in ,

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

فعال سازی گوشی در سامانه همتا – آموزش تصویری

faal saziye goshi dar samane hamta – amozeshe tasviri

سلام دوست عزیزم، امیدوارم که حالتون خوب باشه، با یکی دیگر از مقاله های سایت نت نظر با عنوان فعال سازی گوشی در سامانه همتا در خدمت شما عزیزان هستیم. در این مطلب قصد داریم به موضوع نحوه ثبت و فعال سازی گوشی در سامانه همتا را برای شما عزیزان به صورت تصویری توضیح دهیم تا در مورد با این موضوع، دیگر کوچک ترین مشکلی نداشته باشید. بنابراین در ادامه مقاله فعال_سازی_گوشی_در_سامانه_همتا با نت نظر همراه باشید.

فعال سازی گوشی در سامانه همتا

فعال سازی گوشی در سامانه همتا

نحوه فعال سازی تلفن همراه در سامانه همتا (طرح رجیستری)

نخستین کاری که بعد از خرید یک گوشی نو و جدید میباید انجام دهید، فعال سازی آن در سامانه همتا به حساب می آید. جهت انجام این کار ۲ روش وجود دارد که ادامه این مطلب، هر دو روش را گام به گام آموزش خواهیم داد. پس در ادامه مطلب با سایت ما همراه باشید.

اطمینان از اصالت گوشی و دریافت کد فعالسازی برای طرح رجیستری

لازم به ذکر است که طرح رجیستری گوشی های موبایل با برند های Apple، LG، Motorola، Google، Blackberry در فاز ۲ در حال اجرا می باشد. جهت خرید گوشی جدید لازم است که ۲ کار را انجام دهید. اول استعلام اصالت گوشی پیش از خرید. این کار جهت این انجام می گردد که مطمئن شوید گوشی مربوطه قاچاق نمی باشد. پس از اطمینان از اصالت گوشی، فروشنده به شما یک کد فعال سازی می دهد. چنانچه گوشی خود را از نمایندگی رسمی خریداری کنید، داخل جعیه گوشی، یک کارت با نام Activation Card/Code  که شامل کد فعال سازی می باشد وجود دارد. ولی چنانچه گوشی را از فروشگاه های متفرقه موبایل و یا به صورت دست دوم خریداری کنید، با استفاده از امکان انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا، قادر هستید کد فعال سازی خود را دریافت نمایید.

در نت نظر بخوان : تست هوش و اطلاعات عمومی – لیست ۱۰ تایی

بعد از اطمینان از اصالت گوشی و دریافتن کد فعالسازی، احتیاج است که گوشی خود را در طرح رجیستری سامانه همتا فعال نمایید. جهت انجام این کار دو روش وجود خواهد داشت: یکی استفاده از وب سایت سامانه همتا و دیگری استفاده از کد دستوری USSD روی گوشی.

فعال سازی گوشی در سامانه همتا – آموزش تصویری

ولی ویژگی اصلی دیگری که توسط سامانه همتا ارائه شده مربوط به امکان فعال سازی گوشی های موبایل خواهد شد. هر گوشی جدید و قانونی (ثبت شده در طرح رجیستری موبایل) که خریداری می نمایید می بایست به منظور استفاده فعال سازی شود. این کار باید به وسیله مشتری و پس از وارد کردن سیم کارت در گوشی و روشن کردن آن انجام گردد. زمانی که بعد از خرید یک گوشی ثبت شده در طرح رجیستری، سیم کارت خود را داخل آن قرار داده و گوشی را روشن می‌ کنید یک پیامک دریافت خواهید کرد که به شما هشدار خواهد داد گوشی شما فعال سازی نشده است و می بایست فعال سازی را انجام دهید.

توجهه داشته باشید که در این شرایط می‌ بایست مراحل زیر را طی کنید:

فعال سازی گوشی در سامانه همتا

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه اصلی سامانه همتا مراجعه فرمایید.
  • گزینه فعال سازی را انتخاب نمایید.

فعال سازی گوشی در سامانه همتا

  • اطلاعات مورد نیاز را در کادر های ارائه شده وارد کنید. این اطلاعات شامل شماره تماس، کد IMEI، کد فعال سازی و کد امنیتی خواهد بود.

