، رد شود و به ناچار وارد بازی خطرناکی می‌شود که سفر به دور دنیا و زندگی با خطر را برای او به همراه دارد. «الیویا کلمن» بازیگر بریتانیایی، برنده اسکار بهترین نقش اول زن، در کنار «هیو لوری» در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

۴ – تبصره ۲۲ (Catch 22)

مینی سریال «تبصره ۲۲» شاید بیشتر به خاطر محبوبیت یکی از اعضای تیم کارگردانی مشهور شده باشد؛ کارگردانی که بیشتر او را به عنوان بازیگری جذاب به یاد می‌آوریم. «جرج کلونی» در کنار «گرانت هسلو» و «الن کوراس»، این سریال را برای پخش از شبکه نمایش خانگی هولو (Hulu) در ماه می ۲۰۱۹ کارگردانی کرد.

سریال تبصره ۲۲

سریال Catch 22 براساس رمانی ضد جنگ به قلم «جوزف هلر» ساخته شد و آقای کلونی تلاش کرده ناراحتی ها و دغدغه ذهنی یکی از خلبان‌های جنگی در طول جنگ جهانی دوم را در ژانر کمدی تلخ نشان دهد. کلونی علاوه بر پشت دوربین، یکی از نقش‌های اصلی را در این سریال شش قسمتی نیز برعهده داشت.

۵ – زن محترم (The Honourable Woman)

مینی سریال «زن محترم» یا «زن نیکنام» به نویسندگی و کارگردانی «هوگو بلیک»، در سال ۲۰۱۴ برای شبکه بی بی سی ساخته شد. این سریال هشت قسمتی حال و هوای جنگ، سیاست، بازی‌های جاسوسی و البته هیجان را دارد.

مینی سریال زن محترم

«مگی جیلنهال» در این سریال نقش نسا استاین را بازی می‌کند؛ دختری که کسب و کار خرید و فروش اسلحه بعد از مرگ پدرش به او ارث رسیده و ناگهان خود را در جدال بین نیروهای فلسطین و اسرائیل می‌بیند، شخصی که هم قربانی جنایت است هم قدرتمند. خانم جیلنهال توانست برای بازی در این سریال کوتاه جایزه گلدن گلوب را برای بهترین بازیگر زن در سریال تلویزیونی، از آن خود کند.

۶ – پاتریک ملروز (Patrick Melrose)، بهترین مینی سریال خارجی

مینی سریال «پاتریک ملروز» به کارگردانی ادوارد برگر، در سال ۲۰۱۸ ساخته ساخته شد. این سریال کوتاه با ژانر درام، در پنج قسمت و براساس رمان  «ادوارد سنت آبین» جلوی دوربین رفت.

سریال پاتریک ملروز

«بندیکت کامبربچ» بازیگر نام آشنای بریتانیایی، در این سریال نقش پاتریک را برعهده دارد. اشراف‌زاده‌ای که در خانواده‌ای نه چندان گرم و همراه با آزارهای پدر و مادرش بزرگ می‌شود و نتیجه آن زندگی بی‌بند و بار، اعتیاد و خلاف است. اما آنچه در این مینی سریال شاهد آن هستیم تلاش و دست و پنجه نرم کردن یک انسان برای داشتن زندگی شرافتمند و عادی است که از عهده هر شخصی بر نمی‌آید.

۷ – ۱۱.۲۲.۶۳ (۱۱٫۲۲٫۶۳)

مینی سریال «۱۱٫۲۲٫۶۳» در سال ۲۰۱۶، در ژانر علمی-تخیلی و در هشت قسمت ساخته شد. زمانی که از ژانر علمی-تخیلی نام می‌بریم، اکثر ما به یاد رمان‌های استیون کینگ می‌افتیم که در مورد این سریال نیز صدق می‌کند. «جیمز فرانکو» تهیه‌کننده این سریال، آن را بر اساس رمانی به همین نام از این نویسنده سرشناس ساخته و خود او نیز جلوی دوربین نقش‌آفرینی کرده است.

مینی سریال 11.22.63

فرانکو نقش معلمی ساده را بازی می‌کند که تلاش دارد در زمان سفر کند. او می‌خواهد به سال ۱۹۶۰ برود و جلوی ترور جان اف کندی را بگیرد؛ اما همه چیز طبق خواسته او پیش نمی‌رود.

۸ – فرار هنرمند (The Escape Artist)

مینی سریال «فرار هنرمند» یا «اسکیپ آرتیست»، در سه قسمت برای شبکه بی بی سی وان (BBC One) در سال ۲۰۱۳ ساخته شد.

