in

بهترین روش جلوگیری از بارداری – لیست ۱۰ تایی

آشنایی با روش های مناسب جلوگیری از بارداری

بهترین روش جلوگیری از بارداری چیست؟ گاهی ممکنه که زوجین در هنگام روابط زناشویی دچار غفلت بشن و ناخواسته علائم بارداری رو تجربه کنن. اگه به چنین شرایطی دچار شدی و علاقه نداری که ناخواسته بچه دار بشی و این مسئولیت بزرگ رو بدون آمادگی بپذیری لازمه که با بهترین روش جلوگیری از بارداری آشنا بشی تا جلوی هر اقدام جدی رو بگیری. در این مطلب سعی شده که روش های کارآمد و مؤثری معرفی بشه تا بتونی انتخاب های مناسبی داشته باشی. بهتره با ادامه مطلب همراه باشی تا با روش های رایج برای پیشگیری از بارداری آشنا بشی.

۱- قرص ضد بارداری رایج ترین روش جلوگیری از بارداری

قرص ضد بارداری رایج ترین و بهترین روش جلوگیری از بارداری

قرص ضد بارداری رایج ترین و بهترین روش جلوگیری از بارداری است که برای جلوگیری از تخمک گذاری استفاده میشه. این قرص ها برای جلوگیری از بارداری ناخواسته مصرف میشه و از جمله مزایای این نوع قرص ها میشه به قاعدگی منظم و خونریزی و درد های کم تر قاعدگی اشاره کرد. همچنین از معایب آن می توان به بی اثر بودن آن بر روی بیماری های جنسی و اثرات جانبی مثل: سفتی در سینه ها، لک صورت، لخته شدن خون و فشار خون بالا اشاره کرد.

۲- پیشگیری از بارداری با استفاده از کاندوم های مردانه و زنانه

پیشگیری از بارداری با استفاده از کاندوم های مردانه و زنانه

استفاده از کاندوم در روابط زناشویی رو میشه به عنوان قدیمی ترین و بهترین روش جلوگیری از بارداری شناخت. کاندوم ها میتونن از ورود اسپرم به بدن زن جلوگیری کنن و  همچنین در برابر بیماری های جنسی هم از زوجین حفاظت کنن. به نظر میرسه که این روش جزو پر طرفدارترین روش ها برای پیشگیری از بارداری شناخته شده است.

۳- آمپول بهترین روش جلوگیری از بارداری

آمپول بهترین روش جلوگیری از بارداری

استفاده از آمپولی به اسم دپوپروورا ک یک آمپول هورمونی است میتونه برای مدت ۳ ماه از بارداری جلوگیری کنه.  همچنین درصد خطای این آمپول تنها ۳ درصده که خطای کمتری داره و بهتر از قرص های جلوگیری عمل میکنه. اگرچه معایبی هم داره و در طول سال، فقط ۴ بار میشه ازش استفاده کرد و ممکنه باعث ایجاد لک های پوستی و عدم محافظت در برابر بیماری های جنسی بشه.

۴- آی .یو.دی بهترین وسیله پیشگیری از بارداری

آی .یو.دی بهترین وسیله پیشگیری از بارداری

آی.یو.دی رو هم میشه بهترین روش برای جلوگیری از بارداری معرفی کرد . همچنین از یه نوع آی.یو.دی مسی میشه برای جلوگیری اورژانسی از بارداری استفاده کرد. در واقع لازمه که این وسیله رو در عرض ۵ روز از رابطه جنسی محافظت نشده، درون مهبل قرار داده بشه. هرچند  آی.یو.دی ها دردهای شکمی رو افزایش میدن!

۵- چسب و حلقه روشی مؤثر برای جلوگیری از بارداری

بهترین روش جلوگیری از بارداری

چسب و حلقه رو میشه جزو روش های هورمونی برای پیشگیری از بارداری معرفی کرد. البته هر دوی این وسایل دارای مزایا و معایبی هستن. از جمله معایب آنها میشه به واکنش های پوستی در برخی از خانم ها ،لکه بینی، سردرد، نفخ و حساسیت سینه ها اشاره کرد.

