in ,

بهترین فیلم های دی کاپریو – لیست 20 تایی

منتخب فیلم های لئوناردو دی کاپریو

لئوناردو دی کاپریو از بازیگران مشهور و درجه یک هالیوود است. فیلم های دی کاپریو نمایشگر موفقیت این بازیگر توانمند در ایفای نقش های چالشی و همکاری او با بزرگان سینما جهان، هم چون اسکورسیزی و تارانتینو است. با کمی دقت در کارنامه هنری این بازیگر، براحتی می توان به حساسیت لئوناردو در انتخاب نقش هایش پی برد. دی کاپریو جایزه های متعددی را از جشنواره های مختلف سینما دریافت کرده و پس از 7 بار نامزدی در دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار، توانست در فیلم «از گور برخاسته» اولین اسکارش را بگیرد. اگرچه اکثرا لئوناردو را با فیلم تایتانیک می شناسیم، ولی در ادامه نت نظر لیستی از فیلم های دی کاپریو را به شما معرفی می کنه.

لیست بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

1 – گرگ وال استریت، از بهترین فیلم های دی کاپریو (The Wolf of Wall Street 2013)

بهترین فیلم دی کاپریو

فیلم گرگ وال استریت از کارهای اسکورسیزی است که در آن با بازی گرفتن از لئوناردو دی کاپریو، زندگی جردن بلفورت را به تصویر می کشد. بلفورت یک فعال سهام بود که مسیر موفقیت و صعود از پله های وال استریت را سریع طی کرد. دی کاپریو به خوبی در این فیلم خود را دلالی جاه طلب نشان می دهد و مارگو رابی زیبا را در کنار خود دارد. از صحنه های تماشایی این فیلم، سخنرانی انگیزشی دی کاپریو در حضور اعضای شرکت تازه تاسیس اش است. صحنه جالب دیگر زمزمه آهنگ توسط متیو مک کانهی در هنگام صرف عصرانه با دی کاپریو می باشد.

2 – از گور برخاسته (The Revenant 2015)

از گور برخاسته

دی کاپریو فیلم های بی نظیری را بازی کرده و بارها بخاطر هنرنمایی در نقش های متفاوت نامزد کسب جایزه اسکار شد. اما در نهایت این فیلم از گور برخاسته بود که توانست دی کاپریو را به آنچه که لیاقتش را داشت برساند. این فیلم در ژانر درام و مهیج توسط الخاندرو ایناریتو ساخته شد و فیلم نامه آن نیز با اقتباس از رمان از گور برخاسته نوشته مایکل پانک به نگارش درآمد.

در این فیلم هیو گلاس (دی کاپریو)، به همراه یک گروه شکارچی به شکار می رود؛ ولی پس از اتفاقاتی یک خرس گریزلی به آن حمله کرده و او را تا سرحد مرگ می کشاند. دوستانش او را رها می کنند ولی دی کاپریو اوج تلاش انسانی را برای بقا و انتقام قتل پسرش را، به نمایش می گذارد. دیدن این فیلم فوق العاده را که تام هاردی نیز در آن بازی کرده رو بهتون پیشنهاد می کنم.

3 – جزیره شاتر، فیلم معمایی دی کاپریو (Shutter Island 2010)

فیلم معمایی دی کاپریو

فیلم جزیره شاتر بی شک از مهمترین فیلم های دی کاپریو در ژانر معمایی و رازآلود است. در ابتدای این فیلم دو کارگاه با نام های تد دنیلز (دی کاپریو) و چاک ایول (مارک رافالو) برای بررسی پرونده فرار یک بیمار به جزیره ی شاتر سفر می کنند. در این میان ماجراهای عجیب و غریب روانشناسی برای تد رخ می دهد و به یکباره روند فیلم تمام بینندگان خود را متعجب می سازد. برای درک فیلم شاید لازم باشه که چندین بار آنرا نگاه کنید و هر بار برای کشف حقیقت داستان به ابتدای فیلم بازگردین. این اثر مارتین اسکورسیزی حاصل همکاری او با دی کاپریو قبل از فیلم گرگ وال استریت بود.

