in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

آموزش عکاسی مقدماتی و مفاهیم پایه عکاسی

amozesh akasie moqadamati

در مورد آموزش عکاسی مقدماتی و یا حتی حرفه ای چی میدونی؟ خیلی جالبه بدونی که مطالبی که در این مطلب با هم به اشتراک خواهیم گذاشت همون مطالبی هستش که به شما در یک کلاس 12 جلسه ای آموزش عکاسی مقدماتی با هزینه های بسیار گران قیمت میگن!!!! پس خیلی حواستو جمع کن و به هر نکته ای اینجا گفته میشه دقت کن و هزینه ای هم براش نپرداز. در این مقاله کاربردی از سری مقالات سایت نت نظر قصد داریم موضوع آموزش_عکاسی مقدماتی رو به شما عزیزان توضیح بدهیم، پس در ادامه همراه ما باشید.

آموزش عکاسی مقدماتی

آموزش عکاسی مقدماتی و مفاهیم پایه عکاسی

به منظور آموزش عکاسی مقدماتی رعایت موارد ساده و آشنایی با لوازم و تجهیزات عکاسی از قبیل شناخت دوربین، لنز و پایه های نگهدارنده دوربین اهمیت بسیاری را خواهد داشت. در همین راستا هنرجویان و متقاضیانی که در دوره های آموزش عکاسی مقدماتی شرکت می کنند، در این دوره ها که اغلب به صورت آنلاین یا حضوری می باشند شرکت یافته و این اصول را از بر می گیرند. در واقع برای یک هنرجوی عکاسی در سطح مبتدی احتیاج خواهد بود تا نکاتی ساده را از جمله، تنظیم حرکات auto ،حفظ و کنترل دوربین و جلوگیری از لرزش های پیاپی از جمله نکاتی است که می بایست در همان جلسات اولیه آموزش عکاسی مقدماتی یاد بگیرد.

آموزش عکاسی

در حالتی که شما قصد داشته باشید و از علاقمندان جدی هنر عکاسی باشید، قادر هستید در طی یک دوره فشرده 5 روزه و تمرین 1 روزه به این مباحث و آموزش عکاسی مقدماتی که در حال حاضر به صورت عکاسی دیجیتال نمود پیدا کرده آشنایی بیشتر و کامل تری پیدا کنید. به منظور بهره گیری بیشتر از فنون و شگرد های عکاسی از قبیل عکاسی پرتره در فضای باز احتیاج خواهد بود تا با نکات این هنر و ریزه کاری های موجود در آن آشنا گردید.

در نت نظر بخوان : بهترین دوربین عکاسی حرفه ای ۲۰۱۹

تصاویر ابتدایی و منابع عکاسی

در واقع امکان دارد از همان نخستین تصاویر نقش بسته در هزاره های قدیمی و نقوش حک شده روی سنگ ها و دیوار غار ها انسان ها تمایل خود را به ثبت و درج تصاویر از خود نشان داده است. به همان روشی که 1 عکس یا تصویر می تواند برش ها یا قسمت هایی از واقعیت را در خود منعکس کند می توان بخش هایی از آن عکس یا تصویر را نیز به عنوان 1 واحد بصری کاملا مستقل در نظر داشت.

جالب است بدانید که در عکاسی حرفه ای که در شرایط کنونی به یاری دوربین های دیجیتالی صورت می گیرد، کار روی انواع سوژه ها بسیار ساده تر شده و می توان تصاویر را مورد ویرایش یا ادیت های مختلف قرار داد. برای مثال در عکاسی پرتره در فضای باز می توان به لوکیشن ها و زمان و مکان های مختلفی پرداخت و آن ها را در شرایط مطلوبی در جهت جذابیت بخشیدن به سوژه مورد استفاده قرار داد که در آموزش عکاسی مقدماتی نیز می توان به عنوان یکی از دروس پیش نیاز به آن اشاره کرد.

آموزش عکاسی حرفه ای

در حقیقت به عبارتی دیگر شناخت بیشتر لوکیشن میتواند در عین آشکار کردن جنبه های نهفته هنری موجود در این تصاویر برای عکاسی ما نیز حالت پیش برنده و محرک داشته باشد. یعنی در واقع وظیفه عکاس هم در عکاسی پرتره در فضای باز و هر نوع عکاسی حرفه ای دیگر کشف این تصاویر ناب و فضاهای بدیع به شمار می آید.

اهمیت آموزش عکاسی مقدماتی

شما قادرید با استفاده از یک دوربین ساده یا آشنایی با انواع لنز و شیوه استفاده از شاتر و زاویه های دید به تصاویری زیبا و بسیار پر معنی دست پیدا کنید. شما همچنین می توانید کار را حتی بعد از سپری نمودن دوره های آموزش عکاسی مقدماتی نیز آغاز نمایید. در صورتی که مباحث ارائه شده در آموزش عکاسی مقدماتی را جدی بگیرید مطمئنا موفق خواهید شد تا این تصاویر زیبا را در شبکه های اجتماعی و یا فستیوال های مختلفی که به بهانه های مختلفی در داخل کشور یا در سطح بین المللی برگزار می شود به نمایش بگذارید.

