in ,

بامزهبامزه بی نظیربی نظیر

چگونه بیت کوین بخریم؟ شیوه خرید و فروش بیت کوین در ایران

نحوه خرید و فروش bitcoin

اگر به دنیای ارزهای دیجیتال نگاه کنید، مهم ترین نکته در خصوص این بازار، مبهم بودم بعضی از موارد و موضوعات است! شاید خیلی از ماها اسم بیت کوین و ارزهای دیجیتال را شنیده باشیم و بعضا سرچ هم کرده باشیم، ولی دقیقا متوجه نشدیم که چگونه بیت کوین بخریم و این کار در چه حالتی امن تر خواهد بود. خرید بیت کوین در ایران با توجه به تحریم بودن و همین طور نوسانات بازار دلار، دست کلاهبرداران مجازی و اینترنتی را باز گذاشته است تا در قیمت و بعضا معالات سرمایه گذاران، دست ببرند، ولی اگر بفهمیم که چگونه بیت کوین بخریم و در کجا آن را نگهداری کنیم، دیگر خطر زیادی ما و سرمایه ما را تهدید نخواهد کرد. در ادامه این مقاله با عنوان چگونه بیت کوین بخریم همراه نت نظر باشید.

چگونه بیت کوین بخریم

چگونه بیت کوین بخریم

همان طور که می دانید، بیت کوین یک ارز دیجیتال است که وجود فیزیکی ندارد. در حقیقت دریافت، نگهداری و ارسال رمز ارزها مثل نگهداری و ارسال و دریافت فایل های کامپیوتری است. برای این کار نیاز به دستگاه های دیجیتال یا اکانت هایی است که امکان حفط این اطلاعات را داشته باشند. به خاطر این که هر چه باشد رمز ارزها مانند پول هستند و باید در شرایطی با امنیت بالا نگهداری و حتی معامله شوند.

خوشبختانه امکان جعلی بودن ارزهای دیجیتال وجود ندارد، به خاطر این که در این صورت کیف پول گیرنده، آن را دریافت نمی کند، بنابراین فرقی نمی کند که از کجا و چگونه بیت کوین بخریم ، بلکه مهم نگهداری و حفظ امنیت تراکنش ها است. برای این کار باید در انتخاب کیف پول خود نهایت دقت و توجه را داشته باشیم.

پیشنهاد مطالعه : آموزش ساخت کیف پول بیت کوین

در نظر داشته باشید که خرید بیت کوین در ایران به دو روش امکانپذیر است. روش اول خرید بیت کوین از صرافی های خارجی است. برای استفاده از این روش به پرداخت ارزی احتیاج پیدا می کنید. در این روش می توانید از فروشندگان ایرانی، یا صرافی های معتبر خارجی استفاده کنید. روش بعدی برای خرید بیت کوین، خرید ماینر یا دستگاه استخراج بیت کوین است. در این روش نیازی به پرداخت ارزی ندارید و می توانید با خرید یک عدد ماینر، اقدام به استخراج بیت کوین کنید. این روش برای ایرانیان به صرفه تر هم می باشد.

نحوه خرید و فروش بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین با استفاده از کیف پول ها صورت می پذیرد. بدین منظور فرستنده می بایست آدرس کیف پول ( به عنوان مثال، ۱۹xmj۸LU۳EADNCpkuvMZcYRDv۵Q۸SQRgv۷ آدرس عمومی یک کیف پول بیت کوین است که صاحب این آدرس به کمک آن می‌تواند اقدام به واریز و برداشت کوین کند) گیرنده را در اختیار داشته باشد. البته این آدرس بسته به نوع کیف پول هایی که مورد استفاده قرار می دهید، فرق خواهد کرد، ولی به صورت کلی در نظر داشته باشید که به منظور انتقال بیت کوین بین کیف پول ها لازم نیست طرفین کیف پول مشابه داشته باشند.

 خرید بیت کوین

بیت ‌کوین چگونه ارسال و دریافت میشود؟

تراکنش ‌های بیت ‌کوین به وسیله کیف‌ پول بیت ‌کوین به کیف‌ پولی دیگر انتقال داده می‌ شوند و برای امنیت، به صورت دیجیتالی امضا می ‌شوند. تمامی افراد در شبکه بیت ‌کوین از این تراکنش اطلاع می یابند و تاریخچه تراکنش می ‌تواند تا منبع و جایی که بیت‌کوین تولید شده ردیابی گردد.