مینی سریال فرار هنرمند

در این سریال کوتاه، داستان وکیلی به نام «ویل برتون» با بازی «دیوید تننت» را می‌بینیم که در حرفه خود زبانزد خاص و عام است. وکیلی حرفه‌ای که از همه دادگاه‌ها پیروز بیرون می‌آید تا اینکه شخصی برای تبرئه از اتهام قتل به او مراجعه می‌کند. تعلل برتون در پذیرفتن این وکالت باعث دردسرهایی برای خود و خانواده‌اش می‌شود تا جایی که خودش باید در مقام متهم پاسخگو باشد.

۹ – کارلوس (Carlos)

مینی سریال «کارلوس» یا «کارلوس شغال»، در سال ۲۰۱۰ در سه قسمت به کارگردانی «اولیویه آسایاس» برای شبکه تلویزیونی کانال (Canal+) فرانسه تولید شد.

مینی سریال کارلوس

این سریال کوتاه بیوگرافی٬ درباره تروریستی ونزوئلایی است که به او لقب شغال داده بودند. در این سه قسمت زندگی او را از آغاز حملاتش در دهه ۱۹۷۰ تا دستگیری‌اش در ۱۹۹۴ را دنبال می‌کنیم. این سریال در قالب فیلمی ۵ ساعته در جشنواره کن همان سال، در بخش مسابقه نیز به نمایش درآمد. «ادگار رامیرز» در این فیلم نقش ایلیچ رامیرز سانچز، ملقب به شغال را بازی می‌کند.

۱۰ – پایان رژه (Parade’s End)

مینی سریال «پایان رژه» را به گفته منتقدان می‌توان یکی از بهترین مینی سریال‌های خارجی دانست. درامی تاریخی که حوادث آن حوالی سال‌های جنگ جهانی اول رخ می‌دهد. این مینی سریال خارجی، حاصل همکاری دو شبکه بی بی سی و اچ بی او در سال ۲۰۱۲ است که «سوزانا وایت» آن را با اقتباس از رمانی چهار جلدی به تصویر کشیده است.

سریال پایان رژه

«بندیکت کامبربچ»، «ربکا هال» و «آدلاید  کلمنس» در نقش‌های اصلی این سریال بازی کرده‌اند. داستان سریال غلبه عشق بر جنگ است و احساسات سربازی که در خلال جنگ، باز هم به ساختن زندگی‌اش فکر می‌کند.

۱۱ – آلیو کیتریج (Olive Kitteridge)

مینی سریال «آلیو کیتریج»، در سال ۲۰۱۴ در قالب چهار قسمت برای پخش از شبکه اچ بی او ساخته شد. درامی اجتماعی براساس یک رمان که در شهر کوچکی در آمریکا و در بین ساکنین آن رخ می‌دهد؛ اما تمرکز آن روی خانواده‌ای خاص با تضادهای رفتاری است.

سریال آلیو کیتریج

در این سریال بیشتر از اینکه داستانی را دنبال کنیم، دنیای درونی و کندوکاوهای ذهنی شخصیت‌ها را دنبال می‌کنیم. معلمی میان‌سال، تندخو با لحنی تند و زننده و همسری مهربان و دوست داشتنی، که به مشکلات همشهری های خود اهمیت می‌دهد.

۱۲ – دوریت کوچک  (Little Dorrit)

مینی سریال «دوریت کوچک» یا «دوریت کوچولو»، محصول ۲۰۰۸ شبکه تلویزیونی بی بی سی است که در ۱۴ قسمت به کارگردانی «آدام اسمیت» و «درولا والش» ساخته شد. این سریال که بر اساس داستانی به همین نام اثر «چارلز دیکنز» ساخته شده، توانست جایزه امی بهترین مینی سریال و شش جایزه دیگر از همین فستیوال و نامزدی چند عنوان در فستیوال‌های بفتا و جایزه گلدن گلوب را نیز کسب کند.

مینی سریال دوریت کوچک

داستان این دختر نوجوان به نام «دوریت»، بازهم حال و هوای همیشگی داستان‌های تلخ اجتماعی دیکنز را دارد؛ با این تفاوت که زندگی دوریت علاوه بر فقر و عشق، گره‌ای معمایی نیز دارد که به تنهایی حل نمی‌شود.

۱۳ – شهر (The Town)

مینی سریال «شهر»، داستانی درام و جنایی دارد که در سپتامبر ۲۰۱۲ برای پخش از شبکه انگلیسی ITV  ساخته شد.

The town mini series

این سریال داستان پسری به نام «مارک» است که پس از اطلاع از قتل مرموز پدر و مادرش، به شهر محل سکونت آنها نقل مکان می‌کند. بعد از ورود به شهر تلاش می‌کند علاوه بر قاتل یا قاتلین والدین خود، انگیزه قتل را نیز بفهمد. در این میان مارک دوستان قدیمی و بستگانش را نیز دوباره ملاقات می‌کند.

