in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

بهترین دانشگاه های آمریکا ۲۰۱۹ – لیست ۲۰ تایی

behtarin daneshgah haye amrika dar sale 2019

بهترین دانشگاه های آمریکا ۲۰۱۹ رو میشناسی؟ رتبه بندی دانشگاه های دنیا و به ویژه آمریکا رو دنبال میکنی؟ دوست داری بدونی کدوم دانشگاه ها در آمریکا و بعضا در دنیا حرف اول رو میزنن؟ پس در ادامه مطلب با نت نظر همراه باش تا بهت بگم که کدوم ۲۰ تا دانشگاه هستند که در رتبه بندی دانشگاه های آمریکا جایگاه ۱ تا ۲۰  رو به خودشون اختصاص دارند و به اصطلاح بهترین_دانشگاه_های_آمریکا_۲۰۱۹ کدام اند. بنابراین در ادامه این مقاله کاربردی تحت عنوان بهترین دانشگاه های آمریکا ۲۰۱۹ با سایت نت نظر تا انتها همراه باشید. متشکرم

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

بهترین دانشگاه های آمریکا ۲۰۱۹

در ابتدای امر باید گفت که سیستم آموزش عالی و دانشگاه های آمریکا تقریبا الگوی بسیاری از کشور های دنیا به حساب می آید. در واقع دانشگاه های این کشور از نظر تعداد مقالات علمی چاپ شده همواره مقام نخستن را در اختیار دارد و حتی از نظر دریافت جایزه نوبل که از سال ۱۹۰۱ آغاز شده است، کشور آمریکا مقام نخست را داراست. در ادامه باید گفت که حضور پر رنگ دانشگاه های آمریکا در عرصه علم و پژوهش مخصوصا با کسب رتبه های نخست در انواع رتبه بندی های جهانی به خوبی دیده می شود به صورتی که حدود ۲۵ تا ۳۰ دانشگاه اول دنیا در رتبه بندی تایمز و QS را دانشگاه های آمریکا اشغال کرده اند و این امر برای سیستم آموزشی این کشور و حتی دنیا فوق العاده به حساب می آید.

۱)  (Massachusetts Institute of Technology (MIT 

در ابتدا باید گفت که دانشگاه mit (موسسه فناوری ماساچوست) یکی از ۱۰ دانشگاه برتر دنیا و در واقع جزو ۳ مورد اول است و در آمریکا هم نیز طبق رتبه بندی سایت QS و در سال ۲۰۱۹ جایگاه اول را به خود اختصاص داده و در حقیقت بهترین دانشگاه های آمریکا ۲۰۱۹ محسوب می شود و همین امر موضوع تحصیل در دانشگاه mit آمریکا را بسیار جذاب و پر طرفدار کرده است.

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

در حقیقت کیفیت بالای تحصیل، کیفیت بالای زندگی و اساتید و دانشجویان این دانشگاه در کنار نظام آموزشی بسیار قدرتمند و حرفه ای و سرمایه گذاری های انجام شده در این دانشگاه، باعث شده که این دانشگاه که از ۵ دانشکده هم تشکیل شده است، جزو بهترین دانشگاه های سراسر جهان لقب بگیرد و سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد خواهان تحصیل در این دانشگاه در آمریکا باشند.

۲) Stanford University

در ابتدای این بخش باید گفت که دانشگاه استنفورد یا همان استانفور (Stanford University) از معتبر ترین دانشگاه‌ های جهان محسوب میشود که در استنفورد، در نزدیکی شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا قرار دارد و سالانه تعداد زیادی از دانشجویان خواهان پذیرش تحصیلی دانشگاه استنفورد هستند. این دانشگاه دارای دانشکده‌ های علوم، بازرگانی، حقوق، پزشکی و مهندسی می باشد.

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

دانشگاه استنفورد طبق آخرین رتبه‌ بندی تایمز، در هر ۲ زمینه‌ علوم انسانی و مهندسی، برترین دانشگاه دنیا به شمار می آید و همین است که امر پذیرش تحصیلی دانشگاه استنفورد حائز اهمیت میشود. همچنین این دانشگاه با ضریب پذیرش ۴٫۷ درصد، به عنوان رقابتی‌ ترین دانشگاه دنیا شناخته می شود.

در نت نظر بخوان : برترین کشتی گیران جهان

۳) Harvard University

دانشگاه هاروارد آمریکا یکی از بهترین دانشگاه های کشور آمریکا و همینطور جهان محسوب می شود و سالانه جمع بسیاری از نخبگان دنیا از کشور های مختلف خواهان تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا هستند و برای ورود به آن تلاش میکنند. این دانشگاه تحت عنوان دانشگاه خصوصی در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست آمریکا قرار دارد و بعضی از دانشکده های آن در شهر بوستون و … قرار دارد و جالب است بدانید که این دانشگاه در سال ۱۶۳۶ میلادی بنا شد.

