in

بی نظیربی نظیر

بهترین بازی‌‌های ترسناک 2019 – لیست 10تایی

چیزی مثل یک بازی ترسناک عالی نیست.

بهترین بازی‌های ترسناک پر سر و صدا نیستند. خون، روده و فریاد جای خودش رو داره اما این روش یک ترساندن آسون هست. بهترین بازی‌‌های ترسناک 2019 بی صدا هستند: خزیدن همراه با وعده چیزهای بد! به شما اجازه می‌ده همه حس‌های بدتر از ترسیدن رو تجربه کنید. برخی از اون‌ها بهترین لذت رو با دوستان‌تون بهتون می‌دن، تا جایی که شما از هر مرگ بی موقع و ترس ارزان قیمت  به خنده می‌افتید؛ در حالی که برخی دیگر  تو رو در یک خانه خالی از سکنه وحشتناک قرار می‌ده تا ببینی آیا می‌تونی زنده بمونی یا نه. بگذریم. بریم سراغ بازی. فقط یادت باشه قبل از نصب بازی‌ها یکی دو تا شلوار دم دست بذاری. 

۱- Resident Evil 2

Resident Evil 2 یک بازسازی فوق العاده خیره کننده از کلاسیک ترسناک تلاش برای بقا در سال 1998 بشمار می‌ره و ماجراهای دلخراش لئون کندی و کلر ردفیلد رو با سخت‌ترین گیم پلی و حیرت انگیزترین تصورات این سریال به دوران مدرن می‌رسونه. بازی Resident Evil 2 به تو امکان می‌ده بخش پلیس Raccoon City رو از منظر جدید سوم شخص کاوش کنی، در حالی که همان حل معماها، اکتشاف‌ها و پیچیدگی‌های داستان رو که باعث می‌شه تا اصل اثر به یاد بمونه، حفظ می‌کنه. 

۲- Man of Medan

بازی ترسناک در سال 2019

Man of Medan ساخته شده توسط  Supermassive Games،  یک ماجراجویی ترسناک تعاملی هست که در آن اقدامات تو دیکته می‌کنه که چه کسی زندگی بمونه و چه کسی بمیره. این بازی از جنس فیلم‌های کلاسیک اسلشر هست: گروهی از دوستان به بررسی و جستوجوی یک هواپیمای داغون از جنگ جهانی دوم می‌پردازند که ناگهان به یک رمز و راز ماوراء طبیعی کشنده بر می‌خورند…

۳- Blair Witch

بهترین بازی‌‌های ترسناک 2019

Blair Witch توسط استودیوی لهستانی Bloober Team منتشر شد که بیشتر به بازی کارآگاهی سایبرپانک Observer و سریال Layers of Fear معروف هست. داستان بازی بلافاصله پس از ناپدید شدن سه اردوگا در فیلم اصلی در سال 1996 در Burkittsville Woods قرار داره. در این بازی که یکی از بهترین بازی‌‌های ترسناک 2019 هست کودکی در جنگل گم شده. شخصیت اصلی یعنی الیس با سگ خود به گروه جستجو پیوسته، اگرچه هیچ کس اون رو در آنجا نمی‌خواد. 

۴- The Sinking City

بازی کامپیوتری ترسناک

Sinking City یک بازی ماجراجویی و معمایی هست که در دنیای آزاد با الهام از جهان H.P. Lovecraft ساخته شده. شهر نیمه غرق اوکومنت توسط نیروهای فراطبیعی گرفتار شده. تو یک کارآگاه خصوصی هستی و باید حقیقت آنچه رو که شهر و ذهن ساکنان رو در بر گرفته کشف کنید. سبک بصری این بازی غیرقابل انکار هست. از بستر غیر قابل تفسیر و کشف نشده دریا تا دارایی‌های محیطی پیچیده در خشکی. 

۵- Layers of Fear 2

Layers of Fear 2 فوق العاده ست و متأسفانه به دلیل عدم قرار گرفتن در تعاریف این ژانر شناخته نشده. در این بازی باید چیکار کنی؟ به خاطرات و روان پریشان یک بازیگر هالیوود پا می‌ذاری! در تکرارهای اجتناب ناپذیر این ژانر چیز مسخره و دلگرم کننده‌ای وجود داره، اما این ترفند پیکربندی مجدد و پخش آن‌ها به شکلی هست که هنوز هم می‌تونه ما رو شگفت زده کنه.

