in ,

راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی – نکات کلیدی

خرید هدست واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یا همون VR روشی بسیار جذاب برای مسافرت به مکان های گوناگون توسط قدرت تکنولوژی هستش. مطلب راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی میتونه بهت کمک کنه تا بهترین دستگاه واقعیت مجازی رو انتخاب و خریداری کنید. در راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی تمامی نکاتی که در زمان خرید باید به آن ها توجه کنید رو ذکر کردیم. در خصوص با خرید هدست واقعیت مجازی باید بگیم که خیلی باید دقت کنید و دستگاهی رو خریداری کنید که به بهترین شکل شما رو به دنیای غیر واقعی و همین طور گشت و گذاری لذت بخش ببرد. لذا در ادامه مقاله راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی همراه ما باشید.

راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی

راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی

اول باید بگیم که واقعیت مجازی یا همون Virtual Reality که به اختصار با حروف VR دیدیمش، عبارته از تلاش بشر برای برداشتن مرزهای بین فضای واقعی و فضای مجازی. سال های سال است که محققین به دنبال روشی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی می گردند و این همه تحقیق برای آسان کردن زندگی انسان‌ ها و ایجاد جذابیت در میان مشغله‌ های فراوان کاری در اجتماع‌ های امروزی که همه درگیر زندگی روز مره هستند ایجاد همچنین فضایی که انسان‌ ها را گاهی از خستگی‌ ها و مشغله‌ های فکری دور می کند به شدت حس می شود.

چگونه هدست واقعیت مجازی انتخاب کنیم؟

هنگام خرید هدست واقعیت مجازی باید این مسئله رو در خاطر داشته باشید که آیا قصد دارید از این هدست به صورت جدی برای بازی‌ های کامپیوتری استفاده کنید و یا فقط قصد دارید استفاده از فناوری واقعیت مجازی را تجربه کنید. برای تجربه واقعیت مجازی که ویدئوهای ساده 360 درجه نشانتان می‌ دهد، شاید هدست مقوایی گوگل ارزان‌ ترین گزینه برای شما باشد. شما قادرید این هدست را با قیمت خیلی مناسبی بخرید. با توجه به اینکه این دستگاه رو برای بازی های ساده روی گوشی موبایل نیاز دارید و یا نیاز به فناوری حرفه ای و واقعی تر دارید قادرید مورد مد نظر خودتون رو انتخاب و خریداری کنید.

خرید هدست واقعیت مجازی

چه پلتفرمی را برای واقعیت مجازی استفاده کنیم؟

هنگام خرید هدست واقعیت مجازی باید حواستون باشه که چه پلتفرمی را استفاده می‌ کنید. چنانچه قصد خرید Samsung Gear VR را دارید ولی گوشی موبایل شما آیفون است، قادر نیستید از هدست خود استفاده کنید! همین‌ طور چنانچه قصد دارید Oculus Rift بگیرید اما لپ‌ تاپ شما توانایی پشتیانی و اجرای بازی‌ های واقعیت مجازی را ندارد، باز هم نمی‌ توانید از هدست خود استفاده کنید.

  • موبایل : شما قادرید با استفاده از موبایل خود از تجربه ناب واقعیت مجازی بهره ببرید. مدل‌ه ای گوناگونی مثل Google Pixel ،‌Moto Z ،‌Huawei Mate9 Pro ،‌Asus Zenfone AR و Samsung Galaxy S8 از واقعیت مجازی پشتیبانی خواهند کرد. در خاطر داشته باشد اپلیکیشن‌ های گوشی‌ های هوشمند برای اجرای برنامه‌ های واقعیت مجازی قدرت به نسبت کمتری دارند.
  • کنسول : PSVR یکی از کنسول‌ های قدرتمند بازی واقعیت مجازی است. هدست‌ های سونی را قادرید به PS4 و PlayStation Camera وصل کنید و در ادامه قادرید بازی‌ های مختلفی مخصوص واقعیت مجازی را بازی کنید.
  • کامپیوتر : برای استفاده از هدست‌ های Oculus Rift و  HTC Vive باید کامپیوتر قدرتمندی داشته باشید که قادر باشد برنامه‌ های هدست‌ مجازیتان را اجرا نماید.

دستگاه vr

راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی – تجهیزات مکمل

با توجه به اینکه برای هدست واقعیت مجازی خود چه کاربردهایی در ذهن دارید، گزینه‌ های متفاوتی می‌ توانند در لیست تجهیزات مکمل این هدست‌ ها قرار گیرند. همچنین پلتفرم انتخابی شما برای اجرای بازی‌ های ویدئویی که قادر است کامپیوتر شخصی، گوشی هوشمند یا کنسول بازی باشد نیز روی این لیست، موثر است. متأسفانه گزینه یونیورسالی که امکان استفاده از آن در کنار همه دستگاه‌ های الکترونیکی و تجهیزات جانبی وجود داشته باشد هنوز به بازار هدست‌ های واقعیت مجازی عرضه نشده است.

راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی – جنس بدنه

در راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی یکی از مهم ترین فاکتور ها، جنس بدنه دستگاه به حساب می آید که بعضی از این مدل ها از پارچه خاصی استفاده کرده اند و برخی هم از ترکیب پارچه و پلاستیک بهره گرفته اند، ولی عموما بدنه هدست های واقعیت مجازی تمام پلاستیک ساخته می شود که با توجه به میزان هزینه و نوع استفاه خود باید بهترین جنس بدنه هدست واقعیت مجازی را انتخاب و خریداری کنید.

امیداورم که از این مقاله نهایت استفاه رو برده باشید و تونسته باشیم دید مناسبی به شما بدیم و در خصوص با راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی، مطلب آموزشی خوبی رو براتون آماده کرده باشیم. هر نظر، ابهام و یا موردی بود باهامون در میون بگزارید.

مطالب مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: احسان رباط جزی

سلام احسان رباط جزی هستم دانشجوی رشته مهندسی صنایع و علاقه مند به حوزه نویسندگی سایت، اونم به خاطر اینکه بتونم تجربیات و دانش خودم رو با بقیه هم به اشتراک بگذارم و همینطور آدم پر انرژی و فعالی محسوب میشم.