in

افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

بهترین فیلم های رمانتیک 2019 – لیست 10تایی

فیلم های رمانتیک ۲۰۱۹

سینما برای هر سلیقه‌ای سبکی دارد و برای علاقمندان به وحشت، ماجراجویی، مستندهای بیوگرافی و البته برای عشاق. برای این دسته از علاقمندان سینما که شاید هنوز بهترین فیلم های رمانتیک 2019 را ندیده‌اند، لیستی تهیه کردیم که انواع و اقسام فیلم‌های عاشقانه را در خود جای داده باشد. بهترین فیلم های رمانتیک 2019 با موضوع خانواده‌هایی که سال‌ها با هم زندگی کرده‌اند یا عاشقانه‌ای از دنیای نوجوانی و جوانی. با خواندن لیست پیش‌رو می‌توانید تعدادی از بهترین فیلم های رمانیک ۲۰۱۹ مناسب سلیقه خود را پیدا کنید.

بهترین فیلم های رمانتیک 2019

۱- داستان ازدواج٬ از بهترین فیلم های رمانتیک 2019

فیلم «داستان ازدواج» یا «داستان زناشویی» (Marriage Story) به نویسندگی و کارگردانی نوآ باماک، داستانی جذاب و شنیدنی است که مانند رمانی روان و خوش‌خوان، بیننده را حتی بدون توجه به پایان، نظاره‌گر روایت شیرینش نگه می‌دارد. اسکارلت جوهانسون، آدام درایور، لورا درن و چند چهره دیگر جلوی دوربین این درام خوش‌ساخت نقش‌آفرینی کرده‌اند.

بهترین فیلم های رمانتیک ۲۰۱۹

داستان فیلم «داستان ازدواج» درظاهر داستان زوجی به نام‌های نیکول و چارلی است که نیکول پس از ده سال به صرافت تغییر رویه زندگی‌اش افتاده‌، اما آنچه که بیننده را با خود همراه می‌کند فراز و فرود احساسات این زوج در برابر خود، خانواده، زندگی حرفه‌ای و در مقابل قانونی است که قرار است طلاق آنها را ثبت کند. این قانون در ابتدا ساده و دوستانه است و رفته رفته به قضاوتی سخت تبدل می‌شود. درگیری دیگر شخصیت‌های داستان، دو انسان هنرمند و روشنفکر با نیتی پاک برای رسیدن به آنچه که از زندگی می‌خواهند، پسربچه‌ای است که باید بین زندگی با پدر یا مادرش یکی را انتخاب کند.

۲- یک روز بارانی در نیویورک

آخرین فیلم وودی آلن، کارگردان کاربلد سینمای هالیوود، «یک روز بارانی در نیویورک» (A Rainy Day in New York) نام دارد، فیلمی رمانتیک که در آن آلن یک بار دیگر به مخاطبانش نشان داد که در هر عصری و با هر نسلی می‌تواند حرفش را در قاب سینما بیان کند. تیموتی شلمی، ال فانینگ، سلنا گومز، جود لا و دیه‌گو لونا تعدادی از ستاره‌های این فیلم فیلم پربازیگرند.

بهترین فیلم های رمانتیک 2019

داستان فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» در شهری کوچک آغاز می‌شود و در نیویورک پرسروصدا و شلوغ به پایان می‌رسد. در این داستان همراهیم با دو جوان که یکی از آنها اهل نیویورک است در حین نگرانی برای دوست دخترش، اشلی، که از شهری کوچک به نیویورک آمده، خاطراتش در این شهر را مرور می‌کند. اشلی با سیلی از اتفاق‌ها و افراد مختلف روبه‌رو می‌شود و در دنیای سلبریتی‌ها و روشنفکرها گیر می‌افتد همراه با استرس‌ها و ترس‌های خاص خودش. همه این اتفاق‌ها تنها در یک روز بارانی رخ می‌دهد.

۳- پرتره دوشیزه ای شعله ور

فیلم «پرتره دوشیزه ای شعله ور» (Portrait of a Lady on Fire) با نام‌های «پرتره یک بانو در آتش» و «پرتره زنی در آتش» نیز ترجمه شده است. این فیلم رمانتیک و تاریخی را سلین سیاما ساخته و از بازی ستاره‌هایی از جمله نوئمی مرلان و ادل اینل بهره برده است. این فیلم که داستانی در قرن هجدهم میلادی را روایت می‌کند، برای نخستین بار در فرانسه اکران شد و از بهترین فیلم های رمانتیک ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.

