in

جاهای دیدنی گرجستان – لیست 10 تایی

معرفی بهترین و زیباترین جاهای دیدنی گرجستان

جاهای دیدنی گرجستان رو میشناسی؟ باید بدونی که کشور زیبا و شگفت انگیز گرجستان تونسته دنیایی از فرهنگ ها و سنت های تاریخی رو به رخ  توریست ها و مسافران بکشه! و این کشور  تونسته در صدر یکی از دیدنی ترین و منحصر به فردترین مناطق جهان  قرار بگیره! اما به نظرت بهترین جاهای دیدنی گرجستان کجاست؟ با خوندن این مطلب میتونی با جاذبه های گردشگری گرجستان بیشتر آشنا بشی و یه سفر بی نظیر و هیجان انگیز رو تجربه کنی. بهتره که خوندن این مطلب جالب رو از دست ندهی و باهم به بهترین جاهای دیدنی گرجستان سفر کنیم…

معرفی زیباترین و بهترین جاهای دیدنی گرجستان

1- شهر جذاب تفلیس ( Tbilisi) برترین مکان دیدنی گرجستان

شهر جذاب تفلیس ( Tbilisi) برترین مکان دیدنی گرجستان

بدون شک وقتی اسم کشور گرجستان رو میشنوی، در کنارش نام شهر زیبای تفلیس هم به گوش میخوره! این شهر جذاب و دیدنی به عنوان ” جواهر گرجستان ” شناخته میشه و تونسته به عنوان سمبلی برای تاریخ، فرهنگ و معماری کشور گرجستان محسوب بشه. این شهر توریستی و مهمان نواز با جاذبه های دیدنی اش میتونه سفر هیجان انگیزی رو برات فراهم کنه. بهتره در سفر به تفلیس بازارها، خوردنی ‌ها و نوشیدنی ‌های این شهر رو از دست ندهی!

2- باتومی ( Batumi) از بهترین جاهای دیدنی گرجستان

باتومی ( Batumi) از بهترین جاهای دیدنی گرجستان

بعد از شهر اعجاب انگیز  تفلیس، نوبت به شهر باشکوه باتومی میرسه که در لیست شهرهای توریستی گرجستان قرار داره و بهترین تفریحگاه ساحلی به حساب می ‌آید. در شهر زیبای باتومی هم جاهای دیدنی و مناظر فوق العاده ای وجود داره که با تماشای آن میتونی یه تجربه فراموش نشدنی و خاطره انگیز رو در ذهنت حک کنی! از جمله مکان های شهر باتومی میشه به: پارک دلفین‌ های باتومی، باغ ملی گیاه شناسی، تله کابین ها، میدان زیبای  Piazza، برج Alphabet Tower، بنای عشق Ali and Nino، آکواریوم باتومی و… اشاره کرد.

3- حمام های سولفور باستانی تفلیس ( Sulphur Baths) از جاذبه های لهستان

از جاذبه های لهستان

از بهترین جاهای دیدنی گرجستان میشه به محله حمام های قدیمی در کرانه راست رودخانه کورا اشاره کرد که جزو قدیمی ترین و تاریخی ترین مناطق تفلیس است. جالبه بدونی که این حمام ها در قدیم فقط برای درمان بیماری استفاده نمی شده بلکه برای تفریح و برگزاری جشن ها در بین عموم مردم هم استفاده می شده! این مکان تاریخی زیبا تونسته هر سالانه گردشگران زیادی رو به سمت خودش جذب کنه و دیدنش خالی از لطف نیست و میتونی به عنوان یکی از مکان های دیدنی در سفر به گرجستان در نظر بگیری.

4- کوه کازبک ( Mount Kazbek) از جاذبه های توریستی گرجستان

جاذبه های توریستی گرجستان

کوه باشکوه و دیدنی کازبک در شمال شرق گرجستان و در نزدیکی مرز روسیه واقع شده، این کوه با اسم ” اورست کوچک ” هم شناخته میشه و جالبه بدونی که برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ کوهنوردان ایرانی موفق شدن که این کوه زیبا رو فتح کنند. کوه کازبک از جمله بهترین جاذبه های توریستی و جاهای دیدنی گرجستان است که در سفر به این کشور نباید آن را از دست داد!! لذت بردن از تماشای طبیعت بکر این کوه میتونه باعث شادابی روح و روانت بشه.