در نت نظر بخوان : مهندسی صنایع چیست و چه کاربردی دارد؟آموزش عکاسی مقدماتی

البته بعید نیست که عکس های شما در زمینه های مختلف حتی به صورت عکاسی پرتره در فضای باز نیز دارای رتبه های مناسبی در این مسابقات شوند که از هر نظر بر اهمیت هنر عکاسی به صورت کلی و عکاسی حرفه ای به صورت خاص بیفزاید. در این وضعیت لزومی نیست که حتما از حالت اتوماتیک دوربین استفاده نمایید و در شرایط بسیاری می توان با بهره گیری از توانایی های دورنی و مهارت های خودتان از دوربین در موقعیت های مناسب استفاده کنید. این عکس ها قادر هستند طی مدت زمان چند ثانیه ای تعداد زیادی از بینندگان را مسحور و شیفته خود سازند و از جذابیت بصری بالایی برخوردار باشند.

نکاتی که باید در آموزش عکاسی مقدماتی به آن توجه کنید

  • آشنایی با دوربین: اطلاع از کارکردهای هر نوع دوربین با درجه وضوح مناسب و نه لزوما گران قیمت
  • تنظیم نور دهی: آشنایی با روش های پراکنش نور و تمرکز اصلی روی چهره یا نقاط قابل اهمیت در قاب دوربین
  • ترکیب رنگ: آشنایی با ترکیب رنگ در دوربین های ساده و دیجیتال به صورت تنظیم خودکار  و دستی
  • تجهیزات استاندارد: آشنایی با دوربین و لنز یا سه پایه نگهدارنده در برندها و کیفیت های مناسب
  • حفظ تراز سفیدی: ممانعت از سفیدی غیر معمول و حالت سفیدی زننده در عکس
  • افزایش مهارت: آشنایی با عمق بخشیدن به تصاویر، دیافراگم، بهبود سرعت شاتر
  • چشم انداز: شناسایی و انتخاب حوزه تصاویر متفاوت از جمله معماری، انواع غذا یا عکاسی مد
  • تمرکز دقیق: جلوگیری از لرزش دست و اصول کنترل دوربین و لغزش های آن

آموزش عکاسی 2020

دوربین های کاربردی

در شرایط امروزی بیشتر به کیفیت تصاویر ثبت شده از طریق انواع دوربین از قبیل دوربین های دیجیتالی اهمیت داده می شود. این قضیه در جلسات آموزش عکاسی مقدماتی یا پایه نیز برای هنر آموزان تشریح می شود؛ با این حال نباید فراموش کنید که می توان با دوربین های معمولی و با کیفیت مطلوب نیز عکس هایی ماندگار و بسیار زیبا را به کلکسیون تصاویر خود اضافه نمایید. در حقیقت در مواردی، اصلا احتیاجی نیست که از تکنیک چندانی در عکاسی بهره بگیرید و این دوربین می باشد که با امکانات حتی محدود نیز قادر هست زوایای نهفته تصاویر را برای شما نمایان کند و شما را به کشف و ثبت تصاویر نو و بدیع هدایت نماید.

در نت نظر بخوان : آموزش حذف اکانت اینستاگرام و تلگرام

این نکته را توجه داشته باشید که کیفیت سنسور دوربین بسیار ارزشمند تر از تعداد و کمیت وضوح یا مگاپیکسل تصاویر است. شما عزیزان قادر هستید با یک دوربین 8 مگاپیکسلی عکس هایی به ابعاد 18*12 را خلق کنید. به ظاهر دوربین و تجهیزات جانبی پر زرق و برق چندان بها ندهید اگر چه این تجهیزات در مکان و زمان مناسب یا در ادیت های مختلف می توانند به شما عزیزان به عنوان مثال در عکاسی پرتره در فضای باز یاری برسانند ولی در آموزش عکاسی مقدماتی شما یاد می گیرید که به کیفیت تصاویر بیشتر اهمیت بدهید و این یکی از اصول اساسی در آموزش عکاسی مقدماتی است که باید به آن توجه داشته باشید و آن را مراعات نمایید.

آموزش عکاسی

نتیجه گیری

در انتها باید گفت که استنباط کلی از این مطلب این خواهد بود که آموزش عکاسی مقدماتی زمانی می تواند نتیجه لازم را در پی داشته باشد که علاقمندان این هنر بتوانند با کمترین امکانات و تجهیزات ابتدایی تصاویر بدیع و زیبایی را از خود بر جا بگذارند. اگرچه احتیاج است تا با مواد و تجهیزات عکاسی و شگرد های این رشته آشنا شوند. امیدواریم که از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید و تونسته باشیم برای شما مفید واقع شده باشیم. هر نظر و یا کامنتی داشتین میتونید با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: احسان رباط جزی

سلام احسان رباط جزی هستم دانشجوی رشته مهندسی صنایع و علاقه مند به حوزه نویسندگی سایت، اونم به خاطر اینکه بتونم تجربیات و دانش خودم رو با بقیه هم به اشتراک بگذارم و همینطور آدم پر انرژی و فعالی محسوب میشم.