in

چگونه خود را قرنطینه خانگی کامل کنیم؟

نحوه قرنطینه در خانه به شکل صحیح

قرنطینه خانگی یکی از موثر ترین راه برای توقف روند شیوع ویروس کرونا در این روزها است؛ به این دلیل که افراد ناقل بیماری، افراد سالم و همچنین افراد بیمار به این ویروس با یکدیگر تماس نخواهند داشت و در نتیجه قرنطینه خانگی مانع پخش ویروس خواهند شد. شما می توانید برای سرگرم کردن خود در این ایام کارهایی را که در گذشته وقت آن را نداشتید، انجام دهید؛ برای مثال: ورزش کردن یکی از این فعالیت ها می باشد.

قرنطینه کردن خود در خانه

1- همه اعضای خانواده باید در خانه بمانند

قرنطینه خانگی

در این دوران تا جایی که می توانید همه اعضای خانواده در خانه بمانند، چرا که حتی اگر شما از خانه بیرون نروید ولی حتی یه نفر از افراد خانه به بیرون از منزل رفت و آمد کنند احتمال انتقال ویروس کاملا وجود دارد.

2- استفاده از از مواد ضد عفونی کننده در خانه برای تمیز کردن وسایل

قرنطینه در خانه

هرچند شما در خانه هستید و به بیرون رفت و آمد ندارید ولی لازم است وسایل و لوازم خود را هراز چند گاهی ضدعفونی کنید تا همه چی کاملا استریل باشد.

3- از طریق رسانه های اجتماعی با سایر افراد در تماس باشید

ارتباط در خانه

در دوران قرنطینه خانگی ممکن است حوصلتان سر برود و یا دلتان بخواهد به دیدن دوستان، آشنایان و یا اقوام بروید؛ ولی در حقیقت شما نباید از خانه بیرون بروید و دراین راستا می توانید از طریق شبکه های اجتماعی با آن ها در ارتباط باشید.

4- کارهای عقب افتاده خود را در قرنطینه خانگی دنبال کنید

قرنطینه خانگی

شاید شما هم مثل خیلی افراد دیگر برنامه ریزی هایی را برای خود دارید که به دلیل نداشتن وقت، مشغله زیاد و یا به هر دلایلی تا حالا موفق به انجام آن ها نشده اید؛ ولی دوران  بهترین زمان برای شروع کارهایی است که می توانید در خانه انجام دهید.

5- عدم رفت و آمد به محیط بیرون

ماندن در خانه

قرنطینه خانگی باید به صورت مستمر و مداوم باشد؛ به این منظور تحت هر شرایطی هم شما و هم افراد منزل نباید از منزل خارج شوید.

6- کیت کامل کمک های اولیه در اختیار داشته باشید

لوازم لازم در قرنطینه کیت کمک های اولیه، لوازم ضروری برای مواقع اضطراری است و در هر خانه ای باید وجود داشته باشد. در چنین شرایطی هم لازم است تا در خانه به طور کامل باشد تا در موارد لازم استفاده شود.

7- وسایلی که از بیرون خریداری می شود را ضدعفونی کنید

نحوه خرید در خانه

تا جایی که می شود خریدهای خود را به صورت یک جا انجام دهید؛ تا مجبور نباشید هرروز برای خرید از خانه خارج شوید. همچنین پس از خرید و انتقال آن به منزل تمام وسایل را به شکل صحیح ضدعفونی کنید؛ برای مثال: نان را با گرم کردن می توان ضدعفونی کرد، همچنین که میوه را با قرار دادن در مایع ضدعفونی کننده مخصوص میوه می توانید به طور کامل ضدعفونی کنید.

8- مهمانی های خانگی را نیز کنسل کنید – قرنطینه خانگی

قرنطینه شخصی

اینکه شما درخانه مانده اید دلیل براین نمی شود که مهمانی برگزار کنید و با خود بگویید خب من که درخانه هستم و هیچ مشکلی من را تهدید نمی کند. درحقیقت وقتی شما خود را در خانه قرنطینه می کنید، بدین معنا است که با هیچکس نباید در ارتباط باشید.

9- در طول روز هم که خانه هستید مدام دست های خود را بشورید

ضدعفونی در قرنطینه

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی شما وقتی هم که در خانه هستید ملزم به رعایت کردن یک سری نکات در این ایام هستید؛ یکی از این نکات دست شستن در طول روز است، هرچند که از خانه بیرون نرفته باشید؛ ولی ممکن است اجسامی را لمس کنید که آلوده باشند.

10- محدوده مشترک با سایر اعضای خانواده نیز به حداقل برسد

قرنطینه خانگی

اینکه شما خود را قرنطینه شخصی کردید و در خانه به سر می برید؛ یعنی باید با بقیه افراد خانه هم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید و از کنار هم نشستن به صورتی که فاصله تان با شخص مقابل و کناری خود کمتراز 2 متر باشد خودداری کنید.

امیدوارم که از این مطلب نهایت استفاده را کرده باشید و تا اتمام این شرایط خود را ملزم به رعایت کردن آن بکنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *