in

بی نظیربی نظیر

مزایای فروشگاه اینترنتی چیست؟

مزیت های فروشگاه اینترنتی

همزمان با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی، بسیاری از فعالان بازار درصدد تطبیق شرایط کسب و کارهای خود با اینترنت هستن. امروزه بسیاری از امور روزمره مردم مثل پرداخت قبوض، امور بانکی، ثبت نام برای امور سازمانی و … در بستر اینترنت انجام می شود. در این بین، کسب و کارها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با در نظر داشتن مزایای فروشگاه اینترنتی، شیوه تجارت خود را تغییر داده اند. اگرچه خرید و فروش اینترنت با مشکلات و معایبی هم همراه است؛ اما در این مقاله شما را صرفا با مزایای فروشگاه اینترنتی آشنا خواهیم کرد.

مزایای استفاده و بکارگیری فروشگاه اینترنتی

مزیت فروشگاه اینترنتی

 

 

بحث خرید و فروش یا همان تجارت الکترونیک را می توان از دیدگاه های متفاوتی بررسی کرد. درواقع راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مزایای متعددی برای خریداران و صاحبان فروشگاه دارد که در ادامه به مهمترین موارد آن اشاره می کنیم.

1 – دامنه وسیع فعالیت، از مزایای فروشگاه اینترنتی

حوزه فعالیت یک کسب و کار محلی تنها محدود به یک منطقه مشخص است. اما دست فروشگاه های اینترنتی در این زمینه بسیار بازتر است و می توانند با یک برنامه ریزی درست و بکارگیری استراتژی تجارت خاص، دامنه فعالیت خود را تا سطح کشوری و یا حتی جهانی گسترش دهند. دامنه فعالیت شرکت هایی هم چون دیجی کالا و یا آمازون مصدق این موضوع است.

2 – کاهش هزینه های عملیاتی

برای اداره یک فروشگاه به تعداد قابل توجهی کارکنان بخش انبارداری، خدمات، صندوقدار و .. نیاز است. اما با راه اندازی فروشگاه اینترنتی و سفارش گیری آنلاین، دیگر به صندوقدار و کارکنان بخش خدمات نیازی نیست و این موضوع هزینه ها را بسیار کاهش می دهد. این مورد جزو بهترین مزایای فروشگاه اینترنتی است؛ چون باعث سود بیشتر می شود.

3 – ارائه خدمات 24 ساعته

خدمات 24 ساعته

در شیوه سنتی کسب و کار، تعداد ساعت کاری فروشگاه محدود است و به جز اماکنی چون بیمارستان ها، پمپ بنزین و … دیگر شغل ها امکان ارائه خدمات 24 ساعته را ندارند. اما با طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی، مشتری در هر زمانی از شبانه روز می تواند محصولات شما را ببیند و ثبت سفارش کند.

4 – ارائه خدمات بهتر به مشتری

از مهمترین مزایای فروشگاه اینترنتی امکان ارائه خدمات متنوع به مشتریان است. مشتری قبلا برای خرید محصول خود ناچار بود در محل حضور یابد، درگیر ترافیک شود و زمان زیادی صرف کند. اما با راه اندازی فروشگاه مجازی و تجارت الکترونیک، در واقع به مشتریان خود احترام گذاشته و در زمان و هزینه رفت و آمد آنها صرفه جویی خواهید کرد. ارسال رایگان محصولات نیز نوعی بازاریابی است.

5 – نداشتن محدودیت مکانی برای کسب و کار

در شیوه سنتی فروشنده باید در فروشگاه خود حضور یابد؛ تا مشتری بتواند از میان اجناس آن، خرید مورد نظرش را انتخاب کند. اما در فروشگاه های اینترنتی نیازی به حضور فروشنده نیست و در هر مکان و زمان تنها با وصل شدن به اینترنت می توان کسب و کار خود را مدیریت کرد.

6 – افزایش سرعت پاسخ دهی

پشتیبانی فروشگاه اینترنتی

در دنیای تجارت الکترونیک، مشتری محصولات می بیند، مقایسه کرده و نظرات خود را با فروشنده در میان می گذارد. در این بین با در نظر گرفتن پشتیبان برای فروشگاه اینترنتی می توان در هر لحظه جوابگوی سوالات مشتریان بود و آنها را در تجربه خریدی مطمعن راهنمایی کرد.

7 – امکان مقایسه قیمت ها در خرید از فروشگاه اینترنتی

گاهی وقتا آدم برای خرید یه محصول روش نمیشه از چندین مغازه قیمت رو بپرسه و برای همین شاید بابت خرید کالا یا محصولی، بیش از قیمت اصلی آن پرداخت کنیم. اما از مهمترین مزایای فروشگاه اینترنتی امکان مقایسه قیمت محصولات است. شما در خصوص محصول و ویژگی های آن مطالبی را مطالعه کرده و پس از مقایسه قیمت ها، خرید خود را انجام می دهید.

8 – هزینه کمتر راه اندازی کسب و کار

برای راه اندازی یک کسب و کار سنتی شما علاوه بر سرمایه کافی، به مغازه و قفسه کافی نیاز دارین؛ اما در عوض از مزایای فروشگاه اینترنتی کم بودن هزینه راه اندازی کسب و کار است. این امکان حتی برای فعالان حوزه کسب و کار سنتی وجود دارد و آنها می توانند با راه اندازی فروشگاه اینترنتی مرتبط با شغل خود، آمار مشتریان را افزایش دهند.

9 – ایجاد دامنه انتخاب نامحدود برای مشتریان

 

 

مزایای فروشگاه اینترنتی

مطلب مرتبط : ۱۰ نکته مهم در خرید اینترنتی

مشتری برای پیداکردن محصول مدنظر خود در روش سنتی، شاید لازم باشه به چندین مغازه و راسته سر بزنید تا در نهایت خریدش را انجام دهد. اما در فروشگاه های اینترنتی فاصله هر مغازه از یکدیگر تنها در حد یک کلیک است و براحتی می توان برای یافتن محصول خود در بین سایت ها گشت.

10 – همکاری با فروشگاه های دیگر

صاحب یک فروشگاه آنلاین می تواند ضمن فروش محصولات خود، اجناس فروشگاه های دیگر را در سایت خود قرار دهد. این کار برای دو طرف مزیت داره؛ صاحب سایت در سود فروش جنس فروشگاه دیگر سهیم می شود و فروشگاه دومی نیز میزان فروش خود را افزایش می دهد.

11 – جلوگیری از سرقت کالا، مهمترین مزیت فروشگاه اینترنتی

صاحبان فروشگاه های فیزیکی همیشه دغدغه به سرقت رفتن اموال خود ر دارند و برای جلوگیری از آن دوربین نصب می کنند. اما در یک فروشگاه اینترنتی، تهدیدی از بابت سرقت اجناس برای صاحبان وجود ندارد و این موضوع کاهش بعضی هزینه ها را بدنبال خواهد داشت.

این موارد تنها گوشه ای از مزایای فروشگاه اینترنتی بودند که در این مقاله آنها را آوردیم. نظرات خود را در خصوص متن مقاله با ما در میان بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: کیوان چوگلی

سلام.کیوان هستم، کارشناسی ارشد ریاضیات مالی و علاقمند به مباحث سرمایه گذاری در اوراق بهادار و بورس می باشم..به نویسندگی و نوشتن علاقمند هستم و همیشه در پی یادگیری مطالب جدید ...با نظرات خود بنده و تیم بلاگر نت نظر را دلگرمی دهید..