in

کتاب پیشگویی سیلویا درباره کرونا

پیش بینی کرونا در کتاب سیلویا براون

بیماری کرونا مدتی است که بر زندگی تمام مردم جهان سایه افکنده. بیماری که از ووهان چین شروع شد و الان بیشتر کشورهای دنیا رو درگیر خود کرده. اما جدا از بیماری کرونا و خطرناک بودن آن، شایعات حول پیدایش آن است که علاوه بر جان مردم، روح آنها را عذاب می دهد. کتاب پیشگویی سیلویا و مفاهیم آن پس از شکست در پیشگویی های قبلی خود، این بار در قالب بیماری کرونا دوباره خود را مطرح کرده است. در این کتاب به نوعی ویروس مشابه با کووید 19 و تاثیرات آن بر زندگی مردم اشاراتی شده. اما آیا واقعا این موضوع حقیقت دارد و آینده از پیش نوشته شده در کتاب پیشگویی سیلویا براون، تحقق یافته؟ در ادامه پس از آشنایی با شخصیت سیلویا براون، صحت این موضوع را بررسی کنیم.

پیشگویی کرونا در کتاب سیلویا براون

کرونا و شایعات پیرامون آن

دغدغه های انسان قرن بیست و یکم متناسب با پیشرفت های او در عرصه های مختلف تکنولوژی و … بزرگتر شده. شاید در زمان قدیم افراد مختلفی بر اساس انواع بیماری ها جان خود را از دست می دادند و هیچ کسی حتی نام بیماری و علت آن را نمی دانست. بخشی را به خرافات نسبت می دادند و گاهی اوقات هم یک بیماری مسری را دلیل این مرگ و میر می دانستند. اما با پیشرفت علم در زمینه پزشکی، منطق انسانی دیگر خرافات را نمی پذیرد و پس از هر مرگ به دنبال علت و دلیل آن است.

کووید 19 ویروسی جدید و پیشرفته از خانواده کرونا ویروس هاست. ویروسی که با تاثیر گذاری بر دستگاه تنفسی و مختل کردن آن، باعث مرگ انسان ها می شود. اما خطرناک تر از این ویروس، شایعات پیرامون آن است که بخش زیادی از آن به پیشگویی این بیماری در کتاب سیلویا براون، نویسنده آمریکایی، مربوط میشه.

در اوایل دهه 22 میلادی، شایعه شد که دسامبر 2012 آخر الزمان است و جهان نابود می شود. حتی بر اساس این پیشگویی «نوستراداموس» معروف، فیلم هایی هم ساخته شد. اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و پروسه پیشگویی نابودی جهان توسط نوستراداموس، با شکست روبرو شد.

حالا که بیماری کرونا در جهان فراگیر شده، موضوعاتی پیرامون پیشگویی آن در کتاب «سیلویا براون» و «دین کونتز» در میان مردم مطرح است. حتی عده ای با دستکاری انیمیشن «سیمپسون» سعی در متقاعد کردن اذهان عمومی داشتند که جهان به سمتی خواهد رفت که از قبل برایش تعیین شده. ولی قبل از بررسی ادعای موجود در کتاب پیشگویی سیلویا، بهتر است با شخصیت این نویسنده آشنا شیم.

سیلویا براون، نویسنده آمریکایی

سیلویا براون

سیلویا سلست براون، نویسنده امریکایی است که در سال 1936 در کانزاس سیتی ایالت متحده بدنیا آمد. براون از همان دوران کودکی و سن 5 سالگی، ادعا داشت که قادر به دیدن علائم فراطبیعی بوده و قدرت ماورایی دارد. گویا این ادعای براون وراثتی بوده و مادربزرگ او هم خود را یک واسطه روحی و «مدیا» می پنداشت. سیلویا مدعی بود که با فرشتگان ارتباط دارد و بهشت را دیده است. حتی در کتابهایش توضیحاتی از دمای بهشت و شرایط و حیوانات موجود در آنجا می دهد.

ریشه این اعتقادات را می توان در آثار او نظیر «فرشتگان»، «رویاها»، «روی دیگر زندگی» و … یافت. اما موارد متعدد اشتباهات او در پیشگویی سبب شد تا عده زیادی از مردم، اعتقاد خود نسبت به چشم برزخی بودن او را، از دست بدهند. حتی جالبه که بدونید سال 2013 یک تیم تحقیقاتی بر روی پیشگویی های سیلویا براون در کتابهایش کار کردند و متوجه شدند که حتی یک مورد از پیش بینی های این نویسنده، درست از آب در نیامده!

اما اکنون در سال 2020 و هفت سال پس از فوت سیلویا براون در 2013، اشارات این نویسنده در کتاب «پایان روزها» به نوعی بیماری تنفسی، ذهن مردم را به خود درگیر کرده و سر زبان ها افتاده.