۱۴ – دروغ‌های کوچک بزرگ (Big little lies)

مینی سریال «دروغ های بزرگ کوچک»، یکی از پربیننده‌ترین سریال های کوتاه است بود که از حضور بازیگرانی مثل «نیکول کیدمن»، «ریس ویترسپون» و «شیلین وودلی» بهره برده است. «ژان مارک» ولی این سریال را در سال ۲۰۱۷ بر اساس رمانی به همین نام و در هفت قسمت برای شبکه اچ بی او کارگردانی کرد.

بهترین مینی سریال خارجی

در این سریال درام، با چند خانواده همراه می‌شویم که ساکن شهری کوچک‌اند. در همان ابتدای امر متوجه رخ دادن یک قتل در این شهر می‌شویم، اما در روندی نامتعارف، ابتدا به دنبال شخصی می‌گردیم که کشته شده و سپس همراه با پلیس و اهالی به دنبال ردی از قاتل هستیم.

فصل دوم سریال Big Little Lies با بازی «مریل استریپ»، در سال ۲۰۱۸ کلید خورد و در ماه جون و جولای ۲۰۱۹ برای پخش روی این شبکه نمایش خانگی قرار گرفت.

۱۵ – سیلی (The Slap)

مینی سریال «The Slap»، باز هم با اقتباس از رمانی به همین نام ساخته شده و «جان روبین بیتز» و «والتر اف. پارکس» آن را در سال ۲۰۱۵ در پنج قسمت و برای پخش از شبکه ان بی سی (NBC) تهیه کرده اند.

مینی سریال سیلی

مینی سریال سیلی، داستانی روانشناسانه دارد که از روزمرگی‌های دو خانواده معمولی آغاز می‌شود؛ اما سرانجام پیچیده‌ای دارد و به برملا شدن رازهای اعضای این خانواده‌ها منجر می‌شود و تاوان آنها را فرزندانشان باید پس دهند.

۱۶ – سپس هیچ‌کدام باقی نماندند (And Then There Were None)

مینی سریال «سپس هیچ‌کدام باقی نماندند»، در سال ۲۰۱۵ در سه قسمت برای شبکه بی بی سی وان ساخته شد. سریالی جنایی و دلهره‌آوری که «کرگ ویوریوس» آن را بر اساس رمانی جنایی از «آگاتا کریستی» معروف جلوی دوربین برد.

سپس هیچ‌کدام باقی نماندند

در این سریال پر بازیگر، گروهی از افراد را در جزیره‌ای همراهی می‌کنیم که با هم غریبه‌اند و همه توسط میزبانی مجهول به آنجا دعوت شده‌اند، میزبانی که تا انتهای داستان او را نمی‌بینیم. خطر مرگ و قتل مهمان‌های این جزیره را تهدید می‌کند و پیش از اینکه فرصت را ازدست دهند، باید یا قاتل را پیدا کنند یا خود را نجات دهند.

۱۷ – شن روان (Quicksand)

مینی سریال «شن روان»، ژانری درام و جنایی دارد که در آوریل ۲۰۱۹ و در شش قسمت برای غول شبکه‌های نمایش خانگی، نتفلیکس، ساخته شد. داستان این سریال هم مانند بسیاری از سریال‌های کوتاه، از رمانی جنایی اقتباس شده است.

مینی سریال شن روان

برای فهمیدن این داستان جنایی باید تا پایان سریال صبر کنیم تا علاوه بر شناختن مجرمان یا متهمان، اصل جنایت هم روشن شود و بفهمیم که چه اتفاقی رخ داده است. قهرمان‌های داستان دختر و پسری نوجوان هستند که به تازگی طعم استقلال را چشیده‌اند؛ اما باید و نبایدهای این نوع زندگی را نمی‌دانند و با مشکلات غیرمنتظره‌ای روبه‌رو می‌شوند.

۱۸ – لامانته (The Mantis)

مینی سریال «لامانته»، سریالی پلیسی و دلهره‌آور فرانسوی است که «الکساندر لاورانت» آن را در سال ۲۰۱۷ برای یکی از شبکه‌های نمایش خانگی فرانسه و سپس پخش از نتفلیکس ساخت.

سریال لامانته

در این مینی سریال شش قسمتی، پلیس متوجه قتل‌هایی می‌شود که با تقلید از قاتلی سریالی صورت می‌گیرند. قاتلی که ۲۰ سال قبل دستگیر شده و ارتباطی با دنیای بیرون ندارد. پلیس تلاش می‌کند با بازخوانی پرونده‌های قدیمی علاوه بر پیدا کردن قاتل تازه، انگیزه قاتل قدیمی را هم  پیدا کند.