۶- بهترین روش جلوگیری از بارداری با اسفنج اسپرم کش

بهترین روش جلوگیری از بارداری با اسفنج اسپرم کش

اسپرم کش همونطور که از اسمش هم مشخصه اسپرم رو میکشه! در واقع اسپرم کش حاوی ماده شیمیایی است و به صورت کف، ژل، یا کرم قبل از نزدیکی در داخل واژن زن قرار می گیره. همچنین اسفنج ضدبارداری، یک فوم نرم است که با اسپرم کش پوشیده شده و وقتی داخل واژن قرار میگیره، دهانه رحم رو میپوشونه. از امتیازات این روش میشه به تاثیر فوری، عدم نیاز به پزشک جهت جاانداختن، حس نشدن توسط زن و مرد و امکان استفاده در دوران شیردهی اشاره کرد و عدم مراقبت در برابر بیماری های آمیزشی، سخت بودن جا انداختن آن، احتمال بروز حساسیت واژینال، لزوم استفاده از آب و احتمال خشک کردن واژن از معایب این شیوه است .

۷- دیافراگم یکی از راههای جلوگیری از بارداری

دیافراگم بهترین روش جلوگیری از بارداری

دیافراگم هم از دیگر روش های جلوگیری بارداری است که در بین زوجین شناخته شده است. شکل دیافراگم به شکل کلاهک گنبدی است که قبل از نزدیکی روی دهانه رحم گذاشته میشه و روی اون رو  می پوشونه. مزایای این روش ارزان قیمت بودن آن و معایب آن عدم محافظت از بیماری های جنسی است.

۸- وازکتومی بهترین گزینه برای جلوگیری از بارداری

وازکتومی بهترین روش جلوگیری از بارداری

وازکتومی بهترین گزینه برای پیشگیری از بارداری ناخواسته است. طبق این روش، با انجام یک جراحی کوچک مسیر وازدفران رو که وظیفه اش عبور اسپرم از بیضه است رو مسدود میکنن و از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری میشه!!  گفته میشه که احتمال بارداری بعد از وازکتومی کم میشه اما باز هم قطعیتی وجود نداره و ممکنه باز هم بارداری ناخواسته رو تجربه کنی!

۹- کپسول های کاشتنی ضدبارداری یکی از وسایل پیشگیری از حاملگی

بهترین روش جلوگیری از بارداری

کپسول کاشتنی یکی از روش های جالب برای پیشگیری از بارداری نابهنگام است. این نوع کپسول ها در واقع میله های پلاستیکی تقریبا کوچکی به اندازه یک چوب کبریت هستن که دارای پروژسترون هستن و حتما لازمه که پزشک متخصص این کپسول رو زیر پوست بازو قرار بدهد. گفته میشه که این روش میتونه تا ۳ سال از بارداری جلوگیری کنه.

۱۰- ژل های ضد بارداری بهترین روش جلوگیری از بارداری

ژل های ضد بارداری بهترین روش جلوگیری از بارداری

ژل های ضد بارداری رو میشه به عنوان بهترین روش جلوگیری از بارداری معرفی کرد. لازمه که قبل از آمیزش، این ژل ها رو در مهبل قرار بدی  و از رسیدن اسپرم به تخمک و ایجاد حاملگی جلوگیری کنی. این مواد به صورت شیاف مهبلی، ژل، کرم، خمیر، کف و اسپری وجود دارن و میشه برای پیشگیری از حاملگی استفاده کرد.

امیدوارم با استفاده از بهترین روش جلوگیری از بارداری بتونی از حاملگی ناخواسته جلوگیری کنی و در عین حال سلامت جسمانی ات در ایده آل ترین حالت قرار داشته باشه.

منبع ایرانی: “سایت مجله سلامت آنلاین”

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.