in

طرز تهیه ی ماسک صورت خانگی

شیوه درست کردن ماسک صورت خانگی

ماسک صورت خانگی یکی از بهترین و ارزانترین روش ها برای محافظت، جوانسازی و زیبایی پوست به شمار می رود. پوست اولین موضوعیست که در نظر بیننده جلوه گر میشود به این دلیل باید به آن توجه ویژه ای شود. ماسک صورت خانگی می تواند با هزینه ی اندک، همه یا بخش زیادی از مشکلات پوستی شما را رفع کند. ما در این مطلب سعی کرده ایم چند ماسک آسان‌ و موثر را به شما معرفی کنیم.

شیوه درست کردن ماسک صورت خانگی

۱ – ماسک صورت سرکه ی سیب

سرکه سیب حاوی استیک ، سیتریک و اسید مالیک است. بنابراین دارای ساختاری غنی از ویتامین، آنزیم ها، نمک های معدنی و آمینو اسیدها می باشد که در سلامت پوست موثر است. این ترکیب شگفت انگیز خاصیت ضد التهابی و ضدعفونی کنندگی دارد و با این خصوصیات باعث می شود که آکنه ها زود از بین بروند. سرکه ی سیب به دلیل وجود خاصیت اسیدی به از بردن لکه ها کمک می کند. برای استفاده از سرکه ی سیب، آن را کمی رقیق کنید.

ماسک صورت خانگی سرکه سیب

  • ماسک سرکه برای لکه های پوستی

یک پنبه را به مقداری سرکه آغشته کرده و مستقیما به لکه های صورت بمالید و بعد از ۲۰تا ۳۰دقیقه پوست صورت را بشویید. این کار را دو روز در هفته به شش هفته انجام دهید تا تاثیر این ماسک صورت عالی را ببینید.

  • ماسک سرکه ی سیب و عسل برای پوست چرب

سه قاشق سوم خوری عسل و یک قاشق سوپ خوری سرکه ی سیب را باهم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا ماده ی یکدستی حاصل شود.

ماسک را به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت روی پوست خود نگه داشته و سپس با آب ولرم بشویید. این کار به باز شدن منافذ پوستتان کمک می کند و هم چنین چربی پوست شما با این ماسک صورت خانگی تنظیم می شود. از این ماسک دو الی سه بار در هفته استفاده کنید؛ زیرا استفاده ی زیاد از آن باعث حساسیت پوستی میشود.

۲ – ماسک خانگی آبلیمو و جوش شیرین

جوش شیرین یکی از بهترین ماده هایی است که در از بین بردن جوش و آکنه از آن استفاده می شود. برای تهیه ی این ماسک دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و دو قاشق غذاخوری آب و یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه را باهم مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست آید. ابتدا صورت خود را شسته و خمیر را به صورت یک لایه ی نازک روی صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید. برای نتیجه ی بهتر، این ماسک را دو الی ۳ بار  در هفته استفاده کنید.

۳ – ماسک شیر

شیر تازه سرشار از ویتامین B، آلفا‌هیدروکسی‌اسید، کلسیم و سایر آنتی اکسیدان های قوی است و فواید زیادی برای پوست دارد.

  • استفاده از ماسک شیر برای درخشندگی پوست 

مقداری شیر تازه را درون کاسه ای بریزید و یک حوله ی نرم را داخل آن قرار دهید. حوله را بچلانید و به مدت چند دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید .این ماسک را دو الی سه بار در هفته قبل از حمام انجام دهید تا نتیجه ی بهتری بدست آورید .

ماسک صورت خانگی شیر

  • ماسک شیر برای تسکین آفتاب سوختگی

 تکه ای پنبه را به شیر آغشته کنید و به قسمت های آسیب دیده بمالید شیر با ایجاد غشای پروتئینی نازک از پوست محافظت می کند.

۴ – ماسک سفیده ی تخم مرغ

ماسک صورت تخم مرغ برای داشتن پوستی سالم بسیار مفید است زیرا تخم مرغ خواص بسیار زیادی برای زیبایی پوست، از بین بردن و رهایی از چین و چروک ها دارد

  • ماسک صورت تخم مرغ برای پوست های خشک

این ماسک تاثیر فوق العاده ای برای افزایش رطوبت پوست دارد .