برای اطلاع بیشتر، بد نیست بدانید که Mantis اسم  حشره‌ای است سبز رنگ و شبیه ملخ، که در فارسی به آن «آخوندک» می‌گویند. این حشره بعد از جفتگیری، همسرش را می‌کشد و از آن تغذیه می‌کند و به دلیل همین ویژگی است که اسم این قاتل سریالی را «مانتیس» گذاشته‌اند.

۱۹ – فال نیک (Good Omens)

مینی سریال Good Omens، از رمانی آخرالزمانی به همین نام اقتباس شده و داگلاس مک کینون این سریال شش قسمتی را در سال ۲۰۱۹ با همکاری  آمازون استودیوز و شبکه بی‌بی‌سی برای پخش از این دو شبکه ساخته است.

مینی سریال Good Omens

در این سریال باز هم شاهد نبرد خیر و شر یا خدا و شیطان هستیم که در پایان دنیا باهم روبه‌‎رو می‌شوند و مردمی که در انتظار قضاوت نهایی مانده‌اند و شاهد این دنیای آخرالزمانی هستند. «بندیکت کامبربچ»، بازیگر محبوب بریتانیایی، در این سریال صدا پیشه شیطان و «فرانسیس مک‌ دورمند»، بازیگر برنده اسکار بهترین بازیگر زن ۲۰۱۸، صدا پیشه نقش خدا است.

۲۰ – وقتی ما را ببینند (When They See Us)

مینی سریال «وقتی ما را ببینند» به کارگردانی «ایوا دوورنی»، در سال جاری میلادی در چهار قسمت برای شبکه محبوب و پرطرفدار نتفلیکس ساخته شد.

سریال when they see us - بهترین مینی سریال خارجی

داستان این سریال بر اساس پرونده‌ای  واقعی است که در سال ۱۹۸۹ در سنترال پارک نیویورک اتفاق افتاد. داستان درباره تعرض تلخ چند جوان سیاه پوست به زنی ۲۸ ساله است. در این جریان، پنج جوان سیاه پوست دستگیر، بازجویی و محاکمه شدند؛ اما این پرونده با محاکمه آنها بسته نشد.

۲۱- باور نکردنی Unbelievable

داستان سریال «حیرت‌ انگیز» یا «باور نکردنی» جنایی است و از شبکه نتفلیکس پخش شده است. این سریال هشت قسمتی با تلفنی به اداره پلیس برای گزارش یک تجاوز آغاز می‌شود. بعد از آن با تکرار شدن این جنایت پای پلیس‌ های بیشتری در مناطق مختلف به این پرونده باز می شود. با هر گزارش حقایق شگفت انگیز دیگری در راستای حل این پرونده جنایت سریالی مشخص می‌شود. تونی کولت و مریت ویور دو نقش اصلی را در این سریال بعهده دارند.

بهترین سریال جنایی

۲۲- در دل غرب Into the West

سریال «در دل غرب» یک سریال وسترن است و روایتش به سال ۱۸۲۰ میلادی برمی گردد. داستان این سریال وسترن درباره گسترش نفوذ آمریکا در سرزمین های غربی است. این سریال تاریخی شش قسمتی از زبان افراد دو خانواده سرخپوست و سفید روایت می شود. استیون اسپیلبرگ تهیه کننده این سریال بوده و توانسته جوایز مهمی نیز کسب کند.

بهترین مینی سریال خارجی

۲۳- خصومت Feud

در سال ۱۹۶۲ فیلمی با عنوان «چه بر سر بیبی جِین آمد؟» ساخته می‌شود. این فیلم دلهره آور و روانشناسی درباره حسادت بین دو خواهر است که به حبس خواهر کوچک تر منجر می شود. داستان این فیلم معروف سینما دستمایه ساخته این مینی سریال مستند-درام شده است. سریال «خصومت» در هشت قسمت برای پخش از شبکه اف ایکس در سال ۲۰۱۷ ساخته شد.

سریال روانشناسی

۲۴- دس Des

مینی سریال «دس» داستانی جنایی دارد و در سه قسمت ساخته شده است. داستان درباره یک قاتل سریالی اهل اسکاتلند به نام دنیس نیلسن است. او بعد از اینکه قسمتی از جنازه ای را در فاضلاب می اندازد و راه آب را مصدود می کند باعث برانگیختن شک پلیس می شود و همین امر سرنخی است برای پیدا کردن شواهد ترسناک بیشتر. این سریال در سال ۲۰۲۰ ساخته شده است و دیوید تننت نشق اصلی آن را بازی می کند.