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا از بالا ترین اعتبار و ارزش از لحاض مدرک، استادان، فضای تحصیلی، کیفیت تحصیل، امکانات رفاهی و … برخوردار است و بسیاری تلاش دارند که در این دانشگاه بورسیه شوند و یا حتی با هزینه های بالای آن در آن تحصیل کنند.

۴) (California Institute of Technology (Caltech

مؤسسه فناوری کالیفرنیا (California Institute of Technology) مشهور به CalTech (دانشگاه کلتک) دانشگاهی است خصوصی، تحقیقاتی و معتبر که در پاسادنا در ایالت کالیفرنیا قرار گرفته است. این دانشگاه در سال ۱۸۹۱ تأسیس شد. این مؤسسه ۲۱۰۰ دانشجو دارد که از این تعداد ۹۰۰ نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل می باشند. این نکته بسیار جالب است بدانید که آزمایشگاه پیشرانه جت که متعلق به ناسا است، تحت اداره این دانشگاه می‌ باشد.

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

۵) University of Chicago یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا ۲۰۱۹

دانشگاه شیکاگو، دانشگاهی خصوصی است که در سال ۱۸۹۱ میلادی در ایالت ایلینوی شهر شیکاگو در آمریکا تأسیس‌ شده است. دانشگاه شیکاگو نزدیک به ۱۵ هزار دانشجو دارد که ۲۱ درصد از آن‌ ها را دانشجویان بین‌ المللی تشکیل می‌ دهند. دانش‌ آموختگان این دانشگاه ۸۲ مرتبه موفق به دریافت جایزه نوبل شده‌ اند.

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

در ادامه بد نیست اشاره ای هم به دانش آموختگان این دانشگاه داشته باشیم، ساموئل هانتینگتون، ریچارد رورتی و جیمز واتسون را از این دانشگاه فارق التحصیل شده اند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۸، یکی از دانش‌ آموخته‌ های دانشگاه شیکاگو، در یک بخشش بدون سابقه، مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار به دانشگاه سابق خود بابت قدردانی اهدا کرد. جان راکفلر، سرمایه‌ گذار نامی آمریکا سرمایه‌ گذاری در این دانشگاه را به‌ عنوان بهترین سرمایه‌ گذاری در عمر خودش نام‌ برده است. و نکته آخر این که باراک اوباما، رئیس‌ جمهور سابق ایالات‌ متحده آمریکا از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۴ به تدریس دروس حقوق اساسی در دانشکده حقوق این دانشگاه مشغول بوده است.

در نت نظر بخوان : خرید و فروش ملک در ترکیه

۶) Princeton University 

در ابتدا باید گفت که دانشگاه پرینستون (Princeton University) در شهر پرینستون واقع در ایالت نیوجرسی، ایالات متحدهٔ آمریکا می باشد. این دانشگاه ۴ امین دانشگاه قدیمی در ایالات متحده آمریکا و یکی از پر افتخار ترین دانشگاه‌ های دنیا به حساب می آید. پرینستون را می‌ توان خانه استادان بزرگ فیزیک و ریاضی هم‌ چون آلبرت اینشتین قلمداد کرد.

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

۷) Cornell University یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا ۲۰۱۹

دانشگاه کرنل (Cornell University) در سال ۲۰۱۹، هفتمین دانشگاه برتر آمریکا است که پذیرش در آن نیازمند تلاش بسیار و رفتار حرفه ای است. شاید در نگاه اول دریافت پذیرش و دریافت بورس تحصیلی غیر ممکن باشد اما فقط با رعایت تمام نکات کاملا امکان پذیر خواهد بود.

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

۸) Yale University 

جالب است بدانید که دانشگاه ییل آمریکا ، یک دانشگاه خصوصی است که در سال ۱۷۰۱ میلادی در روستای نیوهیون ایالت کنتیکت آمریکا تاسیس شد. دانشگاه ییل آمریکا یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های آمریکا و دنیا محسوب می شود.

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

در حقیقت دانشگاه ییل آمریکا یکی از برجسته ترین و قدیمی ترین دانشگاه های هنر در آمریکا می باشد که همیشه دانشجویان زیادی را به خود جذب می نماید. شکل و نقش معماری دانشکده های دانشگاه ییل آمریکا تلفیقی از هنر معماری قدیم و جدید می باشد که این موضوع خود سبک متفاوتی به دانشگاه ییل آمریکا بخشیده است. دانشگاه ییل آمریکا در رشته های دیگر نیز مانند حقوق و داروسازی دارای رتبه جهانی است.