فیلم عاشقانه ۲۰۱۹

داستان فیلم در باره شاهزاده‌ای است که نمی‌خواهد تصویر او کشیده شود، اما به واسطه مادرش نقاشی با او هم‌نشین و هم‌صحبت می‌شود، نقاشی که تلاش می کند تا بدون اطلاع او و تنها با حفظ کردن جزئیات چهره، پرتره‌ای از او بکشد. داستان در عین دنبال کردن این داستان اصلی فلاش بک‌هایی به گذشته و بازکردن گره‌هایی در زمان گذشته نیز دارد.

۴- برلین، دوستت دارم

فیلم «برلین، دوستت دارم» یا «برلین، عاشقت هستم» ۱۰ داستان عاشقانه را روایت می‌کند که در همه‌گی در شهر برلین رخ می‌دهند و ارتباط چندانی به هم ندارند. امانوئل بنیهی، فیلم‌ساز فرانسوی، پیش از این دو فیلم «پاریس، دوستت دارم» و «نیویورک، دوستت دارم» را ساخته بود، این‌بار تصمیم به ساخت فیلمی با همان سبک و سیاق در برلین کرده است. ۱۰ داستان عاشقانه با تعداد کثیری از بازیگران از جمله کیرا نایتلی، میکی رورک، هلن میرن، لوک ویلسون، جیم استرجس، جینا دوان و چند چهره دیگر.

بهترین فیلم های رمانتیک 2019

این ۱۰ داستان رمانتیک را ۱۰ کارگردان مختلف ساخته‌اند با محوریت روابط عاشقانه قشرهای مختلف.

۵- کریسمس پیشین

فیلم «کریسمس پیشین» (last christmas) را پال فیگ در ژانر کمدی و رمانتیک جلوی دوربین برد. این کارگردان آمریکایی آخرین فیلم خود را در لندن ساخته و امیلیا کلارک بازیگر سریال «بازی تاج و تخت»، هنری گلدینگ، اما تامپسون و چند چهره دیگر جلوی دوربین او نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم های رمانتیک 2019

داستان فیلم «کریسمس پیشین» درباره زن جوانی به‌نام کیت (امیلیا کلارک) است که به واسطه اشتباهاتی که در زندگی مرتکب شده، تصمیم‌هایی غلطی که برای زندگی و کارش گرفته و حتی نوع ارتباطی که با خانواده‌اش دارد، سرخورده و مایوس است تا اینکه در فروشگاه محل کارش با مردی آشنا می‌شود و به واسطه دیدن فعالیت‌های او در زندگی، دیدش به زندگی خودش نیز عوض می‌شود و در مسیر دیگری قرار می‌گیرد.

۶- به‌علاوه یک

فیلم «به علاوه یک» یا «به اضافه یک» (Plus One) عاشقانه‌ای است به کارگردانی جف چن با بازی مایا ارسکاین و جک کواید. این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم ترابیکا اکران شد و  جایزه مخاطبان این جشنواره را از آن خود کرد.

فیلم های عاشقانه ۲۰۱۹

داستان فیلم «به علاوه یک» که یکی از بهترین فیلم های رمانتیک 2019 است، درباره دو دوست بیست ساله است که هر دو قصد دارند با پیدا کردن شریکی برای زندگی، به دوران مجردی خود پایان دهند. در این میان اما به مراسم‌ها و رویدادهای مختلفی دعوت می‌شوند و تظاهر می‌کنند که با هم در رابطه‌اند، اما غافل از اینکه این مسیری که در پیش گرفته‌اند آنها را به نوع جدیدی از زندگی هدایت می‌کند.

۷- بعد از آن

فیلم «بعد از آن» یا «پس از آن» (After) را جنی گیج بر اساس رمانی به همین نام ساخته است، فیلمی رمانتیک که داستان نامتعارفی از عشق و دوست‌داشتن را بیان می‌کند. جوزفین لانگفورد و هیرو فاینس-تیفین در نقش‌های اصلی داستان ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم بعد از اکران با نظرات منفی منتقدان روبه‌رو شد اما استقبال مخاطبان در گیشه باعث شد که تیم تولید به فکر ساخت قسمت دوم آن بی‌افتند.

فیلم های عاشقانه خارجی

داستان فیلم «بعد از آن» روایت زندگی دختری موفق و خوشبخت است که در گیرودار فراموش کردن اولین عشق زندگی‌اش با پسر دیگری آشنا می‌شود، پسری سرکش و ناسازگار که به ارزش‌های اجتماعی پایبند نیست. این آشنایی درواقع دنیایی تازه اما نه‌چندان سالم را به او معرفی می‌کند که باعث می‌شود از تمام ارزش‌های زندگی‌اش فاصله بگیرد.