بهترین سریال پلیسی

۲۵- مینیاتوریست The Miniaturist

سریال «مینیاتوریست» بر اساس رمانی به همین نام در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. داستان این سریال درباره دختری فقیر به نلا است که با تاجری ثروتمند ازدواج می‌کند و رابطه سردی با اعضای خانواده همسرش دارد. او برای تزئین خانه اشرافی‌اش مینیاتوریستی را به خدمت می گیرد و بعد مدتی متوجه تغییر در اشکال آن می‌شود. نلا به این حقیقت پی می برد که می تواند بر اساس اشکال مینیاتور آینده را پیش بینی کند. آنیا تیلور-جوی نقش اصلی سریال را بعهده دارد.

بهترین مینی سریال خارجی

۲۶- رسوایی تمام انگلیسی A Very English Scandal

مینی سریال «رسوایی بس انگلیسی» یا «رسوایی تمام انگلیسی» به نوعی بیوگرافی یک سیاستمدار بریتانیایی است. این مینی سریال سه قسمتی برای پخش از شبکه بی بی سی وان در سال ۲۰۱۸ساخته شد و هیو گرانت نقش اول آن را بازی می کند. داستان درباره سیاستمداری به نام جرمی تروپ است که هم جنس گرا بوده و نامه های عاشقانه به معشوقه اش می نوشته است. بعد از مدتی وارد سیاست می شود و معشوقه خود را فراموش می کند اما همان نامه ها نقطه ضعفش می شود و دردسرهای زیادی را برایش به وجود می آورد.

مینی سریال تاریخی

۲۷- غریبه The Outsider

مینی سریال «غریبه» یک تریلر ماوراء الطبیعه و جنایی است که بر اساس یکی از داستان های استیون کینگ ساخته شده است. داستان از قتل پسر بچه ای ۱۱ ساله در شهری کوچک آغاز می شود. معلم او که فردی محترم و محبوب بوده نیز متهم به قتل می شود. دو کاراگاه مسئول رسیدگی به این پرونده می شوند که به نوعی به جریان های ماوراء الطبیعه و غیر زمینی مربوط می شود. این سریال ده قسمتی در سال ۲۰۲۰ برای پخش از شبکه اچ بی او ساخته شد.

بهترین سریال ترسناک

۲۸- جوخه‌ برادران Band of Brothers

سریال «جوخه‌ برادران» یک سریال آمریکایی است و در ده قسمت از شبکه اچ بی او پخش شد. تام هنگس و استیون اسپیلبرگ تهیه کننده این درام جنگی هستند. سریال Band of Brothers زندگی گروهی از سربازان آمریکایی را نشان می دهد٬ از زمانی که تمرین های نظامی را آغاز می کنند تا روزهای سخت جنگ و در نهایت پیرزوی. تام هنکس علاوه بر تهیه کنندگی در تیم نویسندگان نیز حضور داشته است.

بهترین مینی سریال خارجی

۲۹- اجسام تیز Sharp Objects

سریال روانشناسی جنایی «اجسام تیز» یا «چیزهای تیز» محتوایی روانشناختی و جنایی دارد. داستان درباره خبرنگاری است که از بیماری روحی رنج می‌برد و باید به شهر زادگاهش برود تا پیگیر یک پرونده قتل شود. اتفاق هایی که برای او می افتد و داستان زندگی اش به اندازه موضوع قتل اهمیت پیدا می کند و این دو ماجرا در کنار هم پیش می روند. داستان سریال Sharp Objects بر اساس رمانی به همین ساخته شده است٬ در ابتدا قرار بود به فیلم سینمایی تبدیل شود اما به دلیل شخصیت پردازی های زیاد و جزئیات داستان٬ مینی سریال آن ساخته شد. امی آدامز نقش این خبرنگار را ایفا می کند.

سریال روانشناسی جنایی

۳۰- دفاع از جیکوب Defending Jacob

سریال «دفاع از جیکوب» باز هم بر اساس یک رمان ساخته شده است و ژانر جنایی دارد. داستان آن درباره زن و شوهری است فرزند چهارده ساله آنها متهم به قتل می شود. این پدر و مادر به دنبال شواهد و مدارکی هستند که هم در دادگاه ارائه دهند هم شک خودشان در باره بی گناهی فرزندشان به یقین بدل شود. این سریال هشت قسمتی در سال ۲۰۲۰ برای پخش از شبکه اپل تی وی ساخته شد.

بهترین سریال پلیسی

۳۱- خانم فلِچِر Mrs. Fletcher

سریال «خانم فلچِر» در ژانر کمدی و در هفت قسمت ساخته شده است. داستان درباره زنی میان سال و مطلقه به نام ایو فلچر است که تنها دخترش برای تحصیل در دانشگاه او را ترک می کند. خانم فلچر بعد از تنهایی تصمیم می گیرد سبک زندگی خود را کلا تغییر دهد. او می خواهد به زنی قدرتمند تبدیل شود و حتی کسب و کاری تازه راه اندازی کند که قبلا در آن تجربه نداشته است. سریال Mrs. Fletcher در سال ۲۰۱۹ برای شبکه اچ بی او ساخته شد.

بهترین مینی سریال خارجی

۳۲- فرشتگان در آمریکا Angels in America

مینی سریال «فرشتگان در آمریکا» بر اساس یک نمایشنامه مشهور سال ۱۹۹۳ ساخته شده است. داستان آن درباره بحران ایدز در آمریکا و افراد درگیر در آن در زمان ریاست جمهوری ریگان است. سریال Angels in America با بودجه ای سنگین تولید شده است و جوایز زیادی نیز کسب کرده است. آل پاچینو٬ مریل استریپ٬ پاتریک ویلسون و اما تامسون از جمله بازیگران این سریال آمریکایی کانادایی هستند.

بهترین مینی سریال آمریکایی

۳۳- حس خوب Feel Good

سریال «حس خوب» در ژانر کمدی و درام در بریتانیا ساخته شده است. داستان درباره کمدینی است که گذشته سخت و تلخی را پشت سر گذاشته و حالا وارد یک رابطه عاطفی شده است. او تلاش می‌ کند با همه سختی ها از پس زندگی و حرفه اش برآید. لیسا کودرو بازیگر نام آشنای سریال «فرندز» نیز در آن نقش آفرینی کرده است.

بهترین مینی سریال های خارجی از نظر imdb

۳۴- سالیان سال Years & Years

مینی سریال «سالیان سال» در شش قسمت برای شبکه بی بی سی وان ساخته شده است. در داستان پر شخصیت سریال Years & Years زندگی خانواده پر جمعیتی در منچستر را دنبال می کنیم که یکی نگران ازدواج است یکی نگران فرزندش٬ دیگری دغدغه اقتصاد دارد و یکی نگران وضعیت سیاسی و مشکلات بشر است. داستان زندگی همه این افراد از یک شب در سال ۲۰۱۹ آغاز می شود و تا ۱۵ سال آینده ادامه دارد.

بهترین مینی سریال خارجی

۳۵- گریس دیگر Alias Grace

سریال «گریس دیگر» بر اساس رمانی به قلم مارگارت آتوود نوشته شده است. از این نویسنده رمان دیگری نیز به نام «سرگذشت ندیمه» تبدیل به سریال شده است. سریال Alias Grace در قرن ۱۹ میلادی رخ می دهد و داستان درباره روانپزشکی است که تلاش می کند با استدلال پزشکی شخصی را به دلیل داشتن مشکل روانی از اعدام نجات دهد.

بهترین سریال های خارجی

۳۶- مر از ایست‌تون Mare of Easttown٬ از بهترین مینی سریال های جنایی

مینی سریال «مر از ایست‌تون» داستان زن کاراگاهی است در یک شهر کوچک. مر با بازی کیت وینسلت٬ در شهر کوچکی زندگی می ‌کند و با همسایه ‌ها روابط صمیمانه ‌ای دارد. قتلی در این شهر کوچک رخ می‌ دهد و او مسئول رسیدگی به پرونده است و باید قاتل را از بین افرادی که می شناسد و دوستان و حتی خانواده اش پیدا کند. او در کنار سختی کار٬ در زندگی شخصی خود درگیر مسائل زیادی نیز هست که باید آنها را به تنهایی حل کند.

بهترین مینی سریال های جنایی

۳۷- مردم عادی Normal People

سریال «مردم عادی» در ایرلند و برای پخش از شبکه بی بی سی سه ساخته شده است. دو قهرمان این سریال٬ ماریان و کونل٬ از دوران دبیرستان یکدیگر را می شناسند و بعد رابطه ‌ای عاطفی را آغاز می کنند تا زمانی که وارد کالج می شوند. آنها در این مدت دغدغه هایی شخصی شبیه هر یک از ما در زندگی عادی دارند. آنها با وجود اختلاف نظر و عقیده٬ روابط اجتماعی یکدیگر را نیز زیر نظر دارند. این سریال دوازده قسمتی در سال ۲۰۲۰ ساخته شده است.

بهترین مینی سریال های درام

۳۸- آتش ‌های کوچک در همه جا Little Fires Everywhere

مینی سریال «آتش ‌های کوچک در همه جا» داستانی درام دارد و در هشت قسمت برای پخش از شبکه هولو در سال ۲۰۲۰ ساخته شده است. ریس ویترسپون و کری واشینگتن دو نقش اصلی را در سریال Little Fires Everywhere ایفا می کنند. داستان این سریال در دهه ۹۰ میلادی رخ می دهد و درباره مادرانی است که دغدغه اجتماعی دارند و تلاش می کنند در کنار وظایف روزمره قانونمند باشند. در این سریال چالش ها و سختی های مادران به ظاهر خوشبخت را می بینیم که برای زندگی و جامعه بهتر تلاش می کنند.