مطلب مرتبط: بهترین بازی‌های کامپیوتری ۲۰۱۹

۶- The Beast Inside 

بهترین بازی‌‌های ترسناک 2019

بازی The Beast Inside عنوانی جدید از استودیوی Illusion Ray در سبک ترسناک اول‌شخص هست که در تاریخ 25 مهر 1398 (17 اکتبر 2019) توسط دو شرکت Movie Games و Play Way برای پلتفرم PC عرضه شده.وقایع بازی در سال 1979 و در شهر بوستون روایت می‌شه، Adam یک مأمور CIA هست که برای گذروندن تعطیلات به همراه همسرش Emma به خانه‌ای در جنگل نقل مکان می‌کنه، جنگلی که به نظر می‌رسد چندان امن نیست.

۷- Days Gone 

Days Gone 

داستان بازی Days Gone حول محور شخصیتی سابقاً خلافکار به نام Deacon هست که در ابتدای شروع این برهه آخرالزمانی همسرش رو (که مدام در کات‌سین‌های بسیار جذاب و احساسی از سرگذشت‌شون ماجراهایی روایت می‌شه) از دست داده می‌چرخه و حالا به همراه تعداد اندکی از دوستان خود باید در سرزمینی خطرناک برای بقا تلاش کنه. متاسفانه یکی از نقطه ضعف‌های اساسی بازی درست زمانی سراغ بازیکنان می‌آد که در حال لذت بردن از این جهان خطرناک هستند. 

۸- daymare 1998

بازی ترسناک در سال 2019

بازی daymare 1998 یک بازی اکشن ماجراجویی ترسناک از استدیو مستقل Invader  هست که این بازی  با الهام از resident evil 2  تونسته به موفقیت‌های خوبی برسه. بازی Daymare: 1998 با ادای احترام به سری Resident Evil، سعی کرده یک تداعی خوب از دهه ۹۰  کارش رو به نحو احسنت انجام بده که این امر رو در طراحی مراحل مثل دکوراسیون یا پوسترها می‌تونی مشاهده کنید.

۹- Chernobylite از بهترین بازی‌‌های ترسناک 2019

بهترین بازی‌‌های ترسناک 2019

فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در نوع خودش بی‌سابقه بود. هسته داغ رادیواکتیوِ به‌یک‌باره منفجر می‌شه و موجی از مرگ و مصیبت رو در سراسر اروپا پخش می‌کنه. از سویی فشار فوق‌العاده‌ای روی شوروی وارد می‌شه و از سویی کسی هم باور نمی‌کنه که یکی از بزرگ‌ترین فجایع قرن رخ‌داده است. مدتی هست این فاجعه دوباره روی زبان‌ها افتاده و حالا استودیو The Farm 51 که بازی بزرگی همچون Get Even رو در کارنامه خودش داره، با بازی Chernobylite وارد میدان شده.

۱۰- A Plague Tale Innocence

بازی A Plague Tale Innocence به خوبی تونسته است حس ترس، بقا، اکشن و مبارزه رو با یکدیگر مخلوط کنه. در اصل، کم‌تر بازی دیگه‌ای این کار رو به این کیفیت انجام داده. این بازی همچنین بیان می‌کنه که دنیای بازی‌های ویدئویی هنوز هم به عناوین تک‌نفره و داستان‌محور نیاز داره؛ مخصوصا عناوینی که همچون این بازی به زیبایی هر چه تما‌م‌تر داستان رو روایت می‌کنند. بازی A Plague Tale: Innocence یک جواهر درخشان در اواخر نسل هشتم هست که هیچ کس نباید اون رو از دست بده.

امیدوارم از خوندن این مطلب لذت برده باشی. اگر نظری داری خوشحال می‌شم در بخش دیدگاه‌ها برام بنویسی. 

2 دیدگاه

نظر بده

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...