5- پل صلح ( Bridge of Peace) در شهر زیبای تفلیس

پل صلح در سال 2010 میلادی برای متصل ساختن بخش های قدیمی و جدید شهر زیبای تفلیس ساخته شده. این پل شگفت انگیز و دیدنی با طراحی معمار برجسته ایتالیایی به مرحله اجرا در آمده است. این پل عجیب و حیرت انگیز در شب میتونه منظره منحصر به فردی رو خلق کنه! چون از نورپردازی فوق العاده ای بر روی این پل استفاده شده است. به علت طراحی ویژه ای که داره این پل به عنوان  یکی از زیباترین جاهای دیدنی گرجستان شناخته میشه.

6- کلیسای ترینیتی گرگتی ( Gergeti Trinity Church) از مکان های قدیمی و زیبا

کلیسای ترینیتی گرگتی

میشه گفت که این کلیسا یکی از متفات ترین کلیساهایی است که در طول عمرت دیده ای!  چون این کلیسای زیبا در کوه کازبک و در ارتفاع ۲۱۶۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و این کلیسا با طبیعتی ناب و خاص احاطه شده است که منظره ای فوق‌العاده چشم نواز رو به ارمغان آورده. کلیسای ترینیتی گرگتی که امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی گرجستان محسوب میشه، در قرن چهاردهم ساخته شده است.

7- کلیسای صخره ای کاتسخی (Katskhi) از جاهای دیدنی گرجستان

 از جاهای دیدنی گرجستان

کلیسای صخره ای در روستایی به اسم ” کاتسخی ” بر بالای صخره آهکی که ارتفاع آن به 40 متر میرسه، قرار گرفته است! این کلیسای اسرارآمیز در کنار دره و رودخانه ای بسیار زیبا جا خوش کرده که بیشتر شبیه جزیره ای در آسمان است! جالبه بدونی که برخی این کلیسا رو پلکان بهشت نامیده اند.  این کلیسای صخره ای توسط یک راهب گرجی که در حدود ۲۰ سال در آن زندگی می کرده، ساخته شده است. نکته جالبتر اینجاست که کسی نمیدونه راهبان چطور از این صخره سخت بالا میرفتن؟! و یا چطور مصالح ساختمانی رو به بالای این ستون حمل می کردن؟! این کلیسا یکی از مناطق پر بازدید از بین جاذبه های گرجستان برای گردشگران است.

8- میدان آزادی و خیابان روستاولی در تفلیس گرجستان

میدان آزادی و خیابان روستاولی

خیابان روستاولی یکی از خیابان های معروف شهر تفلیس است که در بیشتر ایام سال پر از گردشگر و توریست است. این خیابان حدود 1.5 کیلومتری طول داره و از میدان تاویسوپلبا یا همان آزادی شروع میشه و به مترو روستاولی و خیابان کوستاوا منتهی میشه! نکته قابل توجه این است که بسیاری از مراکز مهم دولتی و غیر دولتی مثل: پارلمان گرجستان، اپرا و باله شهر تفلیس، دادگاه عالی، کلیسای کاشوتی، موزه مردمی گرجستان، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان در این خیابان قرار دارند.

9- قلعه ناریکالا (Narikala) از بهترین جاهای دیدنی گرجستان

قلعه ناریکالا (Narikala) از بهترین جاهای دیدنی گرجستان

قلعه نارکالا از زیباترین جاهای دیدنی گرجستان است که از قرن چهارم در شهر تفلیس به جای مانده است. میشه گفت که این قلعه تاریخ و فرهنگ غنی کشور گرجستان رو نشون میده. همچنین قلعه ناریکالا یکی از قلعه‌ های اصلی این کشور زیبا است که در آن زمان برای محافظت از شهر ساخته شده بود. امروزه هم  به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان شناخته میشه.

10- شهر سنگی اوپلیستیخه (Stone City Uplistsikhe) در لهستان

شهر سنگی اوپلیستیخه (Stone City Uplistsikhe) در لهستان

شهر سنگی اوپلیستیخه رو میشه به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شهرهای سنگی دنیا معرفی کرد! این شهر طبیعت منحصر به فرد و بکری داره که از تراشیده شدن صخره ‌ها بوجود آمده و در ۱۰ کیلومتری شرق شهر ” گوری ” در استان ” شیدا کارتلی ” قرار گرفته است. این مکان یکی از شگفت انگیزترین مناطق گرجستان در میان گردشگران است. این شهر زیبا دارای قدیمی ‌ترین سد، داروخانه، بازار، آمفی ﺗﺌﺎتر، کلیسای قدیمی معروف به سن جورجی، معابد مختلف، زندان، سیاه چال و صد ها اثر باستانی دیدنی دیگر است! بهتره سفر به کشور زیبای گرجستان و دیدن این شهر سنگی جذاب رو از دست ندهی و نظراتت رو هم با ما به اشتراک بگذاری.

منبع ایرانی: سایت “جاذبه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.