بهترین مینی سریال های درام

۳۹- غیر مومن Unorthodox

سریال «غیر مومن» بر اساس داستانی واقعی در سال ۲۰۲۰ در چهار قسمت ساخته شد و بر روی پلتفرم نتفلیکس قرار گرفت. داستان درباره دختری یهودی است که در میانه جامعه ای بسیار متعصب در آمریکا زندگی می کند. او بعد از تحمل یک زندگی سخت تصمیم به فرار می گیرد و به جایی ناشناخته می رود و به تنهایی و با وجود سختی های زیاد٬ سبکی جدید از زندگی را اغاز می کند.

بهترین مینی سریال درام

۴۰- خانم آمریکا Mrs. America‎

داستان سریال «خانم آمریکا» برگرفته از وقایع فرهنگی دهه ۷۰ میلادی در آمریکا ساخته شده است. هر یک از ۹ قسمت این سریال نام یکی از شخصیت های فعال اجتماعی و فمینیست در آمریکاست که برای برابری حقوق زنان تلاش کرده اند. کیت بلانشت نقش اصلی این سریال را ایفا می کند. سریال Mrs. America در سال ۲۰۲۰ برای پخش از شبکه هولو ساخته شد. اگر به داستان زندگی زنان قدرتمند علاقه دارید این سریال پیشنهاد خوبی است.

بهترین مینی سریال های تاریخی

۴۱- یک نفر باید بمیرد Someone Has to Die

مینی سریال «یک نفر باید بمیرد» درباره یک خانواده متمول اسپانیایی است در دهه ۵۰ میلادی. در این زمان روابط خانوادگی و ثروت افراد نقش مهمی در روابط اجتماعی آنها داشته است. این خانواده از پسرشان که در مکزیک زندگی می کند می خواهند که به اسپانیا برگردد و با دختری که برایش انتخاب کرده اند ازدواج کند اما او با یک بالرین به اسپانیا بر می گردد و دردسرهایش با خانواده آغاز می‌ شود.

بهترین مینی سریال های تاریخی

۴۲- خود ساخته Self Made

سریال «خود ساخته» با بازی اکتاویا اسپنسر در چهار قسمت ساخته شده است. قهرمان این داستان زن سیاه پوستی است که به تنهایی و با کنار گذاشتن سنت های دست و پا گیر تلاش می کند محصولات آرایشی بفروشد. او به تنهایی تبدیل به یکی از ثروتمند ترین زنان دوران خود و الگوی بسیاری از هم نسلانش می شود. این سریال در سال ۲۰۲۰ از شبکه نتفلیکس پخش شد.

بهترین مینی سریال های تاریخی

۴۳- میلدرد پیرس Mildred Pierce

سریال «میلدرد پیرس» در سال ۲۰۱۱ در پنج قسمت برای پخش از شبکه اچ بی او ساخته شد. قهرمان این داستان مادری است که در شرایط بد اقتصادی در آمریکا٬ دخترش را به تنهایی بزرگ می کند. او در تدارک باز کردن رستورانش است و در این میان نیز عاشق یک مرد می شود که چالش دیگری در زندگی اوست.

بهترین مینی سریال های کمدی

۴۴- مجنون Maniac

سریال «مجنون» یک کمدی سیاه است درباره مردی که به بیماری اسکیزوفرنی مبتلا است و دیده ها و شنیده های او با توهم همراه است. او روزی بر حسب اتفاق با دختری آشنا می شود که باعث تغییر در روند زندگی اش می شود. چالش دیگر او این است که باید در دادگاه به نفع برادرش شهادت دهد. اما استون و جونا هیل در این سریال ده قسمتی ایفای نقش کرده اند.

بهترین مینی سریال های روانشناسی

۴۵- جاسوس The Spy

سریال «جاسوس» محصول ۲۰۱۹ کشور فرانسه است. داستان بر اساس داستان واقعی زندگی یک جاسوس اسرائیلی به نام الی کوهن ساخته شده است. این جاسوس به عنوان یک تاجر به سوریه می رود و حتی در بین سایستمداران نیز نفوذ می کند. این سریال با بازی ساشا بارون کوهن در شش قسمت از شبکه نتفلیکس پخش شد.