4 – روزی روزگاری هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood 2019)

روزی روزگاری هالیوود

موضوعی که برای دی کاپریو مهمه، کارگردان فیلمی است که قراره در آن بازی کنه؛ و این را براحتی می توان از همکاریش با اسکورسیزی و … فهمید. جدیدترین فیلم دی کاپریو کاری از تارانتینو در قالب یک درام جنایی است. این فیلم به زندگی هنری شخصیتی با نام ریک دالتون (دی کاپریو) می پردازد که از دوران اوج فعالیت خود در آثار تلویزیونی فاصله گرفته؛ اما به همراه دوست بدلکارش کلیف (برد پیت) سعی در بازگشت به آن روزها را دارد. این فیلم دی کاپریو به معنای واقعی همه چیز تمام است و شاید حضور چهار شخصیت دی کاپریو، برد پیت، آل پاچینو و تارانتینو در یک اثر سینمایی، نظر هر فیلم بازی را به خود جلب کند.

5 – اگه می تونی منو بگیر (Catch me if You Can 2002)

لئوناردو دی کاپریو

این فیلم را می توان اولین بازی دی کاپریو در نقش شخصیتی خلافکار دانست. دی کاپریو در این فیلم نقش فرانک ابگنیل را بازی می کند. فردی که با کلاهبرداری و جعل چندین میلیون چک، هر روز خود را به جای افراد مختلفی جا می زند و در این میان تام هنکس در نقش پلیس اف بی آی، سعی در دستگیری او دارد. اسپیلبرگ که برای ساخت فیلم هایی هم چون نجات سرباز رایان و فهرست شیندلر، دو بار جایزه بهترین کارگردانی اسکار را دریافت کرده بود؛ این بار با بازی گرفتن از دی کاپریو و هنکس اثری فوق العاده ساخت. موضوع این فیلم را می توان در مایه های مرد هزار چهره خودمون دونست؛ البته با زیرکی و توانمندی بیشتر کلاهبردار آن در ایفای نقش خود.

6 – تلقین (Inception 2010)

تلقین

فیلم بعدی دی کاپریو شاهکاری از کریستوفر نولان است. فیلمی که 4 جایزه اسکار کسب کرد و در 4 زمینه دیگر هم نامزد دریافت بود. تلقین را می توان فیلمی در میان حقیت و رویا دانست. در این فیلم دی کاپریو نقش سارقی را دارد که کارش دزدی افکار دیگران است. در واقع با خواندن فکر دیگران، اسرار آنها را به اشخاصی دیگر می فروشد. اما موضوع داستان وقتی جذاب می شود که بخواهد ایده ای را در ذهن دیگری بگنجاند! این فیلم از دسته فیلم های مرموز دی کاپریو است که طبق گفته کارگردانش، ایده نگارش آن 10 سال زمان برده است.

7 – تایتانیک، بهترین فیلم عاشقانه دی کاپریو (Titanic 1997)

تایتانیک شاهکار دی کاپریو

فیلم تایتانیک شاهکاری بی نظیر در سینمای جهان است که در سال 1997 توسط جیمز کامرون ساخته شد. در واقع تایتانیک را می توان آغاز راه لئوناردو دی کاپریو در تبدیل شدن به ستاره سینما دانست. داستان فیلم توسط رز (کیت وینسلت) روایت می گردد و بینندگان را به گذشته دور و زمانی می برد که عشقی ماندگار بین او و یک پسر فقیر و هنرمند با نام جک (دی کاپریو) رخ می دهد. تایتانیک هنوزم جزو پرفروش ترین فیلم های سینماست و اثری است که دی کاپریو پس از آن، به سختی حاضر به بازی در نقش شخصیتی عاشق پیشه شد و به غیر از یک مورد دیگر، دوست نداشت برای این فیلم رقیب بسازد! فیلم تایتانیک برنده 11 جایزه اسکار شد.

8 – جانگوی رها شده (Django Unchained 2012)

جانگوی رها شده

بازی دی کاپریو در فیلم های با سبک وسترن حرف ندارد و اگر آن فیلم را کارگردانی هم چون کوئینتین تارانتینو بسازد، تبدیل به اثری ماندگار خواهد شد. در فیلم جانگوی رها شده، برده ای سیاه پوست توسط شخصی آزاد می شود و سعی در پیدا کردن همسر خود دارد که سراغش به مزرعه ای می افتد که صاحب آن دی کاپریو است و زنش در آنجا بردگی می کند. این اثر جایزه بهترین فیلم نامه اسکار را به خود اختصاص داد و پیشنهاد می کنم حتما بازی دی کاپریو را در این فیلم ببینید.

9 – هوانورد (The Aviator 2004)

هوانورد

فیلم بعدی لئوناردو دی کاپریو در ژانر بیوگرافی ساخته شده و مربوط به زندگی کارگردان مشهور آمریکایی «هاوارد هیوز» است. هیوز (دی کاپریو) علاوه بر کارگردانی، با هوانوردی هم آشنا بود ولی در ادامه زندگی خود دچار بیماری اختلال و وسواس فکری عملی می شود. اسکورسیزی در ساخت این فیلم هم چون اکثر فیلم های دیگرش از فضای واقعی زندگی شخصیت داستان استفاده کرد و دی کاپریو هم نقش یک بیمار وسواس فکری را به خوبی بازی می کند. این فیلم سه جایزه گلدن گلوب و 5 اسکار گرفت.