برای تهیه ی این ماسک  ما از زرده ی تخم مرغ استفاده می کنیم:

ابتدا زرده ی تخم مرغ را جدا کرده و با یک قاشق عسل مخلوط میکنیم. این ماسک را بعد ۱۰الی ۱۵ دقیقه بشوید.

  • ماسک تخم مرغ برای کاهش چین و چروک های پوست صورت

برای این کار سفیده ی تخم مرغ را جدا کرده و به صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود. سپس صورت خود را بشویید.

ماسک تخم مرغ

۵ – ماسک خیار، ساده ترین ماسک صورت خانگی

ماسک خیار یکی از ساده ترین ماسک های خانگی است. این خوراکی ارزان قیمت و ساده مملو از مواد مغذی است که برای بدن و پوست بسیار مفید است.

  • ماسک خیار و گوجه فرنگی برای روشن شدن پوست

در این خصوص ماسک‌خیار و گوجه فرنگی عالی عمل می کند. برای تهیه ی این ماسک، به یک چهارم خیار و یک دوم گوجه فرنگی رسیده نیاز داریم. خیار را پوست‌ بگیرید و رنده کنید و با گوجه فرنگی رنده شده مخلوط کنید. مخلوط حاصل را روی صورت و گردن خود بمالید و به مدت ۱الی ۲ دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. بگذارید ماسک ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند سپس با آب سرد بشویید.ماسک صورت خانگی خیار

  • برای پوست های چرب از ماسک صورت خیار و زردچوبه استفاده می شود 

برای تهیه ی این ماسک  از یک دوم خیار، کمی زردچوبه و یک قاشق چای خوری استفاده می شود.

خیار را رنده کنید تا به صورت خمیر در آید. زردچوبه و آبلیمو را نیز به آن اضافه کنید. سپس مخلوط به دست آمده را روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۵دقیقه بماند. بعد با آب گرم بشویید. این ماسک برای پوست های چرب و همچنین پوست های معمولی بسیار مناسب است.

۶ – ماسک دارچین

ماسک دارچین برای از بین بردن آکنه ها و همچنین از روشن کردن پوست صورت بسیار مناسب است.

  • برای  از بین بردن آکنه ها از ماسک صورت دارچین و عسل استفاده می شود.

برای تهیه ی آن  سه قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را باهم مخلوط کنید و به محل مورد نظر بمالید. بعد از ۲۰دقیقه با آب گرم بشویید. برای بدست آوردن نتیجه ی دلخواه یک بار در هفته از این ماسک خانگی استفاده کنید.

۷ – ماسک صورت خانگی گلاب

گلاب خاصیت ضد التهابی دارد و غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد.

  • استفاده از ماسک صورت گلاب برای جوانسازی پوست

برای تهیه ماسک صورت گلاب به مقداری گلاب و پنبه نیاز داریم. پنبه را به مقداری گلاب آغشته کرده و به صورت خود بمالید. اجازه دهید گلاب روی صورتتان خشک شود. این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.

ماست صورت خانگی برای جوانسازی پوست

  • از گلاب برای از بین بردن آکنه ها نیز استفاده می شود.

برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری آبلیمو نیاز دارید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و به وسیله یک پنبه به محل مورد نظر بمالید. پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد شستشو دهید. برای اثر بخشی بیشتر این کار را یک الی دو بار در هفته تکرار کنید.

۸ – ماسک عسل و آووکادو

آووکادو سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها برای رفع لک ها و جوان سازی پوست می باشد. همچنین آووکادو برای رفع جوش های پوستی و آکنه ها نیز به کار می‌رود.

برای تهیه ماسک صورت خانگی عسل و آووکادو ابتدا یک آووکادو را برداشته و هسته آن را جدا کنید. آن را له کنید. سپس  با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را روی پوست خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه روی پوست صورتتان بماند. سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک صورت خانگی آووکادو برای پوست

کلام آخر

این مقاله با هدف معرفی مختصر چند ماسک صورت خانگی با ساده ترین مواد نوشته شده است. شما میتونید از دیگر مطالب نت نظر برای افزایش سطح اطلاعات خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط : بهترین ماسک های صورت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: ژاله