بهترین مینی سریال های پلیسی

۴۶- بالای دریاچه Top of the Lake

سریال «بالای دریاچه» در ژانر درام و معمایی ساخته شده است. داستان کاراگاه جوانی است که به زادگاهش نیوزلند برمی گردد و در همین حال دختر بچه ای به نام تویی نیز ناپدید شده است. پلیس شهر نیوزلند از او می خواهد به دلیل داشتن تخصص در این پرونده به آنها کمک کند و سرنخ ها را به همراه پلیس٬ تا رسیدن به نتیجه دنبال کند.  سریال Top of the Lake در سه کشور استرالیا٬ نیوزلند و انگلستان ساخته شده است.

بهترین مینی سریال های خارجی از نظر imdb

۴۷- اما Emma

سریال «اما» بر اساس رمانی به همین نام به قلم جین آستین ساخته شده است. رامالا گری نقش اصلی این داستان را ایفا می کند و دختری از طبقه اشراف زادگان است. سریال Emma حول محور او می چرخد و اینکه چگونه با دوستان و خانواده ارتباط برقرار می کند یا چطور با فراز و فرود های زندگی اشرافی کنار می آید و درباره رابطه با جنس مخالف چه رفتاری دارد. این سریال چهار قسمتی برای شبکه بی بی سی وان ساخته شده است.

بهترین مینی سریال های نتفلیکس

۴۸- جان آدامز John Adams

سریال «جان آدامز» درباره شخصیتی حقیقی از تاریخ آمریکا به نام جان آدامز است. این سریال هفت قسمتی برای شبکه اچ بی او در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است. جان آدامز دومین رئیس جمهور آمریکا بوده و این سریال به زندگی او و وقایع تاریخی دوران ریاست جمهوری او پرداخته است و اتفاق‌های سیاسی و احتماعی که در عصر او رخ داده است. پل جیاماتی و لورا لینی دوبازیگر اصلی این سریال هستند.

بهترین مینی سریال های تاریخی

۴۹- فروپاشی The Undoing

سریال «فروپاشی» یک درام روانشناختی است که برای شبکه اچ بی او ساخته شده است. هیو گرانت و نیکول کیدمن نقش های اصلی آن را بعهده دارند. داستان سریال The Undoing درباره زوجی موفق است که به همراه پسرشان یک زندگی به ظاهر بی نظیر دارند. آنها فرزندشان را به مدرسه ای گران قیمت و خاص می فرستند اما همه چیز طبق برنامه آنها پیش نمی رود و آنها را با چالش هایی روبه‌رو می کند که انتظارش را نداشته اند. این سریال شش قسمتی محصول ۲۰۲۰ آمریکاست.

بهترین مینی سریال های درام

۵۰ – گامبی وزیر The Queen’s Gambit

مینی سریال «گامبی وزیر» داستان دختری شطرنج باز را روایت می کند که در پرورشگاه بزرگ شده است. او با وجود ظاهری ساده و زندگی سخت در کودکی٬ تلاش می کند در رشته شطرنج بهترین باشد. موفقیت های داخلی و بین المللی او باعث ایجاد روابط اجتماعی بیشتر و یک زندگی متفاوت می شود٬ نوعی زندگی که همیشه هم به او روی خوش نشان نمی‌دهد و سختی‌های خودش را دارد. سریال The Queen’s Gambit در شش قسمت و در سال ۲۰۲۰ برای پخش از شبکه نتفلیکس ساخته شد.

بهترین مینی سریال های نتفلیکس

لیستی که در بالا معرفی و نوشته شد، تعدادی از مینی سریال‌های اخیر شبکه‌های مختلف است که به زبان‌های گوناگون و در ژانرهای درام خانوادگی، جنایی، پلیسی، تاریخی و …ساخته شده اند. حالا نوبت شما است که بهترین مینی سریال خارجی مورد نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید و مطالب جالب و خواندنی آنها را بنویسید.

در نت نظر بخوان:

12 دیدگاه

نظر بده
  1. متاسفانه با معرفی شما سریال the slap رو دانلود کردم ولی به جز قسمت اول زیرنویسی براش نیس در واقع اصلا ترجمه نشده :-/

    • سلام
      چرا فقط یک قسمت زیر نویس انجام شده ؟ من خیلی وقت هست که دانلود کردم
      اول فکر کردم هفته ای قرار است زیر نویس آپلود بشه ولی این اتفاق نیافتاد !
      تکلیف چیه ؟

  2. وقتی ما راببینند واقعا بی نظیره حرف نداره خیلی تلخ غم انگیزه واقعا میشه با این فیلماشک ریخت ولی بازم لذت برد از فیلم

    • آره واقعا
      من که اصلا هیچوقت حین فیلم گریه نمی کردم سر این سریال کلی اشک ریختم
      لعنت به سیاست .لعنت به قدرت.لهنت به تعصبات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: پریسا ایرانی