in

بی نظیربی نظیر

لیست بهترین لاستیک ایرانی

شرکت های تولید کننده بهترین لاستیک ایرانی

یکی از دغدغه های اصلی هر راننده ای، خرید تایر یا لاستیک خوب برای ماشین است. لاستیکی که علاوه بر نرمی و دوام کافی، تمام ویژگی های دیگر یک تایر خوب رو داشته باشه. لاستیک به نوعی پاشنه آشیل خودرو هستش که تاثیری مستقیم بر ایمنی خودرو و آسایش سرنشینان آن دارد. ولی اگر قصد حمایت از تولید ملی رو داشته باشیم، بهترین لاستیک ایرانی رو کدوم شرکت تولید می کنه؟ برای رسیدن به جواب این سوال ابتدا باید ویژگی های یک لاستیک خوب رو بررسی کرده و در ادامه برندهای معتبر لاستیک ایرانی را معرفی کنیم.

بهترین لاستیک ایرانی چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟

لاستیک برتر ایرانی

نرم بودن، از خصوصیات لازم بهترین لاستیک ایرانی

حین رانندگی بارها با سرعت گیرها و چاله هایی در مسیر مواجه می شیم. نرم بودن لاستیک باعث می شه که تایر بالانس و انعطاف لازمه رو داشته باشه و این فشار زیاد به سرنشینان منتقل نشود. این مورد در آسایش سرنشینان خودرو تاثیر بسیاری دارد.

بادوام بودن و عمر طولانی

بطور میانگین هر خودرویی هر 4 سال یکبار نیاز به تعویض لاستیک داره که این بازه زمانی بسته به میزان استفاده از وسیله نقلیه می تونه متفاوت باشه. عمر یک لاستیک بستگی به مواد بکار رفته در ساخت آن دارد. چون اگه در ساخت تایر مواد مرغوب استفاده نشود، لاستیک رفته رفته خشک شده و شروع به ترک زدن می کند. پس هرچه شرکت های تولید کننده از مواد ضد اکسیداسیون بیشتری در تولید استفاده کنن، عمر لاستیک بالا می رود.

چسبندگی لاستیک ایرانی

مطلب مرتبط :  گران ترین اتومبیل های 2019

وزن کمتر

از دلایل عمده ترجیح لاستیک خارجی به نمونه های ایرانی آن، تفاوت وزن آنهاست. لاستیک های خارجی، علی الخصوص اروپایی و کره ای، علاوه بر چسبندگی و نرمی بیشتر، وزن کمتری هم دارن که باعث کاهش چشمگیر وزن خودرو خواهد شد.

چسبندگی لاستیک

چسبندگی لاستیک معیاری از میزان قابلیت متوقف کردن خودرو در جاده های خیس است. در واقع هرچه چسبندگی یک لاستیک بیشتر باشه، خودرو مسافت کوتاهتری را برای توقف نیاز داره. این ویژگی که از آن با عنوان چنگ زنی لاستیک هم یاد می کنن، ارتباط مستقیمی با طرح یا آج لاستیک دارد.

شرکت های موجود برای انتخاب بهترین لاستیک ایرانی

افراد همیشه تعریف متفاوتی از بهترین دارن. یکی بهترین لاستیک ایرانی رو از دید نرم بودن و چسبندگی بررسی می کنه و شخصی دیگر قیمت لاستیک براش مهمه و بهترین لاستیک رو ارزون ترین اون می دونه.

خرید لاستیک ایرانی

اگرچه شرکت های تولید کننده لاستیک ایرانی بدلیل نداشتن ماشین آلات به روز، کیفیت نمونه اروپایی و کره ای رو ندارن ولی عملکرد آنها بهتر از لاستیک های چینی و هندی است.

لاستیک های خارجی برای ماشین های روز دنیا طراحی شده اند ولی برای خودروهای بی کیفیت ایرانی، لاستیک این شرکت ها می تونه مناسب و از لحاظ قیمتی به صرفه باشه.

بنا بر اطلاعات موجود و نظر سنجی های بعمل آمده در فضای مجازی، در حال حاضر 5 شرکت فعال و معتبر در زمینه تولیدی لاستیک ایرانی وجود دارن که بیشتر از دیگر شرکت ها طرفدار دارن. در ادامه این شرکت ها را معرفی خواهیم کرد تا خریداران بتوانند بر اساس نوع خودرو و نیاز خود بهترین لاستیک ایرانی رو خریداری کنند. (این ترتیب بر اساس برتری است)

شرکت بارز، تولید کننده بهترین لاستیک ایرانی

بارز تولید کننده بهترین لاستیک ایرانی

بارز در حال حاضر بزرگ ترین و مطرح ترین برند تولید کننده لاستیک در ایران است. این شرکت که فعالیت رسمی خود را از سال 1373 شروع کرده، علاوه بر تولید تایرهای رادیال سیمی، در زمینه تولید تیوب و فلب نیز فعالیت دارد. شرکت بارز انواع تایرهای سواری، باری، کشاورزی و صنعتی را تولید می کند.

این شرکت از تکنولوژی کنتیننتال آلمان برای تولید لاستیک های خود استفاده کرده و به عقیده بسیاری از فروشندگان تایر، بهترین لاستیک ایرانی را تولید می کند. دلیل این موضوع می تواند سابقه همکاری شرکت بارز با ایران خودرو و سایپا باشد.

کویر تایر

لاستیک کویر تایر

شرکت کویر تایر که از سال 1377 به بهره برداری رسید، در کیلومتر 11 جاده بیرجند- کرمان قرار دارد. این شرکت از سایز رینگ 13 اینچی تا 17 اینچی را برای خودروهای سواری تولید می کند و این دامنه وسیع، محصولات کویر تایر را در لیست تولید کنندگان بهترین لاستیک ایرانی قرار داده.

یزد تایر

لاستیک ایرانی یزد تایر

سومین شرکت معتبر در زمینه تولید بهترین لاستیک ایرانی، یزد تایر است. این شرکت در سال 1374 با راه اندازی و نصب ماشین آلات خطوط تولید تایر و تیوب، وارد مرحله تولید تجاری شد. از تایرهای اسپرت سری 7 با تحمل حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت، بعنوان آخرین محصول این شرکت نام می برن که وارد بازارر شده.

شرکت دنا، از تولیدکنندگان قدیمی تایر در ایران

دنا تولید کننده قدیمی

شرکت دنا در سال 1355 و با همکاری شرکت بریجستون ژاپن راه اندازی شد. این شرکت که جزو قدیمی ترین تولیدکنندگان تایر در ایران است، به واسطه تولید در سایزهای سنگین و نیمه سنگین جزو تولیدکنندگان بهترین لاستیک ایرانی قرار گرفت.

این شرکت که در سالهای قبل جزو برندهای معتبر در تولید تایر بود، در حال حاضر بدلیل سوء مدیریت جایگاه خود را از دست داده و با مشکلات فراوانی روبرو است.

ایران تایر

ایران تایر

در بین تولیدکنندگان بهترین لاستیک ایرانی، ایران تایر از قدیمی ترین فعالان این بازار بحساب میاد. این شرکت از تکنولوژی شرکت ماتادور اسلواکی برای تولید محصولات خود استفاده می کند و در حال حاضر در جاده مخصوص تهران-کرج قرار گرفته و چون تایر خودرو را به قیمت دولتی و بصورت مستقیم به خریداران عرضه می کند، جزو لیست ما قرار گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: کیوان چوگلی

سلام.کیوان هستم، کارشناسی ارشد ریاضیات مالی و علاقمند به مباحث سرمایه گذاری در اوراق بهادار و بورس می باشم..به نویسندگی و نوشتن علاقمند هستم و همیشه در پی یادگیری مطالب جدید ...با نظرات خود بنده و تیم بلاگر نت نظر را دلگرمی دهید..