نکته : کد فعال سازی که می بایست در این مرحله وارد شود به وسیله فروشنده در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

در نت نظر بخوان : شرایط اخذ اقامت کشور ترکیه

توجه داشته باشید که به این صورت فعال سازی گوشی مورد نظر انجام خواهد شد. همچنین در نظر داشته باشید که گوشی ‌های قدیمی تری که پیش از پیاده سازی طرح رجیستری خریداری شده‌ اند نیازی به فعال سازی پیدا نخواهند کرد و این مراحل تنها می بایست برای گوشی های جدیدی طی شوند که شامل طرح رجیستری می‌ شوند. لازم به اشاره خواهد بود که فعال سازی گوشی موبایل از طریق سامانه همتا بدون نیاز به ورود به سایت همتا و از طریق کد USSD در گوشی موبایل هم امکان پذیر خواهد بود.

مراحل انجام این کار به شرح زیر خواهد بود:

فعال سازی گوشی در سامانه همتا

  • در ابتدا وارد بخش دایلر گوشی شوید و شماره *۷۷۷۷# را وارد نمایید.

فعال سازی گوشی در سامانه همتا

  • شماره ۲ را وارد و گزینه Send یا همان ارسال را انتخاب نمایید.

فعال سازی گوشی در سامانه همتا

  • در ادامه کد IMEI گوشی خود را وارد کرده و گزینه ارسال یا Send را انتخاب نمایید. به منظور پیدا کردن کد IMEI گوشی کافی است که شماره *#۰۶# را در دایلر گوشی شماره‌ گیری نمایید.

فعال سازی گوشی در سامانه همتا

  • شماره سیم کارت خود را به منظور فعال سازی وارد و گزینه ارسال یا Send را لمس نمایید.

در نت نظر بخوان : قوانین بیت کوین و رمز ارز ها در ایران

فعال سازی گوشی در سامانه همتا

  • کد فعال سازی که فروشنده در اختیار شما عزیزان قرار داده را وارد و گزینه Send یا همان ارسال را لمس نمایید.

فعال سازی گوشی در سامانه همتا

  • اطلاعاتی که ارائه شده را بررسی و تایید کنید، شایان ذکر است که به منظور تایید باید گزینه ارسال یا Send را انتخاب نمایید.

فعال سازی گوشی در سامانه همتا

در انتهای طی کردن این فرآیند ساده، مشاهده خواهید کرد که پیامی مبنی بر فعال سازی موفق گوشی برای شما عزیان نمایش داده خواهد شد. بدین ترتیب فرآیند فعال سازی گوشی در سامانه همتا تکمیل خواهد شد. در ادامه فرآیند استفاده از گوشی خریداری شده دیگر خواهید توانست بدون هیچ مشکلی از گوشی همراه خود استفاده کنید.

در نت نظر بخوان : برترین کشتی گیران جهان

هنگام فروش گوشی چه کاری به منظور انتقال مالکیت در سامانه همتا باید انجام دهیم؟

هنگامی که قصد داشتید گوشی خود را بفروشید، قادر هستید از گزینه انتقال مالکیت استفاده نمایید. این یعنی که کسی که قرار است گوشی را از شما بخرد، باید با سیم کارت خودش، گوشی را فعال سازی کند تا در طرح رجیستری، گوشی با نام و مالکیت خودش ثبت گردد. به این منظور میبایست مراحل مربوط به انتقال مالکیت را از سامانه همتا دنبال کرده و در انتها با دریافت کد فعال سازی، آن را در اختیار خریدار گوشی قرار دهید تا ادامه مراحل با سیم کارت خریدار انجام گردد.

امیدوارم از این مطلب کاربردی هم به مانند دیگر مقالات ما در سایت نت نظر راضی بوده باشید. منتظر نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: احسان رباط جزی

سلام احسان رباط جزی هستم دانشجوی رشته مهندسی صنایع و علاقه مند به حوزه نویسندگی سایت، اونم به خاطر اینکه بتونم تجربیات و دانش خودم رو با بقیه هم به اشتراک بگذارم و همینطور آدم پر انرژی و فعالی محسوب میشم.