in

بهترین جاهای دیدنی اصفهان – لیست ۲۰ تایی

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان

بهترین جاهای دیدنی اصفهان چیست؟ شهر اصفهان مشهور به نصف جهان دارای قدمت تاریخی است و از نظر شکوه زیبایی و هنر در جهان شناخته شده است. اصفهان به دلیل وجود جاذبه های گردشگری یکی از مقاصد جذاب برای مسافران و توریست ها از تمام نقاط جهان محسوب میشه. با وجود اینکه مکان های دیدنی و حیرت انگیز در این شهر فراوان است اما به نظرت بهترین جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟ برای جواب این سوال این مطلب را آماده کردیم تا با مکان های تاریخی و تفریحی این شهر با فرهنگ آشنا بشی و از دیدن تصاویر بهترین جاهای دیدنی اصفهان لذت ببری.

آشنایی با جذاب ترین و بهترین جاهای دیدنی اصفهان نصف جهان

۱- میدان نقش جهان از بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان

میدان نقش جهان از بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان

یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان، میدان نقش جهان است. این میدان با ۵۰۷ متر طول و ۱۵۸ متر عرض تونسته آثار تاریخی دیگه رو هم در دل خودش جای دهد. در اطراف میدان نقش جهان حجره هایی وجود داره که بازدید کنندگان میتونن برای خرید به اونجا مراجعه کنن. این میدان که از دوره صفویان به جای مانده از بزرگترین و شگفت انگیزترین میدان ها محسوب میشه.

۲- پل خواجو یکی از بی نظیرترین مکان های دیدنی اصفهان

پل خواجو یکی از بی نظیرترین مکان های دیدنی اصفهان

یکی از حیرت انگیزترین معماری های زمان شاه عباس دوم، پل خواجو است که روی زاینده رود ساخته شده. معماری این پل از لحاظ طراحی و ظرافت در نوع خودش بی نظیره و از تقارن زیبایی هم برخورداره. این پل زیبا یکی از جاذبه های پرطرفدار در شهر اصفهان است.

۳- سی و سه پل از مشهورترین جاهای دیدنی نصف جهان

سی و سه پل از مشهورترین جاهای دیدنی نصف جهان

سی و سه پل یکی از معروف ترین جاهای دیدنی اصفهان است که در قدیم به اسم پل الله‌ وردی‌ خان شناخته می شده است. این پل با ۳۳ دهانه، ۲۹۵ متر طول و ۱۴ متر عرض از دوران عصر صفوی بازمانده است. این پل فوق العاده زیبا در تاریکی شب جلوه خاصی داره و گردشگران زیادی هر ساله برای دیدنش به اصفهان سفر می کنن.

۴- کاخ چهل ستون از بهترین جاهای دیدنی اصفهان

کاخ چهل ستون از بهترین جاهای دیدنی اصفهان

کاخ چهلستون هم یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان است که از دوران باشکوه صفوی به جا مانده است. این کاخ پرشکوه دارای معماری بی نظیری است که از تلفیقی معماری چینی، ایرانی و فرنگی استفاده شده است! طبیعت بکر و طراحی چشمگیر این کاخ باعث شده که مسافران زیادی را به سمت خود بکشاند.

۵- عمارت هشت بهشت مکانی تاریخی و زیبا برای توریست ها

عمارت هشت بهشت مکانی تاریخی و زیبا برای توریست ها

 عمارت هشت بهشت به راستی که همچون بهشت روی زمین به زیبایی طراحی شده است. این عمارت با شکوه در زمان صفویان محل زندگی حاکمان و دولت مردان محسوب می شده. یکی از مناظر دیدنی در این عمارت زیبا، وجود حوض هشت ضلعی به جنس مرمر در وسط تالار عمارت است که بهش حوض مروارید گفته میشه. در و پنجره های عمارت با خاتم کاری جلوه دو چندانی بهش داده است.

۶- کاخ عالی قاپو از زیباترین شاهکارهای معماری

کاخ عالی قاپو از زیباترین شاهکارهای معماری

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی اصفهان، کاخ عالی قاپو است که در میدان نقش جهان و رو به‌ روی مسجد شیخ لطف‌ الله قرار داره. این کاخ که شاهکاری از معماری اصیل از دوره صفوی است در ۶ طبقه ساخته شده است. هر کدام از طبقات این کاخ دارای طراحی و تزئینات ویژه ای است که چشم بیننده را حیرت زده می کند!!

۷- موزه کلیسای وانک از قدیمی ترین آثا دیدنی اصفهان

 کلیسای تاریخی وانک در واقع عبادتگاه ارمنی ها است و در محله جلفای اصفهان قرار گرفته. جالبه بدونی که تمام سقف ها و دیوارهای کلیسای وانک با نقاشی های بسیار زیبایی پوشیده شده، این نقاشی ها همه روایتگری از انجیل هستن . همچنیندر موزه این کلیسا اشیا و کتاب های قدیمی مثل: نسخه های خطی و تابلوها، سازها، زیورآلات، منسوجات و…نگهداری میشه.

۸- مدرسه چهار باغ از باشکوه ترین جاذبه های دیدنی در اصفهان

مدرسه چهار باغ از باشکوه ترین جاذبه های دیدنی در اصفهان

مدرسه‌ چهار باغ یکی از زیباترین مکان های دیدنی اصفهان است و در زمان سلطنت شاه سلطان حسین، آخرین پادشاه حکومت صفوی ساخته شده است. این مکان فوق العاده زیبا در واقع آخرین بنای تاریخی بزرگی است که در دوران صفویان در اصفهان ساخته شده است و طبیعت خوش آب و هوایی داره که دیدنش میتونه روح و جانت رو جلا دهد.

۹- خانه مشیر الملک اصفهان از خانه های قدیمی و زیبای اصفهان

خانه مشیر الملک اصفهان از خانه های قدیمی و زیبای اصفهان

خانه مشیرالملک رو میشه جزو قدیمی ترین خانه های ایرانی محسوب کرد که تزئینات داخلی بی نظیری داره و گردشگران زیادی برای دیدن جلوه های رنگارنگ نور به این مکان مراجعه میکنن. این خانه خیره کننده با داشتن حیات دلباز، حوض آبی، باغچه‌ ها تونسته یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان شناخته بشه.

۱۰- محله جلفا از مکان های خیره کننده و تماشایی در اصفهان

محله جلفا از مکان های خیره کننده و تماشایی در اصفهان

 محله جلفا هم از شناخته شده ترین جاذبه های شهر اصفهان است که بی شک هر مسافری حتی برای یکبار هم که شده برای دیدنش آمده است! اگه به دنبال آرامش و سکوت دلپذیری هستی میتونی با قدم زدن در سنگفرش های محله جلفا این نعمت بی نظیر رو تجربه کنی. حتی میتوانی به تنهایی در کافه ای بنشینی و از زیبایی کلیسای وانک لذت ببری.

۱۱- مسجد جامع یا مسجد جمعه از بهترین جاهای دیدنی اصفهان

مسجد جامع یا مسجد جمعه اصفهان

مسجد جامع اصفهان یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر اصفهان است و یکی از آثار پر قدمت و باز مانده از زمان عباسیان محسوب میشه. جالبه بدونی که این بنای تاریخی از لحاظ فنی، هنری و انواع معماری در ادوار مختلف اسلامی دارای شهرت جهانی است و حتی تونسته در فهرست میراث جهانی یونسکو در سال ۲۰۱۲ به ثبت برسه.

۱۲- منارجنبان از بناهای تاریخی با معماری شگفت انگیز

منارجنبان از بناهای تاریخی با معماری شگفت انگیز

بنای منارجنبان یکی از عجیب ترین بناهای دیدنی در اصفهان است. این مکان دیدنی به شکل یک بقعه و دو مناره است، ارتفاع هر یک از این مناره‌ ها ۷/۵ متر است. از نکات جالبه این مناره تکان خوردن آن است. در واقع با تکان خوردن یکی از مناره‌ ها،مناره‌ دیگر و کل ساختمان تکان می خوره!! این اتفاق برای مدت ها عجیب و حیرت انگیز بود! اما بعدها متوجه شدن که پدیده‌ ای فیزیکی به اسم «تشدید» یا «اثر دوپلر» باعث این اتفاق است و چون این دو مناره شبیه هم و بسیار سبک هستن، تکان خوردن یکی روی دیگری اثر می‌ گذاره.

۱۳- مسجد امام یکی از مساجد میدان نقش جهان

مسجد امام یکی از مساجد میدان نقش جهان

مسجد امام اصفهان یکی از مساجد میدان نقش جهان است که طبیعت جذاب و چشم انداز فوق العاده ای داره. این مسجد که در قرن یازدهم ساخته شده از نظر معماری و طراحی دارای ظرافت ویژه ای است که باعث تحسین بازدیدکنندگان و گردشگران شده است. این مکان هم جزو بهترین جاهای دیدنی اصفهان شناخته میشه.

مطالب مرتبط: مساحت استان اصفهان چقدر است؟

۱۴- بازار قیصریه از معروف ترین بازارهای عصر صفوی

بازار قیصریه از معروف ترین بازارهای عصر صفوی

 بازار قیصریه یکی از معروف ترین و محبوب ترین بازارهای تاریخی ایران است که به بازار شاهى هم شهرت داره، همچنین بازار قیصریه یکی از مراکز مشهور صنایع دستی است. اگه میخوای یه روز شگفت انگیز رو در یکی از زیباترین بازارهای جهان سپری کنی پس حتما به بازار قیصریه سری بزن. این بازار در دوران صفویه دارای شکوه و عظمتی بوده که مردم برای خرید به آن مراجعه می کردن.