10 – مردگان (The Departed 2006)

مردگان

اسکورسیزی در تاریخ سینما تنها یک نام نیست، بلکه برندی معتبر است که نامش هر فیلم بازی را متحیر می کند. فیلم مردگان این کارگردان بزرگ، از دیگر آثاری است که در آن دی کاپریو نقش داشت. در این فیلم لئوناردو در نقش پلیسی ظاهر می شود که پس از نفوذ به یک باند تبهکاری، قصد متلاشی کردن آن را دارد و از سویی دیگر مت دیمن بعنوان جاسوس و نماینده تبهکاران وارد گروه پلیس ها می شود. هدف اصلی فیلم شناسایی جاسوس و به دام انداختن اوست. حضور جک نیکلسون مثلث بازیگری این فیلم را تکمیل می کند. دی کاپریو بخاطر بازی در این فیلم نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول از گلدن گلوب و بفتا شد.

11 – گتسبی بزرگ، فیلم عاشقانه دی کاپریو (The Great Gatsby 2013)

گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ نام یک رمان معروف از اف.اسکات فیتز جرالد است که «باز لومن» فیلم خود را بر اساس همین رمان ساخت. در این اثر لئوناردو دی کاپریو را در نقش گتسبی می بینیم که برخلاف فیلم تایتانیک، اینجا یک میلیونر عاشق است که برای رسیدن به عشق قدیمی خود با نام «دیزی» دست به هرکاری می زند. این فیلم توسط شخص سوم روایت می گردد و دو جایزه اسکار را به خود اختصاص داد و دی کاپریو بخاطر بازی در این فیلم برنده اکتای بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

12 – الماس خونین، از فیلم های اکشن دی کاپریو (Blood Diamond 2006)

الماس خونین

فیلم الماس خونین درباره تجارت غیرقانونی الماس است و داستان آن حول یافتن الماسی در اوج جنگ داخلی کشور سیرالئون آفریقا می چرخد. آرچر نام شخصیت دی کاپریو در این فیلم است که در راه قاچاق الماس با سالمون وندی همراه می شود. این اثر ادوارد زوئیک را می توان از مهمترین فیلم های دی کاپریو دانست که بخاطرش نامزد دریافت اسکار و گلدن گلوب شد.

13 – دار و دسته نیویورکی (Gangs of New York 2002)

دار و دسته نیویورکی ها، فیلم وسترن دی کاپریو

فیلم های اسکورسیزی هر کدام جذابیت و زیبایی های خاص خود را دارند؛ اما آنچه بیش از هر چیز در فیلم دار و دسته های نیویورکی خود را نشان می دهد، اجرای زیبای بازیگران است. بازی بی نظیر دنیل دی لووئیس و دی کاپریو را در این فیلم باید دید. این فیلم درباره درگیری نیروهای بومی و مهاجران ایرلندی نیویورک است و حالا آمستردام (دی کاپریو) پس از 16 سال به این شهر برگشته تا انتقام قتل پدرش را بگیرد. این فیلم دی کاپریو را در ژانر تاریخی-درام حتما نگاه کنید.

14 – جاده رولوشنری (revolutionary Road 2008)

جاده انقلابی

سام مندس پس از 11 سال باری دیگر دو شخصیت مطرح فیلم عاشقانه تایتانیک را در مقابل هم قرار می دهد. فیلم جاده رولوشنری برخلاف تایتانیک، روایت عشقی است که در سراشیبی قرر گرفته و حال باید فرانک (دی کاپریو) به همراه همسرش برای نجات آن، مشکلات زندگی را پشت سر بگذارند. شاید لئوناردو به همان جوانی فیلم تایتانیک نباشد ولی کیت وینسلت هنوز هم زیبایی خود را حفظ کرده. آنچه که در این فیلم خود را نمایان می سازد، تضاد محتوا فیلم با عاشقانه های تایتانیک است. وینسلت برای بازی در این فیلم جایزه گلدن گلوب گرفت.

