منوی اصلی
in

طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی

دستور پخت خورشت قورمه سبزی خوشمزه گیاهی

طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی چیست؟ این غذای معروف و خوشمزه که در سفره های ایرانی دیده میشه، یکی از محبوب ترین غذاهای گیاهی در بین  پیر و جوان است! با خوردن این غذای مقوی میتونی از طعم بی نظیرش لذت ببری و مواد مغذی مورد نیاز بدنت رو هم فراهم کنی. اما اگه میخوای بدونی که طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی چیست؟ بایستی با ادامه این مطلب همراه باشی تا دستور پخت و نکات اصولی در طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی رو یاد بگیری.

آموزش پخت و طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی

آموزش پخت و طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی

در طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی باید دقت کنی که مدت زمان لازم برای تهیه مواد ۲۰ دقیقه است و همچنین زمان پخت هم در حدود ۱۵۰ دقیقه طول میکشد و در نهایت یه قورمه سبزی خوشمزه و جا افتاده ای رو میتونی مهمان سفره رنگارنگت کنی!

مواد لازم برای ۶ نفر در طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی

مواد لازم برای 6 نفر در طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی

  • سویا ی درشت فرآوری شده ۱۵۰ گرم
  • فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چای خوری
  • زردچوبه ۱/۲ قاشق چای خوری
  • سبزی ریزخردشده ۵۰۰ گرم
  • ادویه ۱/۲ قاشق چای خوری
  • روغن به مقدار لازم
  • لیمو عمانی ۶ عدد
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • نمک به مقدار لازم

مراحل پخت خورشت قورمه سبزی گیاهی

طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی

برای تهیه خورشت قورمه سبزی لازمه که در ابتدا داخل قابلمه‌ ۶-۵ قاشق روغن بریزی و روی حرارت بگذاری. سپس سبزی‌ های ریز شده رو در روغن تفت بدهی تا جایی‌ که روغن سبز رنگ بشه! بعد میتونی سویاها رو در ظرفی دردار بریزی و روی آنها آب جوش بریزی و در ظرف رو ببندی تا حدود یک ربع صبر کنی تا نرم بشه. در مرحله بعدی بایستی لوبیا رو در قابلمه‌ای جداگانه بپزی. لیمو عمانی‌ ها رو با چنگال، چند سوراخ کنی و در کمی آب خیس کنی. برای تهیه لیمو عمانی به سادگی میتونید با روش خشک کردن لیمو ترش تازه این کارو انجام بدید.

پیاز رو ریز خلالی یا نگینی خرد کنی. در قابلمه‌ای کمی روغن بریزی و روی حرارت بگذاری تا داغ بشه. پیاز رو در روغن تفت بدهی. سویاها رو از داخل آب بیرون بیاری و با دست کمی فشار بدهی و به پیاز اضافه کنی و با کمی ادویه، زردچوبه و فلفل تفت بدهی. بعد از ۴-۳ دقیقه سبزی‌ های سرخ شده رو به مواد داخل قابلمه اضافه کنی و هم بزنی. لیموهای خیس خورده رو هم بایستی اضافه کنی. حالا ۲ لیوان آب باید اضافه کنی و بگذاری خورشت روی حرارت ملایم بجوشه. بعد از نیم ساعت لوبیاهای پخته و نمک رو هم اضافه کنی و بگذاری خورشت جا بیفته.

فواید فوق العاده قورمه سبزی گیاهی

مراحل تهیه قورمه سبزی گیاهی

از اونجایی که در تهیه قرمه سبزی از موادی مثل: گوشت بی استخوان، تره، گشنیز جعفری، شنبلیله، اسفناج، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا قرمز ،روغن، لیمو عمانی، پیاز، فلفل، زردچوبه و زعفران استفاده میشه، باید بدونی که هر کدام از این مواد خواص ویژه و منحصر بفردی داره که در ادامه این مطلب بیشتر توضیح میدهیم.

لوبیا چشم بلبلی منبع غنی کلسیم و منیزیم

لوبیا چشم بلبلی یکی از بهترین منابع پروتئینی گیاهی است که سرشار از منیزیم، آهن، کلسیم  برای بدن است.

قورمه سبزی غذای محبوب ایرانی

لیمو عمانی، دشمن فشار خون

لیمو عمانی حاوی ویتامین C زیادی است که میتونه به عنوان  دشمن فشار خون و حتی چربی خون عمل کند!

برنج، ماست، آب مرکبات

یک بشقاب سالاد همراه ماست کم چرب در کنار این غذای خوش طعم میتونه به ارزش غذایی اضافه کند.

دستور تهیه قورمه سبزی گیاهی

اگر نفخ می کنید!

به عنوان نکته پایانی باید بدونی که اگه نفخ شکم داری، بهتره از بین لوبیاها، چشم بلبلی رو انتخاب کنی!! چون نفخ کمتری رو ایجاد میکنه. البته بهتره که قبل از استفاده، لوبیاها رو  ۲۴ ساعت در آب خیس کنی. همچنین هنگام اضافه کردن ادویه جات میتونی از زنجبیل هم استفاده کنی که ضد نفخ است.

امیدوارم با یادگیری طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی بتونی یه غذای خوشمزه و لذیذ رو برای مهمون ها و اعضای خانوادت فراهم کنی! اگه فوت و فن خاصی در پخت خورشت قورمه سبزی بلدی حتما نظراتت رو با ما به اشتراک بگذار…

منبع ایرانی: “ایران کوک

مطالب مرتبط:

غذای وگان سریع

سبزی پلو با ماهی شب عید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.

Back to Top
Close
منوی اصلی