۱۵- آتشگاه دوران ساسانی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان

آتشگاه اصفهان یادگاری از دوران ساسانی

 کوه آتشگاه از بناهای مهم و تاریخی اصفهان است. این آتشگاه که در غرب اصفهان و در ۸ کیلومتری مرکز شهر قرار داره یکی از آثار تاریخی کهن و پر قدمت است. همچنین این کوه در نزدیکی زاینده رود قرار داره و اگه به اصفهان سفر کردی میتونی از این مکان جذاب هم دیدن کنی و لذت ببری.

۱۶- مسجد شیخ لطف الله از دیدنی ترین مکان های اصفهان

مسجد شیخ لطف الله از دیدنی ترین مکان های اصفهان

مسجد شیخ لطف الله با معماری خارق العاده و کاشی کاری های با ظرافتش تونسته به عنوان یه اثر بی نظیر شناخته بشه! این مسجد جزو اماکن دیدنی شهر اصفهان است که بازدید کنندگان با دیدن این اثر زیبا متحیر می مونن و از دیدنش نهایت لذت رو می برن. اگر مسافر اصفهان هستی پس دیدن این بنای جذاب رو نباید از دست بدی.

۱۷- موزه هنرهای تزئینی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان

موزه هنرهای تزئینی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان

موزه هنرهای تزیینی اصفهان هم از بهترین جاهای دیدنی اصفهان است که بخش‌ های هفت‌ گانه داره و شامل: خط و کتابت، آثار لاکی و روغنی، دستبافته‌ ها و رودوزی‌ های سنتی، نگارگری،‌ آثار فلزی، آبگینه و آثار جنوبی است. دیدن آثار تاریخی و قدیمی میتونه بهت کمک کنه تا تاریخ رو بهتر بشناسی و رفتن به موزه ها یکی از تفریحات جذاب برای هر مسافری است.

۱۸- ورزنه یکی از شهرهای عجیب و از بهترین جاهای دیدنی اصفهان

ورزنه یکی از شهرهای عجیب با فرشته‌ های سفید پوش

اگه دوست داری یه شب آروم  داشته باشی و آسمان پر ستاره رو از نزدیک تماشا کنی پس حتما به روستای ورزنه سفر کن. این روستا یه جای بکر و ناب برای علاقمندان به کویر است که روی شن ها و ماسه های روان قدم بزنن. یکی از نکات جالب در مورد این روستا پوشش زنان این شهر است که عموما از چادرهای سفید استفاده می کنن و جلوه زیبایی رو به روستا داده اند.

۱۹- کوه صفه یکی از هیجان انگیز ترین و بهترین جاهای دیدنی اصفهان

کوه صفه یکی از هیجان انگیز ترین جاهای دیدنی اصفهان

کوه صفه یکی از محبوب‌ ترین و بهترین جاهای دیدنی اصفهان است. جالبه بدونی که اینجا فقط یه کوه خالی نیست! بلکه پارک سرسبزی هم در کنار باغ وحش داره. همچنین سالن بولینگ، تله کابین، چشمه‌ ها و غارها در کنار رستوران‌ ها و چایخانه‌ های سنتی و مدرن از دیگر امکانات این منطقه است. این کوه زیبا در شب جلوه بی نظیری داره.

مطالب مرتبط: بهترین کافی شاپ های اصفهان

۲۰- آکواریوم اصفهان دنیایی از زیبایی و جذابیت

آکواریوم اصفهان دنیایی از زیبایی و جذابیت

و به عنوان لیست پایانی میشه آکواریوم مدرن و زیبای اصفهان رو معرفی کرد. در این آکواریوم میتونی دنیای زیر آب رو از نزدیک ببینی و هیجان زده بشی! این آکواریوم با مساحت ۳۵۰۰ متر در کنار پارک ناژوان اصفهان واقع شده و ۳۵ متر طول داره. آبزیان این آکواریوم ۵۰۰۰ موجود زنده است که بیشتر از ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه از ماهی های پنج قاره جهان هم جزو آنها است!! دیدن این آکواریوم رو به هیچ وجه نباید از دست بدی!

امیدوارم با بهترین جاهای دیدنی اصفهان آشنا شده باشی و در سفر به اصفهان از این مکان های جذاب دیدن کنی. اگه خاطره ای یا دیدگاهی در مورد جاذبه های گردشگری اصفهان داری میتونی در قسمت دیدگاه ها برامون بنویسی.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.