in

مشخصات کوله پشتی استاندارد چیست؟

آشنایی با کوله پشتی استاندارد

در طول روز مکان های مختلفی می رویم، که هر مکان هم لوازم مربوط به خودش را دارد؛ همیشه باید وسیله ای برای حمل لوازم ضروری داشته باشید، تا به راحتی بتوانید در مکان های مختلف جا به جا شوید و همچنان همه ی لوازم ضروری در اختیارتان باشد. کوله پشتی های مختلفی با مشخصات خاص خود برای دانشگاه، مدرسه، کار، سفر وجود دارد؛ ولی قصد داریم دراین مطلب مشخصات یک کوله پشتی استاندارد را برای شما شرح بدهیم تا بهترین و مناسب ترین کوله پشتی را انتخاب و خریداری کنید؛ مشخصات کوله پشتی استاندارد این گونه است که باید در طراحی، اجرا و جنس آن دقت ویژه ای شود تا بتوان آن را جز کوله پشتی استاندارد قرار داد.

 

کوله پشتی

مشخصات کوله پشتی استاندارد:

1- جنس کوله

کوله پشتی

جنس کوله پشتی که قرار است خرداری کنید، بهتر است چرمی یا برزنتی باشد تا به راحتی تغییر شکل ندهد و متناسب محتویات آن باشد؛ همچنین یکی دیگر از دلایلی که جنس کوله پشتی را جز مشخصات کوله پشتی استاندارد قرار می دهیم این است که در زمینه پوشاک و اکسسوری های افراد، جنس مهمترین ویژگی است که باید در هنگام خرید توجه  ویژه ای به آن داشته باشید.

2- جیب بطری آب

مشخصات کوله

قرار دادن جیب بطری آب باعث می شود تا قسمتی که  قرار است بطری آب خود را قرار دهید از سایر قسمت های کیف و کوله شما جدا شود؛ که این خود نیز مزیت هایی دارد، از جمله اینکه: محتویات داخل بطری آب داخل کیف نمیریزد و باعث جلوگیری از آسیب زدن به سایر وسایل های درون کیف می شود. مورد دیگری که باعث می شود این ویژگی را جز مشخصات کوله پشتی استاندارد قرار داد این است که؛ دسترسی به بطری آب در هر شرایطی راحت تر است.

3- وزن یک کوله پشتی خوب

کوله پشتی

یکی از مهمترین مشخصات کوله پشتی استاندارد، وزن کوله پشتی است که در انتخاب کوله پشتی استاندارد بسیار مورد اهمیت واقع شده است. به این دلیل که وقتی کوله پشتی خریداری می شود قطعا قرار است درون آن لوازمی که دارای وزن است؛ قرار بگیرد از این رو اگر وزن کوله پشتی شما زیاد است، با قرار گرفتن وسایل، وزن زیادی را باید با خود حمل کنید که باعث ناراحتی شما خواهد شد.

4- میله های پشتی

کوله استاندارد

میله های پشتی در کوله باعث می شود تا، وزن کوله و محتویات آن به صورت یک اندازه در بدن تقسیم شود و باعث ایجاد درد و ناراحتی در قسمت خاصی از بدن اتفاق نیوفتد؛ همچنین با توجه به این که، میله های پشتتی کوله باعث می شود تا از قوز کردن ناشی از وزن زیاد جلوگیری شود، یکی از مهمترین مشخصات کوله پشتی استاندارد به شمار می رود.

5- قاب پشتی دارای تهویه

خرید کوله پشتی

قاب پشتی در کوله باعث می شود؛ تا زمانی که کوله پشتی خود را مدت زمان زیادی حمل می کنید، تهویه مناسب انجام گیرد و احساس عرق نکنید؛ زیرا: با عبور هوا از این قاب پشتی دیگر احساس گرم شدن کمر و عرق کردن نخواهید داشت.

6- کاور باران

مشخصات کوله پشتی های مناسب

یکی دیگر از مهمترین مشخصات کوله پشتی استاندارد؛ داشتن کاور باران است. در طول مدتی که بیرون هستید نمیتوان پیش بینی کرد اوضاع هوا چگونه خواهد بود و ممکن است به یک باره هوا شروع به بارش کند، تنها کاور باران است که میتواند کوله و محتویات داخل کوله شما را در امان نگه دارد.

7- بند کمربند

کوله پشتی خوب

یکی از دلایل کمر دردها ناشی از حمل کوله های سنگین است، که به صورت نامناسب، سنگینی را به قسمتی از بدن متحمل می شود. داشتن کوله پشتی که بند کمربند داشته باشد باعث می شود تا وزن ناشی از کوله پشتی شانه های شما را به سمت پایین نکشاند و با کمک گرفتن از کمر، وزن به درستی در بدن تقسیم می شود.

8- بند شانه ای راحت

مشخصات کوله پشتی استاندارد

بند شانه ای نیز همانند بند کمربند عمل می کند و جز بهترین مشخصات کوله پشتی استاندارد حساب می شود، که در خرید کوله پشتی باید توجه ویژه ای به آن داشت؛ به این صورت که بندهای مناسب و راحت باعث می شود گردن و شانه شما در حالت مناسبی قرار بگیرد و بدون فشار سنگین بتوان به آسانی وزن کوله و محتویات را حمل کرد.

امیدوارم مطلب مشخصات کوله پشتی استاندارد، برای شما مفید بوده باشد و با توجه به مطلب انتخاب مناسبی را داشته باشید.

مطلب مرتبط:

بهترین برند لوازم تحریر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *