in ,

بی نظیربی نظیر

فیلم های عاشقانه ۲۰۱۶ – لیست ۱۰تایی

بهترین فیلم های رمانتیک 2016

سال ۲۰۱۶ جزو موفق‌ترین سال‌های تاریخ سینما هالیوود است. در این سال فیلم های فوق العاده در ژانرهای متفاوت به اکران درآمدند و هر یک توانستند نظر مخاطب خود را جلب کنند. اما در بین تمام ژانر های سینمایی، فیلم های عاشقانه و رمانتیک در هر سالی طرفداران خاص خودش رو داره و محدود به زمان نیست. شاید انتخاب گلچینی از فیلم های ۲۰۱۶ کار سختی باشه، اما در این مطلب سعی کردیم کامل ترین لیست فیلم های عاشقانه ۲۰۱۶ رو برای شما تهیه کنیم.

لیست فیلم های عاشقانه ۲۰۱۶

۱ – لا لا لند، بهترین فیلم عاشقانه ۲۰۱۶ (La La Land)

بهترین فیلم عاشقانه 2016

«دیمن شندل» پس از موفقیت در فیلم Whiplash، به فکر ساخت فیلمی افتاد که ایده اصلی داستان آن مربوط به دوران دانشجویی اش بود. میا (اما استون) و سباستین (رایان گاسلینگ) دو شخصیت اصلی فیلم لالالند هستن؛ که در اثر یک تصادف با هم آشنا شده و رابطه آنها از مشاجره به دوستی میل می کند. میا عاشق بازیگری است و سباستین نوازنده پیانو. در واقع داستان اصلی فیلم درباره این دو شخصیت و رویای موفقیت در دنیای موزیکال هالیوود است. این فیلم در ۱۴ بخش اسکار نامزد دریافت جایزه بود و شش جایزه هم گرفت؛ که در نوع خود رکورد شکنی جدیدی در مراسم اسکار بود.

۲ – ندیمه، فیلم خاص عاشقانه ۲۰۱۶ (The Handmaiden)

 

 

 

فیلم عاشقانه خاص 2016

تعریف یک فمینیست از عشق، با تصورات و باورهای رایج ما از آن بسیار متفاوت است. «پارک چان-ووک» با ساخت یک فیلم عاشقانه بر اساس داستانی از سارا واترز در سال ۲۰۱۶، عشق میان یک ندیمه و زن ثروتمند ژاپنی را به تصویر می کشد. این فیلم به دوران اشغال کره توسط ژاپن مربوط می شود؛ که کارگردان آن از موضوع علاقه دو زن نسبت به یکدیگر برای ساخت یک اثر فمینیستی استفاده کرده.

 

۳ – لاوینگ، از فیلم های عاشقانه ۲۰۱۶ (Loving)

لاوینگ

ازدواج و عاشق شدن جرم نیست؛ ولی در فیلم لاوینگ دلیلی برای تبعید یک زوج است. داستان فیلم درباره زوجی با نام «میلدرد لاوینگ» و «ریچارد» است که در سال ۱۹۶۷ به جرم ازدواج با یکدیگر از ویرجینیا تبعید می شوند. «جک نیکولز» کارگردان و نویسنده این فیلم عاشقانه ۲۰۱۶ است که آن را بر اساس یک داستان واقعی و به دور از اغراق ساخته. در این فیلم زوج به لحاظ قانونی اجازه ماندن در کنار یکدیگر را ندارند و بازیگران آن رنج و فراق دوری از یکدیگر را به زیبایی به تصویر می‌کشند.

۴ – عزیز آمریکایی (American Honey)

عزیز آمریکایی

 

یکی دیگر از فیلم‌های عاشقانه ۲۰۱۶ در مورد داستان زندگی دختر نوجوانی با نام «استار» است. او اهل ایالت اوکلاهاما آمریکاست و از دو فرزند کوچکتر خانواده مراقبت می کند. استار با پیوستن به گروهی مجله فروش در حال سفر، با جیک آشنا شده و رابطه آنها به عشق و محبت منجر می شود. این فیلم «آندریا آرنولد» نشان از توانایی مردم غیر مرفه در تجربه لحظاتی موزیکال و بی خیالی نسبت به آینده دارد.

۵ – خیابان آواز، یک اثر عاشقانه موزیکال ۲۰۱۶ (Sing Street)

فیلم موزیکا عاشقانه 2016

خیابان آواز نام فیلمی از جان کارنی است که دوباره هم چون دیگر آثارش با ترکیب عشق و موسیقی، اثری موزیکال ساخته. پسری با نام «گانر» با رفتن از خانه و دوری از خانواده‌اش، به موسیقی خیابانی روی آورده و به تدریج مشهور می شود. تمام این کارهای گانر برای تحت تاثیر قرار دادن دختری با نام «رافینا» است. اگر علاقمند به دیدن یک فیلم عاشقانه ۲۰۱۶ همراه با چاشنی موسیقی هستین، پس فیلم خیابان آواز رو از دست ندین.

۶ – مایک و دیو همراه عروسی می خواهند (Mike and Dave need wedding Dates)

مایک و دیو

برای علاقمندان به سبک کمدی رمانتیک، فیلم مایک و دیو همراه عروسی می‌خواهند را پیشنهاد می‌کنیم. در این فیلم «زک افزون» و «آدام دیواین» پسرهای ناخلفی هستند که برای حضور در جشن ازدواج خواهرشان در هاوایی، مجبور به آوردن دو همراه خانوم با خود به عروسی می شوند؛ بنابراین تصمیم به دادن آگهی می گیرند. این فیلم «جک زیمانسکی» هم چون اکثر کمدی های بزرگسال، سرشار از شوخی بوده و برای گروه‌های سنی پایین مناسب نیست.

۷ – عشق و دوستی (Love & Friendship)

فیلم عاشقانه عشق و دوستی

در فیلم عشق و دوستی «بانو سوزان» قصد ازدواج با «سر جیمز» را دارد. ابتدا قرار بود که سر جیمز با دختر بانو سوزان ازدواج کند؛ اما او تصمیم گرفته برای کسب ثروت آن مرد، خودش با او ازدواج کند. داستان این فیلم اقتباسی از رمان بانو سوزان از «جین آستین» است که «ویت استیلمن» نویسنده و کارگردانی آن را بر عهده داشت. این فیلم عاشقانه ۲۰۱۶ را می توان در گروه آثار کمدی رمانتیک قرار داد.

۸ – پترسون (Paterson)

پترسون

فیلم پترسون داستان زندگی تکراری یک راننده اتوبوس است که با زنی شاد ازدواج کرده و داستان فیلم به دو هفته از زندگی عاشقانه این دو می پردازد. پترسون هر روز کارهای روتین خود را انجام می دهد و در این بین تنها خلاقیت او این است که از بخش های مختلف زندگی تکراری خود، برای شعر گفتن استفاده می کند. اشعار او خیلی خاص نیست؛ ولی با این وجود همسرش لورا (گلشیفته فراهانی) اورا تشویق به چاپ آثارش می کند. این فیلم «جیم جارموش» در بخش مسابقه جشنواره کن حضور داشت.

۹ – مسافران، فیلم تخیلی عاشقانه (Passengers)

فیلم سورئال 2016

مسافران نام یکی از فیلم های عاشقانه ۲۰۱۶، درباره یک ستاره پیما با نام «آوالون» است که قراره طی یک سفر ۱۲۰ ساله، حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر و خدمه را به سیاره ای دوردست و قابل سکونت بفرستد. اما در این بین مشکلی برای یکی از سرنشینان ستاره پیما ایجاد شده و رابطه عاشقانه میان او و «جنیفر لارنس» بوجود میاد. این فیلم علمی تخیلی را می توان نوعی عاشقانه خاص از «مورتن تیلدام» دانست.

۱۰ – متفقین (Allied)

فیلم متفقین 2016

لیست عاشقانه ما یک فیلم با محوریت جنگ جهانی کم داشت که با اضافه کردن متفقین، تکمیل شد. فیلم متفقین داستان دو آدمکش با نام‌های «مکس واتان» و «ماریان بوسه ژوق» است؛ که طی ماموریتی برای کشتن یک مقام آلمانی عاشق یکدیگر می شوند. رابرت زمیکس برای ساخت این فیلم رمانتیک از هنرنمایی برد پیت و ماریون کوتبار بازی گرفته.

امیدوارم از تماشای این فیلم های عاشقانه ۲۰۱۶ در کنار عزیزانتان لذت ببرید. برای مشاهده لیست پربارتری از آثار رمانتیک سینما، مطلب بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ را از نت نظر بخوانید.

مطالب مرتبط:

بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: کیوان چوگلی

سلام.کیوان هستم، کارشناسی ارشد ریاضیات مالی و علاقمند به مباحث سرمایه گذاری در اوراق بهادار و بورس می باشم..به نویسندگی و نوشتن علاقمند هستم و همیشه در پی یادگیری مطالب جدید ...با نظرات خود بنده و تیم بلاگر نت نظر را دلگرمی دهید..