۸- عواقب

فیلم «عواقب» یا «پیامد» (the Aftermath) درام فیلم رمانتیک و عاشقانه‌است که در بحبوحه بعد از پایان جنگ جهانی دوم و بازسازی ویرانی‌های برلین رخ می‌هد. کیرا نایتلی، الکساندر اسکاشگور، جیسون کلارک و فلورا تیمن گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند که جلوی دوربین جیمز کنت نقش‌آفرینی کرده‌اند.

بهترین فیلم های رمانتیک 2019

داستان فیلم «عواقب» روایت موازی رابطه دو خانواده در دوران بحران‌زده بعد از جنگ در برلین است. یک افسر ارتش انگلیس که به همراه همسر و دخترش مجبور به زندگی در برلین است و باید در خانه‌ای ساکن شود که ساکنان دیگری نیز دارد. هر یک از این خانواده‌ها عضوی را در روزهای جنگ از دست داده‌اند و دردهای مشترک و سختی شرایط زندگی در این میان باعث شکل‌گیری رابطه‌ای رمانتیک و عاشقانه میان همسر خانواده مهمان و میزبان می‌شود. این رابطه با وجود خطر از هم پاشیدن زندگی مشترک، باعث ایجاد حس زندگی می‌شود.

۹- شخصی فوق العاده

فیلم «شخصی فوق العاده» یا «شخصی بزرگ» به کارگردانی جنیفر کیتین رابینسون بیشتر از رمانتیک بودن یک کمدی-درام دخترانه است و حال و هوای گذشتن از جوانی به بزرگسالی را به تصویر می‌کشد. جینا رودریگز، لکیث استنفیلد و بریتنی اسنو در نقش‌های اصلی یا همان قهرمان‌های فیلم جلوی دوربین خانم رابینسون نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم رمانتیک خارجی

داستان فیلم  Someone Great درواقع تلاشی است که سه قهرمان داستان دارند برای مرور روزهای عاشقانه و رمانتیک زندگی‌شان و بازسازی آنها بعد از این‌ که شکستی عاشقانه را تجربه می‌کنند.

جنی بعد از به‌هم زدن رابطه‌ای طولانی مدت قصد سفر دارد و از دو نفر از بهترین دوستانش، ارین و بلیر، می‌خواهد با او همراه شوند و تجربه‌ای شیرین را برای خود رقم بزنند. گرچه این تجربه خالی از لحظه‌های احساسی متاثر کننده، نیست و همواره یاد روزهای گذشته با آنهاست.

۱- همیشه شاید من باش

فیلم «همیشه شاید من باش» (Always Be My Maybe) فیلم عاشقانه و رمانتیکی است به کارگردانی نهناتچکا خان، کارگردان آمریکایی ایرانی تبار. این کارگردان که والدینش از مهاجران آمریکایی هستند در داستانش از دو بازیگری استفاده کرده که مانند خودش، در خانواده‌ای مهاجر متولد شده‌اند. او همین الگو را در فیلمش نیز حفظ کرده و داستان را در دو خانواده مهاجر پیش می‌برد.

بهترین فیلم های رمانتیک 2019

داستان فیلم Always Be My Maybe عاشقانه‌ای است میان دو دوست دوران کودکی که همه از عشق میان آنها خبر دارند جز خودشان. ساشا و مارکوس در کودکی همسایه‌ بودند و به دلیل مشغله کاری والدینشان اوقات زیادی را با هم سپری می‌کردند تا اینکه وارد دنیای بزرگسالی می‌شوند. در زرگ‌سالی آنها با مقوله روابط عاطفی آشنا می‌شوند و تجربه‌هایی که از این دنیای عجیب نیز کسب می‌کنند.

در بالا لیستی از بهترین فیلم های رمانتیک 2019 را با شما به اشتراک گذاشتیم. البته فیلم‌های دیگری نیز در سال گذشته میلادی در سبک و سیاق عاشقانه ساخته شدند مانند: فیلم «آیا این عاشقانه نیست»، « آنچه مردان می‌خواهند»، «عاشق شو»، « پنج فوت فاصله»، « ملاقات بی نقص» و چند عنوان دیگر که در متن‌های بعد درباره آنها خواهیم نوشت.

مطالب مرتبط:

فیلم های برنده اسکار 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: پریسا ایرانی