نحوه ارسال بیت کوین چگونه است؟

به منظور فرستادن بیت ‌کوین، شما به دو چیز احتیاج پیدا خواهید کرد؛ یک آدرس بیت‌ کوین و یک کلید اختصاصی. آدرس بیت‌ کوین به شکل تصادفی در اختیار شما قرار می گیرد و ترکیبی از اعداد و حروف است که پیش تر یک مثال نارنجی رنگ از آن زدیم تا دید کافی در مورد آن داشته باشید. کلید اختصاصی نیز ترتیبی از حروف و اعداد دیگر است که بر خلاف آدرس کیف پول شما، به صورت محرمانه نگهداری می ‌شود. آدرس بیت‌ کوین خودتان مانند یک گاو صندوق با درب شیشه ‌ای است. همه می ‌بینند چه چیزی داخل گاو صندوق است، ولی فقط با کلید اختصاصی می ‌توان آنرا باز کند تا چیزی را از آن برداشت یا چیزی به آن اضافه کند.

پیشنهاد مطالعه : اتریوم چیست؟ تفاوت اتریوم با بیت کوین

زمانی که احسان قصد دارد به سیامک بیت‌ کوین ارسال کند، از کلید اختصاصی خودش برای امضای یک پیام همراه با ورودی (منبع تراکنش‌ های بیت ‌کوین)، مقدار و خروجی بهره می گیرد. سپس احسان بیت ‌کوین را از کیف پول خود به یک شبکه بیت‌ کوین گسترده ‌تر می فرستد. از آنجا، استخراج‌ کنندگان بیت‌ کوین، تراکنش را مورد تایید قرار می دهند، آنرا در یک بلوک تراکنش قرار می‌ دهند و در نهایت آنرا حل کرده و بیت کوین به حساب سیامک واریز خواهد شد. در نظر داشته باشید که فرآیند انتقال بیت کوین از حسابی به حساب دیگر، نهایت ۱ ساعت زمان خواهد برد، ولی معمولا در کم تر از ۱۰ دقیقه انجام می شود.

کارمزد انتقال بیت‌ کوین چقدر است؟

کارمزد ناچیزی برای انتقال بیتکوین در نظر گرفته شده است که البته متغیر است. میزان کارمزد انتقال طبق فاکتورهای بسیاری ارزیابی می شود. برخی از کیف پول ‌ها برای شما این امکان را فراهم می آورند تا کارمزد انتقال را به صورت دستی وارد کنید. هر قسمتی از بیت‌ کوین که به وسیله دریافت‌ کننده برداشته نشود یا به عنوان مابقی برگردانده شود، به عنوان کارمزد تراکنش در نظر گرفته خواهد شد. این مقدار در ادامه به عنوان یک پاداش اضافی، به استخراج‌ کننده‌ خوش ‌شانسی می ‌رسد که بلوک تراکنش را حل می ‌کند.

به صورت کلی ارسال مبالغ پایین بیت ‌کوین به ویژه در هنگام شلوغی شبکه بیت‌ کوین، توصیه نمی شود، به خاطر این که قسمتی از بیت‌ کوین را به عنوان کارمزد پرداخت می کنید. به عنوان مثال چنانچه ۰٫۰۰۰۱ بیت‌ کوین داشته باشید و کارمزد تراکنش ۰٫۰۰۰۵۴ بیت ‌کوین باشد، با یک تراکنش تقریبا نیمی از موجودی ‌خود را از دست خواهید داد، اما از سمت دیگر، پرداخت ۰٫۰۰۰۵۴ بیت ‌کوین به عنوان کارمزد انتقال ۰٫۵ بیت‌کوین یا ۱ بیت ‌کوین چندان به چشم نخواهد آمد. پس بیت‌ به همین دلیل است که می گوییم بیت کوین برای انتقال مبالغ کم گزینه مناسبی به حساب نمی آید.

نتیجه گیری و کلام آخر

همانطور که ملاحظه کردید، برای خرید بیت کوین می توانید از دو روش استفاده نمایید. روش اول خرید مستقیم از فروشندگان ایرانی یا از صرافی های بین المللی است. در این روش با پرداخت معادل ریالی ارزش رمز ارز ها میتوانید کیف پول خود را با ارز خریداری شده شارژ نمایید. روش دوم خرید ماینر بیت کوین است. این روش در ایران بسیار رایج است. در این مقاله علاوه بر دو مورد عنوان شده،  نحوه خرید و فروش بیت کوین ، نحوه دریافت و ارسال بیت کوین ، کارمزد انتقال بیت کوین و … نیز مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم که از تمامی موارد گفته شده، نهایت استفاده رو برده باشید.

هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص با این که چگونه بیت کوین بخریم داشتید، از بخش ارسال نظرات و دیدگاه ها که در انتهای صفحه قرار دارد، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: احسان رباط جزی

سلام احسان رباط جزی هستم دانشجوی رشته مهندسی صنایع و علاقه مند به حوزه نویسندگی سایت، اونم به خاطر اینکه بتونم تجربیات و دانش خودم رو با بقیه هم به اشتراک بگذارم و همینطور آدم پر انرژی و فعالی محسوب میشم.