در نت نظر بخوان : اصول نوشتن نامه اداری

۹) Johns Hopkins University 

جالب است بدانید که جانز هاپکینز بزرگ‌ ترین دانشگاه تحقیقاتی آمریکا به حساب می آید و دانشگاه جانز هاپکینز ( Johns Hopkins University) قدیمی‌ ترین دانشگاه تحقیقاتی ایالات‌ متحده آمریکا است. اپلای این دانشگاه آمریکایی و دریافت کمک هزینه تحصیلی با رعایت نکات حرفه ای کاملا امکان پذیر خواهد بود.

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

این دانشگاه در ایالت مریلند واقع است. این دانشگاه در ۲۲ ژانویه ۱۸۷۶ شروع به فعالیت کرد و به اسم تأمین‌ کننده مالی آن جانز هاپکینز نامیده شد. در سال ۱۸۷۳ و در زمان مرگ، جانز هاپکینز، یک نیکوکار ثروتمند که ازدواج‌ نکرده بود و فرزندی نداشت، ۷ میلیون دلار از ثروت خود را به منظور ساخت بیمارستان و دانشگاهی در ایالت مریلند اختصاص داد. در آن زمان این رقم بزرگ‌ ترین کمک نیکوکارانه تاریخ آمریکا به شمار می آمد. دانشگاه جانز هاپکینز ۳ سال بعد رسماً افتتاح شد و به‌ افتخار اعانه‌ دهنده خود جانز هاپکینز نام گرفت.

۱۰) Columbia University جزو بهترین دانشگاه های آمریکا ۲۰۱۹

در ابتدا این نکته را مد نظر داشته باشید که دانشگاه کلمبیا در فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشور ایران در رده دانشگاه‌ های ممتاز قرار دارد. دانشگاه کلمبیا به عنوان پنجمین دانشگاه قدیمی این کشور به حساب می آید. این دانشگاه در کلیه مقاطع تحصیلی دانشجو پذیرش می نماید.

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

سطح علمی و کیفیت نظام آموزشی این دانشگاه بسیار بالا بوده و در سطح جهانی از اعتبار خاصی برخوردار است. از جمله اختراعات حائز اهمیت و قابل توجهی که در این دانشگاه به وقوع پیوسته و ثبت گردیده است، لیزر، رادیو اف ام، پروتئین فلورسانت، LCD و LED می باشد. بعضی اسامی افراد مشهور فارغ التحصیل از این دانشگاه عبارتند از فرانکلین رزولت، تئودور رزولت و باراک اوباما و …

۱۱) University of Pennsylvania

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

۱۲) University of Michigan یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا ۲۰۱۹

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

در نت نظر بخوان : پر درآمدترین بازیکنان فوتبال در سال ۲۰۱۸

۱۳) Duke University

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

۱۴) (University of California, Berkeley (UCB

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

در نت نظر بخوان : تست هوش و اطلاعات عمومی – لیست ۱۰ تایی

۱۵) Northwestern University جزو بهترین دانشگاه های آمریکا ۲۰۱۹

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

۱۶) (University of California, Los Angeles (UCLA

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

۱۷) (University of California, San Diego (UCSD

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

۱۸) (New York University (NYU یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا ۲۰۱۹

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

در نت نظر بخوان : قوانین بیت کوین و رمز ارز ها در ایران

۱۹) Brown University

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

۲۰) University of Washington یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا ۲۰۱۹

بهترین دانشگاه های آمریکا 2019

در نت نظر بخوان : زندگی نامه لیونل مسی افسانه ای

امیدوارم که از این مطلب کاربردی و بروز از سایت نت نظر، نهایت استفاده رو برده باشید و تونسته باشیم در راستای این که بهترین دانشگاه رو برای تحصیل انتخاب کنید، مفید باشیم. امیدوارم که هرجا هستید شاد و سلامت باشید، در پایان ازتون میخوام که نظرات، پیشنهادات و انتقادات خودتون رو در پایین همین صفحه با من احسان رباط جزی به اشتراک بگزارید و همچنین به این مطلب که براش زحمت زیادی کشیده شده، رائ بدید. ممنون از همراهیتون و تا یک مقاله دیگه خدا نگهدارتون باشه.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: احسان رباط جزی

سلام احسان رباط جزی هستم دانشجوی رشته مهندسی صنایع و علاقه مند به حوزه نویسندگی سایت، اونم به خاطر اینکه بتونم تجربیات و دانش خودم رو با بقیه هم به اشتراک بگذارم و همینطور آدم پر انرژی و فعالی محسوب میشم.