بیماری کرونا در کتاب پیشگویی سیلویا

ادعای سیلویا براون

پیشگویی های سیلویا براون در خصوص بیماری کرونا، به بخشی از کتاب پایان روزها (End of Days) نوشته این نویسنده در سال 2008 مربوط میشه. براون در این کتاب مدعی است که وقایع 92 سال آینده قرن 21 را پیش بین می کند و در مورد موضوعات مختلفی هم چون سیاست، اقتصاد، مذهب، بوم شناسی و … حرف زده. این اثر که نزد ایرانیان بعنوان کتاب پیشگویی سیلویا شناخته شده، توسط «دکتر عباسعلی زارعی» ترجمه، و انتشارات مهرگان آن را به چاپ رسانده است. در این کتاب به یک بیماری ویروسی اشاره می کند که شباهت های بسیاری با ویروس کووید 19 دارد و در زیر متن اصلی این بخش از کتاب رو آورده ایم:

تا سال ۲۰۲۰، مردم بیش از هر زمان دیگری در اماکن عمومی، ماسک‌های جراحی و دستکش‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند. علت این کار شیوع یک بیماری شدید شبیه ذات‌الریه خواهد بود که به ریه‌ها و نای حمله می‌کند و به شدت در برابر درمان مقاوم است. این بیماری به طور ویژه‌ای گیج کننده خواهد بود زیرا بعد از آن که در یک زمستان ترس و وحشت مطلق ایجاد می‌کند تا ۱۰ سال بعد، کاملا ناپدید می‌شود و باعث می‌شود که هم منبع بیماری و هم درمان آن اسرار آمیز باشد.

بررسی صحت پیشگویی براون در مورد کرونا

کتاب پیشگویی سیلویا براون

بحث پیشگویی متناقض با قدرت اختیار انسان است و از نظر علمی هم ثابت شده نیست. ولی شاید بررسی این موضوع که رخدادها و وقایع مهم از زندگی مردم جهان، طبق برنامه ای از پیش نوشته شده رخ می دهد و دست های پشت پرده وجود دارد، شاید قابل تامل باشه.

درسته که سیلویا در نوشته خود به سال 2020 و نوعی بیماری ویروسی و اثرات آن بر دستگاه تنفسی و کمبود ماسک اشاره کرده؛ اما اگر با دیدی منطقی به قضیه نگاه کنیم پر واضح است که پیشگویی این نویسنده آمریکایی چیزی جز احتمالات نیست که بر حسب شانس، کمی با شرایط موجود مطابقت دارد. این هم غیر عادی نیست چون طبق ضرب المثل معروف، «حتی یک ساعت خراب هم دوبار در شبانه روز زمان رو درست نشون می ده».

کووید 19 ویروسی از خانواده کرونا ویروس هاست. کرونا ویروس ها قبلا بعنوان عامل بیماری های مشهوری چون سارس و مرس در جهان شناخته شده اند که در زمان حیات براون در جهان رخ داده. سیلویا هم با اطلاع از ماهیت خانواده کرونا ویروس و تفاوت آنها با دیگر ویروس ها، تصمیم به این پیشگویی گرفته.

از طرفی دیگه این خانواده از ویروس ها بر دستگاه تنفسی اثر می گذارند و باعث تنگی نفس در فرد مبتلا به بیماری شده و در شرایط بسیار حاد به ذات الریه منجر می گردد. راه نفوذ این خانواده از ویروس ها، از طریق دهان و چشم و بینی است؛ لذا منطقیه که برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری باید از ماسک و دستکش استفاده کرد.

نتیجه گیری درباره کتاب پیشگویی سیلویا

پیشگویی اشتباه در کتاب سیلویا

پس میشه نتیجه گرفت که مطالب موجود در کتاب پیشگویی سیلویا درباره بیماری کرونا، بر اساس اطلاعات این نویسنده از ساختار ویروس های کرونا و اثرات آنها بر بدن انسان نوشته شده که نشان از زیرکی او دارد.

از طرفی دیگه بیشتر از 85 درصد پیشگویی های سیلویا براون اشتباه از کار درآمده و این نویسنده حتی در پیش بینی سن مرگ خود موفق نبوده. چون او پیش بینی کرده بود که در سن 88 سالگی فوت خواهد کرد؛ اما در سال 2013 و در سن 77 سالگی درگذشت.

در کتاب پیشگویی سیلویا، مطالبی هم مرتبط با وضعیت آمریکا و انتخابات رئیس جمهوری این کشور در سال 2020 آمده که باید منتظر ماند و دید که آیا این موارد درست از آب درمی آید یا نه؟!

  مطالب مرتبط : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: کیوان چوگلی

سلام.کیوان هستم، کارشناسی ارشد ریاضیات مالی و علاقمند به مباحث سرمایه گذاری در اوراق بهادار و بورس می باشم..به نویسندگی و نوشتن علاقمند هستم و همیشه در پی یادگیری مطالب جدید ...با نظرات خود بنده و تیم بلاگر نت نظر را دلگرمی دهید..