in

بامزهبامزه بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف افتضاحافتضاح

شخصیت های کارتونی معروف جهان – لیست ۱۰تایی

معروفترین شخصیت های کارتونی

شخصیت های کارتونی بخش جدانشدنی از خاطرات دوران کودکی و حتی بزرگسالی ما هستند. کارتون هایی که در آنها یک شخصیت با داشتن ویژگی رفتاری خاص، برای همیشه در ذهن­ ها ماندگار شدند. در این مطلب همراه با نت نظری­های عزیز، به سراغ خاطرات شیرین دوران کودکی خواهیم رفت و معروف ترین شخصیت های کارتونی را لیست می کنیم. در معرفی این کاراکترهای دوست داشتنی، هیچ­گونه ارجعیت و یا برتری وجود ندارد؛ چون سلیقه ها متفاوت اند.

معروف ترین شخصیت های کارتونی

۱ – باب اسفنجی

شخصیت کارتونی باب اسفنجی

یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های کارتونی باب اسفنجی است. اسفنجی با یک شلوار مکعبی که در داخل یک آناناس زیر دریا زندگی می کند. داستان های این شخصیت در کنار دوستانش اختاپوس و آقای خرچنگ شکل می گیرد. کارتون باب اسفنجی از سال ۱۹۹۹ شروع شد و حتی در سال ۲۰۰۴ یک فیلم سینمایی از آن ساختند.

۲ – تام و جری، معروفترین شخصیت های کارتون

تام و جری

تام و جری نماد کمدی بزن و بکوب در میان شخصیت های کارتونی هستند. یک پویانمایی مطرح در تاریخ سینمایی آمریکا که بسیار موفق بوده و جزو طولانی ترین کارتون هایی است که برنده جایزه اسکار هم شده. داستان های زیبای موشی به نام جری و گربه ای با نام تام، که برای اعمال خشونت نسبت به یکدیگر از هیچ وسیله خانگی غافل نیستند.

۳ – میکی موس

شخصیت کارتونی میکی موس

شخصیت کارتونی میکی موس را می توان از قدیمی ترین کاراکتر های دوست داشتنی دانست که در سال ۱۹۲۸ متولد شد. میکی موس در اصل ظاهر و باطن شخصیت «والت دیزنی» است. میکی موس در ابتدا حرف نمی زد؛ اما به تدریج این روند تغییر کرد. این شخصیت کارتونی جایگاه ویژه‌ای در تاریخ انیمیشن داره و در بسیاری از کارتون های دیگر از آن استفاده شده است.

۴ – باگز بانی یاهمون بانی خرگوشه

بانی خرگوشه

بانی خرگوشه جزو محبوب ترین شخصیت های کارتونی است که برای اولین بار در سال ۱۹۴۰ در کارتون تکس آوری ظاهر شد. بانی خرگوشه رو اکثراً در کارتون ها در حال خوردن هویج و یا زیرکی مقابل یک شکارچی کوتاه قامت دیده‌ایم. یکی از رقیب های باگزبانی در کارتون های «Looney Tunes»، شخصیت معروف کارتونی «داف داکی» بود. جالبه بدونین که این شخصیت کارتونی زرنگ، در پیاده روی مشاهیر هالیوود ستاره خود را دارد.

۵ – پلنگ صورتی، شخصیت کارتونی خاص

پلنگ صورتی

پلنگ صورتی شخصیت اصلی یک مجموعه انیمیشن کمدی است که اولین بار در سال ۱۹۶۴ ساخته شد. اکثر علاقه مندان به این شخصیت کارتونی آن را با آهنگ تیتراژ خاص و منحصر به ­فرد می شناسند. این کاراکتر محبوب و دوست داشتنی درخصوص پلنگی لاغر است که به دلیل محبوبیتش، در ۱۲۴ فیلم کوتاه و ۱۰ نمایش تلویزیونی حضور داشته. نسخه فیلم سینمایی پلنگ صورتی در سال ۲۰۰۶ و توسط «استیو مارتین» ساخته شد.

۶ – میگ میگ و کایوت

شخصیت کارتونی میگ میگ

یکی دیگر از زیباترین کارتون های دوران کودکی دهه شصتی ها، میگ میگ و کایوت بود. داستان گرگی به نام کایوت و یک کوکوی دونده (رودرانر) که همیشه در تلاش برای به دام انداختن میگ میگ ناکام بود. در این انیمیشن زیبا کایوت به جای استفاده از غرایز حیوانی خود، سعی در بکار گرفتن نقشه های پیچیده و جالب برای به دام انداختن شکار خود دارد.

۷ – فرد فلینستون

فلینستون

شخصیت کارتونی بعدی فرد فلینستون است. انیمیشن فلینستون ترکیبی از کمدی و مشکلات خانوادگی است که در دنیای روایت می‌شود که انسان ها در کنار دایناسورها زندگی می کنند. شیوه پوشش آنها به سبک انسان های اولیه است. فرد همیشه با دردسرهایی مسخره روبرو میشه و این تن صدا و وفاداری او به خانواده‌اش است که این کاراکتر را خاص می‌کند.

۸ – شخصیت کارتونی اسکوبی دو

شخصیت کارتونی اسکوبی دو

شخصیت اسکوبی دو متعلق به یکی از مشهورترین سگ­های انیمیشنی است. در این کارتون اسکوبی دو عضو یک گروه نوجوان با عنوان «مستری» است که به همراه صاحبش «شگی راجرز»، به دنبال بررسی جنایات هیولاهای ماوراء طبیعی هستن. این شخصیت کارتونی معروف بعضی کلمات را اشتباه میگه؛ اما بر خلاف رفتار بزدلانه ­اش، در اکثر موارد تبدیل به قهرمان داستان میشه.

۹ – لوک خوش شانس

لوک خوش شانس شخیت کارتونی محبوب

لوک خوش شانس در اصل یک داستان مصور فرانسه-بلژیکی ساخته موریس دو بور است. داستان این کارتون در غرب وحشی و درباره یک کابوی گاوچران به نام لوک است. لوک خوش شانس مهارت خاصی در تیراندازی داره و به دنبال برقراری عدالت بعد از دستگیری برادران دالتون می‌باشد. از دیگر شخصیت های کارتونی مطرح در این مجموعه، اسب و سگ لوک خوش شانس با نام بوشوگ است.

۱۰ – شخصیت کارتونی گربه سگ

شخصیت کارتونی گربه سگ

گاهی وقتا عجیب بودن یک کاراکتر باعث جذابیت این شخصیت کارتونی و جذب مخاطب بشه. انیمیشن گربه سگ درباره دو برادر دو قلو است که از نیم تنه به هم چسبیده و نوعی تعارض دوست داشتنی ایجاد کرده‌اند. به جرات میشه گفت کارکتر گربه سگ، جزو محبوب ترین شخصیت های کارتونی است.

در لیست ۱۰ تایی خود سعی کردیم به محبوب ترین شخصیت های کارتونی اشاره کنیم. ولی شاید شخصیت کارتونی مورد علاقه شما در بین لیست ما نباشد. از دیدگاه شما معروف ترین شخصیت کارتونی کدام است؟

مطلب مرتبط : کارتون های نوستالژیک کودکی

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: کیوان چوگلی

سلام.کیوان هستم، کارشناسی ارشد ریاضیات مالی و علاقمند به مباحث سرمایه گذاری در اوراق بهادار و بورس می باشم..به نویسندگی و نوشتن علاقمند هستم و همیشه در پی یادگیری مطالب جدید ...با نظرات خود بنده و تیم بلاگر نت نظر را دلگرمی دهید..