15 – چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد؟ (Whats Eating gilbert Grape 1993)

جانی دپ و دی کاپریو

فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد، در واقع اولین حضور چشمگیر و درخشان دی کاپریو در عرصه سینما بود. دی کاپریو 19 ساله در این فیلم نقش جوانی را بازی می کند که دارای اختلالات ذهنی است و علاقه ای به آب و حمام رفتن نداره. دی کاپریو در نقش «آرنی گریپ» عقب افتاده بازی می کنه و برادر بزرگترش جانی دپ سعی در حل و فصل مشکلات زندگیشان دارد. لئوناردو در این فیلم به اندازه ای زیبا بازی کرده که عده ای واقعا به سالم بودن او پس از فیلم شک داشتن!

16 – یک مشت دروغ (Body of Lies 2008)

یک مشت دروغ

از دیگر فیلم های دی کاپریو در ژانر اکشن می توان به یه مشت دروغ اشاره کرد. در این فیلم دی کاپریو نقش راجر فریس، بعنوان مامور سی آی ای به اردن می رود و در این میان راسل کرو در نقش اد هافمن او را همراهی می کند. کارگردان این فیلم، ریدلی اسکات، معتقد است که صحنه اکشن به داستان پیچیده لطمه ای وارد نمی کند و بنابراین در سراسر فیلم صحنه های خشن زیادی خواهید دید. از دیگر جذابیت های این فیلم، حضور گلشیفته فراهانی در نقش پرستاری با نام عایشه است.

17 – ساحل (The Beach 2000)

ساحل، فیلم جالب دی کاپریو

یکی دیگر از فیلم های ابتدایی دی کاپریو، فیلم ساحل ساخته دنی بویل است. در فیلم ساحل دی کاپریو جوان در نقش ریچارد، پس از پیدا کردن نقشه ای در تایلند، با زوجی فرانسوی آشنا می شود. ریچارد 24 ساله پس از در میان گذاشتن موضوع نقشه با این زوج، تصمیم به پیدا کردن جزیره ای بهشتی و رویایی را می گیرند. در این فیلم می تونید بازیگری دی کاپریو را در سنین جوانی ببینید.

18 – خاطرات بسکتبال، فیلم دوران جوانی دی کاپریو (The Basketball Diaries 1995)

فیلم جوانی دی کاپریو

فیلم خاطرات بسکتبال داستان زندگی جیم کارول است. جوانی که در دوران دبیرستان به بسکتبال علاقه داشت اما به مرور در دامن اعتیاد گرفتار شده و مسیر زندگی اش عوش می شود. این فیلم اسکات کالورت اگرچه ظرفیت مطرح شدن زیادی نداشت، اما آنچه به اثر او روح تازه ای می بخشد بازی بی نظیر دی کاپریو در نقش جیم کارول است. این فیلم دی کاپریو را می توان در دسته فیلم های اقتباسی قرار داد که در دوران جوانی بازی کرده.

19 – رومئو و ژولیت (Romeo and Juliet 1996)

رومئو و ژولیت

داستان رومئو و ژولیت از نمایش نامه های معروف شکسپیر است که تاکنون توسط فیلم سازان متعددی در سینما به تصویر کشیده شده. همه ما کم و بیش با این داستان و شخصیت های اصلی آن آشنا هستیم. پس برای بازی در نقش رومئو خوش تیپ و جذاب، چه کسی بهتر از لئوناردو دی کاپریو میتونه باشه؟ این فیلم به کارگردانی باز لورمن در سال 1996 ساخته شد و کلیر دینز در نقش ژولیت مقابل لئوناردو قرار گرفت.

20 – اتاق ماروین (Marvins Room 1996)

اتاق ماروین

آخرین فیلم دی کاپریو به بازی او در کنار مریل استریپ مربوط میشه. فیلم به رابطه بین دو خواهر و قهری که سالها این دو را از یکدیگر دور ساخته، مربوط میشه. در این فیلم هانک (دی کاپریو) پسر لی (استریپ)، باعث میشه تا این دو خواهر باری دیگر همدیگر را ملاقات کنند. این فیلم درام-روانشناختی، توانایی دی کاپریو را در ایفای نقش ملو درام به خوبی نشان می دهد.

در خصوص فیلم های دی کاپریو و مطلب این مقاله، نظرات خود را با ما در میان بذارین.

مطلب مرتبط : بهترین فیلم‌ های رابرت دنیرو

2 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    2. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: کیوان چوگلی

    سلام.کیوان هستم، کارشناسی ارشد ریاضیات مالی و علاقمند به مباحث سرمایه گذاری در اوراق بهادار و بورس می باشم..به نویسندگی و نوشتن علاقمند هستم و همیشه در پی یادگیری مطالب جدید ...با نظرات خود بنده و تیم بلاگر نت نظر را دلگرمی دهید..