in ,

بی نظیربی نظیر

چه کسانی بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا هستند؟

کدام افراد بیشتر مستعد ویروس کرونا هستند؟

ویروس کرونا چه افرادی را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد؟ در این مطلب، افرادی که بیشتر مستعد بیماری کرونا هستند را بررسی خواهیم کرد؛ چرا که بعضی افراد به علت ضعف سیستم ایمنی بدن و همچنین بیماری های زمینه ای ازجمله: بیماری ریه، مشکلات تنفسی و دیابت بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا هستند. لذا با توجه به اطلاعاتی که کسب می کنند؛ با انجام اقدامات لازم و به موقع، پیشگیری جدی تری را در برابر ویروس کرونا خواهند داشت.

شیوع ویروس کرونا

 چه کسانی بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا هستند:

1- افرادی که مسن هستند

با توجه به اینکه افراد با پا به سن گذاشتن، بیماری های زمینه ای زیادی را تجربه خواند کرد و همچنین به دلیل اینکه با افزایش سن بدن افراد آمادگی لازم خود را در برابر انواع خطرات از دست می دهد؛ باید شیوع بیماری کرونا و مبتلا شدن افراد مسن به این ویروس را جدی بگیریم و بیشتر مواظب حال این عزیزان باشیم؛ لذا افراد مسن در این دوره هرگز نباید از منزل خارج شوند.

ویروس کرونا در افراد مسن

2- افرادی که دیابت دارند

افراد دیابتی نیز یکی دیگر از گروه های مستعد بیماری کرونا هستند؛ که باید در این دوره شیوع ویروس، از مراقبت های ویژه ای برخورداری کنند؛ برنامه غذایی مناسب و جلوگیری از در معرض قرار گرفتن ویروس کرونا از جمله اقداماتی هست که رعایت کردن آن برای این دسته از افراد واجب است.

ویروس کرونا

3- افرادی که فشار خون بالا دارند

وقتی فشار خون افراد بالا باشد در نتیجه باید داروی های مخصوص به خود را مصرف کنند و رژیم غذایی مناسبی را برای سلامتی پیش رو بگیرند و محدودیت دارویی و تغذیه ای داشته باشند؛ یعنی به راحتی نمیتوانند داروهای متعدد مصرف کنند، از این رو ابتلا آن ها به ویروس کرونا می تواند مشکلاتی را از نظر رسیدگی ایجاد کند.

شیوع ویروس کرونا

4- افرادی که بیماری‌های مزمن تنفسی دارند

افرادی که بیماری‌های مزمن تنفسی دارند باید پروتکل های لازم را با دقت برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا انجام دهند؛ چرا که با توجه به بیماری زمینه ای از جمله تنگی نفس که این افراد دارند، ویروس کرونا جان این افراد را به شدت در معرض خطر قرار خواهد داد.

کرونا

5- افرادی که سرطان دارند

با توجه به اینکه افراد زمانی که درگیر بیماری هایی از جمله سرطان می شوند؛ بدن آن ها شروع به مقاومت کردن در برابر این بیماری را می کند و در این دوره به دلیل فشار جسمی و روانی به بیمار و مصرف داروهای قوی برای این افراد، بدن آن ها ضعیف شده و نسبت به ویروس کووید19 یا همان ویروس کرونا بیشتر مستعد بیماری هستند.

بیماری های خاص در معرض کرونا

6- مردان بیشتر از زنان در خطر قرار دارند

دلیل این تفاوت در این است که سیستم ایمنی بدن زنان نسبت به مردان قوی‌ تر است؛ زیرا هورمون جنسی زنانه استروژن سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند و به همین ترتیب سریع‌ تر و شدید ترعلیه عوامل بیماری‌ زا مبارزه می‌کند ولی در مردان هرمون تستوسترون سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند.

کرونا ویروس

7- خطر ابتلا به ویروس کرونا برای افرادی که سیگار می کشند

افراد سیگاری با سیگار کشیدن، هم جان خود و هم جان اعضای خانواده را که با او در ارتباط هستند را به خطر می اندازند؛ چرا که زمانی که ویروس شیوع پیدا می کند در همه جا حضور دارد و می تواند به راحتی منتقل شود لذا افراد با دم و باز دم خود در هنگام سیگار کشیدن ریه های خود را در برابر ویروس کرونا حساس تر می کنند و از این رو بیشتر در معرض خطر هستند.

ویروس کرونا

8- پرسنل مراکز درمانی

پرسنل مراکز درمانی از جمله پزشکان و پرستاران، به دلیل اینکه بیشتر وقت خود را در مراکز درمانی سپری می کنند و با توجه به اینکه افرادی که آلوده به ویروس کرونا هستند در این مرکز قرار دارند؛ بیشتر در معرض خطر هستند و باید از مراقبت های ویژه ی تغذیه ای و محافظتی نسبت به خود، برخورد دار باشند تا به این ویروس مبتلا نشوند.

خطر کرونا بر پرسنل مرکز درمان

امیدوارم با خواندن این مطلب اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید؛ با آرزوی سلامتی برای شما عزیزان.

منابع جمع آوری اطلاعات:

سازمان بهداشت جهانی در رابطه با کرونا

ترجمه سوالات و جواب های درج شده در سازمان بهداشت جهانی

مطالب مرتبط:

راه های پیشگیری از ویروس کرونا

3 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    2. مطلب مرتبط:

    3. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *